Primul teaser al conceptului care pregăteşte Saab 9-2

Publicat luni, 14.02.2011 16:24 de Bogdan Mirică

În cadrul Salonului de la Geneva, Saab va expune la standul său conceptul unui hatchback, destinat să ajung în producţie cu ajutorul platformei şi motoarelor Mini.

Saab va dezvălui la Salonul Auto de la Geneva un concept care anticipează viitorul său model hatchback. Constructorul suedez plănuieşte extinderea gamei cu un reprezentant al segmentului compact, botezat probabil 9-2, pe care scandinavii l-au anunţat deja de ceva timp şi a cărui siluetă poate fi observată în cel mai nou teaser Saab.

Liniile compactului vor fi trasate de celebrul designer Jason Castriota, directorul de design Saab, instalat în funcţie la jumătatea anului trecut. Modelul de serie va fi dezvoltat pe platforma cu tracţiune faţă a grupului BMW, regăsită deja pe actualul Mini.

Acordul dintre constructorul bavarez şi cel suedez aduce sub capota viitorului model propulsorul pe benzină de 1.6 litri turbo, cu sistem start&stop.

Alături de conceptul despre care nu există momentan mai multe informaţii, se va afla şi noul break Saab 9-5 SportCombi, precum şi ediţia specială "Independence Edition" a modelului 9-3, dedicată împlinirii a 12 luni de la ruperea de General Motors.  

via | autoblog

  • Dan_GRC, luni, 14.02.2011 17:12

    Si-a pierdut identitatea aceasta marca la partea tehnica, Spyker nu are forta sa investeasca pt ca inginerii Saab sa dezvolte propriile motoare, pacat pt aceasta marca

  • mihai2001, luni, 14.02.2011 20:07
    Renastere....

    Cred ca vom asista la o renastere a acestui grup...mai lenta da sigura. abia astept sa vad 9-5 sau chiar si 9-2 in realitate. P.S. orce marca la ora actuala daca nu are un model vandabil (gen de oras) nu poate supravietui financiar.

  • ForeverSaab, miercuri, 16.02.2011 19:07
    bine punctat

    @Dan GRC, tu vezi realitatea conform realitatii insasi, adica cu exactitate si obiectivitate. Iata ca nu sunt singurul care avertizez de multa vreme ca Spyker va dirija SAAB spre colaps, chiar daca n-ar intentiona acest deznodamant tragic in esenta. Ai dat un diagnostic dureros de adevarat: "Spyker nu are forta..." .Sigur te gandesti si ca olandezii lu' peste prajit n-au vrut intr-ascuns, atunci cand si-au depus candidatura pentru achizionarea brandului suedez, decat sa fure...tehnologia aparte a lui SAAB, atat si nimic mai mult. Probabil ca Victor Muller si banda lui de ratati, care scot cele mai respingatoare sportscar-uri la ora actuala din lume (uzand de W12-ele de 6000 cc de la VAG - ca de conceput propriile motoare, nici vorba sa-i duca bibilica, daramite sa-i ajute pe partenerii de la nord in aceasta privinta, cum corect subliniai si tu - tolomacii nu pot "stoarce" din ciudateniile lor pe patru roti decat max 310 km/h!...oricare varianta de Bentley Continental care are acelasi motor trece de 320 km/h chiar si fara supraalimentare si nu este musai supersportiva...dar uitati-va si la interioarele lor portocalii...groaznice, nu inspira nici un gust, parca ar fi tapetate cu deseuri de lumanari de la capela) , vor proceda cu naivii de la SAAB precum fac de obicei pestii cu nimfele lor: dupa ce scot din ele si din atuurile lor tot ce le place si le foloseste, le dau de-a berbeleacul fara sa le pese...Dar ce, nu era clar de la inceput?! Degeaba se pretinde Muller mare prieten al CEO-ului Jonsson pe motiv ca au viziuni comune si ca se asorteaza la ochelari; in fapt, nu-l intereseaza decat sa urneasca din loc pocinogurile lui de masini, adica sa le faca vandabile invatand aerodinamica de la suedezi si cum sa potenteze la maxim turbosuflantele pe care si le va monta si dansul gratie tot leadership-ului SAAB in domeniu...O adunatura de inapti, mincinosi si ipocriti! Dincoace, pe plaiuri mioritice, umbla vorba ca cele cateva sarmane reprezentante SAAB din tara (cele din marile orase) vor atasa pe parcurs, la vedere si eventual pentru cumparare, si cate un model Spyker...Nu cunosc situatia din provincie, dar, fratilor, cel putin firma care s-a deschis anul trecut pe Splaiul Independentei, langa ING Bank, sta cu cele doua masini incremenite in aceleasi locuri de expunere inca de la inaugurare (superbe, ce-i drept: un 9-3 si un 9-5, ambele de ultima generatie) , ridicandu-le din cand in cand capotele ca sa mai iasa praful depus pe motoare...I-am luat deseori in vizor, ca doar trec aproape zilnic pe acolo spre treburile mele: nu intra nici dracu' sa se holbeze macar, ca de cumparat te poti gandi cert ca este si mai prohibitiv! Va marturisesc sincer: mi se rupe sufletul de soarta cruda a SAAB-ului in general si de pretutindeni (poate mai putin la americani, care respecta sacramental SAAB-ul ,in pofida rupturii de GM) . Si cand realizez ca nu pot intreprinde nimic personal ca sa indrept lucrurile ca un fan devotat ce ma simt de-a pururi, imi vine sa capiez...As lupta eu cu mentalitatile nocive, ehei, cum nu, dar n-ar parea oare o confruntare cu morile de vant?...Nu pot incheia decat preluand ca un ecou puternic rezonant concluzia ta incontestabila, @Dan GRC : PACAT DE ACEASTA MARCA!

