Topul oraşelor europene cu un trafic de coşmar
Tom Tom a publicat un studiu care urmăreşte cele mai congestionate oraşe ale Europei. În vârful clasamentului se află Istanbul, urmat de Varşovia şi Marsilia.
Constructorul olandez de sisteme de navigaţie Tom Tom a publicat recent un top al celor mai congestionate oraşe europene şi americane. Studiul olandezilor nu se bazează pe modele matematice, ci pe colectarea unor date reale, culese de la milioanele de clienţi Tom Tom din întreaga lume.
Graţie acestor informaţii, producătorul de sisteme de navigaţie a reuşit să pună la punct o bază de date exactă folosindu-se de obiceiurile clienţilor săi. A reieşit astfel că Los Angeles este cel mai congestionat oraş din America de Nord şi Istanbul este cel mai aglomerat din Europa.
Oraşul turcilor este de departe coşmarul tuturor şoferilor, cu o rată a congestiei impresionantă. La orele dimineţii, traficul din Istanbul este mai mare cu 84% decât media europeană. Topul celor mai aglomerate oraşe din Europa este completat în ordine de Varşovia, Marsilia, Palermo şi Roma.
Deşi se mai află încă în top 5, capitala Italiei a reuşit să îşi reducă media congestiei traficului cel mai mult în ultima perioadă. Alături de Roma, şi Berna şi Milano şi-au redus rata de congestie. În schimb, traficul a devenit din ce în ce mai aglomerat în oraşe precum Bradford-Leeds, Birmingham şi Luxemburg.
România nu a fost inclusă în studiul celor de la Tom Tom prezenţa producătorului de sisteme GPS fiind relativ redusă în ţara noastră.
Iată topul întocmit de Tom Tom şi lista celor mai aglomerate 58 de oraşe din Europa.
via carscoop
-
Vasilica, joi, 18.10.2012 14:39
Cred ca e o gluma asta? Sau Bucurestiu nu a fost inclus in studiu
-
Radu, joi, 18.10.2012 14:56
Am fost până acum de 2 ori cu maşina în Istanbul şi traficul mi s-a părut destul de lejer pentru un oraş de asemenea dimensiuni. Nu ştiu ce să zic, poate am avut eu noroc...
-
dany, joi, 18.10.2012 15:49
@LauCalin Bucurestiul este un haos generalizat din doua cauze mari, dupa parerea mea: prima, organizarea foarte deficitara a sistemului de trafic (semafoare, timpi la semafor, impartire benzi, sistematizare in general), si a doua, lucru foarte usor observabil pe un Google maps, arhitectura extrem de deficitara a strazilor. Daca prima s-ar rezolva cu o investitie intr-un sistem complex de semaforizare cu timpi variabili si transformarea strazilor in sens unic (asta daca n-am mai da banii pe panselute, borduri si reasfaltari aiurea), la a doua nu vad rezolvare. Daca te uiti printre putinele bulevarde care strabat Bucurestiul, toate stradutele adiacente sunt proiectate cu fundul mai degraba: interconexiuni foarte putine si foarte aiurite, strazi inguste care se infunda, spatii intre blocuri gandite anapoda fara nici un fel de parcare. De-asta se si aglomereaza bulevardele. Uitati-va, in schimb, la orase precum New York sau chiar Barcelona, unde, oricate masini ar fi, se merge constant: strazi paralele si perpendiculare cat curpinde, practic segmente de cladiri asezate in patrate sau dreptunghiuri. Solutiile cu cercuri concentrice precum in Budapesta sau Paris nu prea au functionat asa de bine, asa cum incearca ai nostri cu tot felul de poduri si supratraversari.
