Preţuri Seat Leon ST în România: start de la 15.150 euro

Publicat vineri, 31.01.2014 11:59 de Sebastian Toma

Importatorul Seat în România a anunţat preţurile noului Leon ST, prima versiune break a compactei iberice. Cea mai ieftină versiune, 1.2 TSI 86 CP Reference, costă 15.150 euro cu TVA inclus.

Seat Leon ST, primul break din istoria compactei iberice, este disponibil pe piaţa din România. Versiunea entry level, echipată cu un motor 1.2 TSI de 86 CP, pleacă de la 15.150 euro cu TVA. A treia versiune de caroserie din gama Leon este mai scumpă decât hatchback-ul, cel mai ieftin din gamă fiind Leon Sport Coupe, cu un preţ de pornire de 14.100 euro, urmat de Leon-ul standard, cu 14.180 euro cu TVA inclus, toate cu aceeaşi motorizare şi cu nivelul de echipare de bază, Reference. Spre deosebire de fraţii săi de platformă, Octavia III şi Golf VIII, Leon ST nu are un portbagaj de peste 600 de litri.

În materie de design, noua versiune de caroserie a lui Leon nu a adus nicio surpriză. Modelul a preluat partea frontală a hatchback-ului şi a primit un posterior adaptat noii versiuni de caroserie. Rezultatul este un Leon care pare să fie lungit artificial, însă aspectul final al modelului nu este dizgraţios. Ca de obicei, Leon ST a preluat atât interiorul, cât şi gama de motorizări şi tehnologii de la versiunea hatchback a lui Leon.

Cel mai mare portbagaj oferit vreodată de un Seat Leon îi aparţine versiunii ST, care asigură 587 litri.

Versiunea de bază a lui Leon ST anunţă un consum mediu de 5.2 litri la sută şi accelerează de la 0 la 100 km/h în 12.1 secunde. Viteza maximă este de 178 km/h, potrivit datelor oficiale. Motorizarea cu patru cilindri în linie asigură 86 CP la 5.300 rpm şi 160 Nm la 1.400 rpm. Transmisia manuală cu cinci trepte direcţionează resursele către puntea faţă. Cea mai puternică versiune a lui Leon ST are un motor 2.0 TDI de 184 CP şi 380 Nm, cuplat unei transmisii DSG cu şase trepte. Aceasta are un consum mediu de 4.7 litri la sută şi asigură un timp 0-100 km/h de 7.5 secunde. În compania nivelului de echipare FR, preţul de listă este de 24.430 euro cu TVA inclus.  

Seat Leon ST vs. CONCURENŢA DIRECTĂ

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Seat Leon ST
1.2 TSI MT5 Reference
105 5.2 10.4 15.913
Toyota Auris Touring Sports
1.33 Dual VVT-i MT6 Terra
99 5.6 13.2 16.967
Renault Megane Sport Tourer
1.6 16v Expression
110 6.9 10.8 15.900
Ford Focus Wagon
1.0 EcoBoost Trend
100 4.9 12.7 16.900
Kia Cee'd Sporty Wagon
1.4 CVVT Best
100 6.1 13.5 15.593
Opel Astra Sports Tourer
1.4 100 CP Enjoy S/S
100 5.7 14.5 17.695
Skoda Octavia Combi
1.2 TSI MT5 Active
105 5.1 10.5 15.806
Volkswagen Golf Variant
1.2 TSI MT6 Trendline
105 5.0 9.7 16.953
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

Via Seat

  • Dudu, vineri, 31.01.2014 12:45

    Ca design exterior mi se pare cu mult mai spectaculos ca si Octavia III sau Golf VII break. La interior se chimba un pic lucrurile in sensul ca Leonul e un pic mai sobru si mai sportiv. Materialele sunt la nivelul lui Octavia, usor sub Golf. Iar in echipare FR cu motor 2.0 TDI 184 CP cu cutie manuala pretul este destul de bun: 22500 Euro la prima strigare! Parerea mea ca daca te uiti la pret/calitate/design e pe primul loc intre cele trei modele!

  • Inexo-cuantic, vineri, 31.01.2014 14:23

    hMM, Seat Leon ST este o masina acceptabila, insa ca nivel de calitatea si finisaje , as alege din grupul lor Golf 7 variant. Sper sa nu ma insel. Ar fi acceptabile niste parereri ale proprietarilor de aici, daca exista. Sa auzim numai de bine.

  • razvanis, vineri, 31.01.2014 20:12

    Ar fi mai relevant la motorizari sa clasificati dupa cuplul motor nu putere, pana la urma asta e ceea ce doreste romanul, sa fie impins in scaun, si aia e cuplul, puterea inseamna viteza maxima, care la aspirate e la turatii neutilizabile.

  • kaka, vineri, 31.01.2014 22:19

    ia-ti nene racheta daca vrei sa te impinga in scaun pana ti se face rau si lasa masinile in pace;

  • gabi_o, sâmbătă, 01.02.2014 11:05

    Spre deosebire de fraţii săi de platformă, Octavia III şi Golf VIII, Leon ST ... Golf 8?

  • andrei, sâmbătă, 01.02.2014 23:47

    care aspirate maestre? ca vw are numai turbo la benzinare. si ca senzatie, tsi-urile sunt mult peste tdi-uri. si te si baga in scaun daca asta vrei, evident, la un consum mai mare ca la diesel.

  • sandu, luni, 03.02.2014 16:37

    f ffrumoasa masina. nu se pune problema ca cineva sa isi cumpere aceasta masina cu motorul de 86cp....oricum, decat octavia si golf e mai ok din punct de vedere dotari/pret. si oricum, discounturile de la seat fata de skoda/vw sunt muuult mai mari.