Primul Corolla sedan de generaţie nouă a fost produs la fabrica Toyota din Turcia
Cea de-a 11-a generaţie Corolla sedan va fi produsă de Toyota în Turcia, la fabrica din Sakarya. Primul exemplar a fost întâmpinat ieri cu fast de oficialii turci şi japonezi.
oyota a anunţat oficial că fabrica sa din Sakarya (Turcia) a produs primul exemplar al celei de-a 11-a generaţii Corolla, model prezentat de constructorul japonez în cursul lunii trecute. Modelul produs în uzina turcă va fi exportat în Europa, Africa de Nord, Orientul Mijlociu şi Asia centrală, Corolla urmând să fie complementară cu versiunile Auris hatchback şi Coroola break, produse în Anglia.
Conform primelor cifre oficiale publicate de Toyota, investiţia realizată cu ocazia lansării producţiei în Turcia este de circa 150 de milioane de euro, 900 de locuri de muncă fiind create special pentru noua generaţie Corolla. Capacitatea maximă de producţie va fi de 150.000 de unităţi, cifră pe care uzina din Sakarya o va atinge în 2014. Peste 85% dintre maşinile produse aici vor fi exportate.
Uzina turcă din Sakarya produce de asemenea modelul Verso în ambele sale versiuni (cinci şi şapte locuri). Fabrica Toyota este una importantă pentru constructorul japonez încă din septembrie 1994, data deschiderii porţilor sale, 3300 de muncitori fiind angajaţi la această oră în cel mai important sit de producţie pe care Toyota în are în această zonă a lumii.
via Just-Auto (înreg.)
-
Calingura, miercuri, 03.07.2013 15:51
Nu are nicio legatura. E pur si simplu cum spune americanu: a-ti tine ouale in mai multe cosuri.
-
Vasilica, miercuri, 03.07.2013 15:55
Calitate Domle' nu gluma!
-
Calingura, miercuri, 03.07.2013 16:14
Acum lasand putin gluma deoparte cred ca este doar pentru sufletul nostru important unde se fabrica o masina. "E model facut in Germania domne nu ca alea in Mexic" imi spune mie un vecin. Trebuie sa notam totusi un aspect: oriunde in lume cand o firma mare cumpara o firma mai mica sau introduce in grup alta firma oamenii cheie sunt schimbati cu altii care au experienta anterioara in grup. Astfel se aliniaza politicile de resurse umane, se imbunatateste trasabilitatea, se asigura practic ca ce iese de la fabrica din deal este gemen univitelin cu ce iese de la fabrica din tara de origine. Ca vand game diferite in functie de tara asta e altceva.
-
dan_grc, miercuri, 03.07.2013 16:17
@Calingura Asta asa este, eu ma refeream la @Andrei, care de cand este pe AM doar "made in China" stie, toate sunt chinezesti, dar ca Toyota produce si-n Turcia, pe langa China, nu este o problema.
-
Calingura, miercuri, 03.07.2013 16:28
Dan_grc: Scuze eu intelesesem putin altceva :) Oricum pentru cine e obsedat de chinezarii nu cred ca se limiteaza doar la China. Si Turcia si Romania si altele tot in oala aia intra (nu vorbesc de Andrei in mod special pentru ca nu e de fata. La general)
-
Misha, miercuri, 03.07.2013 17:15
Faptul ca Toyota produce in Turcia nu ridica absolut niciun semn de intrebare asupra calitatii. In ciuda ignorantei unora care au auzit despre Turcia doar cand au facut primul credit ca sa mearga in vacanta, tara asta are o industrie auto (si nu doar auto) destul de dezvoltata. Honda, Ford, Renault, Fiat, Mercedes,Hyundai au fabrici in Turcia. Daca aceiasi ignoranti imi vor spune ca toate astea se datoreaza exclusiv mainii ieftine de lucru o sa ma umfle rasul.
-
Calingura, miercuri, 03.07.2013 17:35
Misha: Nu o sa zica nimeni ca exclusiv dar probabil 30% tot conteaza. Poate si mai mult. Pe sistemul daca, in Ucraina sa zicem, mana de lucru ar fi fost cu foarte mult mai ieftina si pregatirea pentru a-i aduce la nivelul Turciei (presupunand ca aveau pe cine sa aduca...muncitori calificati, ingineri si furnizori) nu i-ar fi costat cat ii costau salariile turcilor atunci ar fi ales Ucraina. Problema este de mentalitate. Nu vei convinge niciodata un om ca o Corolla din Turcia poate fi macar aproximativ la fel de fiabila ca una din Japonia.