-
mntsn, joi, 18.10.2012 16:20
@LauCalin Cred ca ai vrut sa spui ca un motiv al crearii ambuteiajelor este NEdezvoltarea retelei de transport in comun sau SUBdezvoltarea ei. Dupa cum ai formulat tu se intelege ca RATB-ul s-a dezvoltat si ne ocupa strazile si din cauza asta apar ambuteiajele - sper ca n-ai gandit asa. Salutari si sa nu te superi pe mine :)
-
antonny, joi, 18.10.2012 17:21
la noi capiatala nu e aglomerata ......e blocata la anumite ore pe anumite bulevarde ....la noi transportul in capiatala e varza pe romanesti .......daca ar baga mai multe masini care sa fie la standarde de confort ,daca ar avea banda speciale pentru transportul in comun ,daca am avea panouri de informare in care sa stim in ce timp ajunge masina in statie .....daca am fi civilizati (sa platim bilet ,sa nu ascultam muzica ca la noi acasa ,sa nu mancam seminte ......)cand o sa avem un sistem bine integrat atunci nu o sa mai mearga cu masina personala
-
LauCalin, joi, 18.10.2012 19:00
Dany, problema este ca Bucurestiul nu a fost conceput pentru atatea masini. Din cauza asta strazile laturalnice sunt inguste si pietonii merg pe strada pentru ca masinile sunt parcate pe trotuar. mntsn, imi cer scuze pentru exprimarea incorecta. Da, asta am vrut sa spun dar nu prea mi-a iesit. Antonny, si eu sunt de acord cu tine. Dar degeaba ai multe mijloace de transport in comun daca prea putini renunta la masina. Eu cred ca aici e marea problema. Pe de alta parte nu prea iti vine sa renunti la masina cand in autobuz mergi cu oameni certati cu apa si sapunul, manelisti care asculta muzica la tel mobil, vorbesc tare sau mananca seminte. Merg zilnic cu autobuzul si crede-ma ca stiu ce vorbesc. :)
-
antonny, joi, 18.10.2012 22:08
LauCalin ......tot ce spui acolo despre oameni certati cu apa ,seminte ,samd .........asta se intampla pe motivul ca , transportul in comun are acelasi pret peste tot ......ia sa faca anumite linii exprex cu un tarif mare si sa ai conditi de confort .......apoi banii de calatorie sa ii ia automata printr-un sistem de cum te-ai urcat in masina ......
-
LauCalin, joi, 18.10.2012 23:55
Mai Mafia, sti ce imi place cel mai mult? Faptul ca avem pareri diferite, uneori total diferite si mi-e atat de greu sa ma supar pe tine. Si asta pentru ca totusi am admiratie pentru masinile japoneze. Chit ca cei din ingramadeala aia cand vor cobori din masini vor avea dureri de spate. :)) :p
-
LauCalin, joi, 18.10.2012 23:58
Inca ceva: crezi tu ca daca poza ar fi fost din Varsovia, Marsilia sau Palermo ar fi doar japoneze, coreene si cateva americane cum sunt in poza de mai sus? :p
-
kumite, vineri, 19.10.2012 11:23
Ce se poate observa din fotografie?O gramada de masini japoneze.Circulatia este pt.masini cu volan pe dreapta.As putea sa spun ca fotografia este facuta undeva in Japonia sau Hong Kong.Nu-i nici in Australia sau New Zealand.Sunt si o gramada de scutere.
-
ironR, vineri, 19.10.2012 11:29
Solutia in Bucuresti e una destul de simpla: primul lucru ar trebui sa se rezolve cu transportul in comun, apoi cu mijloacele de transport individuale. Astfel: liniile de tramvai sa fie ca liniile de tren (gen 41) sa nu poti merge cu masina pe acolo, iar daca asta nu se poate face acum, o solutie poate mai buna este imprejmuirea cu gart din tevi de metal (nu plasticul banal pe care l-au pus ei) - cu linie de tramvai asfaltata pt a circula pe acolo politia, ambulanta, pompieri. Toata treba asta ca sa nu mai cirle toti pe linia de tramvai si astfel ori ca mergi cu tramvaiul ori cu masina la munca tot atunci ajungi, doar costurile difera, dar slava domului romanu moare de foame sa mearga cu masina la munca. Dupa ce vom constata ca vom face 20 de min cu tranvaiul pana la munca si cu masina 2 ore, vom constata ca e mai bine cu tramvaiul, si nu vom mai ingrosa randurile la semafoare. Sper ca intr-o zi sa se intample asta si in Bucurestiul asta ajuns in ultimul hal. Personal am obtinut urmatorii timp in diminetile in care chiar aveam urgente sa merg cu masina: city mall - cismigiu = 1:10 min (nici pe jos nu faceam atat) colentina - obor = 50 min PS: Ca si in marile companii prostiile de fac de sus in jos, niciodata de jos in sus, asa ar trebui si primaria sa se gandeasca mai intai la cei de jos, apoi la cei de sus.
