Pilot de teste de la BMW, implicat într-un accident grav cu un prototip

Publicat marţi, 25.09.2012 13:13 de Sebastian Toma

Un pilot de teste de la BMW a decedat în urma unui accident grav care a avut loc pe o autostradă din Germania. Acesta conducea prototipul unui BMW ActiveHybrid3.

BMW a pierdut un pilot de teste pe o autostradă de lângă Dingolfing. Angajatul mărcii din Munchen conducea un prototip al lui BMW ActiveHybrid3 şi realiza un test la viteză mare pe o porţiune de autostradă fără limită de viteză. Modelul german a fost acroşat de un camion, care a schimbat banda pentru o depăşire fără să se asigure corespunzător. Autorităţile germane cercetează deja incidentul.Accidentul a blocat autostrada A92 pentru mai multe ore la rând, timp în care anchetatorii au surprins imagini ale accidentului.

Pilotul de teste de la BMW a fost singura victimă a acestui accident. Numele său nu a fost dezvăluit, dar presa germană spune că acesta avea 45 de ani. Accidentul din imagini nu este un caz singular în industria auto, mai mulţi piloţi de teste pierzându-şi viaţa în procesul de testare şi dezvoltare al noilor modele. Un incident similar a avut loc în 2009, când Porsche a anunţat că un pilot de teste de-al uzinei şi-a pierdut viaţa într-un accident grav pe autostrada A5, între Frankfurt şi Heidelberg. 

BMW ActiveHybrid3 este versiunea hibridă a lui Seria 3 F30. Modelul prezintă un tren de propulsie benzină-electric. Acesta integrează deja familiarul motor turbo de 3.0 litri şi 306 CP, căruia i se adaugă un motor electric de 55 CP, integrat în cutia de viteze. Consumul mediu este de 5.9 litri la sută, iar timpul 0-100 km/h este de 5.3 secunde. Noul ActiveHybrid3 este aşteptat să debuteze comercial în 2013.

Via Wochenblatt.de

  • Ivanoff, marţi, 25.09.2012 13:31

    82 CP... Hmmm,imi miroase a tehnologie Toyota aici. Acelasi motor electric de pe Prius, Auris HSD si Lexus CT200. PS: Sebastian, cum e cu insumarea puterilor la un ansamblu hibrid ca tot am avut noi cu mult timp in urma o "contra" pe acest subiect,se insumeaza sau nu pana la urma puterile celor doua motoare? Sau numai la masininile din grupul VAG pt a da bine?...

  • noname00, marţi, 25.09.2012 13:44

    @Ivanoff In primul rand expresia "motorul X are puterea Y" este o expresie total gresita. Expresia corecta este "motorul X atinge o putere maxima Y", eventual urmata de "la turatia Z". In functie de cum sunt cuplate cele doua motoare pe BMW ActiveHybrid3, acestea pot da o putere maxima totala cu o valoare cuprinsa oriunde intre 306 si 388 CP. Pot decat sa presupun ca motorul electric atuce un aport mai mare de putere la turatii mici, la turatia de putere maxima a motorului cu combustie interna, motorul electric poate dezvolta numai 34 CP.

  • Ivanoff, marţi, 25.09.2012 13:49

    @noname00 Si de fapt ce ai vru sa spui tu aci?Ca roata e rotunda? Toti care au un gram de cunostiinte tehnice stiu deja asta si nu cred ca din ce am scris eu se intelege altceva... Oricum nu asta era ideea dar dc ai vrut sa te dai destept...NU TI-A IESIT.

  • dan_grc, marţi, 25.09.2012 13:59

    @Ivanoff Chiar iti miroase? ce daca are tot 82 de cai? Si Audi are pe bi-turbo diesel exact 313 cai cat are si Bmw, nu miroase a motor Audi pe Bmw si nici invers, si te rog sa raspunzi intr-un alt mod decat i-ai raspuns lui @noname00, ca nu e frumos, il trimiti tu pe "taraf tv" da...

  • Gabi, marţi, 25.09.2012 14:13

    Daca ma lamureste si pe mine cineva de ce germanii tot fac aceste teste de mare viteza si motoare cu sute de CP, o sa incep sa le plang de mila pilotilor morti. Pana atunci, fiecare isi merita soarta. Vrei mare viteza, trebuie sa accepti si ideea ca BMW, AUDI, Mercedes nu fac super masini care sa te poata feri de orice in jur, mai ales la viteze mari. Super smecherii germani uita ca mai exista si inertie si ca la 250-300 KM/h nu poti frana brusc daca cineva iti taie calea. Iar daca ai ghinionul sa fie si TIR, nu prea e de bine. Asa ca sa mai faca si teste de siguranta si daca vad ca nu sunt in stare sa ofere masini sigure, sa o lase mai usurel cu CP si avioanele lor care omoara oamenii pe capete.

