Opel: "Vrem să depăşim Ford în Europa"
Thomas Sedran, CEO-ul interimar al mărcii Opel, şi-a anunţat intenţia de a depăşi marca Ford la vânzări pe piaţa din Europa.
Opel vrea să devină constructorul auto numărul doi în Europa, anunţă Autobild.de. Declaraţia vine de la Thomas Sedran, CEO-ul interimar al mărcii din Russelsheim, care promite să investească în dezvoltarea motoarelor noi şi a modelelor noi. Cei de la Opel vor să atace segmentele aflate în creştere şi să-şi îmbunătăţească imaginea de marcă la nivel general. Pentru a atinge ţelul de vânzări stabilit de CEO-ul său, Opel trebuie să depăşească marca Ford, constructorul care deţine în prezent poziţia secundă în clasamentul vânzărilor pe piaţa din Europa.
Primul pas este reprezentat de lansarea lui Mokka, un crossover de segment B care se va lupta cu Nissan Juke. General Motors, concernul care deţine mărcile Opel şi Chevrolet, a răspuns prompt la iniţiativa celor de la Nissan cu al lor Juke şi i-a creat doi rivali: Opel Mokka şi Chevrolet Trax. Între timp, segmentul va primi şi competitori din martea mărcilor Volkswagen, Ford, Renault şi Fiat.
Cei de la Opel trebuie să depăşească două probleme pentru a-şi atinge ţelul de a deveni al doilea constructor de autoturisme în Europa în materie de volum. Prima va fi reprezentată de profitabilitate, marca germană înregistrând pierderi semnificative în ultimii ani, în timp ce a doua problemă va fi realizarea unei creşteri sustenabile pe piaţa din Europa, care prezintă un declin pe fondul situaţiei economice dificile de pe pieţele principale. Luna septembrie a anului curent a adus o scădere de 15.6 % a vânzărilor Opel în Europa,în timp ce cota de piaţă a scăzut de la 7.9 la 7.5 procente în raport cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Cei de la Ford au avut o cotă de piaţă de 8.2 procente în aceeaşi perioadă, în timp ce Volkswagen, constructorul numărul unu în Europa, a obţinut o cotă de 11.9 procente.
Via Autobild.de
-
slVW_83, joi, 18.10.2012 14:59
Atat timp cat Opel va fi sub tutela General Masonic nimic bun nu se va intamlpa in curtea lor, doar vise si strategii inutile! Un exemplu demn de urmat ar fi Mazda care dupa despartirea de alt mastodont din Detroit e pe crestere si are niste modele superbe, exemplu fiind noul 6 sau CX-5!
-
un oarecare, joi, 18.10.2012 15:38
Doar in vanzari poate, dar la calitate mai au de lucrat sa ajunga Ford!
-
Andy, joi, 18.10.2012 18:18
@slVW_83 Opel e sub tutela GM de 80 de ani si la sfarsitul aniilor 80 era producatorul numarul 1 in Germania. Deci hai sa nu blamam GM ca n-a fost bun niciodata pentru Opel. In US Ford se lupta direct cu Chevy (de cand e lumea aproape). Asta ar fi fost o strategie buna si pentru Europa insa GM se agata de Opel (care are o notorietate mai buna). Ar putea ca Opel sa devina premium entry-level cum este Buick in US si sa atace mai bine marci din Europa care sunt peste Ford si Opel la nivel calitativ: VW, Citroen, Alfa&Lancia) si sa investeasca in Chevy oferind o gama mai variate de optionale si o paleta mai bogata de motorizari. Personal m-am urcat in noul Malibu si e excelent si ca finisari (peste vechiul Mondeo, asta e clar, in noul Mondeo nu m-am suit). Problema e ca ofera un singur motor si nu are toate briz-brizurile pe care le ofera Mondeo.
-
AndreiRN, joi, 18.10.2012 18:18
Opel trebuie sa lupte sa aiba si ei macar un euro profit intr-un an si apoi sa se gandeasca la depasiri. Daca era dupa contabili erau de mult in faliment dar ........ americani sunt milosi si dau din buzunarul lor $1 miliard pe an gratis.
-
1.9 CDTI, joi, 18.10.2012 18:31
Sa faca intai motoare care nu te tin in service toata viata iar dupa aceea, se vor vinde de la sine toate masinile care le fac. Dar la cum sunt la ora actuala, oricine e actual proprietar de opel nu va fi si in viitor. Stiu din experienta proprie.