  • ForeverSaab, vineri, 18.02.2011 17:43
    @Ztele

    Ma bucur ca esti optimist fata de evolutia viitoare a SAAB, dar eu continui sa sustin ca pana la adevarata "independence day" mai este cale lunga de parcurs si de...suferinta.Imi dau seama ca Mister Castriota este foarte talentat din nastere si doldora de imaginatie creativa, dar problema principala rezida din capsomania inexplicabila a conducerii administrative a Grupului Spyker de a deghiza un Mini in viitorul model 92 (nu 9-2, cum gresit apare in comunicatele agentiilor de presa; 9-2 a insemnat doar un surogat ridicol de SAAB nascocit de GM pe baza integrala de Subaru Impreza ca sa prosteasca lumea doar-doar ar mai ridica cota dezastruoasa de vanzari a marcii suedeze din acea perioada mizand pe pozitia superioara a lui Subaru)...In plus, de ce nu este lasat in vitrina lui de legenda primul SAAB in serie din istorie; cine si de ce cauta mortis sa-i poceasca renumele?! Nu se poate atata impostura! Vechea societate Saab-Scania privea colaborarile strict in registru circumspect, nu recarosa un model specific altei companii botezandu-l SAAB. Pana si schitele de la motoarele Triumph aplicate pe 99 si ulterior 900 au fost fundamental modificate inainte de a fi practic construite motoarele de tip B engine, care respirau mecanica pura SAAB, denotand o calitate exceptionala care a perpetuat pana in 2009 pe modelul 9-5, ajungand ulterior la chinezii de la BAIC si, surpriza, acestia nu vor renunta prea curand la B engine, cel mult vor schimba sau reproiecta niste consumabile pe ici, pe colo...Revenind la ce ma doare, cuplul Muller-Jonsson se zbate sa ne asigure ca BMW va executa motoare si caroserii raportate obligatoriu la "specificul SAAB" (pai si atunci muncitorii proprii ai lui SAAB cu ce sa se mai ocupe: doar cu asamblarea componentelor provenite de la BMW ?! dar inginerii SAAB?) , insa cum Muller are cuvantul cel mai greu de spus si daca ar fi sa ne ghidam dupa tactica lui de a se folosi de Audi engine in sensul ca-i parvin motoarele brute prin transport rutier din Germania spre OIanda, deci montandu-le orbeste pe Spyker-uri, fara sa obtina insa performantele unor Audi-uri originale care uzeaza de motoarele in cauza, atunci ma indoiesc ca "noul 92" va fi diferit de un Mini Countryman propriu-zis...Si mai ciudat ar fi ca n-spe mii de facelift-uri daca i-ai face oricarui model Mini tot n-ar avea cum logic sa semene sau sa aduca macar la unele puncte cu nemuritorul 92, care a impresionat atat de mult, chiar si dincolo de epoca lui de afirmare, incat a fost socotit cea mai deosebita realizare din istoria lui...General Motors, dupa propria autoevaluare retrospectiva a concernului american efectuata in 2008, cu toate ca americanii au preluat firma SAAB de-abia in anii '90, deci neavand nici un aport la elaborarea, proiectarea si fabricarea lui 92...si totusi l-au pus in topul lor preferat all time, inaintea oricarui Opel, Chevrolet, Cadillac, Pontiac, Buick sau Oldsmobile, marcile-cheie din portofoliul lor !!! Acest lucru este graitor de la sine despre valoarea trans-temporala a primului SAAB lansat la apa...dar acum vine hodoroc-tronc un ageamiu notoriu ca Muller, care vrea el dinadins sa starneasca senzatie globala prin dezgroparea unui mit caruia sa-i ataseze alte potcoave decat cele cuvenite...Iar Mini este "furnizorul ideal", cum nu! Un sacrilegiu care ar semana cu cazul Renault-Dacia din anii '70, cand in Franta rula Renault 12 care la noi era pur si simplu Dacia 1300. Pe de alta parte, este adevarat ca a existat o Saab-Lancia 600, dar italienii n-au vazut-o la fata, doar scandinavii, si nu era nici Saab, nici Lancia! O simpla corcitura de amuzamentul artei. Dar..."Mini 92" eu refuz din start sa accept! Daca asta este politica urmarita, ce sa ne mai sfadim: sa desfiintam brandul SAAB si sa transformam fabrica din Trollhattan intr-o filiala de productie a BMW ca oricare alta de pe mapamond...Tot respectul pentru BMW, eu conduc unul cu mare placere si declar sus si tare ca da clasa la categoria sport chiar si lui AMG, bravo constructorului munchenez ca este solicitat pentru ajutor mecanic sau financiar din partea SAAB, dar buba se localizeaza de fapt in creierii obositi ai lui Muller...