Poliția instalează radare automate pe A1, A2 și DN2: amenzile trimise direct acasă
Poliția Română anunță intrarea în funcțiune a sistemului e-SIGUR. Pe scurt, au fost puse în funcțiune radare automate pe A1, A2 și pe DN2 din județul Vrancea, iar amenzile vor fi trimise direct acasă.
Noul an vine cu vești mai puțin bune pentru șoferii care tind să calce prea mult pedala de accelerație.
Poliția Română anunță că, începând cu data de 1 ianuarie, a intrat în funcțiune așa numitul sistem e-SIGUR pe autostrăzile A1 și A2, dar și pe Drumul Național 2 din județul Vrancea.
Concret, în zonele cu risc ridicat de pe drumurile menționate mai sus, vor fi instalate pistoale radar, pe trepied. Acestea vor fi amplasate pe marginea drumului și vor înregistra activitatea din trafic în zona respectivă.
Mai apoi, înregistrările sunt trimise în sistemul e-SIGUR și sunt analizate de polițiști special desemnați. După identificarea conducătorului auto, abaterile sunt sancționate conform legii, iar amenda este trimisă direct acasă, fără a mai fi necesară oprirea în trafic.
Autoritățile mai anunță că extinderea la nivel național este planificată ulterior.
via Poliția Română
-
perfect, luni, 06.01.2025 18:24
sper ca extinderea sistemului la nivelul intregii retele de drumuri din tara sa se faca cat mai repede. si mai sper ca sistemul sa si functioneze, nu sa fie doar pe post de decor.
-
Mihai, luni, 06.01.2025 18:48
Felicitari pentru initiativa. Le recomand sa ia exemplul tarilor evoluate si sa instaleze si sistemul de calculare a vitezei pe un tronson de drum: e foarte simplu: se instaleaza o camera la intrare pe o portiune de drum si la o distanta de 5 sau 10 km o alta camera. Astfel se poate calcula viteza medie in functie de timpul in care un autoturism a parcurs distanta respectiva. In acest fel smecherii nu mai pot fenta radarele fixe. Cu cat avem mai multe sisteme de pedepsit cocalarii, cu atat vor fi drumurile mai sigure!
-
Adrei Popa, luni, 06.01.2025 21:00
Asteptam cu interes masuri utile, nu doar jegmaneala ieftina si jupuire. Adica pedepsirea adimistratorilor de drumuri (amenzi pe persoana fizica la primari, etc... ca daca amendeaza primariile tot din buzunarele oamenilor se platesc) pentru infrastructura proasta, neadecvata conditiilor de trafic. Se tot fac recensaminte de trafic, si e clar ca reteaua prezenta nu este adaptata, drept pt care, unii, cand prind liber o ard la greu. Ia sa nu mai fie ambuteiaje de ore in sir din cauza retrelei de drumuri proaste, si sa vezi cum oamenii o sa mearga civilizat pe DN. Ma uit la diverse tari straine unde au DN-ul liber, zici ca e ceva drum pustiu dar de fapt asa e normal, caci au retea de drumuri pusa la punct, si oamenii merg lejer cu 90 pe pilot, si nu mai au tractoristi, carute, si tot felul de dubisti cretinoizi care sa creeze probleme.
-
Al Bundy, luni, 06.01.2025 21:25
In esență e un lucru bun dar rămâne tot la aprecierea polițistului care analizează imaginile după descărcarea lor în calculator. Cu alte cuvinte tot va scăpa "cine trebuie". Cei cu relații si cu bani multi tot vor fi feriți de aceasta măsură, nu mai fiți atât de entuziasmați. Vom vedea ce va fi dar mă îndoiesc de faptul că vor fi echidistanți.
-
Dutz, marţi, 07.01.2025 09:47
Nimic special, o să scadă cu 90%, accidentele in Romania, sau nu erau pe autostrăzi??? Adică, impact către zero, pentru ca aceste camere fixe sunt identificate pe toate sistemele de navigație și deci ușor de evitat. Din punctul meu de vedere “flash-ul” este șicanare, buling etc. Mai bine camere pentru agresiuni și mârlanii, sa vezi acolo cum ar curge bănetul.
-
Elektrikkk, marţi, 07.01.2025 20:32
@Andrei Da, aşa este. O încercare amărâtă de a rezolva o problemă gravă generalizată. De fapt, poliţiştii nu mai stau cu mâna întinsă, mai aveau deja radare trepied dar dacă nu este complet automatizat să mai facă poliţiştii muncă reală în trafic, ei doar freacă menta.
-
adrian, marţi, 07.01.2025 22:42
Da, și eu vreau radare care calculează viteza medie. Un radar la ieșirea din Pitești și unul la întrarea în Râmnicu Vâlcea.
