PARIS 2014 LIVE: BMW Seria 2 Cabriolet, urmaşul lui Seria 1 Cabriolet, prezentat oficial

Publicat vineri, 03.10.2014 11:30 de Sebastian Toma

BMW a lansat la Salonul Auto de la Paris modelul decapotabil Seria 2 Cabriolet. Acesta reprezintă succesorul lui Seria 1 Cabriolet şi îi continuă moştenirea de model decapotabil cu tracţiune spate şi patru locuri, configuraţie unică în segment.

BMW Seria 2 Cabriolet, urmaşul celei mai populare decapotabile premium din lume, debutează la Salonul Auto de la Paris. Oficialii producătorului german de automobile au prezentat astăzi primele imagini şi informaţii oficiale despre noua lor decapotabilă, menită să vină în înlocuirea lui Seria 1 Cabriolet, dar urmând aproape aceeaşi reţetă: tracţiune spate, patru locuri şi plafon textil.

Un plus în această gamă va fi introducerea unei versiuni de performanţă BMW M Performance, sub forma lui M235i Convertible, care va fi răspunsul BMW la nişa decapotabilelor performante de clasă compactă ale segmentului premium, replică sosită la aproape un an de la lansarea lui Audi S3 Cabriolet.

Seria 2 Cabrio versus Seria 1 Cabrio

În raport cu predecesorul său, Seria 2 Cabriolet are o caroserie mai lungă, mai lată şi un ecartament şi amptament mărit. Interiorul este mai spaţios, pasagerii şi bagajele având la dispoziţie mai mult loc. Antifonarea şi plafonul escamotabil din material textil au primit îmbunătăţiri semnificative, acesta din urmă fiind regândit de la zero. Rigiditatea torsională a caroseriei a fost mărită cu 20% faţă de cea a predecesorului său, iar proprietăţile aerodinamice sunt superioare celor ale modelelor concurente. În ceea ce priveşte noutăţile tehnologice pe care le aduce acest model se numără şi posibilitatea efectuării de actualizări wireless pentru sistemul de navigaţie, derulate prin intermediul cartelei SIM integrate. Mai departe de atât, Seria 2 Cabriolet se bucură de toate elementele tehnologice găsite la bordul lui Seria 2 Coupe, de la sistemul iDrive şi ecranul multimedia aferent, până la toate sistemele de asistenţă a şoferului prezente în această gamă şi preluate de la a doua generaţie a lui Seria 1.

Mai lung, mai lat, mai economic şi mai spaţios decât Seria 1 Cabriolet, predecesorul său.

Motorizări

Gama Seria 2 Cabriolet are patru motorizări disponibile, una dintre ele fiind un diesel. Vorbim despre BMW 220d Convertible, un model echipat o motorizare de 190 CP şi 400 Nm, care accelerează de la 0 la 100 km/h în 7.5 secunde alături de transmisia manuală cu şase trepte şi anunţă un consum mediu de numai 4.4 litri la sută. Versiunea entry-level este denumită 220i Cabriolet şi are un motor de 184 CP şi 270 Nm, care o ajută să accelereze de la 0 la 100 km/h tot în 7.5 secunde şi să anunţe un consum mixt de 6.5 litri la sută. Spre deosebire de diesel, modelul 220i poate să atingă o viteză maximă superioară, de 231 km/h în loc de 225 km/h. Al doilea motor alimentat cu benzină din gamă este 228i Convertible, frate de motorizare cu BMW 328/428i, ceea ce înseamnă că are 245 CP şi 350 Nm. Resursele din dotare îi asigură un sprint 0-100 km/h în 6.1 secunde, o viteză maximă de 250 km/h şi un consum mixt de 6.8 litri la sută.

Cea mai performantă versiune a lui Seria 2 Cabriolet este dezvoltată de divizia M de la BMW şi se numeşte M235i.

Vârful gamei şi modelul de performanţă din oferta Seria 2 Cabriolet este M235i Convertible. Acesta are un motor cu şase cilindri în linie care livrează 326 CP şi 450 Nm şi îl poate propulsa pe modelul mai sus menţionat de la 0 la 100 km/h în doar 5.2 secunde. Consumul mixt declarat este de 8.5 litri la sută, iar viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h. Toate motorizările respectă normele Euro 6, au sistem Start-Stop în standard, sunt disponibile atât cu transmisie manuală, cât şi cu transmisie automată şi beneficiază şi de sistemul Driving Experience Control, de la care pot fi comutate modurile de rulare ale vehiculului.

NOUL BMW SERIA 2 CABRIOLET
MOTORIZĂRI 
BENZINĂ  DIESEL
220i 228i 235i 220d
CILINDREE 1.997 1.997 2.979 1.995
PUTERE MAXIMĂ/RPM 184/5.000-6.250 245/5.000-6.500 326/5.800-6.000 184/4.000
CUPLU MAXIM/RPM 270/1.250-4.500 350/1.250-4.800 450/1.300-4.500 380/1.750-2.750
CONSUM MEDIU
6.3 6.8  8.1  4.5
0-100 KM/H  7.0 6.1  5.0  7.2
VITEZĂ MAXIMĂ  235 250  250  228

 

Patru linii de echipare

La fel ca fratele său Seria 1, BMW Seria 2 Cabriolet este oferit în mai multe linii de design. Asta înseamnă că echiparea standard este identică pentru toate, dar elementele vizuale diferenţiază aceste versiuni între ele. Cele patru linii sunt: Advantage, Sport Line, Luxury Line şi M Sport. Cel din urmă reprezintă un pachet de accesorii care nu este oferit doar cu M235i Convertible. Fiecare linie de design vine cu propriile sale culori, ornamente, posibilităţi de personalizare, gamă de jante din aliaj şi merge până la felul în care arată cheia de contact, telecomanda acesteia fiind personalizată cu anumite culori în funcţie de pachetul ales de client.

Indiferent de linia de design aleasă, interiorul oferă patru locuri şi un iz de sportivitate prin prisma bordului îndreptat spre şofer.

Via BMW

  • Suleyman Cunoscatoru, miercuri, 10.09.2014 11:30

    Uratel, la fel ca defunctul Seria 1 cabrio.

  • Andrei, miercuri, 10.09.2014 15:53

    In locul unora de pe aici nu as mai scrie...uratel,ia zi tu ce e uratel...din punctul meu de vedere singurul lucru uratel este ca putini romani isi pot permite o masina premium de clasa mica. Imi place foarte mult seria 2.