Porsche confirmă data lansării noului Cayenne electric

Publicat marţi, 11.11.2025 11:32 de Tiberiu Safta

Porsche a confirmat oficial data lansării noii generații electrice a lui Cayenne. Noul model va fi dezvăluit în cadrul unui eveniment digital, urmând ca prezentarea fizică să aibă loc în Emiratele Arabe Unite.

Campania de promovare pentru noul Porsche Cayenne electric se apropie de sfârșit. După ce am văzut mai multe imagini cu noul model ascuns sub camuflaj, constructorul german tocmai a confirmat acum data lansării primei generații electrice a SUV-ului de performanță.

Pentru început, prezentarea oficială a noului Cayenne electric va avea loc în cadrul unui eveniment digital, urmând ca mașina să fie prezentată fizic câteva zile mai târziu în cadrul evenimentului Icons of Porsche Festival. Acest eveniment va avea loc în Emiratele Arabe Unite, mai exact în Dubai.

Chiar dacă mai sunt câteva zile până la debutul oficial al noului Cayenne electric, cunoaștem deja câteva dintre detaliile tehnice importante ale acestuia. Noul model va avea o arhitectură de 800 de volți și o baterie de 113 kWh, care promite să ofere o autonomie de peste 600 de kilometri în regim WLTP. De asemenea, noul model va avea și un sistem special pentru încărcarea prin inducție a bateriei, precum și un sistem de control termic predictiv al bateriei.

Lansarea noului Porsche Cayenne electric va avea loc în 19 noiembrie.

via Porsche

  • zarnesteanu, marţi, 11.11.2025 19:30

    Bateria e ok iar autonomia sigur e anuntata cu o marja de siguranta. Ca observatie generala, dupa ce s-a lasat frigul, la mine autonomia e mult mai afectata de temperaturi scazute decat de temperaturi ridicate. Practic in timpul verii pe canicula n-am observat nici o diferenta in range fata de temperatura standard de 20 C. Zilele astea in schimb, cand intra instalatia de caldura + rezistentele din scaune si volan, au un impact vizibil in distanta parcursa la acelasi procent de incarcare a bateriei. Inca nu m-am interesat cu functioneaza o pompa de caldura, dar vara pare mai eficienta decat pe temperaturi scazute. Ideea e ca Porsche face bine ca lanseaza Cayene-ul in Arabia Saudita pentru ca acolo e nu doar clientela cu bani, dar si temperaturile tin cu ei. Plus e o demonstratie ca masina se comporta bine pe canicula

  • @zarnesteanu, miercuri, 12.11.2025 08:47

    Dupa ce te interesezi cum functioneaza o pompa de caldura, sa te interesezi cum functioneaza si roata, apa calda, mersul pe jos, atractia gravitationala.

  • Andrei, miercuri, 12.11.2025 14:40

    Pompa de căldură generează căldură prin comprimarea gazului, exact pe dos precum funcționează frigiderul. T = PV/k. Pentru aer condiționat, vara, pompa de căldură poate fi folosită invers, dar nu știu cât e de comun. De exemplu la unele modele pompa de căldură e opțională, dar chiar dacă nu e instalată, masina tot are aer condiționat clasic (care, apropo, folosește un tot un compresor, pe lângă evaporizator și condensator). Dacă selectezi să îți instaleze pompa de căldură nu cred că îți scoate sistemul de aer condiționat. Poate mă înșel, dar intuiția îmi spune că dacă ar folosi pompa de căldură pentru răcire atunci pompa de căldură ar fi instalată standard. Mai mult, aerul condiționat de obicei dezumifică aerul, pompa de căldură nu e prea utilă pentru asta. Oricum, o chestiune interesant de studiat. Rezistențele din scaune și volan sunt electrice, nu folosesc pompa de căldură ci direct bateria. Încălzirea din scaune e, de obicei, mai eficientă decât încălzirea cabinei, chiar dacă conducția e mai ineficientă decât convexia. Asta pentru că e locală, îți încălzește spatele și fundul doar, nu tot aerul din cabină, care trebuie reîmprospătat regulat cu aer rece de afară. Pompa de căldură e importată la electrice pentru că motorul e foarte eficient și transformă energia chimica (combustibil) în căldură. Adică un EV nu poate folosi căldura generată de motor pentru încălzirea cabinei. Sau nu e de ajuns. Motorul electric și bateriile se încălzesc și ele dar nu e suficient pentru sistemul de căldură. Astfel, un EV trebuie să folosească bateria pentru încălzire. Pompa de căldură e considerabil mai eficientă decât alte sisteme electrice, radiatoare sau aeroterme. In cazul tău, pe un alt articol ziceai că încălzești cabina la 25C, parcă. Asta e foarte ineficient și cred ca e motivul pentru care îți scade drastic autonomia. Acum, fiecare le știe pe ale lui, pentru mine 25C e mult și dacă sunt în tricou. Eu iarna port vestă + cămașă + pulover/sacou + haină/palton. Când mă urc în mașină dau haina jos dar nu ma dezbrac și de pulover/sacou, sau nu de obicei, de cămașă nici nu mai zic, deci trebuie să fie ceva mai răcoare în mașină decât vara, când am doar o cămașă pe mine, ca să fie confortabil.

