Presedintele Toyota: "Masinile noastre sunt sigure!"

Publicat vineri, 05.02.2010 15:06 de Mircea Meșter

Akio Toyoda a tinut sa calmeze spiritele incinse in urma anunturilor legate de problemele recente Toyota, organizand o prima conferinta de presa de la intrarea companiei in criza recall-urilor.

Presedintele Toyota, Akio Toyoda, a avut astazi prima reactie publica dupa anuntarea recall-urilor pentru 8.1 milioane de masini in cadrul unei conferinte de presa care a avut loc in Japonia. Seful companiei nipone si-a cerut scuze in fata jurnalistilor pentru campaniile de recall recente, insistand insa pe faptul ca masinile Toyota sunt sigure si nu prezinta niciun risc.

"Toyota trece printr-un moment de criza, insa trebuie ca toata lumea sa inteleaga faptul ca siguranta clientilor nostri este vitala", a spus Toyoda. "Credeti-ma, masinile Toyota sunt sigure. Va rog sa ma credeti, prioritatea noastra este siguranta clientilor", a continuat oficialul nipon, trecand brusc in discursul sau de la limba japoneza la engleza.

Conform lui Toyoda, compania nipona a inceput deja investigatii interne privitoare la studierea acestor probleme, care au dus la presiuni din partea guvernului si Congresului american. "In ceea ce priveste recall-ul din cauza pedalei de acceleratie in SUA, Europa si China, in acest moment exista pregatiri pentru lucru la toti dealerii nostri. Imediat dupa ce aceste pregatiri se vor finaliza, va vom informa", a spus presedintele companiei.

Akio Toyoda a afirmat, de asemenea, ca Toyota nu a luat inca o decizie finala legata de potentialele probleme ale lui prius la sistemul de franare, urmand ca un anunt legat de acest subiect sa fie facut ulterior. "Mi-am anuntat echipa ca pentru exemplarele Prius care sunt deja pe strazi trebuie gasita o solutie cu efect imediat. Imediat dupa ce vom lua o decizie in acest sens, vom informa publicul".

In alta ordine de idei, dealerii americani Toyota au anuntat oficial ca au reluat vanzarea celor opt modele afectate de probleme la pedala de acceleratie, productia acestora urmand sa fie reluata incepand de luni. Divizia Toyota SUA oprise de la vanzare modelele afectate in 26 ianuarie.

via | AFP

  • Claus-Claudel, vineri, 05.02.2010 16:05
    ......

    am vazut cat de sigure sunt...mor oameni

  • lex, vineri, 05.02.2010 16:40
    panica este de vina

    accidentul acela a avut cauze multiple: masina era o masina imprumutata ( prin urmare soferul nu o cunostea) soferul nu a trecut cutia pe neutru soferul nu stia cum se opreste motorul la acest model de masina ( masina era echipata cu buton de pornire nu cu cheie ) masina era echipata cu presuri provenind de la un alt model care nu era asigurate ( cei care au presuri care nu se prind cu cleme stiu despre ce vorbesc ) Masinile Toyota sunt sigure, chestia asta e doar o campanie de defaimare a marcii si asa aflata in probleme financiare. Asa ca terminati cu prostiile. Sunt mii de masini cu probleme mai grave decat aceasta si nimeni nu si-a asumat raspunderea. In schimb Toyota a recunoscut si incearca sa repare greseala.

  • MCD, vineri, 05.02.2010 17:35
    @Claus-Claudel

    daca ma uit pe profilul tau mai mult de 5 cuvinte pe comentariu mai mult nu poti ? in orice masina mor oameni, nu exista model de masina in care sa nu fi murit oameni, in afara de modele serie limitata care sunt cumparate sa stea in garaj

  • george, vineri, 05.02.2010 18:11
    A RECUNOSCUT...

    dupa 2 ani...la presiunea evenimentelor. @ lex Toyota a calcat pe bec si, din cauza gestiunii absolut amatoriste a situatiei, lucrurile au luat o turnura catastrofala. Iar asta nu e rezultatul nici unei conspiratii...Odata ce s-a ajuns aici, concurenta va profita de situatie pentru a-si creste cota de piata, mai ales acum, in perioada de criza. Daca era altcineva in situatia asta, nu cred ca Toyota nu incerca sa profite macar un pic de conjunctura... Repet, o defectiune care face ca masina sa nu raspunda la comenzi in sensul ca nu poate fi oprita este, dintr-un punct de vedere cat se poate de pertinent, cea mai grava. Daca as fi un sofer mediu sau incepator (cum sunt extrem de multi peste tot, mai ales in America) si as avea de ales intre blocarea acceleratiei la pachet cu imposibilitatea de a opri si spargerea motorului, in milisecunda 2 as merge pe varianta #2...

  • LauCalin, sâmbătă, 06.02.2010 03:30

    De acord cu George. Pentru ca Toyota sa faca ceva, desi stia ca sunt probleme, au trebuit sa treaca 2 ani si sa moara cativa oameni. Iar acum vinte tipul asta si spune ca masinile Toyota sunt sigure si nu prezinta niciun risc. Nu zic, intre timp sigur se vor gasi solutii, insa recall-ul asta a lasat un gust amar in special dpdv psihologic. Asa ca Toyota nu va avea vanzari record prea curand. In plus concurenta nu sta pe loc.

  • adi, duminică, 07.02.2010 21:50

    Toyota Canada a cerut tuturor dealerilor sa nu aminteasca nimic clientilor despre eventualele probleme ale masinilor, si asta destul de recent, adica in luna ianuarie, din punctul meu de vedere asta contrazice spusele Dlui. Toyoda, cum ca securitatea clientolor ii este la suflet, ba mai mult compania mama Toyota a impus uzinelor din America de N. sa reduca costurile de productie cu 30%, iar din cite se aude din presa marea parte a reducerilor s-a facut la calitatea materialelor! In plus de asta mai cred ca americanii incearca sa maximizeze problema in ideea ca poate, poate ii scot din ca-ca pe ai lor(GM&com). Totusi......sunt fiabile toyotele!