-
razvanis, miercuri, 03.07.2013 18:28
Calitate japoneza my ass ! singurul motiv pentru care productia in Turcia este viabila este pretul fortei de munca, da, alt motiv nu exista, naivilor . Maine daca e mai ieftin in Iran, se duc toti acolo, vezi Peugeot si altii ...
-
Vasi, miercuri, 03.07.2013 18:38
Rad cativa mascarici aici, insa in Turcia se investeste masiv in toate domeniile, inclusiv in factorul uman. E preconizat ca vor deveni o superputere mondiala. Fara exagerere. Turcia face parte din al 2-lea val de dezvoltare cu Mexic, Indonezia etc. dupa grupul BRIC (Brazilia, Rusia, India si China).
-
inexorabil, miercuri, 03.07.2013 18:38
Cine il spurca pe @dan_grc, ma agreseaza direct pe mine......AM, puneti aspiratorul in functiune, stiti voi la ce ma refer! Am mai subliniat: mi se pare draguta foc noua grila de referinta a Toyotei. Daca ar oferi niste motoare mai puternice, niste interioare mai imbietoare si o siguranta mai accentuata, cred ca ar putea patrunde si in liga premium, de ce nu? O sa ma intrebati: "Pai si Lexus ce-ar mai fi?". Hm, la cum evolueaza lucrurile in curtea mastodontului japonez, ma tem ca aceste doua marci de baza sa n-ajunga sa......echivaleze. De pilda, cine si-ar fi putut inchipui vreodata ca Buick si Cadillac vor dansa pe acelasi palier? Si, totusi, ambele sunt "luxury sedan". In schimb, detaliile fac diferenta. Cum vor face si in cazul Toyota-Lexus, dar vorbim despre aceleasi motorizari, iar interioarele Lexus nu ma "dau pe spate", deci......
-
Vasi, miercuri, 03.07.2013 18:40
Odata ce ai fabrici intr-o tara in plina expanisiune, automat vei vinde mai mult, deci nu e vba numai de costul mainii de lucru.
-
bubu, miercuri, 03.07.2013 23:16
se produce in turcia pt. ca este tara membra ue, iar taxele sunt mai mic, mai ales cele vamale (care in ue nu mai sunt)
-
Turcia, miercuri, 03.07.2013 23:55
Turcia nu este tara membra UE. Pune mana pe carte ca se termina BAC-ul acum!
-
Misha, joi, 04.07.2013 09:09
@bubu Turcia membra UE???? Ar merita, dar din pacate, nu sunt.
-
dan, joi, 04.07.2013 10:21
Cei care spun ca o masina japoneza, subliniez japoneza, fabricata in Turcia difera fata de una din Japonia, habar n-are ce vorbeste, doar arunca cu vorbe din 'batrani' ca sa se afle in treaba. N-am sa stau sa-mi justific prea mult afirmatia, cert e ca am avut ocazia sa discut cu reprezentanti ai unor furnizori turci care au de-a face cu japonezii, si am ramas interzis la ce mi-au povestit despre rigurozitatea lor in ceea ce priveste calitatea asamblarii. Vorbe stim cu totii sa vorbim in tara asta, dar sa ne mai si pricepem cu adevarat, asta se intampla mai rar ca aparaitiile de OZN-uri. Vorba americanilor, "opinions are like assholes, everybody's got one".
