Recall: Hyundai va înlocui bateriile pentru 82.000 de mașini electrice din cauza riscului de incendiu

Publicat miercuri, 24.02.2021 11:21 de Paul Cosma

Hyundai va chema în service 82.000 de mașini electrice la nivel global pentru înlocuirea bateriilor, din cauza riscului de incendiu, costurile fiind estimate la 900 de milioane de dolari.

În luna octombrie a anului trecut, Hyundai a anunțat că recheamă în service peste 25.000 de exemplare Kona Electric din cauza unui risc de incediu la baterii. 

În debutul lui 2021, una dintre mașinile implicate în recall a luat foc, iar autoritățile sud-coreene au demarat o anchetă pentru a stabili cauzele incidentului. 

Problema este una mai complexă, iar Hyundai a decis să cheme în service circa 82.000 de mașini electrice la nivel global, cele mai multe fiind exemplare Kona EV (76.000 de unități). 

Constructorul dă vina pe furnizorul de baterii, însă LG Chem susține că Hyundai nu a respectat recomandările sale privind managementul bateriei și că celulele bateriilor nu ar trebui să fie văzute drept cauza pentru riscul de incendiu. 

Până acum, au fost raportate 15 incidente în care exemplare Kona EV au luat foc: 11 în Coreea de Sud, două în Canada și câte un caz în Finlanda și Austria.

Costurile recall-ului pregătit de Hyundai sunt estimate la 900 de milioane de dolari. 

Via Reuters

  • dCi, miercuri, 24.02.2021 11:31

    Nu este adevărat ca exista risc de incendiu... acesta existând doar la mașinile pe gpl...

  • George, miercuri, 24.02.2021 11:33

    Vai de capul lor , isi doreau o masina electrica impreuna cu apple dar hyundai nu are o baterie fiabila pe masina lor.

  • Edi fa-te ca gandesti, miercuri, 24.02.2021 11:34

    Dar costurile cu reciclarea lor care sunt? Polueaza reciclarea lor ci construirea altelor noi?Cica electrica nu fumega,e ok sa dormi langa ea in garaj cu motorul pornit,ca asa ne lumina kkk,ete ca dau si ele gherle.

  • Big Fail!, miercuri, 24.02.2021 11:36

    Astia-s aia care i-au depasit pe francezi si pe japonezi ba chiar si pe nemti?

  • ACE - Craiova, miercuri, 24.02.2021 11:38

    Respect HYUNDAI - altfel te (cam) pastea (si pe tine - vezi Grupul VW) o amenda zdravana! Pe de alta parte, MULT SUCCES cu noul CUV Ioniq 5 (echipat cu baterii de acumulatoare produse de firma SK Innovation - utilizate si la KIA e-Niro)! Pentru Ioniq 5 asteptam si varianta cu tipul de baterii de generatie noua care va utiliza nichel de inalta densitate (?! kWh) care sa ofere autonomia anuntata de 800 km!

  • Pensionaru', miercuri, 24.02.2021 12:45

    Ce inseamna sa imbatranesti urat si sa te opui evolutiei si tehnologiei! 80% din manutele rosii de pe acest site sunt de la un sigur pensionar! Nu vine cu plus valoare in comentarii, doar polueaza zona, o intoxica si o face nefrecventabila! Uite aici un joc fain de sah online, tabla este cat tot ecranul, poti sa-ti petreci timpul intr-un mod constructiv, sanatos, sa intri in competitie cu altii si sa te bucuri de victorii: https://www.chess.com/ro/play/computer

  • Clubul Pensionarilor, miercuri, 24.02.2021 12:53

    daca cauta pe facebook exista si cluburi online ale pensionarilor cu intalniri pe zoom Sunt si cursuri online pentru pensionari, o gramada de activitati ca sa-ti petreci frumos timpul: https://ecdl.ro/articol/alfabetizare-digitala-pentru-seniori_115.html

  • Adrian, miercuri, 24.02.2021 13:04

    Pe un site cu masini,la o stire ca unele baterii iau foc si trebuie schimate 80000 dintre ele, au ajuns unii sa se planga ca nu aduc altii plus valoare prin comentarii si apoi te trimit sa joci sah si iti pun si linkuri. Tot ei se plang ,dar tot ei polueaza cu inutilitati sectiunea de comentarii.Acum,plus valoarea voastra,ce parere aveti despre Hyundai ca trebuie sa plateasca un miliard de euro? Cum vi se pare la tehnologia anilor 2021 stirea asta? De ce vi se pare deranjante acele comentarii care nu ridica electricele care mai iau si foc in slavi?

  • @Adrian, miercuri, 24.02.2021 13:29

    doar cel ce nu face nimic nu greseste! sunt riscurile evolutiei tehnologice, in cazul de fata totul este transparent, se schimba bateriile, nu trebuie sa planga nimeni...nu este cazul, nu este nimic tragic! O alta idee de petrecere a timpului liber este de de a citi...se poate citi de exemplu despre savanta Marie Curie care a luat premiul Nobel pentru fizica in 1903 si premiul Nobel pentru chimie in 1911...a introdus in fizica termenul de radioactivitate si a platit cu viata pentru munca, inteligenta si curiozitatea ei... am putea considera ca si ea a gresit pe undeva, nu? s-a implicat, nu a stat deoparte sa rada de munca, descoperirile si inventiile altora!

  • @@Adrian, miercuri, 24.02.2021 15:00

    ce legatura are boala lu Curie cu incediul la masina asta? Se stie de mult ca bateriile iau foc in anumite conditii de exploatare. Conditii pe care cei de la hyundai din nestiinta sau lene sau taieri de costuri nu le-au cercetat suficient. Sau vrei sa ne spui cat de avansata e cercetarea in acest domeniu necunoscut inca si se mai intampla si nenorociri? Trecem cu vederea aceata mica scapare de 80.000 de masini!!! Ca e din cauza de progres. Hai ma lasi? Au dat-o-n bara rau de tot. Rau de tot.

  • Edikkk, joi, 25.02.2021 11:27

    O eroare de proiectare tehnologică şi lipsa testelor complete din partea producătorului - LG Chem ! Hyundai o să îşi recupereze singur banii de la LG Chem, şi nu are imaginea atât de stricată dar LG Chem are imaginea clar şifonată grav Mai ales că LG Chemistry dădea în judecată SK Innovation, în loc să vadă de treabă mai bine, se pare. Clienţii cred că vor fi mai degrabă interesaţi de producători auto care îşi fac bateriile in house şi deci pot face teste complete mai bune şi mai intensive. Adică Tesla, VAG, Mercedes...

  • Edikkk, joi, 25.02.2021 11:29

    Fără să fiu fanatic, sau... dar o info Tesla au cel mai bun, avansat, complet, intensiv sistem de probe al bateriilor care urmează a fi produse. Au şi câteva inovaţii în domeniu. Nu zic că vor fi 100% safe.... dar mult mai bine ca restul.