Pasionatii ARO au trecut in caravana peste cea mai inalta sosea din Romania
O caravana formata din pasionatii marcii ARO a traversat Transalpina, cea mai inalta sosea din Romania. La eveniment au participat 15 masini.
Modelele ARO raman adevarati pionieri off-road din punctul de vedere al potentialului tehnic chiar si in era sistemelor de tractiune integrala de ultima generatie. Ne demonstreaza acest lucru pasionatii modelelor fostului constructor roman, care s-au intalnit la mijlocul lunii septembrie pentru a aborda una dintre cele mai interesante incercari la care poate fi supusa o masina, trecerea peste cea mai inalta sosea din Romania: Transalpina (cunoscuta si sub numele de Drumul Regelui).
Au raspuns prezent la provocarea celui mai important forum al pasionatilor marcii, ARO Club Romania, nu mai putin de 16 automobile: 15 ARO si un Land Rover Freelander. In caravana au fost prezente modele precum ARO 320 camioneta, ARO 242, ARO 243, ARO 244, ARO 10 Spartana decapotabil, ARO 10.4, ARO 10.9 sau ARO 11.4, toate masinile purtand drapelul national si insemnele clubului si atragand privirile locuitorilor din orasele si satele parcurse.
"Scopul acestei intalniri anuale – precum si al intalnirilor saptamanale din Bucuresti, din fiecare joi, in fata parcului Carol – este popularizarea la nivel national a acestui model, ale carui performante au fost practic uitate, salvarea de la disparitie a marcii, precum si extinderea numarului de membri si de modele apartinand clubului nostru", spune George Vilau, presedintele ARO Club Romania.
Transalpina (DN67C) se afla in Muntii Parang din Carpatii Meridionali, cel mai inalt punct al acestei sosele fiind Pasul Urdele (2145 metri). De altfel, incercarea de anul trecut al ARO Club Romania s-a oprit in acest punct, zapezile cazute devreme oprind caravana ARO care incerca in 2008 sa treaca peste Transalpina. Drumul face legatura dintre orasele Novaci (Gorj) si Sebes (Alba), originea acestui drum asfaltat doar pana la altitudinea de 1600 de metri fiind construita si pietruita de trupele germane din Primul Razboi Mondial. "Porecla" soselei, Drumul Regelui, vine de la faptul ca aceasta a fost inaugurata de catre Regele Carol al II-lea in 1935, atunci cand a fost data in folosinta pentru circulatia publica. Un amanunt interesant legat de Transalpina este faptul ca aici se desfasoara in fiecare an o etapa a Campionatului National de Viteza in Coasta, concurentii parcurgand sase kilometri intre Novaci si Ranca.
via | ARO4x4.net
-
Victor, joi, 24.09.2009 20:56Depinde
Unele portiuni sunt mai dificile daca este ud. Daca drumul este uscat nu e nici o problema. Am intalnit oameni si cu Tico. Pacat ca acum se baga buldozerul in el. Vor sa il faca. Ar trebui sa raman drum forestier deoarece o sa ajunga un transfagarasan: plin de muzica si gratare. Oricum dupe ce se traverseaza Transalpina si ajungi la Obarsia Lotrului e dezastru ce gasesti acolo: "civilizatie". Am parcurs drumul acesta cand inca mai era salbatic. Acum se va alege praful...
-
cozappz, joi, 24.09.2009 20:56Pentru noi orice e greu?
ARO 10 Spartana? Nu cumva are motor de Dacia 1310? Si de ce e asa de greu, nu arata ca orice drum din Romania: neintretinut, cu margini surpate, cu bolovani uriasi in mijloc sau pe margini, cu gropi de inghit roata masinii? Poate nu sunt semafoare pe sectoarele in care se lucreaza, asta ar fi diferenta. :(
-
b76, joi, 24.09.2009 21:01ca de obicei
ca intotdeauna anuntati un eveniment dupa ce s-a petreceut. nu credeti ca ar fi mai bine sa anuntati inainte inatalnirile de acest gen?
