Probleme în industria auto europeană: Volvo, Daimler, Fiat şi Renault anunţă măsuri
Închiderea celor trei fabrici Ford din Europa nu este decât fitilul care a aprins un lanţ de măsuri anunţate de constructorii europeni. Patru mari nume îşi ajustează poziţia şi producţia din cauza cererii europene scăzute.
După ce Ford a anunţat ieri restructurări majore la nivelul producţiei europene, alţi patru constructori cu nume vin astăzi cu veşti mai puţin pozitive care oglindesc situaţia negativă a pieţei auto de pe Bătrânul Continent. Astfel, Fiat, Daimler, Renault şi Volvo au profitat de valurile stârnite de anunţul Ford pentru a anunţa măsuri care afectează fie producţia, fie lansările de modele noi, fie ţintele de profit anunţate la începutul acestui an.
VOLVO REDUCE RITMUL DE PRODUCŢIE LA GENT
Volvo a anunţat că producţia de la uzina pe care suedezii o deţin în oraşul belgian Gent va scădea de la 59 la 54 de maşini pe oră, în timp ce contractele celor 300 de muncitori angajaţi pe perioadă determinată nu vor fi înnoite. Este a doua lovitură pe care industria belgiană o primeşte în această săptămână, după ce Ford anunţase că fabrica din Genk va fi închisă în 2014. "Am avut o serie de ani pozitivi, iar 2011 a fost recordul nostru absolut la nivel de vânzări. Acum, observăm că cererea europeană e în scădere, astfel că trebuie să rebalansăm nivelul producţiei", a anunţat Volvo într-un comunicat oficial. Pe lângă recalcularea producţiei, Volvo a schimbat recent şi directorul general al mărcii, Stefan Jacoby fiind înlocuit de Hakan Samuelsson.
DAIMLER DEZAMĂGEŞTE ANALIŞTII ŞI SCADE ŢINTELE DE VENITURI
Puţin mai jos, în Germania, Daimler a anunţat că targetul veniturilor pe 2012 a fost coborât, iar ţintele de profit pentru anul viitor au scăzut şi ele din cauza pieţei europene slabe şi a "creşterii competitivităţii adversarilor în China", cum anunţă germanii în comunicatul oficial. Astfel, veniturile efective Daimler pe 2012 au fost retuşate în minus cu 11 procente, ajungând la 8 miliarde de euro (de la 9 miliarde previzionate anterior, sumă atinsă şi anul trecut de Daimler).
Anunţul Daimler i-a făcut pe analişti să strâmbe din nas, mulţi analizând negativ comportamentul performanţelor Daimler în comparaţie cu principalii rivali. "Având în vedere forma pe care o arată Volkswagen şi BMW, sunt pur şi simplu şocat de slăbiciunile arătate de Daimler. Managementul Daimler dezamăgeşte încă o dată", a declarat Arndt Ellinghorst, analist al Credit Suisse.
RENAULT AMÂNĂ LANSAREA NOII GENERAŢII LAGUNA
Francezii de la Renault au anunţat astăzi că starea precară a pieţei europene şi reorganizarea liniilor de producţie ale uzinei normande Sandouville îi determină să anunţe amânarea lansării noilor generaţii ale modelelor Laguna şi Espace. Datele lansărilor celor două modele au fost duse după debutul anului 2015, astfel că vârstele pe care acestea le vor avea în momentul schimbării generaţiilor vor fi unele foarte înaintate: 12-13 ani pentru Espace şi Grand Espace şi 8 ani pentru Laguna. Ambele modele îşi vor schimba în acel moment locul de producţie, acestea urmând să fie asamblate la Douai.
FIAT OPREŞTE TEMPORAR ACTIVITATEA FABRICII CARE PRODUCE NOUL PANDA
Puţin mai la sud, în Italia, Fiat le va da liber forţat pentru două săptămâni muncitorilor de la uzina din Pomigliano, lângă Napoli. Fabrica în care Fiat produce noua generaţie Panda va opri astfel 2000 de posturi de muncă între 26 noiembrie şi 9 decembrie pentru ca raportul dintre suplusul producţiei şi cererea din Europa să nu se dezechilibreze iremediabil. Deşi Fiat nu a anunţat măsurile printr-un comunicat oficial, Automotive News scrie că informaţia a fost confirmată de surse interne din cadrul companiei. Problemele celor de la Fiat continuă astfel în 2012, uzinele pe care mărcile Grupului Fiat le are în Italia funcţionând acum la 50% din capacitate.
via Automotive News, Just Auto (înreg.)
Cu alte cuvinte.... incepe sa se simta recesiunea iar daca industria automotive scade atunci nu va fi bine pe termen mediu...