Vanzari auto în 2013 la nivel mondial: Toyota pe primul loc, VW Group depăşeşte în premieră GM

Publicat joi, 30.01.2014 17:22 de Mircea Meșter

Toyota s-a oprit foarte puţin sub graniţa de 10 milioane de maşini vândute în 2013, în timp de Grupul Volkswagen a depăşit cu foarte puţin GM, preluând locul al doilea.

Toyota Motor Corporation a reuşit să se menţină şi în 2013 pe prima poziţie a clasamentului vânzărilor de maşini la nivel mondial, japonezii reuşind să îşi surclaseze rivalii şi să se oprească la foarte puţină distanţă de numărul de 10 milioane de maşini. Vestea interesantă vine însă de pe poziţia a doua, acolo unde Grupul Volkswagen a depăşit la mustaţă General Motors.

Conform agenţiei germane DPA, care citează un purtător de cuvânt al Grupului VW, germanii au reuşit să vândă în cele 12 luni ale anului trecut 9.73 de milioane de maşini, cu peste 0.6 milioane mai mult faţă de anul anterior. Rezultatul celui mai mare constructor european este astfel mai bun decât cel anunţat la Detroit de General Motors: 9.715 milioane de maşini, compania americană crescând şi ea la capitolul vânzări cu peste 0.4 milioane de unităţi faţă de anul anterior. Toyota reuşeşte să stea departe de lupta dintre cei doi mari rivali ai săi, cele 9.98 de milioane de maşini achiziţionate de clienţii grupului nipon în 2012 asigurându-i acestuia primul loc pe podium.

Este pentru prima dată în istorie când Volkswagen Auto Group reuşeşte să depăşească General Motors, însă este a doua oară când VAG se află pe locul al doilea, după ce germanii au profitat în 2011 de problemele avute de Toyota după dezastrul natural care a lovit Japonia pentru a seconda GM în clasament.

Sub cei trei giganţi se află Grupului Hyundai-Kia, sud-coreenii adunând anul trecut 7.9 milioane de clienţi, cu aproximativ 0.3 milioane mai mult decât în 2012.

TOYOTA
MOTOR
COMPANY
VOLKSWAGEN
AUTO
GROUP
GENERAL
MOTORS
VÂNZĂRI 2009
(milioane maşini)
7.8 6.3 7.3
VÂNZĂRI 2010
(milioane maşini)
8.4 7.1 8.4
VÂNZĂRI 2011
(milioane maşini) 
7.9 8.2 9.0
VÂNZĂRI 2012
(milioane maşini) 
9.7 9.1 9.3
VÂNZĂRI 2013
(milioane maşini) 
9.98 9.73 9.715

via Automobil-Produktion

  • Toyota, joi, 30.01.2014 17:34

    Toyota va fi mereu ''number one'' asta datorita calitatii reprosabile masinilor lor. Nu oricine e in stare sa faca masini asa cum trebuie, adica fiabile pt valoarea lor. VW ar trebui sa ramana la produs masini de cusut, sau biciclete. Nu au macar bunul simt sa recunoasca ca motoarele TDI papa mult ulei si ca DSG-urile sunt cele mai proste transmisii pe care le-a intalnit vre'o data omenirea.

  • eu, joi, 30.01.2014 17:34

    ireprosabile*

  • Sam, joi, 30.01.2014 17:41

    Pe Autoblog topul era Toyota nr.1, GM nr.2 cu vreo 200.000 de unitati peste VW care era evident nr.3.

  • P&T, joi, 30.01.2014 17:54

    Evolutia vw este cea mai buna conform tabelului. Oricum destul de aproape de toyota. La anu vor fi si mai aproape si tot asa...

  • dan_grc, joi, 30.01.2014 17:55

    Toyota a crescut cel mai putin, VAG cel mai mult, daca se pastreaza ritmul VAG poate deveni lider chiar peste un an, daca nu oricum in 2-3 ani va fi inevitabil. Coreenii confirma evolutia excelenta din ultimii ani, un tabel cu toate concernele ar fi indicat, mai ales ca noul concern FCA ( FC Avantul) fiind ultimul dintre marile concerne, iar pt asta a fost nevoie de o lovitura de maestru, dar singura maiestrie este ingineria financiara pe care a reusit-o Marchionne, adica o mare "combinatie", nu pot sa nu repet ca Fiat era acum 20 de ani constructorul numarul unu din Europa, acum impreuna cu Chrysler e pe sapte, magie curata.

