Pagani, unda verde pentru Zonda R de 750 de cai

Publicat vineri, 06.07.2007 18:00 de Bogdan Mirică

Constructorul italian a anuntat ca va produce 10 exemplare din supercarul de 750 de cai putere.

Vesti bune de la Pagani. Compania italiana a anuntat ca supercar-ul Zonda R va intra in productie, insa nu va fi produs decat in 10 exemplare. Cum era de asteptat, magnatii care vaneaza modelele exclusiviste au depus deja 1.2 milioane de euro pentru 6 din cele 10 exemplare. Acestia vor urma sa-si primeasca masinile abia in luna martie a anului viitor.

Pagani a publicat deja schitele viitorului supercar, acesta urmand sa imprumute aproape in totalitate designul actualului C12 si doar 10% din componentele acestuia. Zonda R va avea un ampatament mai mare cu 394 de mm si va creste in latime cu 50 mm. Pentru o mai buna aerodinamica, Zonda R va fi echipata cu un eleron si un spoiler de dimensiuni mai mari, ambele din fibra de carbon.

Cum era de asteptat, supercar-ul va fi propulsat de un motor cu multi cai putere: propulsorul de 750 de cai provenit de la Mercedes-AMG si folosit pe bolidul de curse CLK GTR. Cu astfel de putere sub capota, Zonda R va deveni un adevarat rival pentru Ferrari FXX.

Pe langa datele oficiale despre noua Zonda R, Pagani a mai anuntat si ca se va muta intr-o noua locatie de productie, mult mai mare, pe a carui poarta vor iesi anul 60 de exemplare si nu 16, cate sunt produse in prezent. Aceasta mutare a fost realizata pentru a grabi procesul de productie a mult asteptatului model C9, pregatit sa apara in 2009. Potrivit constructorului italian acesta va fi disponibil si pentru celelalte piete cum sunt Statele Unite si Japonia.

  • Victor, sâmbătă, 07.07.2007 09:46
    Zonda R

    ...la bestia nera !!!...cand ne vom permite si noi iubitorii de masini un asemenea lux ? fac prinsoare ca romanii nostri snobi cum sunt nici macar nu vor auzi de ea visand in continuare la Maibach sau la cine stie ce alta limuzina . Jos palaria in fata celor din orient care cred ca sunt singurii iubitori ( cu cultura ) de automobile

  • 1, sâmbătă, 07.07.2007 10:24
    *

    "Romanii nostri snobi..." Erai pe cearceaf ?

  • ufx, sâmbătă, 07.07.2007 11:16
    mda

    ce cultura ? si ce sa faci cu asa ceva care e moarte sigura? si nici nu isi merita banii mai bine imi iau un porsche decent si e cu mult mai eftin si mai sigur

  • scipio, sâmbătă, 07.07.2007 11:35

    ufx...sa stii ca merita toti banii..asta in cazul ca ii ai....dar aceasta masina nu are ce cauta in ROMANIA.....ca si multe altele....asta este tara tuturor gropilor....

  • Becali, sâmbătă, 07.07.2007 12:35
    hahalerelor

    Pai cum bai hahalerelor nu are ce cauta in romania? Si ce aveti voi cu Maibachul meu? Ascultati ba zdrentelor ca in maxim o luna voi conduce masina asta! Sa mu riti de ciuda zdrente care sunteti voi zdrente! Hehehe!

  • Lost, sâmbătă, 07.07.2007 14:44
    suferi? sincer?

    alt copil narod care il are ca idol pe Becali :| Frumoasa masina cei drept , da trebuie sa ai prea multi bani sa-ti iei o astfel de masina.

  • razvan, sâmbătă, 07.07.2007 15:00
    tare masina:)

    frumosa dar cine draq si-o permite si peste asta e prea SF:)

  • gabi, sâmbătă, 07.07.2007 15:03
    mdea

    arata mai bine vw golf 650....

  • mmm, sâmbătă, 07.07.2007 17:22

    da copilasi ... puteti sa va luati porsche-uri cate vreti .. astea nu sunt masini .. astea sunt opere de arta .. si evident orice om putin redus se intreaba dece sa dau 1mil de dolarei pe 1 tablou cand pot sa iau cu 1 dolarel 1 vedere frumoasa :) .. cam asa e si cu masinile astea ... unii prefera sa isi tina obiectele de arta in garaj

  • bestsilver, sâmbătă, 07.07.2007 18:05
    stima pt Pagani

    o adevarata bijuterie in lumea automobilistici 1 milion de euro putin avand in vedere ca asa masina e facuta manual si din cele mai bune materiale Noi romani ar trebui sa avem strazi si dupa aceea sa-ne mai gandim si la masini

  • onut, sâmbătă, 07.07.2007 23:28
    woww

    putini au privilegiul de a vedea in realitate aceasta masina,sa nu mai vb de cei care detin..si nu e vb numai de bani...ca sa detii asa ceva trebuie pasiune..(eu cel putin as ingenunchia)

  • Dan M, luni, 09.07.2007 11:53
    Auzi la el..ar ingenunchea

    Pai maaai, la o asa masina cu design ca porcu' ce anume crezi tu ca e e de pe alta planeta ca sa te inchini..Poate ne vom inchina cand vedem ditai pretul, desi nu zic nimic,deoarece ca sa mergi cu viteze astronomice si sa dai o asemenea putere iti trebuie nitcaiva rafinament in tehnologii. Dar cum si ei ca si altii le fac din subansamble facute de mari firme cele mai bune in domeniul lor nu stiu ce anume o diferentiaza pe asta de cele mai sus amintite in articol (FXX, CLK GTR, etc). Posibil motorul desi nu cred, deoarece cam toate au aceiasi timpi de acceleratie, aceleasi performante la franare si poate aceleasi viteze de top. Deci unde e diferenta? Aahhh va rog sa ma iertati, nu i-am vazut pe cei frustrati pe Logan si care isi doresc(subliniez) un BMW sau Mertz doar ca sa epateze afara din marea masa de "Loganisti". EI FAC DIFERENTA. Ahh si sa nu-i uitam totusi si pe cei care urasc toate marcile prezentate si vad din "Pagani Zonda" un miracol pe pamantul asta. Ma-nclin voua (nu si inchin).