-
mntsn, joi, 04.07.2013 12:31
@Vasilica e simpatic foc, pacat ca i s-a sters comentariul. Sper ca mai stim de gluma pe aici ... inca Acum serios vorbind, lasati zvonurile sau ideile preconcepute si cititi despre tehnologia rezistentei materialelor care intra in componenta noilor motoare cu cilindree redusa (Renault, VW, Ford, Fiat sau oricare...BMW in curand) si despre cata cercetare se face pe tema asta, ca sa intelegem si de ce e un pic mai scump, dar si preferabil un 1.0 turbo decat vechiul 1.6 aspirat. O sursa ar fi www.enginetechnologyinternational.com (daca nici astia nu mai stiu ce vorbesc, atunci....). Orice dubiu legat de rezistenta si fiabilitate nu isi are rostul. Chiar si eu eram putin sceptic, dand oarece credit ideii cum ca fortele mecanice care actioneaza asupra unor componente mai mici si cu frecventa mai ridicata duc la o uzura prematura, dar dupa ce m-am informat mai in amanunt, nu mai am absolut nicio grija, pur si simplu acolo se explica cum si de ce este mult mai rezistent la uzura un astfel de motor mic supraalimentat decat vechile motoare clasice (bune la vremea lor) datorita materialelor extrem de rezistente pe care le inglobeaza. Era si timpul ca mult trambitatul progres sa-si faca loc si la motoare si transmisii, care cazusera pe plan secund dupa ce in ultimii ani toata atentia se concentrase pe siguranta, gadget-uri si design. Si informandu-ma, am mai invatat inca ceva, pt mine: ca ancorarea in idei preconcepute si refuzul sau teama de a cerceta si intelege lucrurile noi dauneaza grav perceptiei realitatii. Fara nicio grija sau urma de indoiala eu optez pentru un motor de generatie downsize in locul unuia clasic, asta cu siguranta, indiferent de producator.
-
mntsn, joi, 04.07.2013 12:50
Scuze pt postarea de mai sus, (se poate sterge, va rog?) am pus-o aici din greseala, locul ei este la articolul despre Ford Tourneo Connect. Aici vroiam sa-i raspund lui @inexorabil, care pune Cadillac si Buick pe acelasi picior. Eu zic ca nu e asa: Cadillac joaca, desi cam timid si din umbra, in grupa lui Mercedes, Audi, BMW, Lexus la fel cum face si Jaguar, Infiniti, Acura, Lincoln, de altfel, dintr-o zona chiar mai umbrita, aproape din intuneric. Buick-ul e doar un Opel, atat la propriu cat si la figurat, doar ca mai lucios.... din nou, atat la propriu cat si la figurat.
-
MarchenM, joi, 04.07.2013 13:43
Turcia NU merita sa intre in UE. Daca ai fost vreodata acolo, nu numai in Istambul si Antalya, vei vedea ca diferenta intre sat si oras este cam de 50 de ani. Cel putin la mentalitate si educatie. UE ar dori sa includa Turcia doar dpdv geostrategic, fiind un picior de pod pentru Asia Mica. Lasand la o parte forta militara si expansiunea economica, Turcia este o tara musulmana, mai mult sau mai putin moderata la oras si foarte accentuata in mediul rural, unde inca se mai practica aranjamentul casatoriilor.
-
@MarchenM, joi, 04.07.2013 14:11
Nu au relevanta prejudecatile tale legate de cultura si religia turcilor.
-
Misha, joi, 04.07.2013 14:55
@MarchenM Pe mine ma intereseaza prea putin diferentele dintre sat si oras. Ma intereseaza faptul ca Turica are un PIB mai mare decat al multor state UE si o economie cu mult mai performanta. Si toate acestea o fac nedorita in UE si nu dorita asa cum consideri tu. UE are nevoie de piete de desfacere, nu de economii puternice, de populatii si nu de popoare. Cat despre diferentele alea dintre sat si oras, voi astia cu opinii civilizatoare, v-ati gandit ca oamenii ai poate chiar vor sa traiasca asa? V-ati gandit la faptul ca printul Charles s-a indragostit de Viscri tocmai pentru ca a gasit acolo o viata nealterata de modernitate? Aranjamentul casatoriilor zici? La noi crezi ca nu se practica? esti naiv! Cat despre religia turcilor... Sunt doua aspecte aici. Am fost sub dominatia lor cateva sute de ani si nu au interzis crestinismul. Nu au cautat niciodata sa impuna religia musulmana asa cum au facut puterile occidentale cu al lor catolicism. Centrul ortodoxiei este la Constantinopol de cand lumea si va ramane acolo cat va fi lumea. Si inca ceva in Germania traiesc vreo 4 milioane de turci si in ultimii 50 de ani nu a existat niciun scandal religios major in care acestia sa fie implicati. Daca ma gandesc cati romani se calca in picioare la diverse evenimente religioase sau cati se bat ca orbii pentru un popa, cred ca efectiv bati campii.
