PREMIERĂ: Noua față Dacia. Îmbunătățirile primite de Sandero, Jogger și Logan

Publicat luni, 06.10.2025 07:00 de Alexandru Monenciu

Cu ocazia unui eveniment special, organizat în mare secret la Paris, am avut ocazia să vedem, înaintea tuturor, noua față a modelelor Dacia Sandero, Jogger și Logan. Acum că a expirat embargoul de comunicare ți le putem arăta și ție.

Constructorul de la Mioveni ne-a invitat la Dacia Product Days, un eveniment special care s-a desfășurat, în mare secret, la Paris. Cu această ocazie, Dacia ne-a arătat noua față a mărcii, preluată inițial de modelele Sandero, Sandero Stepway, Jogger și Logan, și ne-a dezvăluit o grămadă de alte îmbunătățiri, inclusiv motorizări noi.

Acum că a expirat embargoul de comunicare îți putem arăta și ție noua față a mărcii românești (deținute de Renault) și îți putem spune, în detaliu, ce alte îmbunătățiri au primit modelele Sandero, Sandero Stepway, Jogger și Logan.

Desigur, avem pentru tine și un video cuprinzător.

Înainte, însă, haide să vedem de ce au fost alese aceste modele. Sandero este, de departe, vedeta gamei Dacia. Este cel mai vândut model pe piața de retail din Europa, din 2017, iar anul trecut a fost cea mai vândută mașină de pe Bătrânul Continent.

Tot anul trecut, Jogger a fost al doilea cel mai vândut model din segmentul C european, excluzând SUV-urile, cu 96.440 de unități comercializate. O creștere de 2.4% față de anul 2023.

La rândul său, Logan rămâne un model emblematic pentru Dacia.

NOUA FAȚĂ DACIA

Modelele Sandero, Sandero Stepway, Jogger și Logan sunt primele modele care primesc noua față Dacia. Farurile LED au acum o semnătură luminoasă nouă, sub forma literei T inversată, grila a fost și ea schimbată (include inserții de culoare albă), iar spoiler-ul frontal a fost revizuit.

Astfel, toată partea frontală pare că este dintr-o singură bucată.

În partea din spate avem stopuri cu design nou, un ornament negru mat între stopurile lui Sandero Stepway și protecții din Starkle pentru Sandero Stepway și Jogger. Este acel material care a debutat pe noul Duster, fabricat din 20% polipropilenă reciclată.

Tot pentru exterior, Dacia a pregătit jante sau capace noi pentru jante, dar și o nuanță exterioară nouă pentru Sandero, Sandero Stepway și Logan. Aceasta se numește Galben Amber. De asemenea, nuanța Sandstone va fi disponibilă pentru Sandero, Jogger și Logan.

ȚAPIȚERII NOI ȘI DISPLAY CENTRAL DE 10 INCH

Litera T inversată poate fi regăsită acum și în habitaclu, la nivelul aeratoarelor. Totodată, la nivelul bordului și ale portierelor vom regăsi o inserție din material textil de culoare albastră (nivelul de echipare Expression) sau o inserție din denim albastru pentru Journey.

Dacia a pregătit o serie de tapițerii noi, și mai rezistente decât înainte. Nivelul de echipare Journey propune o tapițerie din denim albastru, iar Extreme rămâne cu deja cunoscuta tapițerie din material TEP, ușor de curățat.

Tot în habitaclu, pasagerii vor regăsi un display central de 10 inch (înainte era de 8 inch), dar și o interfață nouă pentru instrumentarul de bord digital de 7 inch. Avem și un sistem audio Arkamys 3D cu șase incinte, opțional desigur.

Pentru prima oară pe Sandero, Sandero Stepway, Jogger și Logan vin echipate cu zonă de încărcare prin inducție pentru telefoanele mobile. Tot în premieră sunt oferite farurile cu fază lungă automată, cameră video multi-view și oglinzi exterioare rabatabile electric.

Lista de sisteme de asistență a fost îmbunătățită cu sistemele Automatic Emergency Braking, cu funcție de recunoaștere a pietonilor, bicicliștilor și motocicliștilor, și Driver Attention Alert. De asemenea, a fost instalat butonul My Safety.

MOTORIZĂRI NOI CU PÂNĂ LA 155 DE CAI PUTERE

Cea mai puternică motorizare primită de Sandero Stepway și Jogger este Hybrid 155, care a debutat odată cu noul Bigster. Asta înseamnă un motor de 1.8 litri, aspirat natural, două unități electrice și o baterie de 1.4 kWh, pentru un total de 155 de cai putere și 170 Nm cuplu.

În cazul lui Jogger, această nouă motorizare înlocuiește vechiul Hybrid 140, iar pe Sandero Stepway va fi disponibilă din al patrulea trimestru al anului 2026.

