Renault a deschis un Centru Tehnic de testare a maşinilor la Titu

Publicat miercuri, 15.09.2010 15:09 de Bogdan Mirică, Mircea Meșter

România intră pe lista selectă a ţărilor care deţin un centru tehnic de testare pentru maşinile care urmează să se lanseze pe piaţă. Centrul le aparţine celor de la Renault şi se află în judeţul Dâmboviţa.

Renault Technologie Roumanie a inaugurat astăzi Centrul Tehnic Titu, un complex de testare care vine în completarea centrelor de încercări de la Aubevoye şi Lardy din Franţa şi este dedicat în principal optimizării vehiculelor şi organelor mecanice din gama Entry (M0).

Centrul de la Titu este situat pe un teren de 350 ha, la jumătatea distanţei dintre uzina Dacia de la Piteşti şi birourile de proiectare ale Renault Technologie Roumanie (RTR) de la Bucureşti. Centrul realizează încercări pentru vehicule şi componente mecanice ale Grupului Renault.

Centrul cuprinde 100 de bancuri de încercări destinate vehiculelor întregi şi componentelor acestora (amortizoare, punţi, Grup Motopropulsor etc.). Acestea permit recrearea unor condiţii de funcţionare extreme: rezistenţa la frig, simulator de expunere la soare, cabină de ploaie etc. Pentru a analiza comportamentul vehiculelor sunt prevăzute zece tipuri de piste, cu o lungime totală de 32 de km. Inelul de viteză, pistele deformate, zona de proiecţie sub caroserie sau zonele de apă reproduc condiţii de rulare a maşinilor pe care clienţii le pot întâlni în toată lumea

"La Titu se vor testa în principal modelele construite pe platforma Logan, deci cele ale mărcii Dacia. Dar vor exista şi cazuri în care Renault va testa viitoarele modele ale mărcii la acest Centru Tehnic", a declarat pentru jurnaliştii prezenţi la eveniment Patrick Pelata, director General Delegat pentru Operaţiuni al Renault

Primele echipe s-au instalat la Titu în iunie 2010 şi, până la sfârşitul anului, Centrul va avea o echipă de 300 de persoane. Primele încercări pe piste sunt prevăzute pentru luna octombrie 2010.

Centrul Tehnic Titu reprezintă o investiţie de 166 de milioane de euro. Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare a finanţat construcţia centrului cu 44 de milioane de euro. Prin această investiţie, BERD susţine singurul grup auto cu activităţi de design, inginerie şi producţie în regiune şi un proiect cu impact major asupra competenţelor de inginerie ale companiei şi furnizorilor săi.

Şantier

Şantierul a fost inaugurat în prezenţa oficialilor Renault şi a autorităţilor române pe 18 septembrie 2008. Construcţia centrului a fost realizată cu antreprize exclusiv româneşti, cu aproximativ 500 de muncitori români. În timpul celor aproape 950.000 de ore de lucru, nu a avut loc niciun accident de muncă. Mijloacele de încercare au fost produse de furnizorii de sisteme de testare ai Renault la nivel mondial şi utilizează cele mai avansate tehnologii în domeniu.

  • Ady Morosan, miercuri, 15.09.2010 18:39
    Sperante

    Sa speram ca in curand o sa avem si un circuit sau chiar doua de Formula 1. Trist e ca bulgarii ne-au luat-o inainte

  • Dpp, miercuri, 15.09.2010 19:50
    @Ady Morosan

    Hai sa nu ne imbatam cu apa rece. De la Centru Tehnic de testare a masinilor pana la circuit de F1 (sau chiar doua) e cale lunga rau de tot. Romanii nostri nu sunt in stare sa se uite decat la fotbal si telenovele si/sau videoclipuri cu Guta si tu vrei sa dea intre 70 si 300 euro ca sa ii vada "pe unii cum se invart intr-un cerc". Bulgarii s-au cam facut de kko cu etapa de WRC organizata, deci lasa-ma sa ma bucur ca (inca) nu avem un circuit de F1 sau ca nu gazduim o etapa de WRC. Inca nu suntem pregatiti. S-a putea sa nu fim vreodata.