  • ics, joi, 30.01.2014 17:55

    @Toyota esti cam infantilutz. Nu am vw nu sunt fan dar comentariul tau este a unei persoane sub 10 ani. Fii sigur ca daca nu ar avea masini bune, Vw nu ar fi nr 2 in lume (sau 3, irelevant). Banuiesc ca de aceea Vw este asa apreciat ca masina second, ca nu este fiabil...

  • Decebal, joi, 30.01.2014 17:58

    Era interesant si profitul ca numarul de unitati nu ma impresioneaza cu nimic. Oricum nici in 2013 nu au reusit sa faca o cutie care sa rivalizeze cu DSG nu zic mai buna ca deja este mult prea mult, au CVT care toti o depuncteaza si toate pe drept

  • @ics, joi, 30.01.2014 18:13

    VW viinde datorita spalatilor pe creier cu fiabilitatea germana ca tine. Deci nu esti departe de cel de sus. Ba cred ca sunteti colegi de clasa a ii a

  • @toyota, joi, 30.01.2014 18:13

    Pff...sa auzi numai de bine bah !!

  • @@ics, joi, 30.01.2014 18:16

    Nu bai, toyota vinde bine datorita spalatilor pe creier ca tine, deci nu vw este super fiabil, ci toyota, nu? Pe tine scrie ca esti desteptul de mafia, te-ai lasat de Rover, gata? Pff...

  • LEE, joi, 30.01.2014 18:24

    De ce nu calculati pe MARCI, nu pe grup: TOYOTA - toyota, Hino, Lexus, Ranz, Scion, daihatsu VAG - VW, Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, SEAT, Škoda, MAN, Scania, Neoplan, ducati, Volkswagen_Commercial_Vehicles GENERAL MOTORS = Chevrolet, Buick, GMC, Cadillac, Holden, Opel, Vauxhall, Wuling, Baojun,Jie Fang, UzDaewoo. ar trebui un clasament SIMPLU, pe cate un brand - toyota / vw / opel nu-i asa ? tradus, cred ca toyota a vandut peste 6-7 mil masini, vw in jur de 3,50-4,00 mil, opel 2-3 mil ??? sau in loc de opel puneti chevrolet. imaginati-va in 2-3 ani, HONDA vrea sa vanda peste 6 mil masini, doar brandul HONDA !!! cool,nu?

  • vianu, joi, 30.01.2014 18:24

    pentru ca nu vad nicaieri....se pun la socoteala si masinile second hend? intreb doar :)

  • @ LEE, joi, 30.01.2014 18:44

    Toyota ( marca ) a vandut in 2013 aprox. 7.7 mil unitati . Urmeaza VW si Ford fiecare cu aprox. 6 mil unitati vandute . Nissan a declarat ieri ca au vandut in 2013, 5.15 mil de masini . Chevrolet este aprox. la acelasi nivel cu Nissan, aprox. 5 mil de masini vandute in 2013 iar Honda a vandut in 2013, aprox. 4.4 mil de masini .

  • Inexo-cuantic, joi, 30.01.2014 18:48

    Nu pot sa zic decat atat : Au dat cezarul, ce e al cezarului. In rest felicitari Toyota , si succese pentru ceilalti doi. Sper ca calitatea sa creasca la fiecare , fiindca in afara de fiabilitate nici unul nu se ridica la nivelul lui Jaguar si Land Rover. Sa auzim numai de bine !

  • @ LEE, joi, 30.01.2014 19:00

    Marca VW a vandut in 2013, 6.5 mil masini . Omisesem divizia Volkswagen Nutzfahrzeuge ( divizia comerciala compusa numai din modele ale marcii VW gen T5, Amarok, Crafter si Caddy ) ce a vandut in 2013 500,000 masini .

  • vianu, joi, 30.01.2014 19:20

    @inexo......CE ZAR era a lu' Cezar? ups...vad ca fanii de second hend full fara piele si clima bizonica s-au simtit lezati de o intrebare fireasca.

  • Lache, joi, 30.01.2014 19:34

    Mama Omida a prezis ca Rover si jaguar se vor alia si vor ajunge numero uno.Nu va jucati cu mama Omida!

