Povestea lui Nissan X-Trail: cum au evoluat cele 4 generații ale SUV-ului japonez

Publicat vineri, 25.11.2022 09:36 de Tiberiu Safta

Nissan X-Trail este un model extrem de apreciat în lumea auto. Împreună cu omologul său american, Rogue, este printre cele mai vândute SUV-uri din lume. În acest articol căutăm rădăcinile acestei afinități pentru modelul japonez, aruncând un ochi la toate generațiile sale.

Când vine vorba de SUV-uri și mașini de teren, este imposibil să ignori performanțele pe care le-au reușit japonezii în acest segment. Aici pot fi înșirate nenumărate modele de la mărci precum Toyota, Nissan, Mitsubishi, Honda, Daihatsu, Subaru și Suzuki. Toate aceste mărci au scos pe piață modele de teren și SUV-uri care i-au cucerit pe europeni cu performanțele lor în afara asfaltului. 

Nissan, la fel ca celelalte mărci din Țara Soarelui Răsare, are o poveste lungă când vine vorba despre mașini de teren. Începuturile aventurii off-road pentru brand-ul cu sediul la Nishi-ku pot fi consemnate încă din 1951. Acela este anul în care constructorul japonez a lansat, pentru prima dată, modelul Patrol, un model inspirat puternic de către legendarul Willys Jeep din anii ’40.

Patrol s-a dovedit a fi o mașină extrem de abilă, iar pe parcursul vieții sale, modelul de teren s-a dovedit a fi o alternativă formidabilă pentru alte modele consacrate din Europa ca Land Rover Defender, Mercedes-Benz Clasa G, Ford Bronco. Mai mult, Patrol a reușit să fie un adversar de succes și pentru celelalte modele din propria ogradă, ca Toyota Land Cruiser sau Mitsubishi Pajero.

Nissan a simțit interesul din ce în ce mai mare pentru SUV-uri și a decis să să lanseze o mașină nouă, care să păstreze o mare parte din caracterul robust al vechiului Patrol, dar care să fie ceva mai rafinată pentru uzul cotidian.

Și uite așa se face că la începutul mileniului al treilea a venit pe lume Nissan X-Trail, sau fratele mai mic și îmblânzit al veteranului Patrol și al inițiatului Terrano. De la momentul primei lansări, în anul 2000, și până astăzi, Nissan X-Trail a devenit unul dintre cele mai de succes modele ale mărcii japoneze.

Anul acesta, publicul larg din Europa și din alte părți ale lumii tocmai a făcut cunoștință cu cea de-a patra generație Nissan X-Trail. Ea promite să ducă povestea mai departe și în epoca electrificării. Însă, până ajungem în prezent, haideți să vedem cum a îneput povestea lui X-Trail și cum a evoluat ea de-a lungul celor 22 de ani de existență

PRIMA GENERAȚIE (2000 – 2007): CUM A FOST ALES NUMELE X-TRAIL

Premiera mondială a noului Nissan X-Trail a avut loc la Salonul Auto de la Paris, în septembrie 2000. Lansarea noului model venea la un an de când constructorul japonez fusese preluat de către Grupul Renault. Asta începea să se vadă în special în noua temă de design a mărcii.

X-Trail este, de fapt, un nume compus, format din litera X, preluată de la cuvântul Extreme. Din motive de marketing, acest cuvânt se mai scrie ca Xtreme. Al doilea cuvânt, Trail, înseamnă traseu, de regulă montan.

Nissan a mai folosit acest cuvânt pentru a boteza un concept din 1997, numit Trail Runner. Acest concept, desenat în forma unui supercar de teren, a anticipat lansarea de trei ani mai târziu a lui X-Trail.

DESIGN ATIPIC

Comparativ cu frații săi mai mari, Patrol și Terrano, noul Nissan X-Trail avea un design complet diferit, aproape atipic unui SUV de teren. Primul lucru pe care îl observai era caroseria neobișnuit de pătrățoasă pentru acele vremuri. Să nu uităm că la începutul anilor 2000, cele mai multe mașini adoptaseră un aspect general rotund și fluid. Totuși, această abordare curajoasă a designerilor japonezi a consacrat X-Trail ca fiind un model gata de off-road.

În partea din față, farurile ocupau o bună parte din suprafață, ele fiind acompaniate de o grilă mică, ce încorporează forma literei V. Un detaliu care rămâne identitatea vizuală a celor de la Nissan și astăzi.

