Renault nu va produce viitorul propulsor 1.6 dCi in Romania

Publicat miercuri, 22.04.2009 18:19 de Bogdan Mirică

Renault a anuntat oficial astazi ca motorul dCi de 1.6 litri va fi produs in Franta, si nu in Romania sau Spania, asa cum se vehiculase. Propulsorul va avea tot 130 de cai, insa va consuma mai putin decat actualul 1.9 dCi.

Faptul ca Renault a dezvoltat un nou motor diesel dCi performant, cu o capacitate de 1.6 litri, este un lucru deja stiut. Ceea ce nu se stia insa pana acum era ocul unde francezii vor alege sa produca noul propulsor. Lista uzinelor candidate includea amplasamentul de la Mioveni, o fabrica din Valladolid, Spania, si una din Franta.

Din pacate pentru noi, Renault a anuntat astazi ca a ales uzina din Franta ca loc de productie a noului propulsor, in defavoarea Romaniei. Comunicatul de presa anunta ca motorul care urmeaza sa intre pe linia de asamblare incepand cu 2011, va fi produs la uzina din orasul Cleon, Franta.

Constructorul francez a declarat prin intermediul unui purtator de cuvant ca a facut aceasta alegere pentru ca uzina din Cleon dispunea deja de echipamentul necesar pentru productia motorului dCi, iar investitia finala va fi mai ieftina si multumita subventiilor primite din partea guvernului.

Decizia luata de oficialii Renault va mentine 450 de locuri de munca la Cleon. Motorul de 1.6 litri diesel va pune accent pe eficienta si nu neaparat pe putere. Practic, inlocuitorul actualului 1.9 dCi va livra acelasi bagaj de putere de 130 de cai, insa va putea oferi emisii de dioxid de carbon mai scazute cu 30 g/km. Nici consumul nu va fi uitat, unitatea de 1.6 litri urmand sa ofere valori mai mici cu aproximativ 20%.

via | Mediafax

  • Cristi, miercuri, 22.04.2009 18:58
    Bravo lor...francezilor

    Important este sa fie fiabil.E decizia lor unde isi fac motoarele ca doar au puterea de a alege.Noi suntem niste executanti si atat.20 de ani am avut aceeasi dacie 1300 si daca nu veneau francezii sa preia uzina din mioveni probabil ca acum si acum aveam dacia nova scoasa pe banda de fabricatie :))))) Din pacate noi suntem decat mana de lucru pentru multinationale si suntem ofticati cand pierdem cate un eventual proiect..... Vorba aceea : "C'est la vie"

  • cozappz, miercuri, 22.04.2009 20:11
    Cuplu?

    Ce cuplu are ? “Horsepower sells cars; torque wins races”

  • tds, miercuri, 22.04.2009 23:39

    aparent, renault se lauda ca o sa aiba tot 300 nm ca si 1.9 dci 130cp, dar 'om trai si 'om vedea

  • LauCalin, joi, 23.04.2009 09:11
    cristi @

    De acord cu ce zici tu, cu o mica completare: poate ca daca Renault nu ar fi venit in Romania, Dacia poate nu ar mai fi existat acum pentru ca era prea proasta si la aceiasi bani puteai sa cumperi alceva mai bun. In alta ordine de idei, din punct de vedere al marketing-ului Renault, era normal sa fie asa. Pe langa faptul ca se pastreaza cateva sute de locuri in Franta, asocierea acestui motor cu Romania nu ar fi dat bine la imaginea masinilor. Este si o chestie psihologica. Sa spui ca Laguna sau Espace, adica masini destul de scumpe, au motoare facute in Romania si nu in Franta... nu prea ii suna bine unui posibil cumparator.

  • Raul, joi, 23.04.2009 23:10
    cuplul conteaza, restul sunt povesti

    sunt curios si eu ce cuplu va scoate motorul de 1.6

  • Maka, joi, 23.04.2009 23:22

    Cum e prea sus pozitionat dpdv performanta ca sa echipeze Logan si in Franta s-a decis sa se faca orice pentru salvarea locurilor de munca ale bastinosilor, decizia era de anticipat. Cine stie daca intr-o zi nu vor muta si fabrica de la Mioveni in Franta. Norocul nostru ca e complicat si scump iar banii nu se gasesc usor acum... Apropos, D-nilor redactori la Ford ce faina se mai macina? Mai fac ceva in Romania sau s-au dat la fund. Angajatii aceia mai traiesc? Din ce? Statul romana pana la urma le-a dat ajutor asa cum anuntati voi cu ceva luni in urma?