  • inexorabil, joi, 30.01.2014 21:43

    Hm, nimic nou sub soare (sau, mă rog, sub zăpadă). Nu mă surprinde topul. Am prevăzut în decursul lui 2013 că acest careu se va instala pe podium la sfârşitul anului, exact în această ordine. Arhiva AM stă mărturie...Tot aşa, îmi reîmprospătez intuiţia că VAG va ajunge lider detaşat în câţiva ani şi că HaKa îl va pune la respect pe suferindul GO. Mizând pe logica brută a tendinţelor, sunt sigur că piaţa chineză va stabili câştigătorul de principiu al următorilor 10-20 de ani...Acolo, Audi va acapara un eşantion tot mai larg de tineri (de aceea se zbat Stadler şi ai lui să toarne cât mai multe modele). Oricum, aştept o replică mai viguroasă a lui Ford şi Nissan-Renault. Păcat însă că aceste două forţe nu-şi propun o intrare virulentă pe tărâm premium. Apropo de rafinament: cocalarismul mondial va cunoaşte un nou orizont, şi anume pe lângă Marele Zid, unde megalopolisurile îşi vor impune legea...Dar şacalii (alde VAG şi HaKa) pândesc pe fază, adulmecând stârvul, adică presimţind deja unde se va sparge cisterna cu lovele...În schimb, până la urmă, Toyota se va împotmoli într-un morman de bun simţ, iar în sânul lui GO va predomina pariul ahtiaţilor după carierism, de ambele sexe, preocupaţi de aderenţa la publicul admirator. De asemenea, eu proorocesc că Hyundai va încerca să vireze spre segmentul în care Lexus a pierdut trena lui BMW, iar Kia va încerca să ameninţe autoritatea/aureola lui Audi. Deci HaKa va deveni un fel de mix BMW-Audi, fiindcă ştie că, deşi sunt teoretic eterogene, sportul şi luxul pot conlucra sublim în acelaşi scop oneros.

  • Inexo-cuantic, joi, 30.01.2014 22:09

    Inexorabil, Nu fi naiv, mai documenteaza-te, totul nu se ia dupa cifre ci dupa cultura auto a fiecaruia. Sa auzim numai de bine !

  • LauCalin, joi, 30.01.2014 23:47

    Imi place de cei care se agita cu Toyota in sus si in jos, asa cum altii spun VW in sus si in jos. Ce nu precizeaza ei este ca Toyota si VW vand foarte bine pe piete foarte diferite, cu clienti foarte diferiti. Ce credeti voi ca alege un american sau asiatic dintre un Tuareg si un LandCruiser si ce alege europeanul dintre astea doua? Aici e chestia. Si ce e cel mai interesant este ca, in ciuda acestei imagini de super fiabilitate a lui Toyota, VW a tot crescut in ultimii ani si cu siguranta tot mai creste. Poate ca VW nu are fiabilitatea celor Toyota, dar @mafia (se stie el) ar trebui sa recunoasca faptul ca e o diferenta foarte vizibila intre un Auris si un Golf, intre un Avensis si un Passat, intre un Yaris si Polo, asa cum un Audi ii face fata fara mari probleme unui Lexus. Ori scuzati-ma, oricata musamalizare ai face si oricate creiere ai spala, nu ai cum sa faci asta daca nu esti si un constructor bun, vazut bine si care sa inspire incredere. Asta este VW in acest moment, chit ca unii nu vor sa accepte asta. Eu am un VW de 7 ani si nu am bagat nici un leu in el. Iar zilele astea m-a facut sa imi placa tot mai mult marca asta. Ideea este ca, sa vezi si sa nu crezi, nu sunt singurul. Asa cum am mai spus, visez la un Volvo, dar poate sunt cam tanar pentru el si evident ca este si mai scump. Asa ca nu ar fi exclus ca urmatorea mea masina sa fie tot un VW, din ala TDI mancator de ulei si cu o cutie DSG f proasta si in acelasi timp pe care concurenta o priveste cu invidie. Na, poftim paradox. Zilele trecute spuneam ca "pateticul" si "stupidul" (asa cum a fost numit de un geniu" al acestui site, se stie el cine - apropo, unde este Renault cu vanzarile excelente?) de Martin Winterkorn, este un om foarte mare al industriei auto. Uite inca o data dovada, a dus VW pe locul 2 in lume. Chestia asta face parte din strategia lui VW de a ajunge pe prinul. Si la cum stau lucrurile, pe mine nu m-ar mira ca pana in 2018, nu 2020 cum sustine VW, sa ajunga numarul 1. Si retineti ca daca GM renunta la din 2015 la Chevrolet in Europa nu vor mai ajunge pe locul 2 prea curand. Iar daca acum 4 ani renuntau si la Opel lucrurile erau si mai nasoale pentru ei acum.