-
Jean, vineri, 19.10.2012 11:38
Orice studiu trebuie privit cu reticenta, pentru ca nu afiseaza complet realitatea. Sa explic. Datale sunt colectate de TomTom si deja avem doua probleme mari: 1. TomTom a partajat datele colectate cu politia olandeza (asta din ce se stie) si multi posesori de TTA au dezactivat functia de raportare de statistici 2. Nu toata lume are TTA, unii mai avem si chinezarii sau Garmin sau chiar Blaupunkt. Alta problema: avem Istanbul si Ruhr region west, nu avem niciun oras din Balcani. Eu as lua statistica asta doar ca motiv sa ma plang de aglomeratia dun Bucuresti si nimic altceva. Drum bun si s-auzim de bine !
-
celceeste, vineri, 19.10.2012 15:54
Am fost în mai multe dintre orasele din pseudo-topul de mai sus. Numai pentru a evidenţia cele ce voi scrie, indic Viena. Daca acest oras este pe locul 12, inseamna că Bucurestiul este pe locul 0 (fiindcă nu pot gasi un alt număr inaite de 1, desi 0 nu inseamna obligatoriu asta...). Cu asa "top" -uri şi aşa informatii, inteleg de ce a ajuns lumea "cum este şi ca dânsa suntem noi" , ca sa-l citez pe marele poet (cati vor mai citi din Eminescu, oare...?)
-
arkkan, sâmbătă, 20.10.2012 00:00
Un sfert din traficul din Bucuresti este generat de birocratie (adica oameni care se plimba cu o hartie de la o institutie la alta dupa niste semnaturi) , cam 2-3 procente sunt aia care vor sa intre cu masina in magazin (adica nu pot merge pe jos 100 de metri si opresc masina in drum), iar cel putin 1 procent sunt idiotii care blocheaza intersectiile pentru ca parcheaza (vin imediat) pur si simplu in intersectiile mai mici sau intra in intrsectie (am verde) desi e clar ca nu mai au unde sa inainteze. Mai adaugati si voi astfel de motive si veti vedea unde se ajunge. Cu putin mai multa minte si bun simt s-ar putea circula mult mai bine in Bucuresti.
-
BaditzaEx, sâmbătă, 20.10.2012 22:01
Istanbul are o populatie de peste 10mil ( mai mult decat jumatate din populatia Romaniei ) si poate am avut eu noroc sau cine stie ( am fost de 2-3 ori acolo ) parca nu se circula asa rau ( ca-n Bucuresti cel putin ), Bucurestiul care in schimb numai are 2 mil locuitori dar se circula PRAF eu as pune problema de aici pe dezastruoasa ( fara cap ) facut, mii de bloculete construite pe o arie restransa ( ok sa zicem ca inainte de '89 aia erau mai incuiati si nu toti FLAMANZII aveau masina sau era o masina la o familie , n-avea si tata si mama, si fata tatii si baietul si bunica si catelu... cum vezi zilele astea la mai marii politicieni ) dar sa luam un exemplu de dupa '90 in Pipera ( cu atatea vilute si proiecte rezidentiale ) s-au intins bogatanii tot pe o arie f restransa. Concluzia in cautarea speculei imobiliare si a unei lipse de interes a primariei vav de dezvoltarea urbana, ne-am , s-a construit pe verticala in cateva puncte apropiate in loc sa extinda Bucurestiul si de asemenea unei lipse de viziune asupra transportului in comun s-au aruncat banii pe BORDURI, PANSELUTE, FLORICELE, si alte prostioare . Iar daca ii iei la intrebari ori arunca vina unul pe altul ori au nesimtirea de a te contrazice si a incerca cu argumentele cele mai penibile a-ti ca esti tu doar pesimist si carcotas.