Inclusiv partea din spate era oarecum neobișnuită ca aspect, datorită stopurilor amplasate pe verticală, direct pe montantul C. Adică exact la fel ca la primele două generații Ford Focus.

INTERIOR NEOBIȘNUIT

Și dacă credeai că aspectul neobișnuit al lui X-Trail se rezumă doar la exterior, atunci permite-mi să-ți deschid ușa și să te invit înăuntru. Aici vei vedea imediat un lucru care nu este la locul său. Evident, este vorba despre instrumentarul de bord, amplasat central, pe planșa de bord, în loc să fie montat în spatele volanului.

Nissan X-Trail nu este singurul model din Japonia care venea cu un interior neobișnuit. La vreme aceea, o asemenea configurație era prezentă și la modele precum Toyota Yaris. Amplasarea centrală a instrumentarului de bord avea să fie adoptată și de alte modele Nissan, precum ultima generație a lui Primera.

În ciuda aspectului neobișnuit și oarecum disruptiv pentru designul interiorului, amplasarea centrală a instrumentarului promitea să fie o soluție practică și mai sigură. Asta pentru că șoferul nu era forțat să-și ia ochii temporar de la drum pentru a privi informațiile din bord. Nu era o soluție unică în acea perioadă, chiar și europenii cochetând cu această ergonomie. Să ne aducem aminte de Citroen C4.

PLATFORMĂ COMUNĂ CU NISSAN ALMERA ȘI PRIMERA

Prima generație X-Trail se baza pe platforma Nissan MS/M&S/FF-S. Complicat. Hai să simplificăm: adică aceeași platformă cu modelele Almera și Primera de la acea vreme. Producția noului model avea să debuteze în octombrie 2000, la uzina de la Kanda, Japonia, iar debutul comercial în noiembrie.

Publicul european a trebuit să aibă răbdare până în vara lui 2001. La momentul lansării pe Bătrânul Continent, X-Trail era oferit cu două motorizări: una pe benzină și cealaltă diesel.

MOTOARE DE 140 DE CAI PUTERE

Motorizarea pe benzină de 2.0 litri livra 140 de cai putere și un cuplu de 192 Nm. Cu acest motor, X-Trail reușea să sprinteze de la 0 la 100 de km/h în 11.3 secunde și să atingă o viteză maximă de 177 de km/h. Același motor a fost oferit și cu un sistem de tracțiune integrală, care a scăzut ceva din performanțele mașinii. În această versiune, timpul de accelerație a crescut până la 13 secunde, iar viteza maximă a scăzut până la 163 de km/h.

Bineînțeles, primul X-Trail a primit și un motor diesel de 2.2 litri și 114 cai putere. Cuplat la un sistem de tracțiune integrală, această motorizare oferea aproape aceleași performanțe cu unitatea pe benzină de mai devreme.

FACELIFT-UL A VENIT RAPID, ÎN 2003

Deși Nissan X-Trail s-a dovedit a fi un succes imediat după lansare, nu a durat mult timp până când acesta avea să primească o actualizare. Facelift-ul a venit în 2003 și a adus câteva schimbări minore la exterior. Grila era acum mai mică și cu mai multe elemente cromate, barele de protecție aveau un design nou, iar luminile de ceață din partea din spate au fost și ele schimbate. Interiorul a primit, de asemenea, mai multe ornamente în zona instrumentarului.

În schimb, cea mai mare schimbare adusă de facelift a fost apariția unui motor nou în gamă. Noua unitate pe benzină de 2.5 litri, cu 16 valve, livra 165 de cai putere. Asta i-a adus lui X-Trail performanțe mai bune la accelerație (sub 10 secunde de la 0 la 100 de km/h), cât și o viteză maximă mai mare, de 191 de km/h.

Pe lângă acest motor nou, vechiul propulsor diesel de 2.2 litri a fost actualizat pentru a dezvolta 136 de cai putere. Adică un plus de 22 de cai putere față de propulsorul de dinainte de facelift. De asemena, a fost păstrat și motorul pe benzină de 2.0 litri, care nu mai avea discrepanțe de performanță între versiunile cu două roți motrice sau cu tracțiune integrală.

CLIMĂ AUTOMATĂ ȘI AIRBAGURI LATERALE ÎN DOTAREA STANDARD

Prima generație X-Trail a fost destul de generos echipată în standard. Astfel, SUV-ul compact venea la pachet cu dotări importante precum: climă automată, airbaguri pentru șofer și pasager, airbaguri laterale, diferențial cu blocare electronică, jante din aliaj, oglinzi reglabile electric și un CD Player. 