  • inexorabil, vineri, 31.01.2014 00:24

    @inexo-cuantic (ce bluf! hotărăşte-te: ori, ori!), mă plictiseşti cu ticul tău "nu fi (cu un singur "i" !?) naiv". Încă nu mi-ai răspuns care a fost motivul pentru care ţi-ai "tras" acest nick eminamente ridicol şi, totodată, insinuant, jignitor! Presupun că ai făcut-o mânat de "cultura auto" care crezi că-mi lipseşte mie şi îţi prisoseşte ţie. De fapt, te bănuiesc a fi acelaşi trepăduş irecuperabil Robert 444 (de identităţi). Ţi-ai propus să mă discreditezi în ochii comunităţii AM, nu?...OK, dar, până una alta, rogu-te, nu "fi" berbec, adică nu te mai avânta cu capul înainte, lăsând de izbelişte ortografia, punctuaţia, topica...

  • Inexo-cuantic, vineri, 31.01.2014 01:23

    Nu inteleg de ce trebuie sa mi se raspunda cu atata jignire prin simplul fapt ca am avut demnitatea de a raspunde si a indrepta niste greseli comise in postarea ta . Probabil de a arata cat de mascul esti. Stmabile, daca comentariul meu ar fi fost unul superficial nu te-ai mai fi chinuit sa imi raspunzi. De fapt cred ca mai bine taceai: ''daca taceai filozof ramaneai'' .Nu te cunosc, si nu cunosc pe nimeni de aici, nu inteleg ce vrei sa spui in legatura cu ''nick-name'ul'' ? Sau sa inteleg ca gradul tau de inteligenta se invarte doar in jurul unui nick-name? Si cine'i Robert 444? Vehementa cu care scrii ne arata in primul rand ca trebuie sa te convingi pe tine de ceea ce zici. Ma rog, eu ti-am raspuns foarte diplomat, incearca sa iei exumplul. Cat despre punctuatie, ai inteles gresit. Eu nu verific ceea ce am scris, mai important este ceea ce spui ( iar aici nu se accepta jignirile tale ) In final sper ca redactia acestui site sa ia masurile necesare, pentru a-ti sterge aceste bazaconi. Nu am chef sa ma cert, aici am intrat sa imi spun opinia si nu mi-o poate judeca nimeni, doar eu. Imi cer scuze pentru acest topic ''deraiat'' de la subiect. Sa auzim numai de bine!

  • @ LauCalin, vineri, 31.01.2014 02:13

    Martin Winterkorn este un foarte bun manager dar de strategie in cadrul grupului VW se ocupa o singura persoana care nu degeaba este numit de presa germana si nu numai, Patriarhul VW - Ferdinand Piech . VW Group asa cum il stim noi azi este creatia si viziunea acestui inginer si manager genial . Strategia multi-brand a fost adusa la perfectiune de Ferdinand Piech care in prezent doreste ca VW Group sa fie un jucator important atat in domeniul automobilelor dar si in domeniul camioanelor si in domeniul moto . Acum 2 zile o demisie foarte imoprtanta a avut loc in industria auto si anume plecarea voluntara din Daimler AG a lui Andreas Renschler . Acesta avea de un an de zile functia de sef de productie in cadrul Daimler AG insa majoritatea carierei sale a petrecut-o in sectorul camioanelor, a condus atat divizia europeana cat si cea americana ( Freightliner ) si cea japoneza ( Fuso ) a celor de la Daimler . Presa germana sustine ca din 2015 Andreas Renschler va conduce divizia de camioane VW Group ( in prezent formata din MAN si Scania ) care foarte curand se va mari cu cel putin un membru . Presa germana da ca iminenta achizitia americanilor de la Navistar ( VW Group nu este prezent pe piata nord-americana de camioane ) in viitorul apropiat nefiind exclusa si achizitia partiala sau totala a celor de la Isuzu . Iar in domeniul moto tot presa germana considera ca foarte curand Ducati va cumpara Piaggio, cel mai mare producator de motociclete din Europa ( si locul 4 in lume ) . In 2014 ar trebui sa aflam si decizia Tribunalului de Arbitraj de la Londra in cazul Suzuki contra VW Group ( decizia finala trebuia data inca din mai 2013, cele doua parti judecandu-se din 2011 ) . Daca vor avea castig de cauza ( foarte probabil ), cei de la VW Group au cale libera in asi mari pachetul de actiuni in cadrul Suzuki ( potrivit legilor nipone VW Group are nevoie de 33.4 % din actiuni pentru a conduce compania ) la minim 51 % astfel incat vanzarile Suzuki sa fie inglobate in cele VW Group ( si Toyota detine doar 51 % din Daihatsu fara de care era in 2013 la nivelul Hyundai-Kia ) . In 1999 Ferdinand Piech si Ferdinand Porsche ( bunicul sau ) au fost desemnati "Managerul Sec XX in Industria Auto" respectiv "Inginerul Sec XX in Industria Auto " .