-
mircea, joi, 24.09.2009 21:30@b76
Daca suntem anuntati inainte, promovam cu placere orice eveniment de acest tip. "Ca intotdeauna"? Wrong. Intalnirea celor de la Kia a fost anuntata de ceva vreme pe Automarket, ea se va derula in viitor. Try again :)
-
Ghitza, joi, 24.09.2009 22:12ARO
N-o fi asa greu drumul. Atricolul vrea sa ne arate, ca sunt pasionati de ARO si prin Romania. Ca din ce am citit pana acuma, cluburi ARO si pasionati sunt numai in Cehia, Germania, Argentina si Brazilia. Bravo lor, dom'le!
-
Cristi IONITA, joi, 24.09.2009 23:23Aro Club Romania
evenimentul a fost anuntat pe site-ul Clubului www.aro4x4.net
-
marco24, vineri, 25.09.2009 09:32ARO amintire
Nu vor mai rezista mult timp modelele ARO. R.A.R.-ul cand vede un ARO pe strada sigur il opresc si oricat de intretinut ar fi tot iti gasesc o chichita: un joc la roti, o noxa, etc ca deh, sunt piese romanesti si de proasta calitate.
-
manny, vineri, 25.09.2009 10:05AMINTIRI FRUMOASE
DE MIC COPIL MI-AM DORIT UN ARO. LE VEDEAM IMPUNATOARE, PUTERNICE, ACUM AU RAMAS DOAR AMINTIRILE, ACESTE MASINI SUNT PE CALE DE DISPARITIE. FOARTE FRUMOS DIN PARTEA ORGANIZATORILOR, SPERAM SA VEDEM MAI DES ASTFEL DE MANIFESTARI, MAI ALES CU MASINILE NOASTRE AUTOHTONE. FELICITARI ORGANIZATORILOR !
-
8iplex, vineri, 25.09.2009 10:40Bravo, Victor.
Intr-adevar, modernismul si civilizatia ne baga in groapa incet dar sigur. Cred ca multi apreciaza un drum forestier pe care merg o data pe an cativa km sa ajunga la o pensiune unde sa uite macar o saptamana de messenger, mail, plata intretinerii, cablului, etc de verificatul uleiului sau chiar de urcatul la volan chiar si 5 minute. Si ce frumos e cand pe un drum ca asta nu vezi nici un pPET mort de oboseala de atata mers cu masina si " coborat" pentru o supradoza de aer curat. Ar trebui sa mai ramana in RO si o urma din ce a fost sa ne aduca aminte de cine am fost.
-
LEE, vineri, 25.09.2009 10:51sensei RYLOY
Daca va uitati aici, sensei RYLOY a fost mai rapid :) Salutam fratii cu ARO !!! BRAVO!
-
anonim, vineri, 25.09.2009 11:09traseu
Pe Transalpina am fost anul arta in august . Au inceput sa-l reabiliteze asa ca se lucreaza la poale din ambele parti . Il recomand celor care au o masina cu garda la sol mai inalta . M-am intanlit cu soferi care conduceau skoda , vw si dacii . Erau negrii la fata si intrebau cat mai este pana la Ranca . Soferul era la volan si ceilalti mergeu pe langa sa n-o rupa detot . Nu cred ca sau bucurat de traseu . In rest este destul de interesant si destul de curat . Inca nu se fac gratare cu manele si se beau beri . :))) . Vi-l recomand....
-
Arthurios, vineri, 25.09.2009 11:54Precizare
Transalpina nu este ''sosea". Soseaua presupune o amenajare - asfaltare, pavare etc. Cea mai inalta sosea din Romania este Transfagarasanul. Transalpina este cel mai inalt drum din tara.
-
George, vineri, 25.09.2009 12:13Vilau
@LEE: noi am mai incercat si anul trecut, in 17-19 octombrie...dar cazuse prima zapada, si n-am putut trece de pasul Urdele. http://www.aro4x4.net/smf/viewtopic.php?f=72&t=2250 anul asta, actiunea s-a chemat ceva de genul "ultima ocazie fara asfalt". din pacate, in curand vor aparea pet-uri si pe acolo... salutam fratii Honda-ri, de asemenea!
-
LEE, vineri, 25.09.2009 12:26@George
Respectele noastre, frate George! ARO ramane marca mea de suflet....si acum plang dupa ea :( Daca intri pe: , sensei RYLOY tocmai pune cateva zeci de filmulete :) Vizionare placuta !
