Primăria Capitalei propune o taxă pentru accesul cu mașina în centrul Bucureștiului: valoarea acesteia nu a fost încă stabilită

Publicat marţi, 13.02.2018 10:29 de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com

Primăria Capitalei a publicat un document în care propune introducerea unei taxe pentru tranzitarea centrului Bucureștiului cu mașina, precum și aplicarea unei taxe pentru orice loc de parcare existent în oraș.

Cu numai câteva zile în urmă, Autoritatea pentru Transport Bucuresti-Ilfov (ATBI) a lansat o serie de propuneri pe care speră să le implementeze până la finalul acestui an. Prima dintre ele prevedea ca circulația în centrul orașului să fie permisă doar mașinilor cu motoare Euro 5 și Euro 6 și mașinilor electrice.

Iată însă că Primăria Capitalei a publicat un nou document în dezbatere publică în care se menționează că accesul mașinilor în centrul orașului va fi permis doar prin plata unei taxe. De data aceasta, documentul nu face nicio mențiune cu privire la mașinile cu motoare Euro 5 și Euro 6 sau la mașinile electrice, ceea ce înseamnă că Primăria intenționează să solicite aceasta taxă indiferent de gradul de poluare al mașinii. În document nu există nicio mențiune clară a valorii taxei, iar oficialii Primăriei susțin că proiectul va fi definitivat după ce vor primi sugestii din partea cetățenilor.

Potrivit ATBI, zona centrală a Capitalei este delimitată de Piaţa Victoriei, strada Mihai Eminescu, strada Traian, Parcul Carol, Izvor şi Strada Buzești.

De asemenea, în cadrul acestui document există o propunere comună cu cea făcută recent de ATBI: toate locurile de parcare existente în București, semnalizate în mod corespunzător prin indicatoare, să fie cu plată. Cu alte cuvinte, autoritățile vor să taxeze inclusiv actualele locuri de parcare de pe trotuare sau de pe marginea drumurilor, care acum pot fi accesate liber.

Proiectul prevede câteva măsuri care au fost propuse încă din anul 2008, dar care nu au putut fi puse niciodată în aplicare: implementarea unui sistem inteligent de management al traficului pentru toate cele 435 de instersectii și achiziționarea a 400 de autobuze Euro 6, 100 de autobuze electrice, 100 de tramvaie și 100 de troleibuze pentru parcul RATB, implementarea unor benzi unice pentru transportul public pe o lungime totală de 8.4 kilometri sau realizarea a 30 de kilometri de piste de biciclete pe principalele bulevarde.

Via Hotnews

  • Marian, marţi, 13.02.2018 11:00

    Gata ma, se pune primareasa pe treaba. A durat putin pana a invatat treburile dar de acum va rezolva toate problemele Bucurestiului la foc automat. A promis ca va rezolva problema traficului si a parcarilor? Se va revolva foarte usor, acum o sa vedem cine isi mai permite o masina.

  • unu, marţi, 13.02.2018 11:43

    bine punctat Marian :)))

  • Mircea, marţi, 13.02.2018 12:09

    Eu zic sa puna in aplicare mai intai celelalte masuri din 2008 : "implementarea unui sistem inteligent de management al traficului pentru toate cele 435 de instersectii și achiziționarea a 400 de autobuze Euro 6, 100 de autobuze electrice, 100 de tramvaie și 100 de troleibuze pentru parcul RATB, implementarea unor benzi unice pentru transportul public pe o lungime totală de 8.4 kilometri sau realizarea a 30 de kilometri de piste de biciclete pe principalele bulevarde." si sa lase asta cu japca de taxe pt mai tarziu dupa ce le realizeaza pe cele de mai sus

  • Daniela, marţi, 13.02.2018 12:11

    Buna ziua Este binevenita o asemenea propunere pentru ca nu este corect ca noi, cei care locuim in capitala sa platim taxa pentru loc de parcare iar cei care sunt navetisti si lucreaza in Bucuresti sa ocupe locurile de parcare fara sa plateasca nicio taxa. Parcarile noastre de pe bulevarde sunt ocupate numai cu masini din provincie.

  • @daniela, marţi, 13.02.2018 20:57

    ce e aia provincie? provincie romana? fara aia care fac naveta..ati face voi naveta catre ei.