-
bubu, joi, 04.07.2013 16:29
Scz. am vrut sa spun europa, era mai simplu ue
-
LauCalin, joi, 04.07.2013 23:20
@Calingura Sa-i spui vecinului tau sa se ia singur de urechi. Ii recomanda asta cineva a carui masina a fost fabricata in Mexic. :p Scuze de off topic.
-
inexorabil, joi, 04.07.2013 23:46
@mntsn, Buick doar beneficiaza de niste licente (platforme) Opel, dar nu se confunda! Se construieste inca in SUA (nu iau in considerare variantele galbejite) si apeleaza, in mare parte, la familia Ecotec, plamadita atat in SUA, cat si in Australia, la conceperea ei fiind cooptate toate marcile GM, inclusiv Opel si Saab. Doar ai idee de acest truism! Nu ma asteptam din partea ta la o snoava uzata precum Buick = Opel. "Un Opel mai lucios" pare a fi bascalie......Admit ca Buick seamana mult cu Opel, la bord si, in cazul lui Regal, la spate, dar nu ca ar fi unul si acelasi lucru! De ce n-ai amintit faptul ca Opel tocmai a preluat de la Buick sistemul IntelliLink? Nu te recunosc in textele tale de mai sus......Si doar ai condus Buick! Eu nu (inca). Nu stiu ce specialisti te-au incantat in directia downsizing-ului, dar ai uitat ce motoare grozave (de cilindree mare) au scos americanii in secolul trecut, care suna inca viguros, daca nu fioros, pornite chiar si 50-60 de ani mai tarziu?! Preferi noutatile......Pur si simplu m-ai amutit! Cand va cunoaste si bietul litru (1.0) o longevitate comparabila cu cea a V8-urilor sau a V6-urilor americane, atunci se va putea conchide ca este "foarte rezistent". Si nu, cercetarea n-a atins culmea ingeniozitatii, ci isi proba vocatia tot pe vremuri, cand efectele erau, intr-adevar, revolutionare. Acum totul se circumscrie obsesiei e-tehnologice. In anii '70-'80, GM a deschis Cutia Pandorei si i-a inflamat si pe altii......Nu si-a dat seama ca electronica n-are ce sa caute pe masini, niciodata! Crezi ca nu s-au gandit meseriasii de altadata si la alternativa motoras supraalimentat? Porsche, Saab si Buick (ca sa enumar doar trei marci pricepute) reusisera sa-si optimizeze consumul cu motoare turbo supraunitare. Intamplator sau nu, stateau si foarte bine la fiabilitate! Nu sunt super-paseist sau extremist, de pilda admir noua linie estetica a Toyotei, dar, repet, mi-ai paralizat privirea: "Fara nicio grija si nicio indoiala, pledez pentru o noua ideologie auto"......Plus: Jaguar, Infiniti, Acura si Lincoln provin din......intuneric, in acceptia ta?! Cu ce-or fi vinovate? Nu conteaza faptul ca acestea ne propun niscaiva exclusivism? Da, stiu, doar calitatea se vinde in ziua de azi. Mai precis, calitatea de a se vinde...... OK, fie ca tine, as avea oroare sa ne certam, dar n-as fi crezut ca......in fine, poate pun prea tare la inima orice ipostaza care ma intriga.
