Povestea Logan

Publicat miercuri, 20.09.2006 14:32 de Robert Gherghe

De la lansarea sa din 2004 si pana in prezent, modelul Logan a fost vandut in 300.000 de exemplare. Prin aceasta realizare, Dacia a devenit cel mai de succes brand romanesc.

In anul 2004 cei de la Renault au pornit proiectul unei masini de 5000 de euro, masina denumita Logan.

Inca dinainte de lansarea din toamna lui 2004, Dacia Logan era conceputa ca un model destinat tarilor cu piete emergente. In scurt timp, modelul Logan a fost intens solicitat pe pietele din Europa Occidentala, datorita raportului convenabil in ceea ce inseamna calitate-pret.


Cererea peste asteptari pentru Logan a pus compania Renault in dificultate din cauza capacitatii de productie limitata tehnologic a fabricii de la Mioveni.

Cererea mare pentru modelul Logan a ajuns sa nu poata fi satisfacuta. In 2005, Logan a ajuns la vanzari de aproape 135.000 de unitati. In primele opt luni din 2006 au fost vandute peste 113.600 de exemplare Logan pe piata locala si la export, cu aproximativ 30% mai mult decat in perioada similara a anului precedent.

In ansamblu, de la aparitia sa in toamna anului 2004 si pana in prezent au fost vandute aproximativ 300.000 de unitati Logan, pe langa fabrica de la Pitesti modelul incepand sa fie asamblat si in alte tari.

Dacia estimeaza ca va vinde in 2006 peste 220 mii de unitati, cifra plauzibila datorita cererii ridicate la export, in aceasta suma fiind incluse atat Logan cat si utilitarele Pick-up. Introducerea recenta a versiunii de 1,6 litri si 16 valve si a modelului Logan Break vor sprijini intens planurile Dacia in materie de vanzari.