Renault prezintă Morphoz: conceptul este dezvoltat pe o nouă platformă și anticipează lansarea unei noi game de modele electrice

Publicat luni, 02.03.2020 11:28 de Daniel Popescu, Foto: Renault

Renault a publicat primele imagini și informații tehnice pentru conceptul electric Morphoz, care este dezvoltat pe o nouă platformă și anticipează lansarea unei noi game de modele electrice.

Renault a prezentat luni dimineață primele imagini și informații tehnice pentru conceptul electric Morphoz, care va avea o importanță majoră în viitoarea strategie a constructorului francez. Conceptul a fost dezvoltat pe noua platformă CMF-EV, care va fi dedicată exclusiv viitoarelor modele electrice ale constructorului.

Principalul avantaj al noii platforme este că cele patru roți sunt poziționate mai aproape de marginile conceptului, ceea ce permite echiparea conceptului cu o baterie de capacitate mai mare și poziționarea acesteia mai aproape de sol. În plus, această platformă va permite adoptarea unor game variate de baterii.

Noua platformă este potrivită pentru dezvoltarea unor modele de serie din părțile superioare ale segmentelor B și C.

De altfel, conceptul Morphoz este dezvoltat în două versiuni: prima este dedicată mediului urban și are o lungime de 4.4 metri cu un ampatament de 2.730 mm, în timp ce a doua este adaptată mediului extra-urban și are o lungime de 4.8 metri, cu un ampatament de 2.930 mm.

Indiferent de versiune, conceptul are o lățime de 2 metri, o înălțime de 1.55 metri și utilizează jante de 22 inch.

Caracteristicile noii platforme au permis celor de la Renault să dezvolte un concept cu linii de design complet diferite de cele ale modelelor electrice existente, iar unele dintre acestea vor fi adaptate inclusiv pentru viitoarele modele de serie. Renault oferă puține detalii despre interior și menționează doar prezența unui ecran de 10.2 inch și a unui spațiu suplimentar pentru picioarele pasagerilor din spate.

Din punct de vedere tehnic, Renault Morphoz este echipat cu un singur motor electric de 136 cai putere în cazul versiunii pentru oraș și de 218 cai putere în cazul variantei pentru călătorii.

Versiunea "pentru oraș" de 4.4 metri are o baterie de 40 kWh care oferă o autonomie de 400 de kilometri, în timp ce versiunea pentru mediul extra-urban primește o baterie suplimentară de 50 kWh, astfel că autonomia totală ajunge la 700 de kilometri datorită acumulatorilor de 90 kWh.

Încărcarea bateriei se face prin inducție, însă Renault nu oferă detalii suplimentare în acest sens.

De asemenea, Renault menționează că Morphoz are sisteme de asistenta specifice nivelului 3 de autonomie și afirmă că în viitor va oferi inclusiv sisteme de nivelul 4. Nu există planuri pentru lansarea unei versiuni de serie pentru Morphoz, însă pe de altă parte Renault vă lansa numeroase modele electrice pe platforma CMF-EV în perioada următoare.

Via Renault

  • ACE - Craiova, luni, 02.03.2020 13:27

    MINUNE ?! Versiunea DE SERIE a masinii KIA e-Niro, cu baterie de 64 kWh a obtinut (de circa 1 an si jumatate), o autonomie electrica de 455 km, masurata in ciclul WLTP, ceea ce inseamna circa 475-500 km in conditii ideale si circa 350-375 km in conditii dure, de iarna....iar RENAULT obtine in anul 2020 pe UN CONCEPT, cu o baterie de acumulatori URIASA, de 90 kWh, DOAR 400 km?! @automarket.ro ATENTIE privind unitatile de masura: * kWh - capacitatea bateriei * kW - puterea statiilor de incarcare Cineva a gresit CEVA......

  • daniel.popescu, luni, 02.03.2020 14:25

    @ACE - Craiova: Multumim pentru observatie, am modificat.