-
mntsn, vineri, 05.07.2013 13:41
@inexorabil: Nici vorba de cearta, imi spuneam si eu parerea. Ce n-ai fi crezut...ca am ajuns sa sustin motoarele downsized? Stai linistit, am inca multe de reprosat noilor generatii de automobile (design, electronica excesiva, cotele de gabarit, dotare cu echipamente inutile, indepartarea de la ideea de "masina") si am recunoscut ca mi-ar fi foarte greu sa aleg ceva care sa-mi fie pe plac, dar cand am un progres evident cum sunt noile motoare mici si performante, unanim apreciate si dupa ce mi-am dat silinta sa-l inteleg, nu-l voi respinge doar pentru ca este in contradictie cu filozofia constructiva a modelelor mai vechi care ne plac atat de mult. Inca nu ai de unde sa stii daca "bietul" 1.0 nu va atinge longevitatea unui motor classic V6 sau V8...nu se stie inca, poate chiar le va depasi, avand incorporate reusitele din domeniul rezistentei materialelor. Te las sa te documentezi despre asta, poate iti vei schimba si tu parerea. Un prim pas ar fi sa devii disponibil sa-ti schimbi parerea. Dar daca nu ai disponibilitatea asta si te complaci in dulcele stil classic (cel testat, sigur si linistitor) atunci ..... Ref la consumuri, eu imi aduc aminte ca acum 15-20 ani cele mai mari consumatoare de benzina erau cele turbo, nu-mi dau seama despre ce optimizare zici, nu cunosc. Stiu doar ca azi e cam invers. O fi bine sau rau? Jaguar, Infiniti, Acura si Lincoln nu neaparat ca provin din intuneric, ci joaca in intunceric, la marginea terenului. Nu-s vinovate cu nimic, poate doar de lipsa succesului le putem acuza. Pt mine mare fascinatie sau exclusivism nu propun, ba chiar nu ma atrag cu nimic marcile astea cu oferta lor din present; nu vad ce element special ar putea oferi ca sa deturneze alegerea unei alte marci mai din varful segmentului. Ref la Buick, sunt muuult mai multe decat semenisurile de aspect. Verano=Astra Sedan, Regal=Insignia, Encore=Mokka toata ziua. Nu stau sa verific acum (o poti face tu daca ai timp si chef), dar in afara de "galbejite" cum le zici tu, citisem pe undeva ca sigla Buick se aplica chiar la Ruesselsheim. Normal, nu pe Enclave, dar pe restul.... IntelliLink : chiar te intereseaza? Nu ma asteptam sa pomenesti de asa ceva. Pt mine nu face nici cat 2 cepe degerate. Buick-ul pe care l-am condus eu (LeSabre) nu mai are nimic in comun cu cele din prezent, era din era "canapelelor". Avea si parti bune, dar si parti nasoale. Nu mi l-as fi luat ca masina mea personala. L-am condus de nevoie, n-a fost optiunea mea. Era o masina clasica americana in toata puterea cuvantului, o masina pe care unii (tu, spre ex) o plac foarte mult. Dar e un dinosaur, e dintr-o epoca (,) care nu va mai reveni, o astfel de masina nu se mai incadreaza in peisaj si in conditiile prezente. Nu mai are cu ce sa atraga sau sa convinga. Daca totusi una ca asta e visul tau si avand in vedere ca orice pasionat auto cauta la un moment dat sa-si materializeze visul in realitate, prin detinerea si folosirea efectiva a unei masini de care se simte atras, atunci e foarte posibil sa ramai un pieton visator si in acelasi timp uracios fata de modelele noi. Una noua nu-ti vei lua ca nu-ti place neam, una veche iar nu-ti vei lua pt ca, cu cat trece timpul fie nu vei mai gasi un exemplar in stare cat de cat decenta, fie nu-ti vei permite sa o intretii cu piese si carburant. Si mie imi e tare greu sa aleg o masina a prezentului, dar macar incerc, caut, ma uit. Cum spunea si @dan_grc: nu tot ce e nou e rau, la fel dupa cum nu tot ce era vechi era si bun. Eu voi tine ochii deschisi si la noutati, poate s-o ivi ceva care sa ma atraga nebuneste din nou, ca altadata.
