Raport APIA: Piața auto din România a scăzut cu 22% în august. Creșteri de 5% după primele 8 luni
Cel mai nou raport al Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile arată că piața auto națională a scăzut cu 22.5% în luna august. După primele 8 luni ale anului, piața auto a crescut cu 5.2% față de aceeași perioadă din 2021.
Piața auto din România a suferit o scădere de 22.5% în luna august, potrivit celui mai recent raport al Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA). Este pentru prima dată în 5 luni când piața auto națională înregistrează scăderi.
În ultima lună din vara acestui an au fost înmatriculate 12.448 de mașini. La acest capitol, Dacia a fost cea mai bine vândută marcă. Producătorul de la Mioveni a vândut 4278 de mașini în august, cu 32% mai puține față de aceeași perioadă din 2021.
Pe locul al doilea se află Toyota, cu 1083 de bucăți vândute, în scădere cu 0.7% față de august 2021. Ultimul loc pe podium este ocupat de Hyundai, cu 995 de unități comercializate. Adică, o scădere de 17.6% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Ford se află pe locul 4 și este singura marcă din primii 10 care înregistrează creșteri în august. Ovalul albastru a vândut 810 de mașini în august, cu 9.6% mai multe decât anul trecut. Clasamentul este completat de: Volkswagen (763 de mașini), Skoda (669 de unități), Renault (577 de bucăți), Kia (300 de mașini), Peugeot (291 de bucăți) și Mercedes-Benz (273 de unități).
După primele 8 luni, Dacia conduce clasamentul cu 24240 de mașini vândute, urmată de Toyota cu 6690 de vehicule și Hyundai, cu 6607 de mașini comercializate. Cel mai bine vândut model a fost Dacia Logan, cu 7512 exemplare vândute în primele 8 luni, urmat de Dacia Duster (5869 de mașini), Dacia Sandero (5179 de automobile) și Dacia Spring (3526). Ford Puma se află pe locul 5, cu 2395 de exemplare vândute până acum, iar cel mai bine vândut model din import a fost Hyundai Tucson (2002 exemplare).
În total, vânzările de mașini au crescut cu 5.2% după primele 8 luni. La nivelul cotei de piață, cel mai bine clasat segment a fost cel al SUV-urilor, cu o cotă de 44.5%, în creștere cu 0.7%. Cota mașinilor din segmentul compact a fost de 26%, iar cota mașinilor subcompacte a fost de 17%.
De asemenea, mașinile cu motoare pe benzină dețin cea mai mare cotă de piață, de 65.7%, în creștere cu 3.3% după primele 8 luni. La polul opus, vehiculele cu motoare diesel au înregistrat o scădere a cotei de piață de 33.6%, astfel încât cota lor este de numai 13.6% după primele 8 luni.
Automobilele electrificate dețin o cotă de 20.6%. Cele pur electrice dețin o cotă de 7.8%. Aici remarcăm și creșterile masive la capitolul vânzări. Astfel, vânzările de mașini electrice au crescut cu 309.8% după primele 8 luni, iar vânzările mașinilor hibride cu încărcare la priză au crescut cu 59.6%.
Dacia Spring este lider în acest segment, cu 3526 de exemplare vândute. Acesta este urmat de Tesla Model 3 (340 de unități), Volkswagen e-Up! (332 de exemplare), Hyundai Kona (299 de mașini) și Renault Zoe (179 de bucăți).
La capitolul hibridelor plug-in, Ford Kuga a fost cel mai bine vândut model (271 de unități), urmat de Renault Captur (181 de mașini) și Mercedes-Benz GLE (172 de unități).
via APIA
Cei care au plecat după fentă să afle că în primele 8 luni s-au vândut 2983 mașini electrice (fără spring care este baterie cu roți), adică 3,6% mașini electrice. :) Cele 3526 Spring arată un trend, sărăciile cu încărcare veșnică depășesc electricele care au nevoie reală de infrastructură de reîncărcare. N-aveți ce căuta cu electrice în România decât asumat, mașină legată cu ața de casă.