  • Catalin, marţi, 25.09.2012 14:14

    nu inteleg violenta de limbaj al acestor personaje... cat despre acrosarea Beemerului, cum de a ramas infipt sub camion, de a strambat si rotile semiremorcii...

  • Ayno, marţi, 25.09.2012 14:32

    Si eu care credeam ca fanii de japoneze sunt putin mai destepti, dar se pare ca Ivanoff face exceptia

  • dan_grc, marţi, 25.09.2012 14:35

    @Gabi Stirea nu spune ca trebuie sa plangi de mila, iar cu super masinile care te pot feri de orice, spune tu care sunt alea? In afara de Volvo, care nu se rastoarna si-n care nu poti sa mori, chiar daca te calareste tir-ul.Teste de siguranta la 250-300? Doar in F1 poti sa scapi cu viata la asemena viteze, pe circuit cu zone de nisip, cauciucuri de impact, etc...si costa 1 milion de euro cel putin un monopost. Oare e posibil sa fii lamurit?

  • Paul, marţi, 25.09.2012 14:40

    @Gabi Hop si eu cu calul meu, topa..tropa... Cam asa e comentariul tau. Multi producatori construiesc masini care ating viteze foarte mari, nu doar cei 3 mentionati de tine. Ai avea aceeasi soarta in Ferrari, Lambo, Porsche, Aston etc. etc.

  • Ivanoff, marţi, 25.09.2012 14:44

    Nu stiu exact care e problema in ceea ce am scris ca doar e oficiala colaborarea intre Toyota si BMW... Ma intrebam doar (retoric) de ce nu e mentionat acest aspect in articol sau de ce nu intr-un final Sebastian sa ne lamureasca si sa se lamureasca cum e cu puterea cumulata a unui ansamblu hibrid... Cat despre "cel fara de nume" raman la ideea ca "E usor a scrie versuri Când nimic nu ai a spune..." PS: Si totusi Sebastian, te-ai hotarat, cum e cu adunarea?...

  • Gabi, marţi, 25.09.2012 14:46

    @dan_grc Ideea era alta: nu sa faci teste de siguranta la 250-300 km/h, ci sa nu produci masini care sa omoare oameni. Deci daca majoritatea producatorilor auto ar fi capabili sa produca masini mai sigure sau sa investeasca in siguranta mai mult decat in CP, toti am fi mai castigati. Insa din cate am vazut la Volvo, daca s-ar investi in siguranta ar da faliment multe firme, pentru ca in zilele noastre CP sunt mult mai cautati. Asta datorita educatiei care se duce de rapa. Si astfel, dand o "super masina" pe mana unuia care nu e in stare sa treaca in clasa a V-a, rezulta combinatia mortala.

  • dan_grc, marţi, 25.09.2012 14:52

    Cand Volvo va produce masini limitate la 130 la ora cu 50 de cai maxim, atunci o sa vorbim de siguranta suprema. Poti sa mergi cu orice cutie de masina cu 80 de cai cu 170 la ora, aia ce siguranta iti ofera daca intri in ceva sau ceva intra in tine? Vrei sa vorbim de o lumea ideala? Nu ar trebui sa se mai produca cutite care omoara oameni, arme, gloante, bombe, aditivi in alimente, toate astea omoara oameni. "Ar trebui sa nu se produca masini care omoara oameni" indiferent de situatie, este o utopie, si asta se poate extinde la orice mijloc de trasport, in aer, pe apa, pe sine, etc...

  • dan_grc, marţi, 25.09.2012 15:10

    Ca mi-am amintit, vitorul S60 Polestar cati cai va avea? dar vechiul S60 R cati cai avea? Viitorii clienti cum vor merge , cu 50 la ora? La 250 limitat nici chiar Volvo nu va putea garanta nimic in caz de accident.

  • Gabi, marţi, 25.09.2012 16:16

    @dan_grc Vad ca ti s-a pus pata pe Volvo. Cand vei citi la rubrica "accidente exotice" ca o multime de masini Volvo au fost implicate in diverse accidente sau vei vedea pe youtube filmulete cum Volvo se ia la intrecere cu BMW si depasesc 300 km/h pe autostrazi din Romania, atunci iti dau dreptate, nici Volvo nu face nimic in domeniul sigurantei rutiere, si o sa-mi iau masina germana. Glumesc desigur, germanii au de invatat si de la japonezi cum sa faca masini si motoare fiabile.

