RECORD: Un camion electric, echipat cu panouri solare, a ajuns la 6.500 m altitudine
Elvețienii de la Gebruder Weiss au reușit să atingă un record de altitudine cu un camion electric. Denumit Terren, acesta a ajuns la 6.500 de metri altitudine.
În urmă cu puțin timp, un Porsche 911 cu punți pe portale a reușit să ajungă la o altitudine record (6.734 de metri) pe vulcanul Ojos del Salado din Chile.
Pe același vulcan a fost înregistrat un alt record, de această dată pentru mașini electrice. Doar că vehiculul cu pricina nu este un model de serie, ci un camion cu zero emisii, dezvoltat de o companie din Elveția.
Prototipul, denumit Terren, este bazat pe Aebi VT450 Transporter, are direcție integrală, o baterie de 90 kWh (200 de kilometri autonomie) și este echipat cu două motoare electrice, care dezvoltă împreună 380 de cai putere.
După ce a ajuns la 3.400 de metri, echipa a decis să încerce să doboare recordul stabilit în urmă cu ceva timp de Volkswagen ID.4 GTX, adică 5.816 metri. Și a reușit, pentru că Terren a ajuns la 6.500 de metri altitudine.
Din cauza terenului accidentat, care nu permitea instalarea unei stații de încărcare, Terren a fost echipat cu panouri solare (s-au întins pe 8 metri, pe plafon). Alte panouri fotovoltaice, de această dată mobile, au fost prezente.
Potrivit echipei care a reușit acest record, 5 ore de captare a energiei solare a însemnat o autonomie de circa 150 de kilometri.
via Motor1
-
Dutz, vineri, 15.12.2023 21:31
Tu Alin ești fumat tot timpul sau doar când vezi genul ăsta de articole te apucă? Nu zic ca nu-i performanță… dar care-i legătura cu realitatea? Ce anume dovedește și este aplicabil?
-
@Dutz, vineri, 15.12.2023 23:15
E greu pentru tine. Vezi că te trage delfinul de puță. Trage-l și tu pe el.
-
Trilulilu, sâmbătă, 16.12.2023 03:32
Ce nu se spune este că a fost însoțit de încă o mașină cu generator și combustibil.
-
Clique, sâmbătă, 16.12.2023 09:33
Mhm, și cam câte sute de kg de baterii are malamutul respectiv? Asta nu dovedește nimic, exact ca și-n cazul modelelor de la N mărci preparate pentru raliuri, mașinile alea pentru curse n-au nici cea mai mică legătură cu strada, doar caroseria și atât.
-
EcoVrăjeala, sâmbătă, 16.12.2023 10:29
Mi-ar place și mie o mașină electrică cu panouri solare. Problema e că acest tip de automobile sunt interzise (aviz fanaticilor eco), vezi cazurile Lightyear și Sono Motors, companii care, după ce au anunțat producția de serie, brusc s-au lăsat păgubașe fără să motiveze în niciun fel acțiunile lor.
-
@EcoVrăjeala, sâmbătă, 16.12.2023 11:30
Să mori tu că sunt interzise? În ce țară, în toate? Ne arăți legea aia globală care le interzice? Fisker Ocean a zis că minți ca un nesimțit.
-
EcoVrăjeala, sâmbătă, 16.12.2023 12:21
Trebuia să apară un trotinetist pensat cu rucsac și vedere la glezne să agreseze pe cineva... Fisker Ocean își procură energia de la priză și (la o variantă) are câteva panouri solare pe acoperiș pentru mărirea ușoară a autonomiei. Lightyear și Sono Motors își procură energia prin panouri solare dar, la nevoie pot folosi și o priză. Înțelegi diferența? Eu sper, sincer, ca tu să ai dreptate și să văd lumea plină de mașini cu panouri solare. Interesant e că nu văd niciun mare ecologist să susțină acest tip de automobile cu adevărat ecologice.
-
Banditos, sâmbătă, 16.12.2023 15:26
@Ecovrajeala... te vad bine informat iar mie imi este lene sa caut...poti pune un link unde gasim interzicerea vanzarii masinilor propulsate de panouri solare? Sau e doar vrajeala de a ta...
-
@Banditos, sâmbătă, 16.12.2023 16:07
L-am întrebat și eu și a reieșit că mănâncă kkt. Apoi a început să se plângă de mitocănie în timp ce îmi zicea să îmi dau cu ruj. Au șters moderatorii conversația.
-
Dutz, sâmbătă, 16.12.2023 16:29
Hai ca asta este interesantă. Ca este sau nu interzisă montarea panourilor pe mașini (nu văd de ce ar fi), nu contează pentru ca este o prostie enorma din punct de vedere randament și asta o poate pricepe oricine care își ia o mică pauză respiră și folosește deja ce știe. Adică mașinile nu stau pe acoperișuri expuse cât mai mult și eficient (ca și orientare) la soare. Degeaba pui panouri solare și toate componentele de care este nevoie când foarte multe mașini stau prin garaje, parcări acoperite, pe sub copaci sau printre clădiri care în afara orelor amiezii “produc” umbră. Orice calcul ai face amplasarea panourilor pe mașină este o reducere substanțială a “productie” de electricitate care se face cu costuri suplimentare (deloc neglijabile), cum spuneam nu se ia panoul și se “lipește” pe mașină… trebuie integrat, customizat, produs dedicat samd. Altfel spus nu se merită… Sunt acoperişuri, câmpuri, dealuri cu orientare ideală unde același panou ca și suprafața (cu 20% cost de fabricație) ar produce de cel puțin 5X mai multă electricitate. Acuma focile-s foci și obsesia este obsesie indiferent de argumente și cifre. PS eu îmi parchez intenționat mașina la umbră și nu-s singurul care știe de ce, chiar din contră ;))
-
Dutz "noaptea NU bate vântul", sâmbătă, 16.12.2023 16:45
Fisker Ocean spune clar că intenția e doar sa adauge niște sute de km anual. Nu să funcționeze doar cu panourile. Dar e bine ca ai venit sa ne explici cum e cu prostia enormă. Vad ca te pricepi și la panouri nu doar la eoliene.
