Renault: viitoarele generații Megane și Scenic vor primi motoare pe benzină

Publicat marţi, 11.11.2025 10:37 de Tiberiu Safta

Următoarele generații Renault Megane și Scenic vor aduce înapoi motorizările pe benzină, potrivit unor noi declarații ale șefului Grupului Renault. În cazul celor două modele, motorul pe benzină va fi folosit pe post de generator.

Actuala generație Renault Megane E-Tech, prima generație exclusiv electrică a modelului, și-a făcut apariția pe piață în urmă cu 3 ani. La un an după această lansare, marca franceză a prezentat și noua generație electrică a lui Scenic. Ambele modele sunt exclusiv electrice, însă nu va rămâne așa în cazul viitoarelor generații ale lui Megane și Scenic.

Într-un interviu pentru publicația Auto Express, Francois Provost, CEO-ul Grupului Renault, a precizat că cele două modele ar putea să primească din nou motoare pe benzină pe post de range extender sau ca un hibrid cu încărcare la priză. Oficialul mărcii a recunoscut că vânzările modelelor electrice Renault 4 și 5 sunt foarte bune, însă în cazul lui Megane și Scenic, vânzările nu sunt la fel de mari.

„Mașinile mai mari sunt una din prioritățile noastre”, a declarat Provost. „În următorul plan pe termen mediu propunem o platformă nouă și soluții pentru a ne continua ambiția de a crește în segmentul C, în inima Europei. Noi mai credem că dacă [adoptarea] nu este la fel de rapidă pe cum ne așteptam, poate că vei putea să completezi asta cu niște extensii, cum ar fi un range extender sau un hibrid plug-in, iar la asta lucrăm”, a mai spus șeful Grupului Renault.

Noua platformă pe care vor fi bazate viitoarele generații Megane și Scenic ar urma să fie împărtășite și de viitoarele generații ale modelelor Austral, Espace și Rafale. Până atunci, actualul Renault Megane E-Tech urmează să primească un facelift, care va fi prezentat în 2026.

via Carscoops

  • alex_cu_a_mic, marţi, 11.11.2025 10:59

    Motoarele termice ar trebui introduse de la facelift, nu de la urmatoarele generatii altfel va uita lumea ca a existat Megane . Actualul Megane e inexistent in trafic. Scenic nici nu stiam ca exista. In schimb e plin pe strazi de Megane din fosta generatie pentru ca a avut toate motorizarile posibile inafara de electric.

  • nsrei, marţi, 11.11.2025 11:32

    fanele, io te ma, renalaution a dat o in gard cu electric revolulution si s a razgandition. Asta e bine fiindca megane era o masina corecta cu pret ok, Visez sa fie si o versiune RS, nu ca as avea bani de ea, dar na, se va vinde.

  • Je, marţi, 11.11.2025 11:46

    Aleluia!!! Pacat de R5 ca e full electric, daca era benzinar acum ma duceam si il cumparam! Acum astept sa vad ce e de noul Clio... Dar tare imi e ca o sa ma opresc la un Sandero :)))

  • hahahahaha, marţi, 11.11.2025 13:02

    hahahahahahaha

  • Matei_cel_nou, marţi, 11.11.2025 13:46

    Renault Scenic e destul de prezent pe străzi în Anglia, cu toate că e un model nou. Megane nu prea, e dezavantajat de faptul ca are o autonomie doar puțin peste Zoe R135, și asta în varianta long range. Zoe are o baterie de 52kWh, iar Megane are 40 și 60, fiind și o mașină mai grea. Fiind construit pe aceeași platforma cu Scenic ma așteptam ca Renault să ofere baterii mai mari la facelift dar...

  • @Matei, marţi, 11.11.2025 15:52

    poate ca si garda la sol prea mica de la megane ii face pe multi sa aleaga scenic. nici la scenic nu e prea grozava, clar nu e ca la duster, ca sa mentina totusi o aerodinamica buna, dar asigura acolo un plus de confort mental. diferenta mica de pret si mare de spatiu interior in favoarea lui scenic usureaza si mai mult alegerea intre cele doua.

  • Matei_cel_nou, marţi, 11.11.2025 17:11

    Nu știu ce sa zic, sincer. În vest, unde cred ca Renault se așteaptă sa vândă mai bine modelele astea, nu e nevoie de garda la sol înaltă. Legat de alegere, perfect de acord. Dacă nu ai nevoie de spațiu Zoe 52kWh e o mașină mai utila decât Megane 40kWh, aproape de varianta 60kWh. Și dacă ai, Scenic e o mașină mai utila decât Megane, cu o diferență mica de preț. Megane arata bine, totuși, după mine. Trec în mers aproape zilnic pe lângă unul parcat intre mine și centrul sportiv. Sare în ochi designul, mai ales că în jurul lui sunt parcare mereu un X3, un GLC și o Alfa Stelvio. Nu ca astea ar fi urate dar Megane e diferit.

  • Gigi, joi, 13.11.2025 08:16

    Perfect de acord cu opiniile voastre legate de capacitatea bateriei mult prea mica la Megane fata de Zoe, motiv pentru care acesta din urma ma va mai servi cu brio si in continuare. As mai puncta un minus la Megane si Scenic: jantele prostesc de mari, stiut fiind faptul ca o janta mare te penalizeaza grav la consum, aspect esential cand vorbim de o electrica. De exemplu, personal as alege o varianta cu echipare de la mediu in sus, insa acestea vin cu jantele de 20.. daca nu mi se va permite optiunea jantelor de 18(pe motiv ca la techno sau esprit nu se pot alege decat jantele de 20), pur si simplu voi renunta la acest model.