Peugeot 107 si Citroen C1, victime colaterale in recall-ul Toyota

Publicat sâmbătă, 30.01.2010 17:02 de Mircea Meșter

Citroen si Peugeot vor fi nevoite sa recheme in service-uri aproape 100.000 de exemplare C1 si 107, acestea fiind produse pe aceeasi platforma cu Toyota Aygo, model afectat de mega-recall-ul anuntat recent de niponi.

Citroen C1 si Peugeot 107, modele produse in aceeasi uzina cu Toyota Aygo, vor fi rechemate si ele in service dupa ce modelul japonezilor este unul dintre cele opt europene care vor revizita service-urile Toyota pentru o posibila problema la nivelul pedalei de acceleratie.

Cele trei modele de oras sunt produse in uzina ceha TPCA (Toyota Peugeot Citroen Automobile) din Kolin, la 60 de kilometri est de Praga. Peugeot 107, Citroen C1 si Toyota Aygo sunt produse pe aceeasi platforma, fiind in esenta vorba de modele identice cu design, dotari si preturi diferite. Este singura colaborare dintre PSA si Toyota.

97.000 DE EXEMPLARE AFECTATE

"Pentru Peugeot 107 si Citroen C1 vom initia campanii de rechemare in service identice cu cea anuntata de Toyota pentru Aygo", a anuntat un purtator de cuvant al grupului PSA Peugeot-Citroen. In cursul zilei de luni, oficialii PSA au anuntat numarul oficial al unitatilor rechemate in service: 97.000. 

"Recall-ul este o masura de precautie pe care o iau Peugeot si Citroen, fiecare client urmand sa fie instiintat prin posta de rechemare", au anuntat oficialii PSA. Cele mai importante piete afectate sunt Franta, Germania, Marea Britanie, Italia si Spania, compania franceza anuntand oficial doar numarul de unitati afectate in tara de origine a celor doua marci: 15.400.


SCUZE DE LA PRESEDINTELE TOYOTA

Pe de alta parte, presedintele Toyota le-a cerut scuze in mod oficial clientilor marcii in cursul zilei de astazi, acesta intervenind in direct pe postul national japonez NHK. "Ne pare extrem de rau din cauza faptului ca ne-am dezamagit clientii. In acest moment, incercam sa punem faptele cap la cap si sa ne pregatim de explicatii pentru ca sentimentul lipsei de siguranta care s-a infiltrat printre clientii nostri sa dispara cat mai repede posibil", a spus Akio Toyoda, care de la numirea sa in functie, la mijlocul anului trecut, a trebuit sa treaca prin doua cutremure mari: criza si recall-ul major recent.

Numarul de exemplare Toyota afectate de recall-ul mondial anuntat de constructorul japonez este de aproape 8 milioane de unitati, cifra care depaseste numarul de masini vandute de Toyota in 2009 pe intreg Globul (7.8 milioane). In Europa, Toyota a anuntat ca recheama in service pana la 1.8 milioane de masini, modelele afectate fiind Aygo, iQ, Yaris, Auris, Corolla, Verso, Avensis si RAV4.

CALENDARUL PROBLEMELOR TOYOTA

25 noiembrie 2009 - Toyota anunta ca recheama in service-urile din SUA peste 4 milioane de masini din cauza covoraselor care pot apasa involuntar pe pedala de aceleratie.

27 noiembrie - primele managerilor Toyota sunt taiate cu 20% din cauza celui mai mare recall din istoria japonezilor.

27 decembrie - Toyota China anunta ca recheama in service 43.000 de masini din cauza unor scurgeri de ulei.

22 ianuarie 2010 - Recall-ul din SUA se extinde cu alte 2.3 milioane de masini. De aceasta data, problemele se regasesc la nivelul pedalei de acceleratie, care ar putea ramane cuplata dupa ce soferul ia piciorul de pe aceasta.

24 ianuarie - Presa japoneza anunta ca recall-ul din SUA s-ar putea extinde si in Europa. Se vorbeste de doua milioane de unitati afectate.