  • @cel de mai sus, vineri, 31.01.2014 02:14

    Faza tare stii care e? Dobitocu' cu cat incearca sa para mai cult si mai elevat in exprimare, cu atat isi scoate mai pregnant in evidenta prostia. Indiferent sub ce nickname s-ar ascunde. Dar la cat de analfabet este, nici nu isi da seama.

  • mm, vineri, 31.01.2014 06:44

    conteaza oare cine e pe primul loc? pozitia intr-un clasament nu defineste calitatea unei marci ci eficienta marketingului, a logisticii, etc. Mai trist chiar, nebunia asta care ne face sa ne concentram pe un anumit producator duce in mod inevitabil la ignorarea altora care probabil au ceva mai interesant de spus (de ex fiat care in 2010 au avut cel mai premiat motor, cu toate acestea nu vad prea multe giulliete pe strazi), dar cum spunea cineva mai sus, mult prea multe creier spalate

  • @inexorabil, vineri, 31.01.2014 08:45

    amice, asa se scrie corect: nu fi! de la infinitiv (nu manca, nu alerga). Daca uiti un i sau o cratima poti fi (si aici e corect cu un singur i) considerat neglijent. Daca pui i-uri si cratime in plus, esti clar agramat!

  • LEE, vineri, 31.01.2014 08:46

    @ LEE - multumesc frumos pentru informatii, dar ar fi utile niste link-uri. repet, nu spun ca datele tale nu sunt corecte, dar mi se par cam multe VW vandute - 6 mil ???!!! o zi buna!

  • @ LEE, vineri, 31.01.2014 10:10

    VW ( marca , aprox. 6.5 milioane unitati ), Audi ( aprox. 1.5 mil unitati ), Skoda ( aprox. 950,000 unitati ), Seat ( aprox. 400,000 unitati ), Porsche ( 162,145 unitati ), MAN si Scania ( aprox. 200,000 unitati ) . Urmeaza Bentley ce avandut in 2013 putin peste 10,000 masini, Lamborghini ( aprox. 3,500 unitati ) si Bugatti ( 50 masini ) . Adunand aceste cifre, ne apropiem de cifra de 9.73 milioane unitati furnizata de VW Group .

  • esel, vineri, 31.01.2014 11:03

    Toyota e greu de batut, fac masini bune iar preturile sunt corecte. VW are un milion de brand-uri. Din punctul meu de vedere ar fi trebuit sa vanda mai mult. Dar sunt in crestere asa ca situatia se poate schimba in urmatorii ani. GM va suferi pentru ca retrage Chevrolet din Europa. Totusi au o strategia sanatoasa si, cu investitiile anuntate in Opel, s-ar putea ca peste cativa ani sa creasca mult. Kia si Hyundai cresc calitatea de la an la an dar au inceput sa creasca si preturile. S-ar putea ca vanzarile lor sa se plafoneze in 2-3 ani. Renaul-Nissan, in schimb, vin tare din spate. Nu este un grup, este doar o alianta dar cred ca merita tot respectul. As fi vrut totusi sa vad si alte cifre: profit sau media valorilor masinilor vandute. Una e sa vinzi 1.500.000 Audi-uri de 40.000E si alta e sa vinzi 1.500.000 de BMW-uri de 60.000E (doar un exemplu teoretic)

  • inexorabil, vineri, 31.01.2014 11:15

    @@inexorabil, nu cumva tu esti ignorantul?! Nici macar sistemul lingvistic nu poate fi perfect!! Forma negativa de singular a imperativului verbului "a fi" ar trebui sa comporte o exceptie de la folosirea infinitivului, fiindca "a fi" constituie principalul verb auxiliar al limbii romane, particula "fi" putand juca feste celor neatenti. Stiu asta de la un profesor bun, care recomanda "nu fii!". Daca esti atent la fonetica, vei sesiza ca aceasta ne releva un "i" mai lung, exact ca in cazul formei afirmative! Dar ia vezi si la conjunctiv, n-ar fi tot asa, chiar daca este confirmat de ortografie?...Dar deciziile oficiale le adopta academicienii, nu neaparat practica exersata sau realitatea "plebeica"...