  • dan, miercuri, 12.11.2025 18:06

    un exemplu bun cum sa falimentezi Porsche cu electricele

  • zarnesteanu, miercuri, 12.11.2025 23:47

    @Andrei, merci pentru raspunsul amplu. Daca intrebi Google AI, iti da asta: "A heat pump in an electric vehicle (EV) works by moving heat from one place to another through a reversible refrigeration cycle, functioning much like a refrigerator in reverse for heating the cabin. This system is used in EVs to provide efficient heating and cooling without the large amount of waste heat available from a traditional internal combustion engine (ICE). " Deci, da, exact cum stiam, pompa de caldura e folosita iarna-vara, in ambele sensuri. Inca nu stiu exact ce se invarte si cum functioneaza si nici nu cred c-o sa ma interesez prea curand, spre orgasmul fanilor mei. Ideea este ca se duce mai mult curent din baterie iarna, pentru incalzitul habitaclului decat vara pentru racirea lui. Scaunele si volanul trag curent maxim 2-3 minute pana se incalzesc, dup-aia le dezactivez. Deci grosul pierderilor e datorat incalzirii habitaclului. Amandoua masinile, atat Equinox-ul cat si Lyriq-ul au pompa de caldura standard. In general masinile americane vin mult mai bine echipate fata de echivalentele din import, la aceeasi bani. Legat de temperatura ambientala, in masina tin 24 de grade iarna. Dar daca e foarte frig afara si n-am apucat s-o incalzesc inainte de plecare, ii dau 25 pana ma simt bine si pe urma o las pe automat la 24. In toata America de Nord nu mai umbli atat de imbracat cum era in Romania pana am plecat de-acasa. Inca am izmene si bluze de corp nepurtate noi noute, pentru ca nu iti mai trebuie asa ceva. Aici nu stai in trenuri neincalzite, in autobuze carora nu li se inchid bine usile intre localitati sau sa ingheti in statiile de transport public cu orele in aglomeratiile urbane. Pur si simplu nu mai am bocanci/ghete de iarna, decat atunci cand ies la plimbare pe trail-uri. E cald in casa, cald in masina, la birou, in magazine. Mai mult de un tricou si fleece, sau o camasa + geaca nu ai ce sa pui pe tine ca te sufoci. Geaca + multe haine doar pentru cazurile in care stii ca iesi in natura ceva mai mult. Parerea mea e ca si in Romania e la fel anii astia. Daca ai masina, nu prea ai de ce sa te imbraci gros. Si tine cont ca nu mai sunt la varsta in care generezi caldura la nesfarsit :):)

  • zarnesteanu, miercuri, 12.11.2025 23:56

    Uite inca o chestie, pe care n-am citit-o, tot de la Google AI: "Benefits in a Car: Efficiency: Heat pumps are 200-400% more efficient than traditional electric resistive heaters, which only generate one unit of heat for every unit of electricity used. Increased Range: By using less energy for heating, the heat pump reduces the drain on the main battery, which is especially important in cold weather when EV range naturally decreases. Dual Functionality: The system can reverse its cycle to provide air conditioning in warm weather, moving heat from inside the cabin to the outside. Battery Thermal Management: Heat pumps also help manage the battery's temperature, keeping it in an optimal range for performance, faster charging, and longevity. Heat pumps are typically found in electric vehicles, as traditional cars can simply redirect excess engine heat to warm the cabin."

  • Andrei, joi, 13.11.2025 02:07

    Nici în Europa nu stai în trenuri neîncălzite. E o meteahna americană să îți muți fundul de pe canapeaua din sufragerie în scaunul din mașină și de acolo în cel de la birou. În Europa și alte locuri ne place să mergem pe afară. În multe locuri iarna e frig. În colțul meu de Europa sunt temperaturi negative. Cu tricou+fleece nu reziști prea mult afară. 24C e destul de mult, poate nesănătoas de mult. Dacă tot ești la o vârstă sfatul meu e să pui sângele în mișcare, măcar cât ești în mașină. Reduci și consumul, îți faci și ție un bine. Legat de autonomie: ține scaunul încălzit și AC doar pentru dezaburirea parbrizului și geamurile din față. Vei pierde mai puțin din autonomie. Chiar dacă pompa de căldură e mult mai eficientă (de câteva ori mai eficientă), are mult mai mult de muncă să țină cabina încălzită decât rezistența din scaun.

  • zarnesteanu, joi, 13.11.2025 16:30

    De cand s-a inventat caldura in vagoane, nu cred ca Europa a avut vreodata trenuri neincalzite. Poate pe timp de razboi, sau mai recent in anumite tari din Europa de Est. Eu spun ce-am trait pe vremurile dinainte de 90-95. Legat de masina, am zero probleme cu autonomia, deci consumul de electricitate nu e o prioritate. De vreo 2-3 saptamani au dat drumul la chargere la servici si de cate ori merg la birou, incarc gratis, deci nici macar minimul care il platesc acasa. Azi dimineata fiica-mea a facut 26 de grade pe partea ei :):):) Chiar ma gandeam la comentariile de pe AM :):):) Cat despre sport, bag saptamanal 2-4 meciuri de tenis, iar cate unii chiar ma rup la alergat. Daca as fi sedentar, mi-as da sufletul pe teren.

  • zarnesteanu, joi, 13.11.2025 20:10

    Si daca tot vorbim de incalzire/racire, aici e un articol interesant despre un dispozitiv inventat de englezi care gestioneaza temperatura bateriei, pe zone, avand ca rezultat o incarcare extrem de rapida si o uzura redusa a celulelor in timp. https://insideevs.com/news/778799/dectravalve-ev-battery-cut-charge-time-boost-range/