Porsche ar putea reduce producția electricului Taycan, din cauza cererii scăzute
Potrivit celor mai recente informații, venite chiar din Germania, producția electricului Porsche Taycan ar urma să fie redusă. Motivul? Cererea scăzută pentru mașinile cu zero emisii.
Nu mai este deloc o noutate că cererea pentru mașinile cu zero emisii a scăzut la nivel global. Spre exemplu, în Germania, una dintre cele mai mari piețe europene, cererea a scăzut cu 16.4% în primele 6 luni ale anului.
De amintit că Germania este una dintre țările care au eliminat subvențiile acordate pentru achiziția de electrice, la finalul anului trecut.
Acum, o publicație germană susține că din motivele amintite mai sus, Porsche ar urma să reducă producția electricului Taycan la uzina principală din Zuffenhausen.
În 2023, peste 40.000 de clienți au optat pentru modelul cu zero emisii al mărcii germane. Recent, Taycan a primit un facelift, ceea ce ar putea să mai crească puțin cererea pentru acest model.
Mai mult, noul Macan Electric ar putea să îi ajute pe cei de la Porsche, având în vedere că este mai accesibil decât Taycan.
Informația potrivit căreia producția lui Taycan ar urma să fie redusă nu a fost confirmată de reprezentanții Porsche.
via Carscoops
-
dan_grc, sâmbătă, 06.07.2024 10:51
40.000 unități în 2023 mi se pare ok, la cât costă, dar dacă sunt convinși ca cererea va scădea, pe ce se bazează planurile cu Macan electric ? Singura piața unde pot vinde binișor ar fi China, dar acolo există o puzderie de alternative mai ieftine, ce bine ar fi fost daca noul Macan era oferit și cu benzină, nu-i așa domnii strategi de la VAG ? Sa ai câteva modele electrice în gamă este ok, sa te duci doar spre electric, mai ales Porsche, poate fi periculos, sa vedeți ce vor rupe vânzările viitoarele Boxter sau 718/Cayman electric, mașini sport ușoare ce vor deveni foarte grele, o adevărată plăcere. Încă nu e prea târziu să-și revizuiască planurile.
-
prea_ca_la_tara, sâmbătă, 06.07.2024 13:37
pretul este prohibitiv iar deprecierea cel putin impresionanta.. ei iti vand exorbitant un schelet cu dotari nici cat are un hyundai
-
Matei, sâmbătă, 06.07.2024 13:40
Macan electric va fi mai ieftin și e SUV. Se va vinde mai bine. Taycan e o mașină superba dar e un moft, nu o mașină utilă.
-
Iulian, sâmbătă, 06.07.2024 16:22
Cum așa? S-a săturat lumea să conducă mașini de spălat? Emisii zero? Dar emisiile rezultate în urma procesului de fabricație cât de puține au fost?
-
@Iulian, sâmbătă, 06.07.2024 19:19
Mai schimbă placa, asta s-a uzat. Mașinile de spălat nu merg cu baterii. Emisii în procesul de fabricație au și fumegatoarele.
-
Dutz, sâmbătă, 06.07.2024 23:14
Cum spuneam… prin extrapolarea forțată a oricăror știri intrăm în “război” inutil, Taycan este practic o nișă. Are un vecin și spune că merge perfect în combinație cu X7-le pe care-l are. Porsche a ajuns la concluzia că piața electricelor nu este sustenabilă pentru acest model (din perspectiva lor). Restul sunt supoziții…
-
Dutz mâncați cicluri de găină, sâmbătă, 06.07.2024 23:56
Nu îmi vine sa cred.... Ești capabil și să scrii ceva civilizat, la subiect, fără foci spălate pe creier! Bravos!
-
Banditos, duminică, 07.07.2024 00:43
o publicație (!!!) germană susține.... vs Porsche a ajuns la concluzia că piața electricelor nu este sustenabilă pentru acest model (din perspectiva lor). vs Informația potrivit căreia producția lui Taycan ar urma să fie redusă nu a fost confirmată de reprezentanții Porsche. ideal ar fi sa asteptam declaratiile oficiale care pot fi intrun sens sau altul decat zic
-
nobody, duminică, 07.07.2024 09:18
Avand in vedere concluzia de la finalul articolului, stirea e de fapt un zvon care sa mai umple o pagina si sa faca ceva trafic. Si sa mai aprinda discutii in contradictoriu despre EV vs non-EV...