  • 745, miercuri, 15.09.2010 20:41

    investitie inutila masinile se pot testa la fel de bine si pe strazile din Romania.... plus ca astia degeaba fac testele astea, ca Renaulturile oricum au greierasi de la 0 km. Asta e realitatea. Oricum, felicitari Renault.

  • sandman, miercuri, 15.09.2010 21:25
    pista

    e bine ca se investeste. s-au creat noi locuri de munca, ceea ce e f bine. poate francezii de la birourile din bucuresti o sa fie mai ingaduitori cu angajatii de acolo. oricum, nu o sa imi iau in veci masina franceza-romana

  • adi, miercuri, 15.09.2010 22:04
    hmmm....

    piste din beton asternut de sc Cominco sa ? ma intreb cat o sa reziste ?

  • mare ti-e gradina Doamne..., joi, 16.09.2010 00:55
    @745

    realitatea? vrei sa stii care-i realitatea? realitatea e ca tu n-ai condus niciun model Renault din generatiile actuale ca sa stii ce rahat mananci... altfel n-ai mai fi scris bazaconii gen greierasi la 0 km

  • 745, joi, 16.09.2010 02:15

    prietene ramai tu in gradina si lasa-ma pe mine sa sar gardul..... Renaulturile sunt niste cotetze de masini, incepand cu megane sedane, bicorp terminand cu laguna care zici ca e un sac de piese.....masini mai putin legate ca renaulturile nu exista. Cu tot respectul pentru posesorii de Renault insa modelele vechi erau mai stralucite decat cele actuale.

  • asm, joi, 16.09.2010 08:48
    bravo

    Bună treaba asta de la Titu şi mă bucur că se adună nişte creiere româneşti acolo, care dacă au condiţii pot să se ţină de treabă. Pe de altă parte, eu aş fi tare curios ce fac maşinile alea din poza 4.

  • s. freud, joi, 16.09.2010 10:19
    @745

    ce sa ne asteptam de la un teribilist de15-20 ani care nu vorbeste romaneste ci romaneshte, huh? eu unul cred ca esti o pierdere de vreme

  • lol, joi, 16.09.2010 12:17

    credeam ca orice masina merge in romania zilnic e ca intr-un imens centru tehnic de testare :)))))

  • traian, joi, 16.09.2010 14:10

    asta ii si circuit...ramane sa constatam tarifele pentru amatorii de senzatii tari cu masinile personale.

  • dumbravaandrei, joi, 16.09.2010 21:29
    Felicitari Renault

    Felicitari celor de la Renault care investesc in pregatirea si formarea acelor romani care doresc sa activeze in proiectarea si fabricarea automobilelor si subansamblelor aferente acestora. Cine n-a vazut in viata lui cum se lucreaza in proiectare, ar fi bine sa nu critice utilitatea acestui centru. Una este sa stai sa testezi o masina 1 mil Km pe strada (ceea ce ti-ar lua extraordinar de mult timp) si cu totul altceva este sa ai un LABORATOR la disopozitie 24h/24h, cu toate dotarile de masurare si identificare necesare. @traian nu cred ca pe aceasta pista se va permite si accesul publicului din simpla idee ca acolo sunt secrete comerciale si nu cumva sa vie cineva de pe la competitori sa traga cu ochiul. Cat despre cei ce critica masinile Renault, nu am sa va zic decat un singur lucru: Renault nu este o marca ce produce masini de fite. Produce masini care sa te duca din punctul A in punctul B oferindu-ti o securitate de invidiat pe care nimeni nu a reusit sa o depaseasca la acelasi nivel de pret, ca sa nu mai pomenesc de eficienta motoarelor lor si de alti factori tehnici care cu siguranta nu ti-i poate prezenta vecinul care tocmai si-a cumparat o masina fabricata acum 14-15 ani si merge cu ea cu maneaua la maxim si geamurile coborate cand afara sunt -20 grade Celsius.

  • AdrianosFidi, marţi, 21.09.2010 13:21
    @AdyMorosan

    piste de circuit ... ar fi bine sa se construiasca pentru vitezomani ( cu plata , sa nu mai fie pericol asa mare pentru drumurile publice ) si firmele poate pentru masini scumpe ...