-
BaditzaEx, sâmbătă, 20.10.2012 22:07
in Bukale mai e problema meltenismului si a tupeului infect , toti incearca sa forteze , sa se bage , sa intreaca de parca ar fi la maraton, am o boala grozava pe meltenii cu Touareg, X5, S-uri... si alte incercari ale unor oameni MICI de a parea mari, ale unor lichele de a poza drept superiori si nu in ultimul rand a Specimenelor de taximetristi cu 4 clase setosi de a face a Quick Buck ( mai ceva ca fetele vesele )
-
[email protected], joi, 25.10.2012 15:32
Sincer sa fiu, in Bucuresti e trafic light fata de alte capitale gen: Cairo, in India sau altele, acolo se circula dupa cum ii taie capul.
Citeste si
-
GENERAL | vineri, 22 noiembrieNorthvolt, producătorul suedez de baterii pentru mașini electrice, a cerut intrarea în falimentProducătorul suedez de baterii pentru mașini electrice Northvolt, cel mai mare astfel de producător din Europa, a depus oficial actele pentru intrarea în faliment. Compania va fi restructurată până în primul trimestru al anului viitor. Citeste tot
-
GENERAL | miercuri, 20 noiembrieAston Martin Valkyrie, record la Silverstone pentru cea mai rapidă mașină de serieAston Martin Valkyrie a stabilit un nou record pe circuitul de la Silverstone. Hypercar-ul britanic este oficial cel mai rapid model de serie pe acest circuit. Citeste tot
-
GENERAL | marţi, 19 noiembrieHyundai va avea un CEO nou: Jose Munoz este șeful filialei Hyundai din America de NordHyundai a anunțat oficial că va avea un nou CEO începând din 2025. Noul CEO al constructorului sud-coreean va fi Jose Munoz, actualul șef al filialelor nord-americane ale mărcilor Hyundai și Genesis. Citeste tot
-
GENERAL | luni, 18 noiembrieUE și China, aproape de un acord asupra taxelor pentru mașinile electrice, potrivit presei chinezeUniunea Europeană și China ar fi ajuns mai aproape de finalizarea unui acord cu privire la situația taxelor vamale pentru mașinile electrice chineze, potrivit unei surse chineze. Negocierile între cele două părți vor fi reluate în această săptămână. Citeste tot
-
GENERAL | joi, 14 noiembrieRecord mondial: Bugatti W16 Mistral, cea mai rapidă decapotabilă din lumeBugatti a stabilit un nou record mondial cu modelul său decapotabil W16 Mistral. Noul model este oficial cea mai rapidă decapotabilă de serie din lume, după ce a atins o viteză maximă de 453 km/h. Citeste tot
Nu stiu cum sa va spun dar in dimineata asta am facut o ora si 15 min din Bucurestii Noi pana la Iancului, adica pe o distanta de aprox 15 km. Ca sa nu mai spun ca am consumat o groaza de benzina. Cu siguranta ca daca aveam treaba doar la Iancului mergeam cu metroul. Parerea mea este ca unul din motivele pentru ca se creeaza ambuteiaje, pe langa faptul ca foarte multi merg cu masina cand chiar nu are rost, consta si in dezvoltarea retelei de transport in comun si lucrarilor care nu se termina niciodata toate (sincer nu stiu cum stau Varsovia sau Istambulul in sensul asta). Eu totusi trag speranta ca la noi, atunci cand se vor termina lucrarile la magistralele de la metrou se va mai putea merge cat de cat bine dimineata. :)