Producatorii interni au pierdut din piata auto

Publicat luni, 10.12.2007 10:48 de Robert Gherghe

Dacia si Daewoo au pierdut din cota de piata in 2007 in favoarea marcilor Volkswagen si Opel.

Dacia si Daewoo sunt constructorii auto care au pierdut cel mai mult din cota de piata in acest an, in timp ce marcile Opel si Volkswagen au inregistrat cel mai vizibil avans, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile.

Vanzarile de autoturisme noi au crescut in intervalul ianuarie-octombrie cu 23%, comparativ cu perioada similara din 2006, la 258.224 de unitati. Dupa primele zece luni, vanzarile Dacia reprezentau 30,2% din total, cu 8,3 puncte procentuale sub nivelul consemnat in perioada corespunzatoare din 2006, cand producatorul din Pitesti controla 38,5% din piata.

Vanzarile Dacia pe piata interna au totalizat 77.991 de autoturisme, in scadere cu 3,5% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Chiar si dupa acest recul, compania controlata de grupul Renault ramane lider detasat, toate celelate marci avand cote individuale sub 10%. Exportul a peste jumatate din productie si capacitatea de fabricatie sub cerere sunt explicatiile pentru pierderea de teren pe piata interna, potrivit reprezentantilor companiei. "Cererea pentru gama Logan a fost considerabil superioara in acest an, in mod deosebit pe pietele de export. Tot in anul 2007, uzina a avut un program de investitii pentru a creste capacitatea de productie de la 200.000 de unitati pe an la 335.000 de autovehicule. Se subintelege ca pe viitor vom avea o capacitate de productie crescuta fata de 2007, pentru a satisface cererea de pe piata din Romania, mai ales ca de anul viitor gama Logan se va imbunatati cu inca un nou-venit", a declarat pentru Mediafax vicepresedintele Dacia, Constantin Stroe.

Un declin semnificativ a cunoscut si Daewoo, cu o cota de piata in coborare de la 9,4% la 5,6%, ca urmare a scaderii vanzarilor cu 27,5%, la 14.349 de unitati. Corespunzator, constructorul din Craiova a picat de pe pozitia a doua pana pe locul sase in clasamentul vanzarilor. Trendul descendent a fost cauzat de cererea redusa pentru modelul Cielo, precum si de mediatizarea problemelor legate de contractul cu Ford, care va cumpara fabrica.

Dintre marcile de import, Skoda si Nissan sunt singurele care se gaseau sub pozitiile ocupate in octombrie anul trecut. Daca in cazul marcii japoneze modificarea este una nesmnificativa - scadere de la 0,8% la 0,7% -, constructorul ceh a pierdut 0,6 puncte, de la 7,9% la 7,3%. Intr-un ritm mai mult sau mai putin alert, ceilalti constructori au urcat, marcile germane Opel si Volkswagen avand castigul cel mai evident, de aproape doua puncte procentuale.

Volkswagen a avansat de pe locul cinci pe trei, vanzarile sale reprezentand 7,5% din total, in urcare cu 1,8 puncte. Un ritm apropiat a avut si Opel, cu o crestere de la 4% la 5,9%, corespunzatoare locului cinci, fata de sapte anul trecut. Opel a raportat 15.234 de unitati comercializate, cu 80% mai multe decat in ianuarie-octombrie 2006, iar Volkswagen a ajuns la 19.249 de autoturisme vandute, in crestere cu 60%.

  • moa, luni, 10.12.2007 11:08
    ...

    OPEL e marca GERMANA?!?!?!?!? stiam ca este GM-ul in europa, precum Isuzu in Japonia... dar tot GM ramane... nu?

  • emil, luni, 10.12.2007 13:24
    esti p-afara

    O fi din grupul GM, dar este marca germana... Adam Opel AG.

  • moa-le, luni, 10.12.2007 14:10
    ...

    DACIA e marca ROMANEASCA?!?!?!?!? stiam ca este RENAULT-ul in europa, precum Isuzu in Japonia... dar tot RENAULT ramane... nu?

  • moa-le-le, marţi, 11.12.2007 11:29
    ...

    DACIA e marca ROMANEASCA?!?!?!?!? stiam ca este RENAULT-ul in europa, precum NISSAN in Japonia... dar tot RENAULT ramane... nu?

  • EU, marţi, 11.12.2007 14:48
    pentru moa-le

    Deci. Firma Opel e firma de origine germana. S-a lansat prin 1800 si ceva si a fost cel mai mare producator european de masini de cusut. Odata cu aparitia automobilelor, s-au lansat si ei in afacere, fiind prima firma europeana care a a vut o linie de fabricatie partial automatizata (similar cu Ford-ul de peste ocean). In urma unui incendiu, fabrica de masini de cusut a fost distrusa in totalitate si asa au ramas numai cu domeniul autoturismelor. Pe urma, parca dupa al 2-lea razboi mondial, fabrica a fost vanduta concernului american GM si de atunci se afla in posesia sa. Ca sa iti raspund la intrebare, Opel este o firma germana, dar cu proprietari americani (desi intre investitorii de la GM se afla si oameni de pe alte continente). La fel e si cu Dacia, care e o firma romaneasca, dar cu capital sau proprietar strain. A se vedea si cazul BCR (Erste Bank), BRD (Societe Generale), Banc Post (patroni greci), etc. Si acuma sa revenim la subiect. Faptul ca automobilele romanesti au scazut in vanzari, nu e un lucru bizar. E de asteptat si trbuia sa se intample deja de vreun an sau 2. Toti mai multi concetateni au inceput sa realizeze ca suntem prea saraci ca sa luam ceva ieftin si prost. Renault, ar trebui sa isi revizuiasca putin politica de preturi, sau de performantasi sa ne ofere ceva calitate de banii aceea. In ceea ce priveste daewoo, e normal sa scada si ei in vanzari. Nu pot sa imi imaginez, cum in anul 2007, cineva poate sa vand o masina fara macar un airbag. Cielo sunt masini ok, dar depasite din punct de vedere tehnic, dar, totusi in pas cu moda in ceea ce priveste preturile :-?

  • Golan, marţi, 11.12.2007 15:31

    Pe 10 decembrie informatii despre vanzari in octombrie? Cam ciudat...