-
Cosmin, vineri, 25.09.2009 13:20@george
Asfalteaza doaar bucata Novacu - ranca - Sebes. Mai ramane de facut pe oofroad bucata Ranca - Obarsia Lotrului - Voineasa. Mai sunt si alte trasee in zona Rm Valcea - Horezu - Tg Jiu.
-
calin, vineri, 25.09.2009 17:33investitiile duc la progres
E pacat ca ne amintim de valorile nationale gen ARO sau TRACTORUL doar la genul acesta de evenimente.Daca milionarii tarii nu aruncau bani doar in imobiliare si alte tunuri gen FNI,CARITAS ,BANCOREX etc., poate ca eram cu 10 ani mai evoluati si efectele crizei erau minime si necesare. Era vital ca pe langa DACIA si FORD sa existe inca un constructor in Romania care sa revitalizeze si ARO.
-
LEE, vineri, 25.09.2009 21:32@Calin
Ai dreptate...............au fost MULTI pe la ARO , dar nu i-au bagat nimeni in seama. Ce bine ar fi fost sa-i fi cumparat Toyota cand au fost aici :(
-
Traian, vineri, 25.09.2009 23:10Am si eu un ARO
ARO Eu am avut ARO, din 1988-2003, am fost multumit de el, dar m-a pus necuratul sa-mi cumpar Land Rover Defender, ca vezi Doamne, e la moda! Dupa 4 ani de Defender, ani plini de dezamagiri si bani GREI aruncati pe gramada de piese scumpe, am cumparat de vreo 2 ani un ARO 244 Forester, adus de cineva din Franta. Cu ARO nu am probleme deloc, consumabilele la preturi modeste, ca sa zic, e ARO, e romanesc, e rustic, dar robust! Rusine sa le fie celor din Guvern, ca au lasat fabrica pe mana la un speculant de imobile, care a distrus-o (probabil la comanda). Daca s-ar mai fabrica ARO astazi, cu un motor Diesel modern, ABS si o finisare bunicica, as cumpara pe loc unul nou! Bravo baietilor din ARO CLUB ROMANIA. Tot inainte!
-
flaviu, sâmbătă, 26.09.2009 00:25melancolie
da...foarte tare :) aro am condus prima oara singur...la 14 ani buna mashina mergeam brin shanturi, baltzi, rape...etc
-
LEE, sâmbătă, 26.09.2009 08:19ARO - oriunde, oricand !
ARO 244 FORESTER (‘94-’02): MOTOR : L4 Turbo Diesel CAPACITATE (cmc) : 2.485 PUTERE MAXIMA (cp/rpm): 94/4.000 MOMENT MOTOR (Nm/rpm): 205/1.400 TRANSMISIE : Manuala 5 rapoarte TRAC?IUNE: Integrala VITEZA MAXIMA (km/h): 150 REPRIZA 0-100 km/h (s): nespecificat CONSUM MEDIU : 10,6 l; MINIM - 9,0 l; MAXIM - 13,4 l DIMENSIUNI L x l x h (mm): 4.225 x 1.805 x 1.840 GREUTATE (kg) : 1.850 REZERVOR (l): 95 PRET (EURO): DE LA 1.000 PANA LA 4.500 ================================================= Uitati cate VARIANTE erau: cu BANI ce puteai face, daca fara bani faceai asa ceva :(
-
alex86, sâmbătă, 26.09.2009 20:57superrrrrrrr
Foarte frumos. O moca rectificare trasul de viteza in coasta are 5 km nu 6
-
ha ha ha, luni, 28.09.2009 00:16ha ha ha
BRAVO BAIETZI.CAPUL SUS,CONTINUATZI TOT ASA SI NU BAGATZI IN SEAMA TOATA LUMEA.TIN MINTE CA ACUM VREO 10 ANI IN URMA AM FOST LA BUNICI LA MUNTE CU UN I.M.S DECI CEVA MAI VECHI DECIT A.R.O.DACA NU NE-AM FI INTORS CU ACCEASI MASINA,PROBABIL CA ACUM AS FI FOST MORT.DA,E ADEVARAT.NISTE PRIETENI DE-AI NOSTRI,CARE AU PLECAT CU ALTA MASINA,I-AM CULES DE PE DRUM CAM INGHETZATI SI CU MASINA INDOITA BINE.CAND SOFERUL A CUPLAT TRACTIUNEA INTEGRALA(MANUAL BINEINTELES),I.M.S-UL A MERS SUPER.AM VAZUT O GRAMADA DE MASINI TRASE PE DREAPTA,IN TIMP CE NOI AM TRECUT PESTE TOT FARA PROBLEME.MULTUMESC LUI DUMNEZEU,MULTUMESC I.M.S,MULTUMESC A.R.O.PS:RAUTACIOSII SA SE ABTZINA,PENTRU CA DACA AR FI FOST IN LOCUL MEU,CRED CA LE-AR FI INGHETZAT SINGELE IN VINE.VA PUP,PA...