  • vianu, vineri, 31.01.2014 12:11

    - irelevanta caracteristica lui "a fi" de a constitui principalul verb auxiliar al limbii romane. - irelevant si...profesorul cel bun fttp://dexonline.ro/articol/Ghid_de_exprimare_corect%C4%83 e o problema de exprimare, e o problema ce ramane de discutat dar forma SCRISA RECOMANDATA a imperativului negativ este "nu fi" cati dintre noi nu spunem "egzemplu" forma corecta fiind "exemplu"?

  • xxx, vineri, 31.01.2014 12:12

    Diferenta intre cei 3 este infima, a depins de sub-marcile arondate lor, practic in 2013 este meci egal pt mine. Insa daca luam in considerare progresia din ultimii ani,VW se misca foarte bine. Astept 2016 sa vad cum vor evolua lucrurile, Nissan-Renault cu intrarea lui Renault in China ar trebuii sa urce, bine daca vor avea produse corespunzatoare pietei Hyundai+Kia dupa mine au rezultate slabe tinand cont ca sunt prezenti absolut peste tot, pareau ca au un potential mare Inca o parere Honda nu poate sa ramana singura, ar trebuii sa investeasca enorm (Toyota a facut lucrul acesta in timp pas cu pas, au avut sansa si intuitie)

  • LEE, vineri, 31.01.2014 13:02

    @ LEE - asa da. merci frumos. @xxx - HONDA are 3 mari pariuri, unul pana in 2016-2017, candvor sa vanda peste 6 mil masini/an, doar brandul HONDA - 2014-2016 - lansarea a 5 modele noi ACURA pentru CHINA si dezvoltarea gamei pe plan mondial

  • LEE, vineri, 31.01.2014 13:04

    AM , de ce nu este afisat tot mesajul meu ??????? RUSINE !!!

  • Inexo-cuantic, vineri, 31.01.2014 14:04

    Are dreptate stimabile inexorabil. Nu mai incerca sa cauti nod in papura altora fiindca iti dai singur peste degete. Corecteaza-te tu, apoi restul. Stii ce spune in biblie ? Se vede ca nu prea esti citit. Sa auzim numai de bine !

  • mihnea, vineri, 31.01.2014 14:23

    @inexorabil: importanta este regula actuala, nu ce ti-a spus tie un profesor important al carui nume nu il spunem. Si fii mai relaxat!

  • xxx, vineri, 31.01.2014 15:52

    @LEE nu te contrazic nici pe cei de la Honda, dar ma uit la masinile lor, au un grad de technicitate (nu stiu cum sa ma exprim altfel) dus la extrem, sunt foarte complicate. Zici ca intreprinderea este condusa de inginerul sef de la o echipa buna de F1. Nu cred ca, cu astfel de platforme "pot sa fabrice" 6Mil/an. Personal imi place foarte mult Honda Accord

  • inexorabil, vineri, 31.01.2014 16:28

    Mafia, alias inexo-cuantic, alias vianu, alias mihnea, alias excroc (remember? asta da gafă!), alias miriapod, alias multicefal, mi se pare mie sau tu chiar ţii dinadins să mă maculezi?...Asta ţi-e stima mincinos declarată (din postura de "Ghionea") şi asta ţi-e recunoştinţa, şarpe, că m-am certat de câteva ori cu Dan ca să te scot pe tine basma curată?! Eu de când mă ştiu scriu "nu fii", chiar dacă limba cultă este de altă părere. Aşa mi se pare mie just (ha-ha-ha, m-ai "corectat" după ce ai cercetat pe net observaţia pe care ţi-o făcusem, nu că ai fi vreun Pruteanu care apelează spontan la memorie!). Şi nu numai mie. Dacă eminenţele cenuşii ale lingvisticii ar fi corecte până la capăt, atunci n-ar fi avut de ce să admită în DEX termenul "filozof" (cu "z"). Sau ar trebui să iasă pe "sticlă" şi să-i urecheze pe toţi cei care confundă locaţia cu locul, frustrarea cu depresia sau cu neîmplinirea, fortuitul cu forţatul, "vizavi de" cu "referitor la" etc. sau pe cei care se dedau fără jenă la "romgleză". Sau să-i ceară socoteală postmortem lui Eminescu pentru expresiile "multă vreme au trecut" şi "joacă ca pe funii". Mă rog, "voievodul limbii române" îşi permitea anumite licenţe şi bravo lui, avea tot dreptul. Însă am cam deviat de la problema de bază: tot nu mi-ai explicat etimologia lui "inexo-cuantic" (de ce nu "cuanto-rabil" ?). Oricum, nu mă interesează. Ca să sintetizez: în loc să te bucuri în linişte de supremaţia comercială a Toyotei şi să te semnezi sub o singură identitate (hai, maxim două: Mafia şi Samba), mă freci pe mine la melodie cu "nu fi naiv" şi "să auzim numai de bine!" (al întregului site sau al tău? - oricum, o asemenea formulare la adresa mea îmi sugerează o ironie ratată, de prost gust). Vai şi amar când imbecilitatea şi agresivitatea îşi împreunează forţele! Să ştii că te-am lepădat ireversibil de la suflet şi de aceea te rog să mă eviţi totalmente de azi înainte!!!