-
Ursu13, miercuri, 08.01.2025 00:39
Uite exemplu practic de ce nu e buna masura asta. Drumul de la Timisoara la Deva il fac cam in 1,5h nerespectand limitele de viteza. Respectandu-le, as avea limitare la 100 km/h pe tronsonul de la Cosevita pana la Deva, adica aproximativ 40 km, asta dupa ce pot sa astept si 30 minute sa cobor de pe tronsonul de autostrada de la Timisoara la Margina. Si daca mai prind si un camion pe portiunea de 26 km de DN, unde e linie dubla continua si nu pot depasi, apai fac 4h pentru 160 km. E normal? Nu. Si atunci ii dau cu cat pot pe unde pot.
-
Agentu, miercuri, 08.01.2025 10:46
Pe scurt, agentii (2-3 la numar) vor lucra in 2-3 ture sa pazeasca trepiedul, sa nu fie daramat de vant, sa aiba camera lentila curata, etc. Iar la final de zi, inca 2-3 agenti vor studia inregistrarile. Cine a gandit acest sistem, merita o marire de salariu!
-
@Ursu13, miercuri, 08.01.2025 14:31
textul tau e plin de exagerari grosolane, ca sa te justifici ca mergi ca nebunul. cunosc perfect traseul si din tm pana in deva se fac fix 2 ore mergand normal, in limitele de viteza si cu tot traficul care este. nici in cea mai nasoala aglomeratie nu faci 4 ore, n-ai cum, doar daca prinzi vreun accident grav pe DN cu oprirea totala a circulatiei. DN care apropo are 15 km nu 26. deci tu da-i tare acolo cu cat poti ca sa fii multumit, dar castigul de timp este minim. pur si simplu e matematica, distantele sunt mult prea mici ca surplusul ilegal de viteza sa-ti aduca vreo economie sesizabila ca timp. fa calculele! mai mult de 10 minute nu castigi si nu merita toate riscurile asociate: siguranta, consumul marit si uzura suplimentara a masinii (frane, pneuri, risc spargere parbriz, supraincalzire motor, etc), confort afectat prin nivel general de zgomot mai mare si tot asa.
Citeste si
-
INTERN | marţi, 16 decembrieDouă exemplare speciale BMW Seria 7 expuse în București: vopsea de 22.000 de euroDivizia BMW din România a expus două exemplare speciale Seria 7 în București. Acestea sunt produse fiecare în câte patru exemplare la nivel global, din care câte trei sunt oferite spre vânzare în România. Vopseaua exterioară în două tonuri costă circa 22.000 de euro. Citeste tot -
INTERN | luni, 15 decembrieRabla 2025: începe o nouă sesiune de înscrieri din 16 decembrieAdministrația Fondului pentru Mediu a anunțat oficial o nouă sesiune de înscrieri pentru programul Rabla 2025. Înscrierile pentru persoanele fizice încep din 16 decembrie, iar acestea sunt deschise până la sfârșitul anului. Citeste tot -
INTERN | marţi, 9 decembrieProducția auto din România, scădere de 2.5% în ultimele 11 luniProducția auto din România a avut parte de o scădere de 2.5% în ultimele 11 luni, potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România. În luna noiembrie au fost produse la fel de multe mașini ca în aceeași lună de anul trecut. Citeste tot -
INTERN | marţi, 9 decembrieDacia deschide comenzile pentru noile Sandero și Sandero Stepway facelift: start de la 15.750 euroDacia a anunțat oficial deschiderea comenzilor pentru noile versiuni actualizate ale lui Sandero și Sandero Stepway. Primele exemplare vor fi livrate în primul trimestru din 2026. Citeste tot -
INTERN | vineri, 5 decembrieCel mai ieftin Tesla Model 3 a ajuns în România: start de la 36.990 euroTesla Model 3 Standard, cea mai accesibilă versiune a modelului electric, este acum de vânzare și în România. Pe piața noastră, cea mai ieftină versiune a lui Tesla Model 3 propune un preț de pornire de 36.990 euro. Citeste tot
Eu as fi inceput anul intr-o nota mai pozitiva, asa: "Noul an vine cu vești mai bune pentru șoferii care tind să respecte legea" Adica, de ce sa ne luam asa, gratis, de cei care apasa mai vartos pe pedala de acceleratie, no? Adica de ce e chiar nevoie sa-i identificam si categorisim? Ce treaba avem "noi" cu ei? Daca ma gandesc bine titlul ar fi trebuit sa fie: Politistii instaleaza radare. Felicitarea si invitatia se primesc la domiciliu.