-
spaclu lu manole, duminică, 07.07.2024 11:04
Repet ce s-a spus mai sus: in US costa de la $90k in sus si bate spre $200k cu dotari si fite. Sa vinzi 40 000 de bucati pe an la banii astia, e foarte bine. Chiar credeti ca s-ar fi vandut mai mult in varianta pe benzina/motorina? Sunt curios cum o sa fie Boxter/918. Cat despre Macan, are sanse mari sa fie un hit. Performantele sunt demne de un Porsche, iar range-ul intre 591-613 km e foarte bun, iarasi, in ton cu oferta actuala. Preturile insa sunt cu cantec, dar nici variantele ice nu sunt mai ieftine. De-acum clientul va decide, pe punga lui, fara finantare guvernementala.
-
Iulian, duminică, 07.07.2024 19:58
Orice ai face, atunci când accelerezi o mașină electrică, tot ca una de spălat sună. Și orice ar face unii care doresc înlocuirea sau interzicerea mașinilor termice, nu vor reuși. Ar vrea unii să dețină o "fumigenă" gen Lancia Delta S4. În lipsa ei, merge și o unealtă mai mare din gama șurubelniței cu acumulator.
-
@Iulian, duminică, 07.07.2024 21:26
Corect! Asa au zis și posesorii de căruțe când au apărut mașinile. Oricât de convenabile erau, nu se puteau compara cu mireasma de bălegar. Și orice ar face unii care doresc să le elimine din orașe, nu vor reuși. Am o veste proasta pentru tine: căruțele au fost eliminate din orașe și, în lumea civilizată, de pe drumuri. Tot asa vor fi eliminate și fumegatoarele. Oricât te-ai împotrivi tu, nu poți opri progresul.
-
un cetatean, duminică, 07.07.2024 21:51
Diferenta dintre caruta si primele automobile era uriasa, colosala, fenomenala, a fost o trecere ce a venit de la sine, astazi in niciun caz o electrica din 2024 nu poate fi la ani lumina fata de o termica din 2024, la aceeasi clasa, no way, renuntati la placa asta .
-
Banditos, duminică, 07.07.2024 22:31
@Iulian Interesanta e trimiterea la clasicele "fumigene". Pe langa faptul ca sunt rare/colectie si putini si le permit mai sunt nepractice si consumatoare de buget. Asocierea "ce imi permit/imi este necessar cu ceea ce visez sa am" e inutila. Adica ce are sula cu primaria? Si eu visez la un DB7 dar la ce mi-ar folosi? Pana si un Logan si-ar face treaba inzecit mai bine in viata de zi cu zi fata de Astonul ala. Asa ca...sa lasam.
-
@un cetatean, luni, 08.07.2024 11:33
Pe bune? Tu ai văzut cum arătau primele automobile și ce performante aveau? Și, apropo, primele erau cu ardere externă (aburi), apoi au fost electrice (cu baterii de unica folosință), și abia apoi cu ardere interna. Primul automobil cu ardere interna avea viteza maxima 16km/h și o autonomie de 30km. Alimentarea se făcea la farmacie. Nu aveau portbagaj și drumurile nu erau făcute pentru mașini. Nu mai vorbi prostii. Primele automobile erau mult mai nepractice decât căruțele, și, în comparație, mult mai nepractice decât sunt electricele actuale fata de ICE. Acum măcar ai drumuri asfaltate pe care sa le conduci.
-
Iulian, luni, 08.07.2024 17:13
Mașinile electrice nu vor însemna progres. Ci regres. Orice s-ar face, performanțele unei electrice nu vor fi egale sau superioare uneia termice. Confort, accelerare, viteză, distanță. O mașină electrică e bună doar pentru oraș, ca una secundară, nu unică. Și situația nu se va schimba.
-
Dutz, luni, 08.07.2024 17:27
Apropo de vorbit prostii… Așa și pentru alea s-a renunțat la căruță? În anii 90 erau căruțe peste tot în RO, care apropo încă nu a terminat “tranziția”… bănuiesc că au anticipat electricele și planul este să sară tot în “zero emisii”… și bălegarul este bio degradabil, deci zero emisii ;), dar asta in viitor, cum care viitor? ăla electric ;) Sub nici o formă nu se poate face o comparație rațională și cu sens între tranziția spre automobil, sau altfel spus implementarea utilizării automobilului (nu a fost nici o tranziție, nu se pot compara), care a durat multe zeci de ani și dorita tranziție către BEV-uri. Cum spuneam… nici trecerea de la alb/negru la color și nici la smartphone. Asta ca să anticipez alte foci cu alte plăci obosite. PS fiți doar puțini raționali și scăpați de încadrarea în categoria focilor, bănuiesc că nu-i plăcut, sau? Între timp în RO electricele au “crescut” exponențial la 4% cota de piață!!!! Încă o lună proasta… pam, pam! Și te miri că ești făcut focă spălată pe creier… poi te faci singur.