Opțional, X-Trail putea fi echipat cu o trapă, scaune față reglabile electric și chiar cu un DVD Player. Pe unele piețe, precum cea din Australia, modelul mai putea fi echipat și cu bare pe acoperiș iluminate și jante mai mari, de 16 inch.

Mulțumită airbagurilor laterale oferite în dotarea standard, prima iterație a lui X-Trail a reușit să obțină 4 stele la testele Euro NCAP din 2002. O performanță remarcabilă dacă luăm în calcul că, la acea vreme, foarte puține mașini reușeau să obțină punctajul maxim.

VERSIUNE DE PERFORMANȚĂ X-TRAIL GT

Încă de la începuturile sale, Nissan X-Trail și-a dorit să fie ceva mai mult decât o mașină spațioasă, confortabilă și bună în teren accidentat.

Poate că nu știai asta, dar Nissan X-Trail a avut o versiune de performanță, care s-a vândut numai în Japonia. Modelul, botezat X-Trail GT, a primit un motor turbo pe benzină, de 2.0 litri. Acest propulsor dezvolta 280 de cai putere și era cuplat exclusiv la o cutie de viteze automată, cu 4 trepte, și la un sistem de tracțiune integrală.

Versiunea de performanță a fost disponibilă doar în Japonia între 2000 și 2007. Și nu este singura versiune atipică a lui X-Trail.

X-TRAIL FCV, RECORD PE NURBURGRING

Odată cu lansarea facelift-ului din 2003, Nissan a prezentat și o versiune cu zero emisii a lui X-Trail. Numită X-Trail FCV, această versiune avea un propulsor pe bază de pile de hidrogen, care oferea o autonomie de 500 de kilometri și 120 de cai putere.

Față de un X-Trail standard, versiunea FCV avea un design ceva mai îndrăzneț. Bara față avea un design nou, cu 6 prize de aer separate, iar grila veche era acoperită. Pragurile au fost ușor extinse spre asfalt, pentru a crește eficiența aerodinamică, iar interiorul a primit un instrumentar digital și un ecran central multimedia nou.

X-Trail FCV era disponibil exclusiv pentru firmele din Japonia, pe bază de leasing. Însă, modelul cu zero emisii a devenit cunoscut după ce a stabilit un record în 2008, pe celebrul circuit Nurburgring Nordschleife, din Germania. Mașina a reușit să parcurgă cei 20.8 kilometri ai legendarului circuit în 11 minute și 58 de secunde, stabilind recordul pentru cel mai rapid FCV la acea vreme.

A DOUA GENERAȚIE (2007 – 2014): EVOLUȚIA

La începutul lui 2007, Nissan venea la Salonul Auto Internațional din America de Nord cu un concept denumit Bevel, care anunța apariția noii generații X-Trail. Cea de-a doua iterație a SUV-ului de teren avea să apară doar două luni mai târziu, la Salonul Auto de la Geneva.

La prima vedere, noua generație X-Trail nu părea să aducă multe noutăți față de vechiul model. Designul consacrat la prima iterație a fost ușor actualizat pentru a fi în ton cu vremurile de atunci. Farurile păstrau aceeași formă, iar caroseria încă mai avea forma pătrățosă, dar cu unele muchii rotunjite pe alocuri.

PLATFORMĂ COMUNĂ CU RENAULT MEGANE

Diferențele mari se regăsesc, însă, sub pielea noii generații. Pentru prima dată, X-Trail era acum bazat pe o platformă dezvoltată împreună cu cei de la Renault. De altfel, noua generație a SUV-ului japonez avea acum o platformă comună cu Renault Megane, Fluence și Koleos. Mai mult, această arhitectură avea să fie și baza noului SUV de dimensiuni și mai compacte, Nissan Qashqai, lansat în premieră în același an.

Față de vechea generație, al doilea X-Trail era mai lung cu 180 de milimetri, mai lat cu 20 de milimetri și mai înalt cu 10 milimetri. Inclusiv ampatamentul crescuse cu 5 milimetri față de primul X-Trail.

La nivel estetic, cea mai mare schimbare s-a produs la interior, acolo unde instrumentarul amplasat central a revenit acum în poziția convențională. Designul interior era cu totul nou și complet diferit față de vechea generație, cu suprafețe rotunde și cu o redesenare a volanului și a comenzilor din zona consolei centrale.

