Propunere de modificare a Codului Rutier: viteza maximă în localităţi ar putea fi mărită la 60 km/h

Publicat luni, 10.02.2014 18:07 de Sebastian Toma

Senatorii din Comisiile Juridice, de Administraţie şi Apărare discută posibilitatea ridicării cu 10 km/h a limitei de viteză în mediul urban şi interzicerea categorică a conducerii sub influenţa băuturilor alcoolice.

Codul Rutier 2014 ar putea primi două noi amendamente interdicţia totală de a consuma băuturi alcoolice înainte de a conduce vehicule pe drumurile publice. Creşterea vitezei maxime permise în localităţi ar fi asociată şi cu creşterea vitezei maxime permise pe drumurile expres, pentru posesorii de permis auto categoria B, tot cu 10 km/h. În timp ce propunerea legată de schimbarea vitezei maxime permise pe anumite categorii de drumuri este la început, propunerea de interdicţie a conducerii sub influenţa băuturilor alcoolice a fost la doar un vot distanţă de a fi aprobată.

Actuala formă a Codului Rutier permite o viteză maximă de 50 km/h în localităţi, cu excepţia cazului în care indicatoarele permit o viteză mai ridicată pe anumite tronsoane.

Senatorii vor vota din nou marţi, 11 februarie 2014, amendamentul privind propunerea de modificare a Codului Rutier 2014 cu privire la consumul de alcool înainte de urcarea la volan. Această măsură vine ca o completare a reglementărilor actuale, care nu prevăd ”în mod distinct şi imperativ” această interdicţie. Aşadar, şoferii care au consumat băuturi alcoolice şi au o concetraţie alcoolică de peste 0.15 mg/litru alcool pur în aerul expirat sau au consumat stupefiante sau medicamente incompatibile cu operarea vehiculelor vor fi pedepsiţi conform legii. Senatorul Şerban Nicolae a făcut această propunere pentru a adapta reglementările actuale la ”specificul poporului român, care nu are o educaţie în sensul moderaţiei”. Acesta a subliniat că orice fel de concesie ar duce la creşterea gradului de risc, deoarece ”nu a observat ca şoferii români să aibă conştiinţa nivelului până la care pot bea, urmat de conducerea unui autovehicul”.

Ultimele modificări importante ale Codului Rutier au fost aplicate în 2013 şi au fost 11 la număr. Acestea au venit ca o completare la cele aplicate în anii precedenţi şi care vizau, printre altele, interzicerea circulaţiei cu anvelope necorespunzătoare pe şosele acoperite cu zăpadă sau polei, obligativitatea unui permis de conducere pentru a folosi un moped şi multe altele.

Via Mediafax

  • NDY, luni, 10.02.2014 18:47

    :)) cat de idioti.. n-a mai fost odata la 60km/h si au redus-o?

  • vortex, luni, 10.02.2014 22:04

    in sfarsit o idee buna de la acesti guvernanti. bravo!!!

  • Scrooge, luni, 10.02.2014 23:47

    daca "acest 60" inseamna defapt 70 pana la a fi amendat (toleranta de 10 ) e prea mult pentru civilizatia din Romania (prea ca la tzara :). In schimb, dupa modelul DN1 Bucuresti-Brasov, se poate ridica la 60 (70) si pe alte segmente de drum european care are 4 benzi si traverseaza o localitate, spre exemplu pe DN2 (E85).

  • dumbravaandrei, marţi, 11.02.2014 09:07

    As mai introduce ca restrictii: 1) ITP valabil 1 an pentru masini mai vechi de 6 ani 2) Interzicerea circulatiei transportului "gabarit depasit" pe timp de zi 3) Interzicerea circulatiei atelajelor agricole agabaritice pe drumurile Nationale/Europene (prin Moldova noastra au aparut multe tractoare din astea foarte mari, nu mai zic de combine care sunt cat muntele)

  • pifffffff, marţi, 11.02.2014 10:03

    e un lucru bun pt ca daca ma duc la bucale si respect toate limitarile de viteza ajung saptamina viitoare,tinind cont ca toate dn si e-pene trec numai prin sate, satuce ,orase,orasele etc

  • dumbravaandrei, marţi, 11.02.2014 12:28

    Sa inteleg ca lumea nu e de acord cu ITP-ul de 1 an pentru masinile mai vechi de 5 ani? (P.S: nici macar producatorii numai garanteaza pentru ele, majoritatea au nevoie "de ajutor' la ITP) Mda... v-as dori, dar nu va doresc ;)

  • Dacia Plant, marţi, 11.02.2014 13:09

    Chiar ieri vorbeam cu cineva ca mi se pare plictisitor sa merg pe drumuri recent facute fara gropi cu 50km/h. Am senzatia ca stau pe loc. Si chiar daca merg cu 60 tot mare diferenta nu este. Daca va fi la 60 legal, voi putea merge ,,regulamentar" cu 70. Sunt multe limite in localitati unde nu prea este populatie. Sau ar trebui sa zica ,,In intervalul 23:00-06:00" puteti merge cu 70 in localitate.