27 ianuarie - Toyota ia o decizie fara precedent la acest nivel: opreste vanzarea modelelor cu probleme din SUA. Opt masini ies din showroom-urile niponilor. Productia uzinelor americane Toyota va fi oprita si ea timp de trei saptamani.

28 ianuarie - Recall-ul legat de covorasele cu probleme este extins la inca 1.1 milioane de unitati in SUA. GM anunta ca fiecare client Toyota care va cumpara o masina a grupului american primeste discount de 1000 de dolari.

28 ianuarie - Toyota anunta oficial ca recall-ul se va extinde si in Europa. Nu se cunoaste numarul unitatilor afectate.

28 ianuarie - Recall-urile legate de problemele la pedala de acceleratie se extind si in China. 75.000 de clienti ai marcii vor fi chemati in service in statul asiatic. In vizor: modelul RAV4.

28 ianuarie - Ford anunta ca modelul utilitar Transit Classic produs in China este si el afectat de problema pedalierului, pedala de acceleratie fiind produsa de acelasi furnizor american: CTS Corp.

29 ianuarie - Toyota anunta oficial numarul de masini afectate de recall-ul european: 1.8 milioane. In recall sunt incluse modelele Auris, Aygo, Avensis, Corolla, iQ, RAV4, Verso si Yaris.

1 februarie - Grupul PSA Peugeot-Citroen anunta ca va chema in service 97.000 de exemplare C1 si 107 afectate de recall-ul in care este implicat Toyota Aygo. Cele trei modele sunt produse pe aceeasi platforma.

via | AFP

  • Claus-Claudel, sâmbătă, 30.01.2010 18:34
    ........

    sa imi bag cv in toyota mami ei....ca de la ea a plecat totul

  • Replikate, sâmbătă, 30.01.2010 20:23
    =))

    Chain reaction, chinezi nebuni=))

  • ZZ, sâmbătă, 30.01.2010 20:58
    @gtrazvan

    Mai adauga si #dusman declarat al limbii romane! Am eu o problema cu baiatul asta. Nu prea e in stare sa scrie o fraza corect gramatical. O fi de la cele peste 100 de masini conduse pana la 19 ani. M-am prins, baiatu lucreaza la spalatorie si muta masinile clientilor.

  • hrn, duminică, 31.01.2010 03:37
    Victime colaterale...

    Pretentios spus ! Eu cred ca cei mai afectati sunt tarabagii din vitan care aveau presulete made in china. Altfel, vorba unui forumist de pe aici, mai bagi un litru de ulei mai iei o gura de aer....

  • MF, duminică, 31.01.2010 12:25
    Guru

    =)) ce spuneam acum 2 zile la stirea cu Honda Jazz. Pentru previziunile anului 2010 astept emailurile voastre :))

  • ghu, duminică, 31.01.2010 18:49
    imi cumpar toyo ce daca......

    ei draci acum eu nu pot sa nu fiu subiectiv cate alte marci nu au mai avut probleme bine macar ca sant chemate aceste masini inapoi eu imi voi cumpara toyota

  • LEE, duminică, 31.01.2010 18:50
    off-topic

    Ce-am aflat acum? legat de: http://www.automobiletv.ro/event.php?id=299 ================================================ Audi A3 cu defectiuni costisitoare la ambreiaj Afectate de aceasta defectiuni sunt 73.000 de automobile Audi A3 cu 3 si 5 usi echipate cu motorul diesel 2.0 TDI. Defectiunea consta din desprinderea unui arc din volanta dubla, arc care poate distruge discul de ambreiaj si poate sparge carcasa ambreiajului. Aceasta defectiune se intalneste la A3 produse in intervalul Iunie 2003 si decembrie 2004. Reparatia este normata la cinci ore si este gratuita la toate aceste modele chiar daca automobilele nu mai sunt in garantie. Atentie: rechemarea inseamna inlocuirea volantei si a discului dar in cazul unei defectiuni service-ul va trebui sa inlocuiasca gratuit toate piesele defecte( volanta, disc, carcasa). ============================================= Unii ROMANI au PLATIT asa ceva, adica peste 8.000 lei !!! Si PRO nu spune nimic! Voi stiti mai multe ??? a patit cineva asa ceva ???