ÎN PREMIERĂ, CLIENȚII PRIMEAU O CUTIE CVT

A doua generație Nissan X-Trail a primit 4 motorizări noi, dezvoltate împreună cu francezii de la Renault. Cea mai mică dintre acestea a fost unitatea pe benzină de 2.0 litri, care livra 141 de cai putere. Cu acest motor, sprintul până la 100 de km/h era gata în 11 secunde, iar viteza maximă era de 184 de km/h.

Mai mult, acest motor putea fi cuplat, pentru prima dată în istoria lui X-Trail, la o cutie de viteze CVT. Față de versiunea cu transmisie manuală, viteza maximă era mai mică, de 172 de km/h.

Cel mai puternic propulsor pe benzină, de 2.5 litri, dezvolta 169 de cai putere și putea fi cuplat, la rândul său, la această cutie. Cu acest motor, X-Trail alerga până la 100 de km/h în 9.8 secunde și atingea o viteză maximă de 194 de km/h. Asta pentru versiunea cu manuală.

De cealaltă parte, avem și două motorizări diesel de 150, respectiv 173 de cai putere. Dacă alegeai ultimul motor, X-Trail putea să atingă 200 de km/h.

PATRU STELE LA TESTELE EURO NCAP

La fel ca vechea generație, noul X-Trail primea aceleași dotări în echipările standard și superioare. Asta nu înseamnă că noul model ducea lipsă de noutăți. Pe lângă noua cutie CVT, noul X-Trail putea fi dotat cu un sistem de asistență pentru pornirea în rampă și cu un asistent la coborâre.

Airbagurile laterale au rămas în dotarea standard, iar noua generație avea să obțină din nou 4 stele la testele Euro NCAP din 2007.

RENUNȚAREA LA MOTOARELE PE BENZINĂ

Odată cu intrarea în noul deceniu, Nissan X-Trail avea să primească un facelift. Barele de protecție au fost redesenate, iar stopurile dispuneau acum și de tehnologie LED, pentru prima dată. Schimbările sunt vizibile și la interior, acolo unde instrumentarul de bord primește un mic ecran monocrom în locul unui display rotund și cu iluminare portocalie.

De asemenea, X-Trail a crescut ușor în dimensiuni odată cu lansarea acestui facelift. Acum, modelul era mai lung cu 5 milimetri, mai înalt cu 15 milimetri și mai lat cu 5 milimetri.

În schimb, cea mai mare schimbare a fost reprezentată de renunțarea completă la motoarele pe benzină. Astfel, X-Trail facelift era acum disponibil doar cu cele două motorizări diesel, de 150 de cai putere, respectiv 173 de cai putere, fără să fie îmbunătățite performanțele.

EDIȚIE SPECIALĂ PLATINUM

În 2012, Nissan a lansat o ediție specială pentru X-Trail, numită Platinum. Aceasta aducea câteva dotări exclusive, care nu erau disponibile pe restul nivelurilor de echipare ale SUV-ului compact.

Acest model a fost produs în doar 200 de exemplare pentru piața din Marea Britanie și a primit elemente de protecție cromate și alte dotări, precum: ecran central tactil, sistem de navigație integrat, conectivitate la iPod și Bluetooth, scaune față reglabile electric și încălzite, scaune îmbrăcate în piele și o cameră de marșarier.

A TREIA GENERAȚIE (2013 – 2022): REVOLUȚIA

Dacă primele două generații ale lui Nissan X-Trail erau ușor de recunoscut după designul lor specific, generația cu numărul 3 s-a dovedit a fi o surpriză de proporții. Bazat acum pe conceptul Hi-Cross din 2012, noua iterație Nissan X-Trail, prezentată în premieră la Salonul Auto de la Frankfurt din 2013, a renunțat la identitatea sa vizuală consacrată, în favoarea uneia complet noi.

Odată cu această generație, X-Trail a devenit un SUV urbanizat, dar care nu a sacrificat nimic din performanțele sale în off-road. Pentru prima dată, SUV-ul compact al japonezilor avea un aspect fluid, pentru a crește eficiența aerodinamică, dar și pentru a fi în ton cu noul limbaj de design al mărcii din acea perioadă.

