Programul Rabla va continua și în 2018: autoritățile spun că mașinile electrice și hibride sunt o prioritate

Publicat vineri, 10.11.2017 11:10 de Petre Barac

Programul guvernamental “Rabla” va continua, cu siguranță, și în 2018, și va pune accent pe reducerea emisiilor de carbon, potrivit președintelui Administrației Fondului pentru Mediu (AFM), Cornel Brezuică, citat de Agerpres.

Vești bune pentru românii care se gândeau să renunțe anul viitor la mașina veche pentru una nouă. Autoritățile au anunțat că programul Rabla va continua și în 2018, miza fiind reducerea emisiilor de carbon prin promovarea mașinilor electrice și hibride.

“Programul Rabla va continua cu siguranță și la anul, pentru că tendința este de reducere a emisiilor de carbon. Este o cerință a Uniunii Europene și o obligație asumată de România, iar mașinile cu zero emisii reprezintă o prioritate pentru orice stat membru. Ați văzut că multe capitale își propun ca, până în 2020 - 2025, să promoveze full electrice pe șosele”,

a spus Cornel Brezuică, președintele Administrației Fondului pentru Mediu (AFM).

Oficialul a mai spus că înmatriculările de mașini cu emisii reduse de CO2 au înregistrat un record în acest an.

În programul Rabla Plus este pentru prima dată în istoria României când numărul de autovehicule full electrice și hibride a ajuns la peste 600 de unități. Anul trecut au fost vreo 10 - 15 unități. Pentru anul acesta nu s-au înmatriculat toate, deoarece producătorii nu au fost pregătiți pentru asta, nu se așteptau. Am modificat Ghidul de finanțare, alocându-le un termen de 120 de zile de la data de la care cetățeanul merge la dealer să-și comande mașina până la momentul la care dealerul va aduce acea mașină,” a explicat șeful AFM.

El a precizat, totodată, că pentru acest an nu mai poate fi vorba despre încă o suplimentare a bugetului programului, din motive administrative.

Începând din 18 mai 2017, persoanele fizice și cele juridice au putut accesa programele de stimulare a înnoirii parcului auto național “Rabla Clasic” și “Rabla Plus”. Bugetul anunțat la momentul respectiv, în cazul programului “Rabla Clasic”, se situa la 180 de milioane de lei, iar cel pentru "Rabla Plus" la 45 de milioane de lei.

Ulterior, pe data de 11 octombrie, Guvernul a aprobat suplimentarea cu 25 de milioane de lei a bugetului destinat programului "Rabla Clasic" pentru persoane fizice, iar toate cele 3.800 de prime de casare suplimentare s-au epuizat cinci zile mai târziu, în numai 30 de minute.

Via Agerpres

  • LLL, vineri, 10.11.2017 11:39

    Eu stiam ca autostrazile sunt prioritare...dar,....

  • Gabi, vineri, 10.11.2017 11:46

    @LLL: Da, sunt prioritare. La fel ca si sanatatea, invatamantul, familia etc. dar doar pe hartie, din pacate

  • Octavian, vineri, 10.11.2017 15:00

    Din puntul meu de vedere "Rabla" este o aruncare de bani. Pe de o parte cheltuim bani cu "Rabla", pe de alta parte importam de n-ori mai multe vechituri pe care in 2-3 ani le reciclam tot prin "Rabla". Nu mi se pare normal ca statul sa cheltuiasca bani ca sa ne cumparam masini, adica sa stricam si mai mult balanta importuri/exporturi etc.

  • Mihai, vineri, 10.11.2017 16:37

    Se pare ca ciclul de viata al unei masini in EUROPA se opreste in Romania. Dupa ce curatam vestul de masini mai vechi de 5 ani, curatam si Bulgaria (a se vedea cati "bulgari" circula la noi, chiar si cu volan pe dreapta). Legea cu impozitarea samsarilor nu se aplica, probabil ca au existat presiuni de la ghilda aducatorilor de rable. Si se mai plange cate un primar ca de aia e aglomerat in capitala. Programul rabla e bun, dar nu asa se impulsioneaza cumpararea de masini noi. Si oricum e eclipsat de "prima rabla" de oriunde. Si in definitiv ce ne trebuie masini noi la ce drumuri (nu) avem.

  • Vasile, marţi, 14.11.2017 18:14

    Programul "Rabla" va fi util doar daca se vor gasi modalitati de a descuraja cumpararea rablelor din tarile vestice. Dupa ce s-a anulat taxa de mediu, un apropiat care voia sa-si cumpere o masina noua, a cumparat trei masini euro 4 (pentru el, pentru sotie si pentru fiul sau) spunand ca daca nu mai trebuie sa plateasca taxe i se merita aceasta varianta. Nu se reduce numarul de rable stimuland inmatricularea inzecit mai multor rable aduse din occident. In acest fel, tara noastra (saraca) contribui la reducerea rablelor din tarile occidentale (bogate).

  • anticocalaristan, miercuri, 15.11.2017 20:22

    O tziganie balcanica patentata ca romanistanul nu poate evolua decat cu benzina minim 7-8 ron iar motorina pret de Olanda. Asa tzigoinerii semianalfabeti parveniti in SUV uri din ciordeala in vest sau evaziune in RO vor trece la masini cilindree mica. De asemenea cilindreea de peste 1.6 litri la masini pana in 3500 kg ar trebui taxata dramatic si exponential, in tari de margine si saracii ca ROMANIA.