-
cata, luni, 28.09.2009 12:00ARO
IATA INCA O MANA DE OAMENI CARE MAI AU O PASIUNE...PUTINI MAI SUNT IN TARA ASTA CA EI CA TRABANTISTII SI OLTCIT-ISTII BRAVO LOR!
-
dan, marţi, 29.09.2009 20:28ARO
Faptul ca se asfalteaza e bine, eu n-o vad ca pe un pas inapoi, peisajul mirif ramane oricum, si o bariera impotriva manelistilor sia gunoaielor pe munte nu e un drum neasfaltat, e o utopie.Pai ne plangem ca nu avem strazi pt turism spre a ajunge in locuri mai greu accesibile si acum nu e bine ca se asfalteaza? cCat despe ARO, numai bine, o masina buna la vremea ei, inca mai sunt pe strazi.
-
Serghei, miercuri, 30.09.2009 12:38Transalpina
Arthurios,Transalpina este ,,DN "adica DN 67C..adica iti trebuie si celebra ,,rovinieta"...
-
Gortu, vineri, 26.02.2010 20:24BRAVO!!!
Felicitari colegii, poate la anu vin si eu!La mai multe noroaie!!!
-
ProfiBv, sâmbătă, 11.07.2015 07:38
Regele a murit ! Traiasca Regele !..... .....mintea romanului de pe urma.... 10.4
Citeste si
-
INTERN | miercuri, 27 iunieREPORTAJ: Restart în Bănie - Craiova a revenit pe harta producătorilor auto mondiali cu noul Ford B-MaxAm fost la Craiova pentru a vedea cum România reporneşte a doua uzină auto a ţării. Lăsând la o parte show-ul pus în scenă de organizatori, Craiova reintră pe harta marilor producători auto. Citeste tot
-
INTERN | luni, 25 iunieFord B-Max a intrat în producţie la uzina din CraiovaFord a introdus în producţie noul B-Max la fabrica din Craiova. Debutul producţiei lui B-Max la uzina românească are loc la patru ani şi trei luni de la preluarea fabricii din Craiova. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 iunieNoua generaţie Fiat Panda costă 11.550 de euro în RomâniaFiat a lansat astăzi în România a treia generaţie a modelului Panda. Modelul citadin pleacă de la 11.550 de euro în versiune pe benzină de 1.2 litri şi 69 de cai putere. Cu oferta de lansare însă, preţul ajunge la doar 9950 de euro. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 13 iunieLexus GS, în România de la 53.300 euroLexus a lansat noul GS pe piaţa din România. Versiunea GS 250 pleacă de la 53.300 euro cu TVA inclus, în timp ce hibridul GS 450h pleacă de la 63.950 euro cu TVA inclus. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 1 iunieYoung Creative Chevrolet 2012: Câştigătorii etapei din RomâniaEdiţia 2012 a concursului de arte aplicate "Young Creative Chevrolet" şi-a ales câştigătorii etapei naţionale. Trei studenţi îşi vor reprezenta ţara în faţa juriului european al YCC 2012, câştigătorul final urmând să fie anunţat în a doua parte a anului. Citeste tot
Nu vreau sa fiu rau, dar stiu mai multi omuleti care au trecut pe acolo cu Dacii 1300 obosite...