IDENTITATE VIZUALĂ NOUĂ

Farurile erau acum mai mici și erau desenate agresiv. Partea frontală ieșea în evidență mulțumită grilei cu forma literei V, iar prizele de aer montate în bara din față îi aduceau lui X-Trail o notă de design sportivă.

Garda la sol a rămas una destul de înaltă, iar mai multe elemente ale caroseriei, precum ramele geamurilor laterale sau mânerele portierelor, erau acum finisate cromat. Cu această generație, Nissan X-Trail începea ușor-ușor să miroasă mai degrabă a SUV premium, decât a simplu SUV utilitar.

Bineînțeles, a fost schimbat și interiorul, care primea acum un ecran central tactil, alături de comenzi simplificate și rearanjate în scopul unei ergonomii mai bune. Nu lipsea din dotare nici micul ecran digital din zona instrumentarului de bord.

VARIANTĂ CU 7 LOCURI

Una din marile noutăți aduse de a treia iterație X-Trail a fost un rând de scaune în plus. Astfel, pentru prima dată, Nissan X-Trail oferea locuri pentru 7 persoane, iar scaunele de pe al treilea rând puteau fi rabatate în portbagaj.

Asta se datorează platformei noi CMF-CD, dezvoltate alături de Renault și văzută la modele ca Renault Kadjar, Megane, Talisman, Nissan Qashqai și Mitsubishi Outlander. Modelul lansat pe piață în 2014 era mai lung cu 5 milimetri, mai lat cu 30 de milimetri și mai înalt cu 15 milimetri, iar ampatamentul a crescuse cu 75 de milimetri față de generația anterioară, tocmai pentru a acomoda cele două locuri extra.

GAMĂ NOUĂ DE MOTORIZĂRI

X-Trail a început să ofere și o gamă mai largă de motorizări. Propulsoarele pe benzină au revenit cu unitatea DIG-T de 1.6 litri, de 163 de cai putere. Cu acest motor, X-Trail atingea 100 de km/h în 9.7 secunde și o viteză maximă de 200 de km/h.

Restul motorizărilor erau reprezentate de dieseluri. Aici trecem propulsoarele de 1.6 litri și 130 de cai putere, respectiv de 2.0 litri și 177 de cai putere. Toate aceste motoare puteau fi cuplate la noua cutie CVT Xtronic. Dacă alegeai cel mai puternic motor, X-Trail reușea să sprinteze până la 100 de km/h în 9.4 secunde, până la o viteză maximă de 204 km/h.

SISTEME DE ASISTENȚĂ ACTIVE

Pe lângă noutățile deja menționate aici, noua generație venea și cu o serie de tehnologii avansate. Farurile dispuneau de tehnologie LED și de lumini de zi. Sistemul electronic ALL-MODE 4x4i îți permitea să comuți de pe tracțiune pe puntea față la tracțiune integrală prin apăsarea unui buton, iar sistemul putea să blocheze diferențialul pentru ca puterea să fie distribuită uniform către punți.

În premieră, X-Trail venea echipat cu un sistemele Active Ride Control și Active Engine Brake, pentru comportamentul pe șosea și pe teren, respectiv pentru frâna de motor automată. Primul sistem monitoriza suprafața și regla automat suspensia mașinii, în timp ce al doilea sistem regla puterea motorului și a cutiei de viteze CVT.

De asemenea, exista și sistemul Active Trace Control, care ajuta la frânarea individuală a roților pentru a preveni subvirarea sau supravirarea în condiții umede și alunecoase.

5 STELE LA TESTELE EURO NCAP

Bineînțeles, X-Trail venea echipat cu alte dotări importante, precum: sistem de navigație integrat, conectivitate pentru smartphone, un plafon panoramic și un hayon electric. Aici trebuie să menționăm că, în ciuda dimensiunilor mai mari, a treia generație X-Trail avea o masă proprie mai mică decât iterația anterioară. Chiar hayonul contribuia la asta: era confecționat din plastic.

De asemenea, pentru prima dată, Nissan X-Trail a reușit să obțină punctajul maxim de 5 stele la testele Euro NCAP din 2014. Asta mulțumită unor sisteme de asistență noi, ca: frânare de urgență automată, cruise control adaptiv și un asistent pentru păstrarea benzii.

X-TRAIL, PRIMII PAȘI CĂTRE HIBRIDIZARE

Așa cum ne-a obișnuit Nissan, versiunea facelift a lui X-Trail a apărut la doar 3 ani după lansarea noii generații. Actualizările din 2017 au adus din nou schimbări importante la exterior și interior. Noua grilă era dimensiuni mai mari, iar farurile LED și stopurile aduceau o semnătură luminoasă nouă, alături de un design diferit al barelor de protecție și al proiectoarelor de ceață.