  • Inexo-cuantic, vineri, 31.01.2014 17:39

    O mai repet inca odata amice, ppoate nu ai inteles. '''Vehementa cu care scrii demonstreaza in primul rand ca trebuie sa te convingi pe tine de ceea ce zici.'' Ideea nu ai inteles'o si nu este vina mea ca ''natura te-a creat asa'' . Si daca ti-as spune ca sunt toti acei useri scrisi de tine ca pe caiet, te-ar face sa te simti mai bine ? Asta-i romanul ce sa mai : ''sa moara si capra vecinului'' . PS : Eu am un singur cont, adica asta de pe care scriu, si nu imi poate schimba nimeni parerile mai ales cand sunt constient de ce vorbesc. Sa auzim numai de bine !

  • dan_grc, vineri, 31.01.2014 18:30

    Mai Robert, de ce te tot incapatanezi sa apari cu acest cont sau alte 100 de denumiri, cand este mult mai simplu sa fii tu insuti, orice ar insemna asta, adevarat ca ai doar un cont, in afara de "Ghionea", dar sa apari ca fan de marci britanice, asta dupa ce-ai fost mare fan Volvo, nu mai este demult amuzant, va fi infinit mai bine daca ai comenta cu @Robert, logat, astfel ca orice mesaj vrei sa transmiti va avea sanse de reusite mult mai mari decat glumele proaste de pana acum, vei fi mult mai credibil cu mesaje anti Bmw de exemplu, sau anti germane in general, deci eu spun ca n-are rost sa tot negi evidentele, imi place sa cred ca chiar si tu ai o limita.

  • dan_grc, vineri, 31.01.2014 18:33

    * de mult, pardon

  • Ivanoff, vineri, 31.01.2014 18:55

    Acum doi ani VAG mai ca ar fi vrut sa cumuleze si vanzarile Suzuki bazandu-se pe o amarata de colaborare pe partea de motoare, acum pt a depasi GM au inclus si camioanele care fie vb intre noi nu au ce cauta in situatia asta la calculele de volum... Patetic!!!

  • mihnea, vineri, 31.01.2014 19:34

    eu unul chiar sunt siderat; eu sunt mihnea, nu altcineva..iar inexo-cuantic..esti labil! daca tu scrii "nu fii" de cand erai mic inseamna ca gresesti de mic, nu ca ai dreptate..pentru ca asa scrii tu de mic. si ce te ambalezi asa pana la urma, nu ai dreptate si gata, nu are nimeni nimic cu tine. ba chiar eu te-as evita daca as sti ca tu esti pe strada..ca nu prea esti sanatos.

  • vianu, vineri, 31.01.2014 20:17

    @inexorabil...calmeaza-te. Ce te-ai sifonat asa? Ti-am dat o explicatie de bun simt si reactionezi ca o fufa dusa la sectia "moravuri usoare". Se simte imaculata da' sistemu' e impotriva ei si, vezi doamne, ii scade valoarea daca e vazuta trasa pe dreapta. Acum sa te intreb domnu'...cum sa ma adresez: inexorabil sau quantic? Pentru ca, sincer, tu imi mirosi a fi una si aceeasi persoana. N-ar fi o problema dar nu ridica piatra! Inchei spunandu-ti: calmeaza-te, nu detii adevarul si lasa ifosele de scriitor fara pata.

