Seat începe producţia noului Leon la uzina Martorell din Spania

Publicat vineri, 26.10.2012 12:00 de Dragoș Băltățeanu

Seat a pornit producţia noului Leon la uzina spaniolă de la Martorell, de lângă Barcelona. Prima versiune care intră în producţia de serie este hatchback-ul cu cinci portiere.

Seat a investit 800 milioane de euro pentru modernizarea uzinei de la Martorell de lângă Barcelona în vederea începeri producţiei noului Leon hatchback. Investiţia Seat asigură 1.600 de joburi la uzina Martorell, plus încă 6.000 de joburi pentru furnizori. Noul Seat Leon a fost prezentat la Salonul Auto de la Paris din luna septembrie a acestui an. 

După versiunea cu cinci portiere, care poate fi deja comandată, Seat va introduce în producţie şi Leon-ul cu trei portiere şi versiunea break. Primele unităţi Seat Leon hatchback vor fi livrate clienţilor în martie 2013. Noul Leon este cu 90 kg mai uşor şi cu 52 mm mai scurt faţă de versiunea anterioară, dar oferă mai mult spaţiu pentru pasageri şi bagaje. Toate versiunile vor fi echipate cu sistem start-stop pentru un consum de carburant mai redus. Noul Leon foloseşte aceiaşi platformă ca şi Volkswagen Golf 7, precum şi motorizări comune.

Via Autocar

  • Decebal, vineri, 26.10.2012 12:18

    Ca si vechea generatie foarte reusita tehnic si estetic.

  • vlad, vineri, 26.10.2012 12:50

    mi se pare mie sau in poza 21, usa pasagerului din spate nu are capitonaj ? pozele de prezentare nu ar trebui facute cu masina in versiunea sa finala ?

  • dumy78, vineri, 26.10.2012 13:08

    @vlad 20, nu 21

  • slVW_83, vineri, 26.10.2012 13:28

    De acet nou Leon depinde soarta Seat! Si tot de soarta noului Leon depind locurile de munca a cel putin 7600 de oameni......asa ca multe succese la vanzari pe o piata din ce in ce mai restransa!

  • @vlad, vineri, 26.10.2012 14:16

    acea poza, nr 20 e facuta in timpul testelor premergatoare lansarii modelului. aceste teste se fac de catre toate firmele auto, pentru a verifica masina in diferite conditii climaterice.

  • vlad, vineri, 26.10.2012 14:40

    poza 20 de aici, poza 21 cand dam click sa vedem pozele in fererastra pop - up la rezolutie mare. multumesc pt raspuns. credeam ca masina se verifica intr`o versiune mai completa, nu chiar atat de "beta"

  • kit, vineri, 26.10.2012 19:42

    opa, stire despre Seat si nu a aparut inca sandman sa comenteze? Ciudata chestie ...

  • @vlad, vineri, 26.10.2012 22:14

    capitonajul usii va fii optional

  • LUCCI, vineri, 26.10.2012 22:22

    Vechiul, de acum, Leon a fost cu siguranta cea mai frumoasa aparitie auto de pe piata ,din ultimii 15 ani as zice. Pacat ca designerul actual nu a pastrat acelasi tip de deschidere a portierelor spate(element definitoriu pt. Leon) ci a bagat-o in gloata masinilor cu sistem clasic . In rest , prea e ,,audizat'' dupa noul A3 la exterior. La interior e ok dar parca mergea mai bine un bord in liniile celui vechi, si el foarte original.Ca dimensiuni exterioare ,in foto mi se pare destul de mic,parca e o Ibiza un pic mai lunga...Oricum ,multa bafta ,vanzare buna si mai mult...noroc pt. ca Seat chiar merita.

  • lord, vineri, 26.10.2012 23:20

    ...da ceva despre noul Altea stie cineva????

  • eu, sâmbătă, 27.10.2012 10:19

    pare a fi mai mult un audi mai mic, faruri, interior, patratos (tipic vw) skoda si seat s-au dus.

  • sandman, sâmbătă, 27.10.2012 11:11

    ce e kit? iti era dor de mine?:))

  • cozappz, sâmbătă, 27.10.2012 22:30

    Da' suspensia, suspensia spate cum e? La cele sub 122CP, tot suspenise simplificata ca pe flog? Scuze, golf.

  • razvanis, luni, 29.10.2012 10:09

    @cozappz Suspensie simplificata asa cum are Auris, Civic, Megane, i30, cam toata lumea in afara de VW si Ford, dar pana acum nu comenta nimeni la ceilalti, dar la Golf si ceilalti din grupul VW ne deranjeaza foarte tare ... Oricum daca vrei sa mergi cumperi motor puternic si primesti si suspensie performanta , logic ...

  • cozappz, luni, 29.10.2012 16:23

    Sunt sigur ca asa cu Golf-ul are pasionatii lui, la fel sunt si oameni pasionati de Civic sau i30, dar nu vad legatura. Si nu cred ca este acelasi caz cu dieselul Pompa-Injector, la VW pana acum doi ani, in timp ce ceilalti erau pe common-rail. Putem argumenta ca o tehnologie este mai buna decat cealalta, dar in cazul suspensiei, multilink-ul se impune. La fel ca in cazul diferentei intre frana pe disc si frana pe tambur. Asa ca nu are niciun rost sa aplicam proverbul cu capra romanului, nu demonstram decat ca suntem dificili din punct de vedere al socializarii.

  • magaru vesel, miercuri, 23.01.2013 02:32

    Pacat, noul model Leon a involuat in loc sa evolueze, tot mai frumos mi se pare modelul actual. noul model nici nu mai are tenta aia racing, capota e mai mica, la fel ca si cei de la skoda, care au scos modelul Rapid nedeosebindu-se cu nimic de Octavia sau cu noul superb mult mai hidos decat cel vechi; isi vor pierde clientii usor .