Dimensiunile s-au schimbat și ele odată cu noul facelift. X-Trail era cu 50 de milimetri mai lung, dar mai scund 15 milimetri. Capacitatea portbagajului crescuse cu 15 litri, iar la interior găseai materiale de o calitate superioară, precum și un volan cu un design nou.

Însă, cea mai mare noutate adusă de această generație a lui X-Trail facelift era un propulsor hibrid. Acesta folosea un motor termic de 2.0 litri pe benzină și un motor electric de 40 de cai putere. De aici rezulta o putere totală de 176 de cai, sistemul hibrid fiind alimentat de un acumulator litiu-ion amplasat sub portbagaj.

Această generație a primit și o motorizare pe benzină nouă, de 1.3 litri și 159 de cai putere, cuplată, pentru prima dată, la o cutie automată cu dublu ambreiaj. Motorizarea de 1.6 litri pe benzină a fost păstrată, la fel și cele diesel de 1.6 litri și 2.0 litri.

În gama de motoare mai intra și motorul diesel de 1.7 litri de 150 de cai putere, care îi oferea lui X-Trail o viteză maximă de 194 de km/h și o repriză 0-100 de km/h în 10.7 secunde.

PE UNDE NU CALCĂ ROȚILE, TREC ȘENILELE

În perioada de fabricație a acestei generații, Nissan a introdus X-Trail și pe piața din Statele Unite, acolo unde s-a vândut sub denumirea Rogue. În stilul tipic american, constructorul japonez a introdus două concepte diferite, bazate pe X-Trail, care înlocuiau roțile cu... șenile. Primul concept, Winter Warrior, a fost prezentat în 2016 și a fost un X-Trail modificat special pentru zăpadă.

Al doilea concept, numit Trail Warrior, a fost dezvăluit în 2017 și prezenta un X-Trail modificat special pentru teren accidentat extrem și pentru deșert. Și acesta se folosea de șenile.

A PATRA GENERAȚIE (2021 - PREZENT): ELECTRIFICAREA

Și uite așa am ajuns și la cea de-a patra și actuala generație a lui X-Trail. Prezentată pentru prima dată în 2021, la Salonul Auto de la Shanghai, noua iterație a SUV-ului compact promite să ducă povestea mai departe și în epoca electrică.

Noul model a debutat în Europa în vara acestui an și este, pentru prima dată, disponibil exclusiv cu motoare electrificate. Dar înainte să vorbim despre motoare, trebuie să trecem în notițe și evoluția designului.

Schimbarea estetică radicală introdusă de generația anterioară a dat roade, X-Trail fiind unul dintre cele mai bine vândute SUV-uri din lume la nivel mondial. Noua generație aduce, cu siguranță, cel mai agresiv design dintre toate modelele de până acum. 

Pentru prima dată, farurile sunt separate pe două niveluri, iar aspectul robust, caracteristic al lui X-Trail, este scos în evidență și mai mult de elementele de protecție frontale, laterale și posterioare.

Evident, nu lipsesc din ecuație dimensiunile regândite. Modelul are la bază aceeași platformă a generației anterioare, iar ampatamentul este neschimbat. În schimb, noul model este cu 10 milimetri mai scurt, mai lat cu 20 de milimetri și mai înalt cu 25 de milimetri. În continuare, clienții pot opta să monteze un al treilea rând de scaune, grație dimensiunilor generoase.

Interiorul este în mare parte digitalizat cu două ecrane de câte 12.3 inch pentru instrumentarul digital și ecranul central, precum și un HUD de 10.8 inch.

MOTORIZĂRI EXCLUSIV ELECTRIFICATE

Noul Nissan X-Trail este disponibil în Europa numai cu motorizări electrificate. Cu această ocazie, motoarele diesel au dispărut complet din gamă, iar propulsoarele cu noua tehnologie e-4ORCE sunt disponibile în versiuni cu 204 sau 213 cai putere. Acestea au la bază un motor pe benzină cu 3 cilindri, de 1.5 litri, cu două motoare electrice.

Cel mai puternic propulsor îl ajută pe X-Trail să atingă 100 de km/h în doar 7 secunde și o viteză maximă de 180 de km/h. Există și o versiune micro-hibrid cu același motor, care dezvoltă 163 de cai putere.