-
Giga Motors, joi, 18.10.2012 21:06
@ 1.9 CDTI, daca nu-ti place tie, de ce generalizezi? Chiar nu vezi cate Opel-uri circula in jurul tau? Da, si VW-uri sunt la fel, puzderie, dar aud tot mai multi oameni care, de exemplu, sunt frapati de noua Astra (in schimb, nici macar unul nu cade pe spate in fata lui Golf 6), iar cei care si-o vor permite, dupa un timp se vor debarasa cu sila de ea si isi vor jura in barba ca nu se vor mai uita in viata lor la "hidosenia" si "stiftul" de Opel, nu? Sigur ca sunt si puncte criticabile la aceasta marca destul de iubita in Romanica, iar eu, unul, incriminez Diesel-ul, JTD, care inca nu poate concura cu TDI......
-
@1.9 CDTI, joi, 18.10.2012 22:24
Ma frend (sau bai prietene) sper ca nu ti-ai luat masina cand avea 100000 km la bord (pardon 350000)! Astea-s plangeri de la rupti in posterior care nu au vrut un Logan nou (sau altceva mai ieftin) si au vrut sa flatuleze dintr-o caruta hartanita da' da firma... Lasa-ne cu lacrimile tale!!!! Ti-ai luat o masina aranjata de mafioti si vanduta la gaste care se plang dupa aia pe forumuri! Apropo de subiectul abordat, Opel are sansa de a depasi Ford astea atata timp cat va da drumu' cat mai repede la motoarele noi benzina si diesel. Si ar cam trebui ca GM-ul atotputernic sa o lase putin mai moale cu Chevrolet-ul ca prea-i face o concurenta interna nesimtita.
-
Giga Motors, vineri, 19.10.2012 01:00
1.9 CDTI, daca nu-ti place tie sau nu suporti Opel, de ce generalizezi? Chiar nu vezi cate Opel-uri circula zilnic in jurul tau? Da, si VW-uri la fel, si Renault-uri idem, si Dacii asisderea, dar aud tot mai multi semeni care, de exemplu, sunt frapati de noua Astra - daca ii aplici si o vopsea alba cu nuante cameleon, le vine sa ofteze prelung "mama, Doamne!" (in schimb, nici macar unul nu cade pe spate in fata unui Golf......6, 7 sau ce versiune va mai iesi). Chiar te iluzionezi ca cine si-ar permite noua Astra (scumpica, dar face toti banii! ), dupa un timp se va debarasa cu sila de ea si isi va jura in barba ca nu se va mai uita in viata lui la "stiftul" si "hidosul" de Opel? Sigur ca exista si puncte vulnerabile la aceasta marca destul de iubita in Romanica (fosta Astra Caravan, de regula versiunea 1.7 CDTI, este inca privita la noi ca masina ideala a familistului roman, contribuabil onest si jecmanit de stat, care, in week-end, o "taie" si el la un gratarel "afara" din oras, insotit obligatoriu de ceilalti de sub acelasi acoperis, burdusind haionul cu acareturi, cu catel, cu purcel) - de pilda, eu incriminez motorizarile Diesel (Fiat + Isuzu), care mi se pare ca nu pot concura inca cu TDI (nu ma refer la cota de vanzari, ci la parametrii de performanta).
-
1.9 CDTI, vineri, 19.10.2012 14:35
@Giga Motors - Nu ma mai intereseaza cum arata masina, demult. Ca e caroserie de Lada sau de Ferrari, ma intereseaza strict motorul, transmisia, electronica. Fac drumuri foarte lungi (5-6000 km in o saptamana in afara tarii) si is satul sa cunosc ADAC-ul, OAMTC-ul si altii din Europa. Asa ca nu vorbesc de rau pe Astra ca e mai frumos Golful, sau invers. Chiar nu ma intereseaza lucrurile astea. Si inca ceva, 1,9 CDTI-ul de pe Vectra si SAAB sunt provenienta directa de la Alfa-Romeo-Fiat. Este motorul 1,9 JTD, cod de motor: Epsilon. ;) Pentru celalalt comentator, eu mi-am cumparat personal masinile din Germania la km respectabili. Minim 100000, maxim 200000. Intre 160000 si 180000 esti obligat sa schimbi volanta (20 000 lei), filtrul de particule se infunda pe la 200 000 (500 euro), NU ESTE REGENERABIL! orice ar zice "cunoscatorii", pe langa asta mai sunt injectoarele, clapetele de acceleratie si turbina care se inteleg si fac probleme la 10 000 de km dupa ce ai fost in service. Sau poate am avut eu un ghinion teribil cu Vectra, Astra si Alfa 159. Toate dotate cu motorul minune de 1910 cmc. Faptul ca strazile noastre sunt pline de Astre si vectre, nu inseamna deloc ca sunt masini extraordniare.