-
@Banditos, sâmbătă, 16.12.2023 16:46
L-am întrebat și eu și a reieșit că mănâncă kkt. Apoi a început să se plângă de mitocănie în timp ce îmi zicea să îmi dau cu ruj. Au șters moderatorii conversația.
-
Mircea Badea, luni, 18.12.2023 07:16
ce dizal mai poate face asta?! presimt ca la coborare a alimentat un sat o saptamana intreaga, prea plin de electricitate. in viitor am putea "extinde" niste panouri sub forma de pom deasupra masinii..
-
Asa e?, luni, 18.12.2023 10:34
Probabil 8 metri patrati de panouri. Un metru patrat are ~1 kW. Deci 1 x 8 x 5ore = 40kWh acumulati Asta daca randamentul ar fi 100%. Bine, pentru cantitatea asta de energie cred ca a stat o zi intreaga (musai vreme frumoasa) pentru ca radiatia nu e maxima tot timpul, depinde de ora, de nebulozitate, eu am presupus maxim de-a lungul celor 5 ore.
-
Snow, luni, 18.12.2023 17:31
Multi oameni nu sunt capabili de calcule aritmetice simple. O masina electrica buna are un acumulator de 70-100 KW. Panourile solare de pe acoperis, capota si portbagaj capteaza vreo 500 de Wati (0,5 kW) pe soare puternic. 5 ore de incarcare pe zi (practic o zi intreaga de tinut masina in soare) ar incarca bateria cam cu 2,5 KW adica cam 3,5%-2,5% din capacitate. De-aia putem spune ca o masina electrica acoperita cu panouri solare NU MERGE ! Un camion electric ... e si mai rau. Probabil ca are o baterie de 200-250 KW si panourile (duble ca suprafata fata de un autoturism) ii aduc sa zicem 1 KW in fiecare ora, 5 KW pe zi ... Or la panta din poza consuma probabil 70-80 KW la suta ... Cam la fel unii oameni isi imagineaza ca daca isi pun panouri fotovoltaice pe acoperis isi vor incalzi casa gratis iarna ! Teoretic se poate in practica ... nu prea ! Sau - in sfarsit - investind probabil 300.000 de Euro intr-un sistem de 300 KW poti obtine intr-o zi mohorata si geroasa de Ianuarie vreo 10-15 KW cu care sa-ti incalzesti o casa mica si bine izolata.
-
Mircea Badea, marţi, 19.12.2023 03:52
se vor inventa(sau de la sertar) panouri ce se incarca de la radiatia cosmica, de la neutrini, de la curbura spatiului etc...suntem inconjurati de energie verde!
Citeste si
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | vineri, 8 noiembrieNoul Mercedes-Benz CLA electric stabilește un nou record: peste 3700 km parcurși în 24 de oreNoua generație Mercedes-Benz CLA a stabilit un nou record pentru mașinile electrice. Un prototip al viitorului model de serie a reușit să parcurgă peste 3700 de kilometri în doar o singură zi. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | joi, 31 octombrieSuzuki: primul model electric va fi dezvoltat împreună cu ToyotaPrimul model electric Suzuki va fi dezvoltat împreună cu Toyota, au dezvăluit oficial cele două mărci japoneze. Viitorul model va fi lansat în 2025, iar producția va avea loc în India. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | miercuri, 30 octombrieViitoarele modele electrice Porsche ar putea primi și motorizări termicePorsche nu vrea să renunțe la motoarele termice nici în deceniul următor. Constructorul german a dezvăluit că chiar și modelele concepute pentru a fi exclusiv electrice ar putea primi motorizări termice în viitor. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | luni, 28 octombrieChinezii de la CATL prezintă o baterie pentru mașinile hibride PHEV: autonomie electrică de 400 kmCompania chineză CATL, cel mai mare producător de baterii de mașini electrice din lume, a prezentat o nouă baterie pentru mașinile hibride plug-in. Aceasta are în compoziție litiu și sodiu și promite să ofere o autonomie electrică de 400 de kilometri. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | vineri, 25 octombrieDodge Charger electric va primi versiune cu baterie în stare solidă din 2026Versiunea electrică a lui Dodge Charger va primi acumulatori în stare solidă începând din 2026. Mașinile care vor fi produse vor fi prototipuri. Citeste tot
Super tare pt overlanding si expeditii. Nu te mai doare capul ca ramai fara combustibil si vai trebuie niscaivai lichid auriu dar esti la sute de km departare de orice asezamant. Si in conditiile actuale panourile solare sunt foarte slabe ca eficienta de captare a energiei, abia la +20%. Se vorbesc de niste panouri experimentale care sa treaca de 30% eficienta. Iti dai seama cat de avansati am fi fost cu tehnologia electrica in loc sa se cheltuiasca miliarde de dolari pe cacofonii pt motorizari pe combustie, daca aceiasi bani s-ar fi investit in cercetarea pt panouri solare si baterii (stocare energie).