  • inexorabil, vineri, 31.01.2014 22:56

    Mă gândesc tot mai serios să părăsesc caricatura asta de site, care fusese odată un forum al pasionaţilor de maşini, nu o măcelărie a orgoliilor nestăpânite...Inevitabil, mai încăpeau şi polemici, dar până la linşaj în toată regula era cale lungă! @Octav72, ai avut teribilă dreptate când ai decis să te depărtezi...N-am încotro, mă văd silit să-mi suspend apariţiile până se va evapora din peisaj alde "Nu fi naiv. Să auzim numai de bine!". Dacă te ţine cârca, Dane, ai tot suportul meu moral, dar eu mă "dau la fund", deocamdată. Şi regret că nu te-am crezut atunci când s-ar fi cuvenit. Într-adevăr, cum ai subliniai şi tu mai sus, ne-am amuzat o vreme, dar, pe urmă, totul a degenerat într-un caraghioslâc! Păcat că redacţia AM nu s-a ţinut de cuvânt în privinţa operaţiunii imperioase de igienizare...Altfel am fi stat de vorbă astăzi, fără îndoială! Aşa cum ne pricepem noi când vrem cu adevărat! Şi fiecare cu particularităţile lui de compoziţie ("Stilul este omul însuşi" - G.L.L. Buffon) - în această regulă-vector constă feeria oricărui forum! Aşadar, le doresc multă baftă tuturor utilizatorilor de bună credinţă! Nu mai comentez, dar rămân alături de voi, trup şi suflet! Pa-pa.

  • vianu, sâmbătă, 01.02.2014 08:37

    @inexorabil....te vei intoarce. Sub un nume sau altul

  • Lache, sâmbătă, 01.02.2014 11:47

    "nu imi poate schimba nimeni parerile..." Chiar ai avut mereu dreptate? Orice om normal,nu poate sa afirme asa ceva. Cmpla ,acum,pe autocircus,este la o scara redusa.La o scara mult mai mare,acelas lucru se intampla in societatea romaneasca.Sa nu ne mai miram ca multa lume a ales sa plece.Chiar si la cules de castraveti este mai bine.

  • Lache, sâmbătă, 01.02.2014 11:48

    Ce se intampla,acum.......

  • LauCalin, sâmbătă, 01.02.2014 12:45

    @inexorabil, cand iti spuneam ca acest loc nu mai este cum era odata ai zis ca totusi exagerez.

  • mihnea, sâmbătă, 01.02.2014 12:52

    Asta nu e un forum, e un site cu stiri si informatii auto.destul de bine pus la punct. Nu este un loc in care sa se dea toti agramatii destepti si sa ii jigneasca pe cei care au alte pareri. Eu, de exemplu, am o masina GM. Nu consider in nici un caz ca cei care au VW sau Kia sau Toyota sau orice altceva sunt tampiti. Sunt convins ca fiecare a avut motivele lui de a-si cumpara o masina sau alta si le doresc sa se bucure de ele. Dar nu mi se pare normal sa vina un inteligent si sa se dea in stamba aiurea pe acest "forum". Asa ca stimate inexorabil, sper sa te tii de ceea ce ai promis..ai dovedi inteligenta reala daca ai face-o!

  • AndreiRN, duminică, 02.02.2014 07:28

    VW a ajuns sus datorita Chinezilor. Cam ei produc 80% din VW in ziua de azi.

  • Scroll, marţi, 11.02.2014 16:04

    Numai dau de scroll in jos peste aceste teorii si comentarii absurde si imi dau seama ca tara nu e bolnava ci locuitorii sai. Mai trezitiva,acesti constructori care se lupta la varf fac totul cu un grad de profesionalism iesit din comun si pe langa faptul ca creeaza locuri de munca si tehnologie, niste anonimi comenteaza teorii absurde si bolnave.Indiferent de nume TOYOTA -VW - GM astia muncesc pe bani respectabili. VW are respectul meu pentru ca e din Europa daca ar fi sa se construiasca fabrici de productie,asamblari ori piese cu siguranta aceia vor fi producatorii auto europeni. Ce treaba am eu cu Asia sau Sua care isi vizeaza doar interese. VW macar e de pe continentul meu,e din UE macar atat sa stim si noi.Daca e sa cumpar o masina nu o cumpar dupa acest top ci dupa raportul calitate-pret VW are un astfel de raport foarte bun.

  • silas, sâmbătă, 23.08.2014 17:55

    Vorbesc toti de masini dar de fapt cati se pricep? la noi e la moda prostia, incultura si maimutareala (conecter, manele gunoaie, ,,mertan'' ,,beamveu'' audi si alte maimutareli de bisnitari jegosi si inculti. TOYOTA e numarul 1 indiscutabil, chiar daca la ,,romani nu le convine, pt. ca la natia asta jegoasa si innapoiata e bun doar,, mertanu' si,, beamveu'' . Traiasca Conecter , manelele, gunoaiele si prostia si bine-nteles maimutareala si bine-nteles super masinile nemtesti care pt. rompenibila natieani sunt niste masini formidabile, incredibile, chiar extraterestre.