-
@Giga Motors, vineri, 19.10.2012 14:41
Iti place CDTI-ul de la Opel si nu iti place JTDI-ul de la Fiat-Isuzu, care sunt exact acelasi lucru (1686 cmc si 1910 cmc). Daca nu ma insel, Opel foloseste motoare diesel de la Isuzu-Fiat de prin 1990.
-
Giga Motors, vineri, 19.10.2012 16:31
Of, nu vezi bine, mai omule?! Nu vreau sa aud de Diesel de Fiat, trebuie sa ma repet !? De fapt, nu vreau sa mai aud de nici un fel de Diesel, socotind ca locul lui predestinat nu este la autoturismele de mica altitudine, ci incepand de la SUV/camioneta/van in sus, "grele" (sau, ma rog, heavy-duty), autobuze-autocare, tractoare, vehicule industriale bla, bla, bla. Toata lumea pe care o stiu eu papa Diesel pe paine, le mai conduc si eu si nu, sorry, ma lasa rece. Vreau si eu sa depasesc iute intr-un trafic problematic, condensat, sa ma strecor, sa mai castig timp, dar Diesel-ul tuseste a neputinta......sau ma ajuta, dar de la 3 litri in sus si cu o herghelie consistenta la activ, dar si costurile incep sa ma traga de urechi......Diesel-ul la autoturisme este excelent numai pe terenuri dificile, dar pot apela la categoriile insirate mai sus daca imi trebuie musai. NU Diesel la masini mici! Mai romaneste decat atat nu ma pot exprima.
-
OPC, vineri, 19.10.2012 23:16
acum am un vectra c gts 2.2 dti 125 de cai si il tin pentru ca sunt extrem de incantat de masinuta si merita sa dau o data pe an 780 ron impozit pentru o masina atat de fiabila cum este a mea...cu siguranta urmatoarea mea masina va fi tot opel sper insignia sau mokka si nu ma vad niciodata intr-un passat anost si banal. Ca si comparatie passat-ul din acelasi an cu vectra mea arata mult mai vechi si materialele folosite la interior la fel sunt mai slabe. Cat despre motorul 1.9 cdti 150 cp , am cativa prieteni cu gts-uri si c-uri sedan care sunt multumiti de masini si motorasul ala trage fenomenal pentru puterea lui. Il recomand cu toata increderea , nu va luati dupa persoane ca cel de mai sus care generalizeaza grav si nefondat. Cu acest mesaj nu vreau sa se inteleaga ca eu consider ca masina mea e Dumnezeu pe pamant si restul sunt "de porc" pentru ca toate au uscaturi insa eu va spun ca sunt multi in situatia mea , mult mai multi decat cei nemultumiti de opel. Cum sa nu iubesti marca asta cand scoate acum cascada - un cabio la ani lumina de eos/golf cabio cel putin in privinta designului. Opel4life !
-
LUCCI, sâmbătă, 20.10.2012 01:04
Ha,ha,ha,ha!
-
Giga Motors, sâmbătă, 20.10.2012 01:05
@OPC, nu cred ca ai tu idee mai pregnanta decat mine despre ce inseamna Diesel pe viu si nu-mi imputa nimic, ca nu ne cunoastem, eu nu te-am caracterizat cu nimic "grav", doar mi-am precizat pozitia personala (nutrind, totusi, o stima proletara pentru proprietarii de Astra break pe motorina, pe care i-am creionat mai sus, daca n-ai observat, dar bag de seama ca tu ai retinut din textele mele numai ce ti-a convenit tie ca sa ma "atingi" ! ), atata tot, n-am sugerat nimanui cum sa procedeze sau sa ma urmeze, asa ca tineti greturile pentru tine, OK? Imi dau seama ca rigorile democratiei impun, macar la nivel teoretic, sa nu fortezi pe nimeni sa subscrie la ideile tale si de la aceasta premisa importanta am pornit la drum pe AM, dar tot n-am fost scutit de "etichetarzii" care ma pandesc la colt....... Sper sa tii cont de avertisment.....Nu ma intereseaza ca esti iubitor de Opel sau Fiat, fii doar atent la ce cuvinte articulezi !