  • Un om informat, luni, 02.03.2020 14:53

    Citat din articolul lui Daniel Popescu: "Versiunea "pentru oraș" de 4.4 metri are o baterie de 90 kWh care oferă o autonomie de 400 de kilometri, în timp ce versiunea pentru mediul extra-urban primește o baterie suplimentară de 50 kWh, astfel că autonomia totală ajunge la 700 de kilometri datorită acumulatorilor de 160 kWh." Acum varianta mea: "Versiunea pentru oras are 4,4 metri lungime cu o baterie de 40 kWh capacitate, suficienta pentru a acoperi 400 de km. In versiunea extra-urban, partea din fata a masinii se extinde cu 0,4 metri, facand loc unei baterii suplimentare de 50 kWh, de asemenea, pasagerii bucurandu-se de mai mult spatiu interior. Capacitatea totala a bateriei devine 90 kWh, iar autonomia atinge 700 de km." Puteti publica exact varianta mea, cu cuvintele mele, eu nu ma supar. Ia sa vedem.. Cu placere ;)

  • X, luni, 02.03.2020 15:05

    Intr-o versiune scurtă, conceptul Morphoz este un SUV mare urban sau chiar compact de 4,40 m, cu coduri de categorie, cum ar fi roți cu diametru mare, hota foarte orizontală și o pupa ridicată. După alungirea de 40 cm, acest concept devine un SUV de familie de 4,80 m. Modificarea are loc la nivelul stâlpului A, adică în fața ușilor din față, dar și la nivelul portbagajului. Datorită acestei modificări, acest concept poate prelua baterii suplimentare de 50 kW / h, care le completează pe cele de 40 kW / h instalate pe podea. Aceste baterii suplimentare ar fi încărcate într-un fel de stații de service, la fel ca sistemul companiei Better Place, care a dispărut de atunci. Volumul de încărcare este de asemenea în creștere, dar producătorul nu a comunicat nicio valoare. https://www.caradisiac.com/presentation-video-renault-morphoz-concept-une-autre-idee-de-la-famille-181663.htm

  • TripleX, luni, 02.03.2020 15:57

    Acest concept seamana foarte tare cu Duster concept din 2009

  • DLP, luni, 02.03.2020 16:11

    isi mai aduce cineva aminte de VelSatis concept (nu ca m-ar fi dat pe spate) vs "ce s-a putut efectiv realiza in fabricile Renault"? ...asa ma gandeam si eu.

  • Octavian, luni, 02.03.2020 17:00

    Jante de 23 inch nu au gasit? Daca-s doar de 22 nu ma intereseaza.

  • fanel, luni, 02.03.2020 19:33

    Eu inteleg ca in urmatorii ani Renault va renunta la designul de tip "val" al ansamblului calandru/radiator -far (asa cum il regasim in toate modelele actuale) si va alege un desen mai simplu asa cum este aici la Morphoz linie orizontala ce va include farurile. "C"-ul actual (DLR-ul) va ajunge un T rasturnat amintind de ciocanul lui Thor de la Volvo. Cum cei de la Renault sunt consecventi designul stopului are toate sansele sa devina si el o linie neintrerupta (oricum au facut primul pas cu stopurile de la Megane) PS nu se vorbeste nimic de dimensiunea portbagajului

  • Edikkk, marţi, 03.03.2020 01:46

    Nu sunt două maşini diferite ci este vorba de aceiaşi maşină :) Maşina base este de oraş, apoi ca să nu cari o baterie masivă suplimentară inutil, pentru că cea iniţială acoperă nevoia în 98% din cazuri Şi când vrei extra, "apeşi un buton" şi maşina începe să se lungească, la un punct service îţi montează automat bateria suplimentară - care este deja încărcată - fiind folosită la o unitate service dar şi de echilibrare a reţelei electrice - şi brusc maşina devine o "altă maşină" Este un concept, nu ştiu dacă va ajunge în producţie aşa în totalitate dar este foarte PROBABIL ca să avem în PRODUCŢIE maşini care vor fi vândute cu baterie mică, medie, mare Şi dacă ai cumpărat cu baterie mică să poţi MONTA SUPLIMENTAR pentru o perioadă limitată prin închiriere baterie suplimentară - o foloseşti pentru concediu - apoi o returnezi. SAU acea baterie suplimentară, o cumperi, o laşi acasă şi doar în concedii o montezi pe maşină să o iei cu tine pentru extra range. https://youtu.be/SdwkRwcORwc .