Programele Rabla și Rabla Plus se amână: data posibilă de începere este 10 mai

Publicat luni, 10.04.2017 13:16 de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com

Programele Rabla și Rabla Plus vor începe "undeva în jurul datei de 10 mai", deși inițial s-a vehiculat ziua de 24 aprilie. Autoritățile susțin că mașinile casate trebuie să aibă minim 10 ani, deși proiectul prevede o vechime de cel puțin 8 ani.

Programul Rabla 2017 ar fi trebuit să înceapă în acest an în 24 aprilie, potrivit unor declarații făcute la începutul lunii de către fostul ministru al Mediului, Daniel Constantin.

Iată însă că acest termen a fost unul prea optimist, întrucât noul ministru Grațiela Gavrilescu a anunțat că programul de reînnoire al parcului auto va începe undeva în jurul datei de 10 mai, fără să existe un calendar concret. Singura veste bună este că, în acest an, programul clasic Rabla și programul dedicat mașinilor electrice Rabla Plus vor debuta simultan.

"Îi anunț pe toți românii care au mașină mai veche de 10 ani că, probabil în jurul datei de 10 mai, vor putea să acceseze programele Rabla și Rabla Plus. În momentul în care dezbaterea publică este gata, pe data de 24 aprilie, trebuie să fim gata și cu Ghidul, și cu procedura", a declarat ministrul.

Cu toate acestea, declarația ministrului naște și câteva confuzii. Ministrul a afirmat că în acest an pot fi casate mașini mai vechi de 10 ani, însă în ghidul de finanțare publicat de la jumătatea lunii martie se menționează că vechimea mașinii trebuie să fie de cel puțin 8 ani, adică să fie înmatriculată înainte de 31 decembrie 2009. Nu este clar dacă noul ministru a modificat proiectul său dacă doar a comis o greșeală când a menționat vechimea de 10 ani.

Pe de altă parte, ministrul afirmă că Bucureștiul va fi gazda proiectului pilot pentru dezvoltarea infrastructurii necesare pentru mașini electrice, fără însă să ofere detalii. "Ministerul Mediului finanțează și rețelele prin care putem să ne alimentăm. Cred că orașul pilot care o să beneficieze de o astfel de rețea va fi chiar Capitala", a mai precizat ministrul.

Vă reamintim că, pentru ediția din acest an, prima de casare va rămâne la 6.500 de lei (circa 1.400 de euro). Principala noutate comparativ cu anul trecut este obligativitatea ca mașina achiziționată prin programul Rabla să emită cel mult 130 de grame de dioxid de carbon pe kilometru, iar această valoare va scădea la 120 de grame în 2018 și la 110 grame în 2019.

În plus, proiectul prevede acordarea unui bonus de 1.500 de lei (330 de euro) în cazul în care mașina emite cel mult 98 grame CO2/km, iar acest prag urmează să scadă la 96 de grame în 2018 și la 95 de grame în 2019.

Programul Rabla include și componenta Rabla Plus, care prevede că, la achiziționarea unei mașini electrice, statul va acorda un bonus în valoare de 45.000 de lei, echivalentul a aproape 10.000 de euro. În plus, în cazul achiziționării unei mașini plug-in hybrid (cu încărcare la priză) care emite cel mult 50 de grame de dioxid de carbon pe kilometru, bonusul acordat este de 20.000 de lei, adică circa 4.400 de euro. 

Via Agerpres

  • Andrei, luni, 10.04.2017 15:40

    Se va mai amana inca o data cu siguranta. La fel a fost si anul trecut. Macar de ar face ceva in legatura cu noxele alea in cazul masinilor diesel, sa schimbe ceva. Dar nu, ei mai au treaba cu hartiile. Tot undeva prin iunie-iulie incepe.

  • eu, luni, 10.04.2017 15:57

    sa zicem ca duci la casat o Dacia 1300 de prin 1980... si esti nehotarat intre a achizitiona o masina care emite 120 g dioxid de carbon/ km sau o motocicleta care emite 80 g... tu, ecologist convins vrei sa iei motocicleta, insa ministerul mediului iti zice: ”Bă, nu fi fraier, asta cu protectia mediului e asa ca da bine la public, ia-ti bă o tablă deasupra capului ca pe aia calare te plouă”...

  • vw s-a apucat de făcut cârnați, luni, 10.04.2017 16:33

    Ce să se schimbe ? Uite ce-i la alții : http://economie.hotnews.ro/stiri-auto-21707696-volkswagen-nu-gasit-inca-solutie-pentru-automobilele-diesel-rascumparate-sua.htm

  • Coco, luni, 10.04.2017 19:05

    Un program care arată care este posibilitatea de înnoire a parcului auto în România și filozofia total greșită a unei țări bănuită de rable și de bolile ce rezultă din utilizarea lor.