Dacia nu a uitat de clienții care preferă o motorizare mixtă pe benzină și GPL. Pentru ei a lansat noua motorizare Eco-G 120, care are la bază un propulsor de 1.2 litri, cu 3 cilindri. Așa cum îi spune numele, propune 120 de cai putere și înlocuiește vechiul Eco-G 100. Poate fi alăturată unei transmisii manuale cu 6 rapoarte, dar și uneia automate cu 6 rapoarte și dublu-ambreiaj.

Dacă o bifezi pe cea din urmă primești, pentru prima oară pe un model Dacia, padele pentru schimbarea treptelor.

Noul Eco-G 120 este disponibil pe Sandero, Sandero Stepway, Jogger și Logan.

Capacitatea rezervorului de GPL a crescut la 49.6 litri (de la 40 de litri) în cazul lui Sandero, Sandero Stepway și Logan, și la 48.8 litri (tot de la 40 l) în cazul lui Jogger. Astfel, autonomia maximă, deci cu ambele rezervoare pline, ajunge la 1.590 kilometri pentru Sandero și Logan și la 1.480 de kilometri pentru Stepway și Jogger.

Această nouă motorizare Eco-G 120 înlocuiește și vechiul Eco-G 100 de pe Duster.

Nu în ultimul rând, motorul TCe 90 a fost înlocuit cu TCe 100. Adică un propulsor de 1.0 litri, cu trei cilindri, care oferă acum 100 de cai putere. Vine în continuare alături de o transmisie manuală cu șase trepte.

Dacia mai transmite că Sandero Stepway și Jogger rămân disponibile cu motorul TCe 110 și transmisia manuală cu 6 trepte. Totodată, Sandero și Logan păstrează motorul SCe 65 cu transmisia manuală cu 5 trepte.

via Dacia

  • ds, luni, 06.10.2025 08:33

    Două noutăți, zic eu excelente, care, sunt mai mult decât convins, vor crește cu mult vânzările, bine nu că acum ar duce lipsă de clienți. GPL + cutie autoamată + capacitate un pic mai mare + vreo 20 cp în plus este fix ce trebuie. Fac pariu că va rupe vânzările! Motorul de 1.8 hibrid este ideea isteață care va pune în dilemă mulți potențiali clienți. 1.8 hibrid sau 1.2 gpl + automat? Dificilă alegere.

  • Jian de la Calafat, luni, 06.10.2025 09:23

    Sabotaj de proporții biblice pe care-l încasează Dacia. Nici Dante nu-și putea imagina dimensiunile infernului prin care trece Dacia de atâţia ani, ca sa nu mai amintesc dezamagirile generate potentialilor clienti, privati in mod sistematic de beneficiile magistralei descoperiri a lui Rudolf Diesel. Constat ca se poate inghesui fără mari eforturi un Otto de 1.8L in atat de restrictivul compartiment motor, dar sunt complet inaccesibile motoare mult mai gingașe din perspectiva volumetriei: 1.5L ; 1.6L; 1.7L, evident dCi (115 - 130 - 150 CP). Dacia este sabotată în cel mai josnic mod cu putință.

  • @ds, luni, 06.10.2025 10:00

    Presupunand ca oamenii respecta semnele de circulatie, mai greu cu parcarea la mall al celor cu GPL.

  • someone23, luni, 06.10.2025 10:21

    referitor la motorizarea hybrid, am o intrebare: exista un mod de condus in care motorul termic sa mearga permanent, iar motorul electric sa ofere "asistenta" doar la nevoie?

  • @inexo de la Bălăceanca, luni, 06.10.2025 11:53

    Pe tine te vor îngropa cu un dCi, ca să nu mai plângi după el.

  • quest, luni, 06.10.2025 12:29

    la vanzari jogger se pune si kangoo ? subscriu la necesitatea unui diesel, macar pe jogger si bigster.

  • xxx, luni, 06.10.2025 12:57

    Nu stiu ce succes va avea un STEPWAY HEV. Daca diferenta de pret dintre un Duster HEV (care va aparea in curand, acum este doar pe BIGSTER) si un STEPWAY va fi de 3000E poate are vreo sansa. Jogger HEV 7 locuri se va vinde. Ma bucur pentru motorul de 1,2 cu cutie automata (CVT nu este extraordinar) Acum pentru fanii diesel: acum o luna am casat (la munca) ultimul MCV (vechi, eu am tras de el ca sa-l tinem pana acum, fiind fun MCV vechi) diesel cumparat in 2006. Avea 1,32mil km, motorul inca functiona (schimbat ulei la timp, intretinut corect), dar cam obosit, caroseria era cazuta, saraca carpita la maxim. Avem 12 masini cu GPL, din experienta masinilor de serviciu, din punctul meu de vedere GPL ca pret la consum( cu pretul motorinei de astazi ) si la intretinere, bate de departe diesel (masinile nostre fac minim 2 schimburi de ulei pe an). Ca sa aveti o cifra la consum la 100km GPL este mai ieftin cu 23lei fata de un diesel, asta inseamna minim 10.000 lei/an (media nostra este cam de 45.000km/an) Sigur motorul GPL nu va tine cat legendarul 1,5dci.