-
Giga Motors, sâmbătă, 20.10.2012 01:08
*tine-ti (corectura pentru post-ul anterior). M-am enervat si n-am mai fost atent la ortografie
-
Jean, sâmbătă, 20.10.2012 16:36
Ce se infierbanta lumea pe aici, cu comentariile. Hai sa facem un "reality check": 1. Romania nu conteaza la capitolul masini, probail doar pentru Ferarri care vand toata cota alocata tzarii in o singura luna. Preponderent dupa alegeri. 2. Ford se bate in fiecare luna pt primul loc la vanzari in Europa: Fiesta vs Golf 3. Opel nu mai e perceputa ca masina germana la clasa mica, de ce nu stiu. 4 Experienta personala imi zice ca transmisia pe Corsa e proasta, probabil pe Astra e mai buna dar nu comentez. Ne-am linistit? Drum bun si s-auzim de bine.
-
OPC >>> Giga Motors, sâmbătă, 20.10.2012 17:09
nu inteleg de unde ai tras tu concluzia ca ma refeream la tine ???!?!?!?! ti s-a parut cumva ca ai generalizat grav si nefondat ? eu cred ca se intelege clar ca este vorba de "1.9cdti" doar daca nu cumva esti tot tu si asa as intelege sa te simti "atins", daca nu esti atunci nu iti era adresat tie . Oricum ai fost simpatic cu "avertismentul" :)
-
Giga Motors, sâmbătă, 20.10.2012 21:46
Scuze, OPC, asa am inteles cand ai scris "cel de mai sus", mai ales ca eu eram ultimul user dinaintea post-ului tau. Nu era mai nimerit sa-l nominalizezi precis pe cel care te-a suparat? Sintagma ta pare putin ambigua, dar m-am simtit "vizat" fiindca tocmai imi casunase pe Diesel si tu tocmai il promovai :) De aici concluzia gresita pe care am tras-o. Ma rog, te rog sa ma ierti, dar foloseste date precise data viitoare, ca sa nu mai comit confuzii :P In ceea ce-l priveste pe "1.9 CDTI", intr-adevar, eu insumi l-am urecheat pentru ca a.......generalizat, fiind tendentios fata de o marca excelent pozitionata la noi si mai putin prezenta in service-uri decat a insinuat el......Deci noi nu aparam Opel cu fanatism, ci vrem doar sa i se recunoasca pe drept faima pe care si-a cucerit-o pretutindeni. O sa te imit: Opel4life, dar eu o sa adaug "pe benzina" :)))) Apropo, azi am fost la expozitia masinilor de epoca organizata de Retromobil in orasul meu, unde vedeta a fost un Opel Olympia din......1936. Oricum, am trait un sentiment bizar invartindu-ma printre acele bijuterii nemuritoare; mi-am dat seama cat s-a departat industria auto de azi de menirea ei principala, aceea de a plamadi MASINI......Dumnezeu cu mila !
-
OPC >>> Giga Motors, joi, 31.01.2013 13:44
ai mare dreptate :D
Citeste si
-
INDUSTRIE | luni, 25 noiembrieȘeful Volkswagen: „Trebuie să închidem fabrici pentru a reduce costurile”Thomas Schafer, șeful Volkswagen, a apărat decizia mărcii germane de a închide mai multe uzine pentru a reduce din costuri. Șeful mărcii mai precizează că nu există cale de a evita concedierile angajaților uzinelor afectate. Citeste tot
-
INDUSTRIE | luni, 25 noiembrieToyota Celica ar putea fi relansată după două deceniiUn oficial al mărcii japoneze ar fi confirmat faptul că modelul Celica va fi readus la viață în curând, potrivit unei publicații japoneze. Zvonurile cu privire la relansarea lui Celica prind și mai mult avânt. Citeste tot
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
OK, Opel vrea sa depaseasca Ford, dar la ce capitol? Doar vanzari? Da, ca doar altceva nu mai conteaza......Noroc ca Ford n-are in dotare doua bijuterii ca Astra si Insignia, singurele pete de culoare (estetica) care ma mai tin actualmente legat afectiv de Opel......La clasa Mini, hai treaca, se va descurca Adam, dar ce ne facem cu crossover/SUV? Am mai discutat pe tema respectiva, dar sperantele comerciale se indreapta tot spre......Chevrolet. Sau Chewoolet, ca doar europenii nu cad in limba dupa Tahoe, Equinox si alte minunatii transoceanice. Deci, draga Opel, preocuparea ta principala la ordinea zilei, foarte stringenta, nu trebuie sa fie competitia oarba cu Ford, ci grija ca distanta pana la liderul VAG sa nu se caşte si mai labartat......