-
mntsn, vineri, 05.07.2013 15:40
Si nu, Buick=Opel nu este o snoava, ci chiar realitatea aia care pute, pe care ai infatisat-o chiar tu pe aici de nenumarate ori. Acum ce faci, te amagesti singur ca poate-poate n-o fi chair asa rau? Imi pare rau si mie de situatie, dar ce sa facem? Vechiul Buick nu mai poate reinvia, nu l-ar mai cumpara nimeni (in afara de cativa nostalgici ca tine) si ar da faliment a doua zi. Ce urmeaza mai jos sunt de la @inexorabil cetire: ...n-o fi vazut ce a insemnat Mokka travestit in Encore la proba de foc numita SOT... Despre Ecotec-ul lui Opel n-am nimic de mârâit, tehnologiile par la ordinea zilei (desi o parte din mine le respinge din principiu), stiu ca siguranta progreseaza in curtea celor din Russelsheim, dar genul acesta de interior standardizat a facut din Buick o marca banala, fara perspective...... Insignia mare scula pe bascula? La origine, este o platforma Saab AeroX, dezvoltata ulterior de Opel si bagata pe gat si lui Buick! Practic, Buick si Cadillac au disparut, iti dai seama ??? Doar siglele au ramas din ele. Ce-ar trebui sa conchid? "OK, baieti, sunteti cocotati pe functii, stiti voi mai bine ce trebuie facut, fiindca va bazati pe competente, standarde, licente, investitii si multe altele, deci nu conteaza ca eu trebuie sa rascolesc Germania ca sa gasesc o masina autentica GM, musai din vremuri apuse". Poate va puneti intrebarea ce marci nu suport eu sub nicio forma. De fapt, va spun eu ce nu suport: crima! Cu aceasta ocazie, afisez repede aici un protest international, pana nu ma prinde sefu' la butoane. The leaders of GM are murderers. They killed: ...... Buick (now just an Opel clone)........; .........etc etc..........
-
inexorabil, vineri, 05.07.2013 21:57
@mntsn, clona nu-i totuna cu organismul originar......Sa nu confundam asemanarea cu coincidenta. Ceva acolo tot mai palpaie a Buick, dar in rest da, este putin mort si deci nu prea am ce sa mai sper...... Oricum ne-am suci, tot trecutul ramane reperul......Acum sa nu crezi ca vreau o splendoare din trecut pentru uz zilnic! Pentru asa ceva......traiasca transportul in comun! Bine, voi incerca sa te inteleg cu downsize, care poate ca va dainui sute de ani (nu ma intereseaza la ce sintetice, aliaje sau alte combinatii apeleaza), dar eu nu pot numi 1.0 ca fiind motor de automobil, oricat ar fi de functionabil si de fiabil! Si da, nu tot ce a existat inainte a fost reusit, prin prisma calitatii. Dar a purtat amprenta unui factor decisiv, hulit sau ignorat astazi in lumea auto: pasiune!
-
mntsn, vineri, 05.07.2013 23:07
@inexorabil: Aici iti dau dreptate si tare imi pare rau si mie ca acest factor "pasiune" a disparut aproape complet in iuresul dupa profituri. Tare rau imi pare ca nu se mai simte acel "suflet" al multor masini.
-
LauCalin, sâmbătă, 06.07.2013 11:20
Inexorabil, mare problema este ca GM nu prea a avut grija ca perceptia fata de fiecare marca pe care o detine sa fie una strict legata de ea, sa nu mai aminteasca de o alta. De aici si acesta canibalizare. Mereu SAAB a fost catalogat ca fiind un Opel mai scump, iar GM niciodata nu a facut ceva care sa schimbe aceasta perceptie. Asta poate fi o problema. Si apropo de performante din motoare mici; in 1982 SAAB scotea dintr-un motor de 1.3 210 CP, performanta care nici pana acum nu a fost atinsa. Parerea mea e ca atunci cand aceasta canibalizare exista si nimeni nu ia nici o masura, este un prim pas spre un dezastru. Apropo, SAAB a fost calatogat a fi un Opel, care ce mai conteaza daca defapt era considerat un Cadillac cu alte "haine". Eu cred ca mntsn a punctat bine. E trist, insa adevarat.
