PREMIERĂ: Încă un facelift pentru Dacia Spring. Baterie nouă și 100 de cai putere

Publicat luni, 06.10.2025 07:01 de Alexandru Monenciu

Cu ocazia Dacia Product Days, un eveniment la care a fost invitată și Automarket, constructorul de la Mioveni a dezvăluit noul Spring facelift. Modelul cu zero emisii a primit, printre altele, o baterie nouă, dar și motorizări cu până la 100 de cai putere.

Producătorul român de automobile, deținut de gigantul francez Renault, a lansat primul său model cu zero emisii în 2021. Spring, căci despre el este vorba, a fost comercializat de atunci în peste 179.000 de exemplare în Europa. Numai anul acesta au fost vândute peste 17.000 de unități pe Bătrânul Continent.

În ultimii patru ani, Dacia Spring a primit mai multe îmbunătățiri. S-a aliniat, în 2022, la noua identitate a mărcii, a primit un motor de 65 CP în 2023, iar în 2024 a venit pachetul major de îmbunătățiri.

Automarket a călătorit, în mare secret, la Paris pentru Dacia Product Days. Cu această ocazie am văzut pe viu noul facelift primit de Spring, iar acum că a expirat embargoul de comunicare îți putem spune și ție cu ce vine nou. Avem și un video cuprinzător.

În primul rând avem o serie de elemente aerodinamice noi, care reduc turbulențele aerodinamice sub mașină. De asemenea, Dacia a pregătit un eleron nou, dar și o nuanță exterioară nouă.

BATERIE CU TEHNOLOGIE LFP, O PREMIERĂ

Cele mai mari îmbunătățiri se regăsesc sub caroserie pentru că platforma lui Spring a fost revizuită. Înainte de toate avem o baterie nouă, cu o capacitate de 24.3 kWh și tehnologie LFP (Lithium Iron Phosphate). O premieră în grupul Renault.

Mai trebuie spus că bateria a fost repoziționată pentru un echilibru mai bun.

Autonomia ajunge până la 225 de kilometri, atunci când sunt bifate jantele de 15 inch. Dacia oferă, opțional, un încărcător onboard de 40 kW (înainte era de 30 kW), astfel că repriza 20-80%, la o stație rapidă, durează 29 de minute. Încărcătorul AC de 7 kW este, în continuare standard.

O altă premieră este instalarea unei bare antiruliu, încă din standard. De asemenea, amortizoarele și arcurile au o setare nouă pentru o mai bună stabilitate pe viraje.

PÂNĂ LA 100 DE CAI PUTERE

Constructorul de la Mioveni propune o nouă gamă de motorizări. Astfel, vechile unități electrice de 45 și 65 cai putere au fost înlocuite cu unele care oferă 70 (Essential și Expression) și 100 de cai putere (Extreme).

Noile motorizări oferă cu 20% mai mult cuplu în repriza 80-120 km/h. Spring 100 o realizează în 6.9 secunde, iar Spring 70 în 10.3 secunde.

În ciuda acestor îmbunătățiri, transmit reprezentanții companiei, Dacia Spring cântărește, în continuare, aproximativ o tonă.

Pentru interior, Dacia a pregătit un instrumentar de bord digital, de 7 inch, oferit în standard. Sistemul multimedia Media Control este standard pe nivelurile de echipare Essential și Expression, iar sistemul Media Display vine alături de un ecran central de 10.1 inch cu funcție tactilă, Apple CarPlay și Android Auto.

Acesta este standard pe Extreme și opțional pe Expression. Tot pe Extreme poate fi bifat sistemul Media Nav Live.

În funcție de poziția banchetei, volumul de încărcare al portbagajului este cuprins între 308 și 1.004 litri. Spațiile de depozitare din habitaclu însumează 32 de litri.

via Dacia

  • Jian de la Calafat, luni, 06.10.2025 08:57

    @Automarket Va multumesc pentru certitudinile pe care mi le oferiți. Intr-adevar, luni este cea mai dezagreabilă zi a săptămânii.

  • Mircea Badea, luni, 06.10.2025 18:05

    totusi de ce este atat de inaltata?

  • Mana-rece-suflet-cald, luni, 06.10.2025 19:01

    ”Automarket a călătorit, în mare secret, la Paris pentru Dacia Product Days.”... 1.- AutoMarket e un nume de revistă auto, transformată în site. Ca atare, nu poate călători și nici nu poate fi ”invitată”, ca o prietenă la nuntă... 2.- Ce ”mare secret”? Nu e nimic senzațional. Aiurea era să nu fie măcar un redactor acolo. Secretul se referă doar la faptul că a fost restricționată dezvăluirea unor noutăți, înainte de lansarea lor oficială de către Dacia, lucru normal și uzual. Aah, limba asta de lemn, modele de autoturisme care ”debutează”, nume de reviste sau site-uri care ”au fost invitate” și care ”călătoresc în mare secret”...

  • nsrei, marţi, 07.10.2025 13:10

    interesant dar nespecificat este daca franeaza de la 100 la 0 si in cati metri. Fiindca problema recurenta a vechilor modele ramane nu accelerarea, ci franarea. Fiindca de fapt nu prea franeaza

  • Flavius, marţi, 07.10.2025 18:56

    De ce nu se face si o versiune capabila sa fie folosita ca UNICA masina ? De ce potentialul ei e subevaluat si e vazuta doar ca un vehicul exclusiv urban care poate fi doar al doilea vehicul din familie? Pentriu a fi masina unica a familiei nu trebuie decat o baterie mai mare (40Kwh ar fi un minim acceptabil, preferabil 45-50) o incarcare pe AC mai rapida-22Kw ar fi ideal si o bancheta spate fractionabila pentru a mari volumul portbagajului in configuratia 3 locuri( deja volumul portbagajului este exact cat al vechiului Oltcit). La urma urmei la recensamantul din 2011 a reiesit ca numarul mediu de membrii a unei familii este de 2.83 persoane in mediu rural si 2.53 in mediu urban. In rest noua versiune cu motor de 100cp chiar are performante dinamice OK si pana si noul motor"mic" de 70cp , cu 5 mai multi cacat vechiul motor "mare" se descurca onorabil.