Prețuri Volkswagen Golf hibrid și electric în România: ambele versiuni eco pornesc de la 37.000 de euro
Volkswagen a publicat prețurile noilor Golf GTE și e-Golf pe piața din România. Fie că optați pentru versiunea hibridă, fie pentru cea electrică, prețurile de pornire sunt extrem de apropiate și încep de la 37.000 de euro.
Începând cu această vară, Volkswagen devine constructorul cu cea mai diversificată gamă de motorizări din segmentul compact, oferind pe lângă versiunile diesel și benzină deja cunoscute și două noi soluții de propulsie alternativă. Prima dintre ele este una hibridă și a fost instalată pe Golf GTE, iar cea de-a doua este complet electrică și se găseșe pe noul e-Golf.
Volkswagen Golf hibrid alimentat la priză
Hibridul Golf GTE folosește un motor pe benzină 1.4 TSI de 150 de cai, ajutat de unul electric, totalizând 204 cai putere ș un cuplu motor generos, de 350 Nm. Resursele sunt suficient pentru a accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 7.6 secunde și pentru a atinge o viteză maximă de 222 km/h.
Ajutat de o transmisie DSG cu șase rapoarte și de un pachet de baterii litiu-ion, noul Golf GTE poate oferi utilizatorilor săi din România o autonomie pur electrică de 50 de kilometri, cu o singură condiție: viteza maximă de rulare să nu fie mai mare de 130 de km/h. La cei 50 de kilometri se adaugă și autonomia convențională, generată de cei 40 de litri ascunși în rezervor. Asta face ca autonomia totală să ajungă la 940 de kilometri.
Prețurile noului Golf GTE pornesc de la aproape 37.000 de euro, iar pentru această sumă clienții primesc o mașină destul de bine echipată: aer condiționat Climatronic, pe două zone, șapte airbaguri, patru geamuri electrice, cablu de încărcare 220V, computer de bord color, pilot automat adaptiv, detector de oboseală, pedale din aluminiu, lumini LED diurne, faruri de tip ”Cornering”, un sistem multimedia cu ecran de 7 inch, monitorizarea presiunii în anvelope și sistem de frânare automată Multi Collision Brake.
MOTOR | PUTERE CUPLU |
PREŢ (€ cu TVA) |
Golf GTE | 204 CP 350 Nm |
36.891 |
e-Golf | 115 CP 270 Nm |
36.654 |
Volkswagen Golf electric
Cealaltă premieră eco în gama popularului Golf este versiunea complet electrică, echipată cu un agregat cu zero emisii, care asigură 116 cai putere și 270 de Nm, adică suficient pentru un sprint de la 0 la 100 de km/h în 10.4 secunde. Acumulatorul este de aproape trei ori mai mare decât cel al versiunii hibride și poate garanta o autonomie cuprinsă între 130 și 190 de kilometri, în funcție de stilul de șofat.
Ca și în cazul lui Golf GTE, echiparea este una destul de generoasă. Avem cam aceleași dotări standard, cu precizarea că în cazul lui e-Golf sistemul multimedia este proiectat pe un ecran de 8 inch și are o capacitate de stocare internă de 64 Gb. Nu lipsesc nici comenzile vocale și nici volanul îmbrăcat în piele. Prețul acestei versiuni este extrem de apropiat de cel al lui Golf GTE, adică aproximativ 36.600 de euro.
Volkswagen e-Golf vs. CONCURENŢA DIRECTĂ |
||||
MODEL/VERSIUNE | PUTERE (CP) |
AUTONOMIE (km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Volkswagen e-Golf |
116 | 190 | 10.4 | 36.654 |
Kia Soul EV |
111 | 212 | 11.2 | 37.188 |
Renault Zoe |
87 | 210 | 13.5 | 22.000** |
* Preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Inca tot mica e autonomia unei masini electrice. E pueril sa mergi la un drum lung cu familia (400km) si sa faci intr-o parte 2 reincarcari, adica sa stai cu masina in pana pana se reincarca. Iar daca toti vor avea electrice, statiile nu vor face fata nici in tarile dezvoltate, pe cand in Romania niciodata nu se va intampla asta. Am auzit ca au inventat ceva tehnologie revolutionara privind autonomia, insa e in stagiul de concept. Cand va avea autonomie de peste 3-400km o astfel de masina atunci mi-as dori si eu una.