Pneul care se umfla singur a fost premiat la Hamburg

Publicat marţi, 24.02.2009 15:47 de Sebastian Toma

Inginerii de la Coda Development au fost premiati cu distinctia "The Tyre Technology of the Year", pentru pneul care se umfla singur.

Creatorii pneului care se umfla singur au fost premiati la Expozitia de Tehnologie a Pneurilor din Hamburg, Germania. Inginerii de la Coda Development au primit distinctia "The Tyre Technology of the Year", care este una dintre cele cinci categorii ale concursului organizat in cadrul acestei expozitii.

Potrivit cehilor de la Coda Development, pneul SIT (Self-Inflating Tire) poate sa mentina constanta presiunea din pneu pe toata durata de viata a cauciucului. Sistemul functioneaza fara curent electric si fara ajutor din exterior. Pe langa asta, noul sistem este usor si ieftin de implementat in cadrul pneurilor existente.

Spre deosebire de sistemele clasice de umflare a pneurilor, care au nevoie de un compresor sau un rezervor pentru a umfla cauciucurile cu aer, Coda SIT foloseste o pompa construita in interiorul pneului, care se foloseste de miscarea de rotatie a cauciucului pentru a impinge aer cu presiune printr-un tub umplut cu lichid, folosit pentru a mentine presiunea la un nivel constant. Pneul SIT foloseste aerul atmosferic pentru a mentine constanta presiunea in anvelopa si ofera un nivel ridicat de siguranta si un consum redus de carburant in comparatie cu o anvelopa obisnuita.

Via | Autoblog

 

 

  • ALX CT, marţi, 24.02.2009 16:51

    Felicitari celor de la CODA,destul de interesanta ideea desi tot nu am inteles cum functioneaza exact,sper sa fie implementat de gigantii anvelopelor auto.Va salut

  • RNorby, miercuri, 25.02.2009 08:28
    Mai detaliat daca se poate

    Da sunt deacord cu tine nu am aflat cum functioneaza si cred ca ar merita un articol mai detaliat functionarea lui ca asa doar ca stire e interesant dar doar atit. Dar daca am putea citi si tehnologia poate ne-am pune si imaginatia in miscare.

  • CRISTI13, miercuri, 25.02.2009 08:36

    Voi credeti ca secretele se zic asa usor si de gratis? Sa fim seriosi Si eu vreau asa ceva...

  • Mircea, miercuri, 25.02.2009 09:42

    Daca "poate sa mentina constanta presiunea din pneu pe toata durata de viata a cauciucului" nu cred ca le va placea vulcanizatorilor si in mod indirect producatorilor de pneuri, deoarece le-ar scadea vanzarile. Deci cred ca nu va avea un succes deosebit, cu toate ca pare o idee foarte buna.

  • Robs, miercuri, 25.02.2009 10:46
    nu e chiar noua

    Dar asta nu e tehnologie cunoscuta? Nu asa au si cei de armata pneuri care se umla singure in caz de gaura de glont? Hmmm....

  • Alex, miercuri, 25.02.2009 11:21
    mda

    For-mi-da-bil !!! Felicitari !

  • coda? sau pirelli?, miercuri, 25.02.2009 12:00
    patentare

    Inteleg ca sistemul era deja patentat de Pirelli... si folosit pentru pneurile de motociclete... in plus, Pirelli are si reglaje privind relatia dintre presiune si temperatura... deci... cine e taticul inventiei?

  • Symy, miercuri, 25.02.2009 12:05
    Tehnologie

    Am mai spus asta si in alt comentariu ,tehnologie exista dar ni se da cu portia.

  • eu_me, miercuri, 25.02.2009 18:57
    PT Robs

    tehnologia privind pneurile masinilor blindate nu este aceiasi ca si asta. acolo se foloseste ca un fel de suport sau ceva in genul, in interiorul pneului.asadar cand pneul se sparge(din cauza unui glont de exemplu) masina va merge pe acel "suport", dar nu stiu exact cat , in orice caz nu la fel de mult ca pe o roata normala cu pneu umflat, dar necesar de mult pt a scapa dintr-un loc. ps: stiu ca nu m-am exprimat in cel mai literar mod dar sunt sigur ca m-ati inteles.

  • io, miercuri, 25.02.2009 19:52
    PT Robs

    La unele masini militare mai au si pneuri multicamera. Chiar si romanii au la unele masini militare umflarea rotii printr-un sistem care comunica prin osia masinii pana la pneu. Se vede pe unele masini militare si la Humer ca au pe jeanta un sfert de cerc din tabla care protejeaza sistemul de umflare a rotii pentru cazurile de pana.

  • Oly, miercuri, 25.02.2009 21:53
    Not 4 racing

    M-am uitat mai atent la pozele ce descriu modul de functionare ale acestor pneuri si mi-am dat seama ca punctul lor slab se afla la marginea acestora. Partile laterale ale unor pneuri sunt destul de sensibile atunci cand un "aventurier" se baga intr-o cursa sau mai ales cand face drifting, tocmai de asta Pirelli, Yokohama, Toyo Tires etc. intaresc acele parti pt a oferi o stabilitate si un control sporit la viteze mari si la solicitari in curbe. Pana la urma pneurile respective se adreseaza in mod clar celor care se incumeta destul de des in drumetii lungi, celor care isi folosesc masinile doar pt a merge pana la servici si inapoi, si mai ales fetelor care de obicei abia stiu ce e ala un cric. :)

  • Razvan, miercuri, 25.02.2009 23:06
    Bravo !!

    Bravo, bravo si iar bravo !! Chiar e nevoie in lumea asta si de oameni care fac inventii utile si chiar revolutioneaza domeniul din care fac parte !