Evident, noul model a fost deja testat și de cei de la Euro NCAP, unde a primit 5 stele, datorită sistemelor sale de siguranță avansate.

Noua generație Nissan X-Trail este disponibilă și în România. Prețul de pornire în țara noastră este de 36.040 de euro la momentul redactării acestui articol. Cu această ocazie te invităm să arunci un ochi și pe testul realizat de noi în Slovenia, chiar în această toamnă.

  • eu, vineri, 25.11.2022 11:03

    ce imi place cum evolueaza masinile astea ... asta cand s-a lansat era sub Patrol ... l-au tot crescut pe asta si au facut loc lui Qashqai. Acum daca te uiti, Patrol a disparut si in locul lui e X-Trail, doar ca noile modele nu au fost niciodata la fel de bune in off road cum a fost Patrol... ma rog... imi dau si eu cu parerea in loc sa imi vad de ale mele

  • Fabia Niculescu, vineri, 25.11.2022 15:38

    Fratele meu a avut un X-Trail MK2 fabricat în 2012 luat de nou cu 29K 140CP Manual masina aia a stat la eu 8 ani pana in 2020 când a vândut-o la 13K .Când a vândut-o avea 88000 KM.Nimic nu se strica.O scotea în fiecare Weekend în Off-Road ,mam alăturat și eu cu un Hyundai Tucson 4X4 2005.In nomentul de față el conduce un Qashqai 2019 pe Benzină Auto. În curând își va achiziționa un RAV4 2009

  • DanG, vineri, 25.11.2022 17:16

    Cand in sfarsit le-a iesit interiorul, au facut praf exteriorul. Oricat de mult admir japonezele, parca nu pot face o masina completa, sau o masina care sa puncteze la toate capitolel. Fiabile si spatioase, da, dar ba au plastic ieftin la interior, design ciudat, display-uri invechite ca tehnologie, scaune incomode si tot felul de chestii din astea.

  • @eu, vineri, 25.11.2022 17:31

    Nissan Patrol încă există ca model de sine stătător, în unele piețe, în Asia, spre exemplu.

  • Omu’, vineri, 25.11.2022 17:45

    Foarte bun articolul! Aștept despre Nissan Murano (la CrossCabriolet va fi interesant :))

  • X-Trail expert, vineri, 17.02.2023 17:05

    Foarte reușit articolul felicitări celui care a făcut cercetările. Vreau sa adaug câteva corecturi. Pe modelul T30 a fost lansat cu motorizarea de 2.5 benzină (QR25DE) de la bun început, iar motorizarea de 2.0 benzină (aceeași motor dar capacitate redusă - QR20DE) a fost lansat pentru piata europeană datorită taxelor. Face liftul a fost lansat in 2005 nu 2003 cum spune articolul, și datorită emisiilor și reglementărilor europene, toate motoarele au căpătat modificări interne substanțiale precum un down tune de 10kw, un catalizator in plus dar și necesitatea de a funcționa cu ulei mai subțire 5w in loc de 10w care a fost standard pe motorizările pe benzină. Varianta diesel de 2.2 (YD22) a primit niste modificări cu creștere de putere. Pe serial 2, T31, motorizările benzina nu au fost întrerupte. Motorizările pe benzină de 2.5 au aceeași motor ca pe T30 însă modificat și mai mult (QR20DE). Aceeași motor a fost folosit și pe seria 3 T32 cu alte modificări aduse spre a scădea consumul (compresie foarte ridicată). Abia în 2023 motorizările QR25 au ieșit de pe piata de producție. Tansmisiile CVT au fost cuplate doar cu motorizări pe benzină în modelele T31. Chiar și seria 1 T30 care a fost produsă până în 2014 in America de Sud a avut transmisie CVT in numere limitate pe motorizările de 2.0 benzină. Seria 2 T32 avem aceași QR25DE însă cu compresia ridicată. In aceeași timp avem o multitudine de motorizări Renault din coduri alfanumerice M9R, R9M și altele care își au și denumiri Nissan in formatul QR25DE. In aceeași timp parteneriatul Renault Nissan Mitsubishi a crescut substanțial și cam in aceeași era avem motorizări ale parteneriatului pe modele de comerciale și de bază la Mercedes-Benz. Super bun articolul însă mă așteptam la puțin mai multă atenție dar și la detalii modelelor de motorizare.