-
Dutz "noaptea NU bate vântul", luni, 08.07.2024 18:15
Foca satului nu s-a prins încă cum e cu vântul noaptea dar dă lecții cu aere de superioritate. Și, desigur, bifează voma zilnică de obsesie compulsivă Tesla/Musk. Doar așa se poate juca liniștit cu delfinii. Pam Pam! Ți-ai făcut numărul.
-
Banditos, marţi, 09.07.2024 12:13
@iulian "Orice s-ar face, performanțele unei electrice nu vor fi egale sau superioare uneia termice. Confort, accelerare, viteză, distanță. " Esti nou in "domeniu"? Sau doar, pe romaneste, fara shtou, vorbesti asa, sa "ne" bagam in seama?
-
Banditos, marţi, 09.07.2024 12:15
am dat "enter" cu graba cu exceptia distantei, punctul forte (indiscutabil) al termicelor. Inca dar discutabil in situatii in care nu vrei sa faci 1500km cu punguta dupa tine.
-
PMC, marţi, 09.07.2024 13:31
@Banditos: ba eu as zice ca TU esti nou in domeniu. Cum poti spune ca doar distanta e punctul forte al termicelor? Ai auzit de masurile disperate pe care trebuie sa ti le iei pt electrocaZnica? Iarna nu-i place, vara gura nu-i mai tace, vorba aia. La frig bateria sufera. La caldura ia foc. Se degradeaza din prima zi. Practic dupa 50.000 de km o sa ai autonomie chiar mai mica decat era initial care oricum era mica. Apoi ce conforta ai in electrica? Iarna stai in frig daca vrei sa ai macar jumate din autonomia declarata. Vara la fel, dai drumul la clima nu mai ai autonomie. Singurul forte al electricelor e acceleratia puternica si cuplu. Dar altceva voiam sa scriu: vietuitoarea de la 21:26 si la 18:15 ilustreaza cel mai bine ca genul asta de minti sclipitoare nu pot gandi. Functioneaza cu sabloane. Cu formule prefabricate. Orice argumente, orice stiinta, fapte, date, orice ii spui, se loveste de un zid de autosuficienta oarba. Frate, la orice argument sceptic legat de masinutze cu baterii ei vin cu aia cu "asa ziceau si carutasii acum 100 de ani". Iar apoi cand altcineva duce argumentul mai departe (Dutz) si ii demonteaza prefabricatele, incepe cu atac la persoana. De fiecare data e la fel.
-
@PMC, marţi, 09.07.2024 14:52
Tati, iar ai visat urat despre electrice. Sunt îngrijorat, pe bune, nu e sănătos. Mergi la medicul de familie să-ți dea trimitere la psiholog. PS: Dutz are foci la mansardă, nu prea te ajuta sa dai exemplu ce îi bese lui mintea. PS2: ia-l și pe el la psiholog, în familie. Poate vă pescriu un concediu împreună la Bălăceanca. Inexorabil abia așteaptă.
-
Banditos, marţi, 09.07.2024 15:17
@PMC Generalizarea "dezavantajelor" electricelor este absolut...simpatica. Zau! Mai ales aia cu incendiile :))
-
Matei, marţi, 09.07.2024 16:54
@pmc Citește comentariile și observa că Dutz a fost primul cu atacurile la... foci. Nu vezi paiul din ochiul altuia de bârna din al tău. De altfel tu, Dutz, seriff si încă vreo doi numai asta faceți, cu mici excepții când sunteți băuți, probabil.
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | marţi, 19 noiembrieȘeful Bugatti: „următoarea țintă este să atingem 500 km/h”Mate Rimac, șeful Bugatti, a declarat într-un interviu că următorul obiectiv pentru Bugatti este acela de a atinge o viteză de 500 km/h. CEO-ul mărcii franceze pune un accent foarte mare pe dezvoltarea unor anvelope noi, care să facă față acestor viteze. Citeste tot
Reducerea trebuie la pret, caci cer si ceruyl si pamantul, preturti umflate cu pompa. Sau asta e tasctica?!?! Ca sa nu cumpere lumea tragem cat mai sus de pret si apoi cand e vorba de reparatii nu oferim nimic, ci doar cerem pretul unuia nou..tactici anti consumator pe care autoritatile se fac ca nu le vad, politicienii fiind pe statul de plata al corporatiilor.