  • BBR91, marţi, 25.09.2012 17:10

    BMW au propria echipa de descarcerare? Am vazut ca scrie BMW pe unul din pompieri...

  • Vasilica, marţi, 25.09.2012 17:15

    Daca era la noi accidentul, militia dadea vina ca nu a pastrat distanta regulamentara si ca a depasit viteza legala.Iar daca ar fi fost grav ranit trebuia inainte sa ii recolteze probe sa vada daca a baut si pe urma tratat.

  • tzenu_bmw, marţi, 25.09.2012 17:58

    ceva e in neregula cu masina in poze........ masina nu seamana deloc un un hibrid bmw........ bara spate.....are un fel de difuzor central.........bara fata are asemanari cu bara fata a noului M6......si gentile sar potrivi pe un model M........

  • bogdan-dragomir, marţi, 25.09.2012 18:28

    Urat accident.Fereasca D-zeu.

  • BMW, marţi, 25.09.2012 18:29

    Consumul mediu e 5,9 nu 6,4

  • dan_grc, marţi, 25.09.2012 18:48

    @Gabi Nu mi s-a pus pata pe Volvo, asa cum ti s-a pus tie pata pe Bmw, Mercedes si Audi invocand niste lucruri absurde" sa nu se mai fabrice masini care omoara oameni", o chestie f ambigua. Volvo face masini de 50 de cai sau cum? Cand mergi cu viteza maxina cu Volvo, esti asigurat? Esti unul dintre multi care raporteaza totul la Romania,o viziune cam ingusta, sa te legi de calitatea unor posesori e una, sa spui ca daca o masina merge cu 250 trebuie sa te asigure pe tine ca nu mori este o mare tampenie, o tampenie pe care nici Volvo n-o poate promite, asta spun. Spune-mi care sunt vitezele maxime cu care poate merge orice model de Volvo si scrie tu romane de cum nu poti muri la vitezele alea, iar ca-ti vei lua tu un model nemtesc nu stiu cum sau mai bine spus cand va zbura porcul e in regula, crezi ca are cineva vreo problema cu asta? Esti fan Volvo, bravo tie, esti fan japoneze f bine, esti anti masini nemtesti ? la fel de bine, dar daca tu asta ai inteles c-am spus, ca Volvo nu face nimic in domeniul sigurantei te inseli, am spus cu totul altceva.

  • dan_grc, marţi, 25.09.2012 22:35

    Cand credeam c-am scapat de unii, ma gandeam c-a inceput scoala si trebuie sa se culce devreme, dar se pare ca m-am inselat. Bai mafiotule, vezi ca Lexus a fost mai varza decat seria 3 la testele facute de americani, si nu s-a urcat vreo remorca de cateva tone pe masina, iar celalalt, suedezul...el e cel mai tare " si iata ce spuneam eu, ca Volvo este cel mai tare" , unde apare Volvo in stire? L-am adus eu in discutie, adevarat ca m-am gandit la tine, e clar ca daca se urca remorca aia pe-un Volvo si-l terfelea vreo 100 de metri, dandu-l cu "capul de balustrade" sigur scapa soferul, dar vorbind serios, "amice", esti idiot.

  • dan_grc, marţi, 25.09.2012 23:05

    Am atacat eu Volvo? Era doar o ironie la faptul ca unul ca tine poate fi fan Volvo, atata tot.

  • omp, marţi, 25.09.2012 23:28

    @tzenu-le GENTI SACOSE SI POSETE LA PIATA SE NUMESC .....JANTE....

  • Tomson, marţi, 25.09.2012 23:32

    Ce nume mai este si asta ''suedezu''? Sau ''mafia'' sau Dan_grc sau BMW ? Folositi si voi fratilor nume adearate sau nu aveti identitate?

  • levi_craiven, miercuri, 26.09.2012 11:26

    ce sa zic imi pare rau de sarcul om .. multe masini prototip sunt testate pe autostrazi fara limiet de viteza.. colaborarea bmw cu toyota e de mult .. dar ca sa fiu sincer la inceputuri asiatici furau technologia nu invers..iar colaborare se defineste prinschimb in ambele sensuri de informatii technice (sau poate ma insel )

  • dvd, marţi, 26.02.2013 10:04

    noname00 nu ne intereseaza lectii de mecanica......nu a cerut nimeni asta..pacat...doar atat..lasati comentariile cu viteza si impact...cred ca este evident....si...nimeni nu a zis....viteza exacta...cu care..mergea acel pilot...numai vb toti prostii