  • @someone23, luni, 06.10.2025 13:37

    de ce un astfel de regim de functionare?

  • ds, luni, 06.10.2025 13:55

    @10.00 Cam așa e cu parcarea, dar beneficiul gpl acoperă neajunsul parcării în interior.

  • alex_cu_a_mic, luni, 06.10.2025 14:44

    Cu miscarea asta si cu cele mai recente, Dacia parca merge all-in la motorizari. Au pus tot ce au mai bun de la Sandero pana la Bigster. Nu stiu ce vanzari vor face cu Sandero 1.8 avand in vedere ca exista optiunea 1.2 DCT cu gpl. Pare ca vor ca Dacia sa depaseasca Renault la vanzari.

  • nsrei, luni, 06.10.2025 15:04

    fara sa vreau observ la fata noilor modele lipsa radarului care ar fi fost bun pentru situatii de emergenta cand afara era ceata si camera de vederi din parbriz NU vede pietonul. Dar radarul costa bani, si Daicea iesea scumpa. Nu mai cumparau saracii, pardon euripenii cocosati de taxe si scumpiri ca pe continentul euripea trebuie sa fim jecmaniti sistematic de catre oculta mondiala

  • Jian de la Calafat, luni, 06.10.2025 15:07

    @xxx Pune punctul pe "i". CVT-ul ramane o transmisie rudimentara pentru secolul XXI, asta fiindca bifeaza destule deficiente, dar ramane suficient de pretabila & andurantă pentru activitati care nu impun anumite exigențe. (Diferenta uriasa la banalul sprint 0-100km/h [cca 3 sec pline] intre versiunea MT6 si CVT). Ce-i in continuare alt element surprinzator la potlogarii astia de la Renault: N-au oferit EDC7 pe Dacia, rutina modelelor Renault fiind aceia sa ofere la Otto tocmai EDC7. .....Sigur, cu exceptia Megane RS/Trophy unde valoarea de cuplu dolofan, +/- 400Nm - nu suporta implementarea transmisiei EDC7. Tocmai motorizarile dCi erau armonizate cu EDC6. Raman la opinia ca Dacia este in continuare perceputa ca fiind "copilul din flori" in cadrul Renault Group. ....Si tratată ca atare.

  • Kap, luni, 06.10.2025 15:22

    Știu că unii se chinuie (din ce în ce mai mult) să găsească nodul în papură, dar unde scrie CVT în comunicatul Dacia? Scrie clar în articol, noua motorizare Eco-G 120 ”poate fi alăturată unei transmisii manuale cu 6 rapoarte, dar și uneia automate cu 6 rapoarte și dublu-ambreiaj”. Pff, i-a scăpat Renault ”orfanului” un EDC, las' că reglează din prețuri.

  • someone23, luni, 06.10.2025 15:31

    pentru protectia motorului termic impotriva miilor de porniri / opriri intr-un regim de folosire majoritar urban. vezi forumul cu renault austral hybrid 1.2 TCE 200 cai. stiu ce a patit motorul termic mai sus mentionat pentru ca rularea este setata sa fie preponderent electrica, iar termicul intrervenea foarte rar.

  • @Kap de plută, luni, 06.10.2025 16:27

    Tu pe ce lume traiesti ? Este vorba de CVT oferit in ultimii ani, dar si la aceasta ora pentru Logan si Sandero la motorul de 1.0L de 90cp.

  • ds, luni, 06.10.2025 18:17

    @15.07 Ce să vezi... E atât de rudimentar sistemul cvt încât le pune si Lexus pe unele modele.

  • ^^^^^^^, luni, 06.10.2025 18:58

    De cand a devenit Lexus vreun etalon in transmisii? Sa nu confundam fiabilitatea cu competitivitatea. Motoarele Dacia Sandero si Logan fiind astmatice(sub 100 cp), asortate si cu CVT, chiar lasau impresia unei imperecheri total nepotrivite.

  • ds, luni, 06.10.2025 19:24

    : )))))))))))))))))))))) :)))))))))))))))))))))))

  • Matei_cel_nou, luni, 06.10.2025 21:57

    Îmbunătățiri decente care vor ține Sandero în top 2-3 la vânzări, chiar dacă modelul e deja destul de vechi. Nu știu cât de mult contează la Logan și Jogger care se vând destul de mult din inerție și nu prea au concurență pe felia lor. Dar orice îmbunătățire e binevenită