-
inexorabil, duminică, 07.07.2013 02:46
Lau, nu stiu daca este cazul sa ne referim la Saab. Nu este o marca pe placul meu, dar am recunoscut, pana la urma, ca GM a tratat-o aiurea......Trebuia sa se poarte in genul Geely cu Volvo: voi, cei din subsidiara, ramaneti cu platformele, motoarele si accesoriile voastre si mai ales cu stilul vostru de constructie, in schimb noi, autoritatea centrala, ne angajam sa pompam bani si publicitate in voi. O formula de abordare manageriala care s-ar fi putut ingemana cu succesul......Dar nu s-a intamplat asa. De pilda, dintr-un Saab 900 dur ca tancul a iesit un "nou" Saab 900, de fapt o carcasa de Opel Vectra, dovedita chisalita la testele de siguranta (obtinand doar 1,5 stele). Apropo, nu mi-a venit sa cred cum de a ramas cat de cat intact habitaclul vechiului 900 la impactul cu zidul, la o viteza teribila: 120 mph (cca 193 km/h) !!! Chiar si masa nedefinita de fiare contorsionate din partea frontala pare a se fi format greu, dand impresia de soliditate generala a masinii. De murit, tot ai fi murit, dar nu din cauza colapsului masinii, ci din cauza fortei de compresie, care este fatala: organele tale interne se deplaseaza tot cu 120 mph, o oprire brusca a corpului insemnand ca acestea, din inertie, se lovesc de peretele toracico-abdominal (respectiv creierul de partea frontala a craniului) cu aceeasi viteza, fiind spulberate. Dar m-a impresionat gradul neasteptat de integritate al cabinei acelui 900 clasic - priviti aici: www.youtube.com/watch?v=6e-LUpJBDbQ Da, pur si simplu nu s-a inteles, la nivel de conducere GM, care era specificul marcii suedeze. Dar eu ce sa fac acum, sa-mi pun cenusa in cap ca liderii concernului meu favorit au ucis un brand valoros, nu atat cu buna stiinta, cat din ignoranta? Lau, in ultima vreme, ai pomenit de Saab cu ceva accentuare......Ce vrei, de fapt? Sa ma retrag eu si sa revina Cuantic? Zi-mi, asta vrei? Nu ma supar daca recunosti deschis. Mi-am dat seama ca, pe AM, el a fost mai bine vazut decat mine si ca, orice as scrie, nu voi putea schimba situatia, adica sa inclin balanta credibilitatii in favoarea mea. Stiu si ca, in mintea ta, ma consideri adoratorul unor killeri. Si nu numai tu. Dar eu am subliniat in dese randuri ca, in acceptia mea, GM inseamna istoria si marcile grupului, nu sefii acestuia! Deci, daca chiar crezi ca te-ai simti mai placut in compania acelui user, atunci cheama-l inapoi si renunt eu. Nu vor putea incapea doua sabii in aceeasi teaca. Fiindca sigur ar incepe iarasi cu Gangster Motors si alte nazdravanii si eu nu suport asa ceva.
-
@MarchenM, duminică, 07.07.2013 20:17
dar tu in satele romanesti ai fost? si nu in vacanta sa mananci carnati si sarmele...ci sa traiesti printre tarani....Vei fi surprins sa constati ignoranta nu numai a celor de varsta a 3 a ancorati intr-un trecut innegurat dar si al noii (de)generatii care, in afara de bautura si femei furtul ar fi inca o ocupatie de baza. As putea sa-ti vorbesc si depre influenta extrem de nefasta a religiei si a popilor...dar nu face obiectul discutiei. Indiferent cum, Turcia este PESTE Romania....altfel nu ai cum sa-ti explici de ce Turcia nu a fost afetata de criza mondiala si nu poti explica INDUSTRIA cu mult peste cea a Romaniei. Din nefericire ne ducem dracului pupandu-ne reciproc in "spate" si avand o irealista perceptie pozitiva despre noi insine si ca natie.
Citeste si
-
INDUSTRIE | luni, 25 noiembrieȘeful Volkswagen: „Trebuie să închidem fabrici pentru a reduce costurile”Thomas Schafer, șeful Volkswagen, a apărat decizia mărcii germane de a închide mai multe uzine pentru a reduce din costuri. Șeful mărcii mai precizează că nu există cale de a evita concedierile angajaților uzinelor afectate. Citeste tot
-
INDUSTRIE | luni, 25 noiembrieToyota Celica ar putea fi relansată după două deceniiUn oficial al mărcii japoneze ar fi confirmat faptul că modelul Celica va fi readus la viață în curând, potrivit unei publicații japoneze. Zvonurile cu privire la relansarea lui Celica prind și mai mult avânt. Citeste tot
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
Acum domnul AndreiRN va explica ca e mai bine made in Turcia decat made in China, dc? Pt ca pt un japonez e mai usor sa vorbeasca turca decat chineza, plus ca nici nu se suporta unii pe altii, deci made in Turcia sa fie.