  • Mihai M, marţi, 11.02.2014 14:23

    Limita de 50 e foarte buna. Trebuie doar modernizate drumurile si construite autostrazi.

  • zexe, marţi, 11.02.2014 16:19

    @dumbravaandrei - esti un mare imbecil ! propune ITP la 6 luni pentru TOATE masinile firmelor si persoanelor juridice ! de ce crezi ca trebuie sa faca ITP la 1 an amaratul care isi permite doar 5 plinuri de combustibil in acel an ? doar ca sa dea spaga celor de la statia ITP ? despre caruta in care ai crescut tu , nu spui nimic ? sau nu vrei sa-ti superi neamul ? dar despre trompetele cu volan pe dreapta , cele de BH si cele conduse de analfabeti ca tine , nu ai nimic de spus ? despre calitatea drumurilor , nimic ? cu * ingusti * ca tine a ajuns tara asta un fel de lagar pentru cei multi dar prosti .... mi-e sila de tine parvenitule !!!!

  • ALOOO, marţi, 11.02.2014 16:20

    Faceti strazi baa guvernanti idioti, nu umblati cu vrajeli si minciuni caracteristice voua! Taxele is si pe aer,dar drepturi deloc,infrastructura la pamanat ! Nu merita nici unii sa fie la putere indiferent de partid sau orientare politica numai mincinosi si hoti! Aia corecti is lasati pe dinafara! incet incet va strange latul pe toti hotiii ROMANIA trebuia sa fie azi undeva mai sus de nu erati voi !!!!

  • dumbravaandrei, marţi, 11.02.2014 22:18

    @zexe mi-e mila de mama ta, sincer... si ca sa-ti raspund punctual: 1) Da, ITP cat mai des si cat mai strict. Ai cumva idee cate masini au defectiuni la sistemul de franare? Mai citeste si tu cate o statistica. La nemti de asta se circula cu cat vrei pe autobahn pentru ca au un itp foarte strict si sunt siguri ca un accident pe autobahn se poate intampla din cauza unei erori umane, nu tehnice. Ma doare in 14 ca e persoana fizica sau juridica. Mai ales la persoanele juridice care merg cu toate cadavrele pe strada (aviz firmelor de distributie). 2). Am zis 5-6 ani pentru ca pana atunci ai de obicei garantia din partea producatorului automobilului. 3) partea cu analfabetul: da un simplu search pe google dupa numele meu si poate afli mai multe informatii... dar pentru asta am facut 18 ani de scoala si dau in fiecare luna statului 35-40 de milioane ca sa aiba o sansa la viata si unul ca tine (imi dai impresia ca tu nu ai salar cat dau eu impozite... nu mai vorbesc de angajator) 4) din cate stiu, drumurile, autostrazile nu se fac prin intermediul codului rutier... Codul rutier e una, procesul de constructie/modernizare a unui drum presupune abordarea unui alt cadru legislativ 5)... nu cred ca mai are rost sa-ti explic... 6) dupa fiecare revizie la masina mea, ii fac si un test-itp, ca ma costa 32 de lei... Si il fac pentru linistea mea, nu ca mi-e sa nu dau peste unul ca tine sa-l nenorocesc... Dar na... daca nu iti permiti...

  • dan, miercuri, 12.02.2014 15:06

    Eu zic sa se scoata toate limitarile, sa fie prin sate ca pe autobahn si scapa cine poate. Si obligativitatea unor stickere pe masina, pe fata scris "asta calca, nu f**e" si pe spate "2 fast 4 u". De ce sa ne mai complicam atat cand, oricum, lumea circula ca-n Bangladesh?

  • codz, joi, 13.02.2014 16:45

    Si pe DN5 (E70), Bucuresti-Giurgiu ar trebui ridicata limita la 70kmph prin toate localitatile pe unde se sta la panda cu radarul si te opreste la 62kmph (ca deh limita 50kmph, unde te grabesti sa iesi din tara / sau sa te intorci din vacanta, ia mai cotizeaza). Am scris Politiei sa imi justifice de ce pe DN5 nu au marit limita la 70kmph. Credeti ca am primit raspuns?