  • LEE, luni, 01.02.2010 12:23
    America

    @ivanoff, ai dreptate! 1 - NHTSA e american 2 - producatorul la covorase - american 3 - GM si FORD acum dau bonusuri la fosti clienti TOYOTA care se indreapta sper ei.... cool :) :(

  • mircea, luni, 01.02.2010 12:38
    @LEE

    Toyota a semnat un contract cu un furnizor american asa cum au multi altii. Dar problema a fost observata in 2007 prima data, iar japonezii nu au facut recall pana acum. In ultimii doi ani, accidentele cauzate de pedala care nu revine la pozitia initiala s-au ridicat la un numar dublu in cazul Toyota fata de toti ceilalti producatori mondiali la un loc. In plus, Toyota a rechemat modele afectate si in Europa, deci povestea cu persecutia NHTSA cade. Producatorul de covorase si furnizorul de pedalier Toyota face pedalele in functie de specificatiile companiei. Este un lucru stiut, e normal sa fie asa, Toyota si-a asumat intreaga vina, urmand sa continue sa lucreze cu CTS Corp. Deci povestea cu persecutia furnizorilor cade. Ramane un recall Toyota, cel mai mare din istoria constructorului japonez. Daca va asteptati sa nu aflati cat mai multe detalii despre asta pe Automarket, va inselati. Numai bine.

  • Vasilescu, luni, 01.02.2010 14:36
    Mici si proste

    Cei trei avortoni C1, 107 si Aygo au cateva calitati pe care le-as enumera: sunt scumpe, proaste, au mult plastic, motoare mici, inghesuite, roti mici, se defecteaza rapid si mai au si defecte de proiectare. O adevarata afacere cand iei una de asta.

  • Un Priceput, luni, 01.02.2010 17:25
    Mici si proaste? Cred ca nu vorbim de masini

    Adevarul este ca sunt mici, au roti mici, au motoare mici si sunt multe plastice la interior. Si asta pentru ca sunt masini pentru oras, cu drumuri asfaltate (nu de tara), consuma putin (de aceea motorul este mic, ca doar nu mai e necesar sa cari porcul si de aceea platicul de la interior o face usoara). Problema este insa alta si nu a clientului, ci a service-ului: masina asta nu se defecteaza. Odata cumparata, nu mai stie unde este service-ul. Ruleaza, ruleaza si nu se strica. Asta este masina de conceptie japoneza. Cat despre alte lucruri mici si care nu functioneaza bine... probabil ca nu se refea la masini.

  • LauCalin, luni, 01.02.2010 18:12
    @Vasilescu

    Nu stiu cum ai ajuns la oncluzia asta, dar arata-mi si mie o alta masina de clasa mini care la pretul asta are asemenea finisaje, asemenea spatiu, motor de 1.0 si 68 CP (nu gen 1.2 si 65 CP cum ofera VW-si nu e un motor prea reusit), cu distributie pe lant care s-a dovedit a fi foarte fiabil pe Yaris, cu ABS si dublu airbag in serie.

  • vincze, marţi, 02.02.2010 08:38
    [email protected]

    ma baieti, ca a pornit de la toyota sau nu nu are importanta important e ca numa toyota si-a cerut scuze de la clientii lui, restu????? la restu li se rupe, asa ca toto toyota o sa ramana pe primu loc ca si cea mai fiabila masina, si ce daca are o mica defectiune la acceleratie, ca nu se ridica cand iei picioru de pe el, te duci in service si ti-l rezolva si gata, conteza si cum se comporta reprezentantii toyota cu tine, ca nu de alta si-a cerut scuze, dovada ca le pasa de clientii lor.

  • george, marţi, 02.02.2010 09:39
    O FI TARA DE VINA?

    pentru ce se intampla cu unii oameni care haladuiesc prin dansa? @ vincze Mostra de logica beton: Toyota o sa ramana pe primul loc in topul fiabilitatii fiindca isi cere scuze ori de cate ori infige oistea-n sant...WOW!!!....WOOOOW!!! O fi aerul mai rarefiat pe-acolo...