Renault Scenic Hybrid Assist devine primul model micro-hibrid al francezilor

Publicat luni, 10.07.2017 11:48 de Bogdan Mirică

Renault Scenic și Grand Scenic sunt deja disponibile în versiuni micro-hibride pe piața din Marea Britanie. Ambele modele beneficiază de o baterie de capacitatea redusă care ajută la accelerare.

Renault deschide o nouă pagină în istoria sa. Francezii au deschis oficial lista de comenzi pentru versiunile micro-hibride ale modelelor Scenic și Grand Scenic pe piața din Marea Britanie. Astfel, Renault pășește oficial într-o nouă era, cea a hibridizării ușoare a gamei sale, o măsură pe care francezii vor să o implementeze la nivelul întregului grup după scandalul Dieselgate și popularizarea în scădere a versiunilor alimentate cu motorină.

Sistemul mild hybrid (micro-hibrid) din gama Renault poartă numele Hybrid Assist și caută să le ofere clienților un consum redus, la pachet cu emisii scăzute și ceva mai multe resurse.

Așadar, în oferta Renault din Europa vom regăsi monovolumele Scenic și Grand Scenic alături de versiunea dCi 110 Hybrid Assist.

Ansamblul constă într-un motor clasic de 1.5 litri și 110 cai putere, la care a fost adăugat un agregat electric de 10 kW. Acesta din urmă este ținut în viață de o baterie de 48V cu o capacitate redusă, de 150Wh. Energia înmagazinată de baterie nu-i permite mașinii să ruleze pur electric, ci să asiste motorul termic aducând 70 de Nm suplimentari disponibili încă de la 1000 rpm.

Motorul electric are rolul de a îmbunătăți consumul cu 10 procente și de a reduce nivelul de emisii, Scenic ajungând acum la emisii medii mixte de doar 94 g/km. 

Bateria de 48V este localizată în spatele celui de-al doilea rând de scaune, în cazul lui Scenic, sau în locul roții de rezervă în cazul lui Grand Scenic.

În versiune micro-hibridă, Scenic are nevoie de 12.9 secunde până la 100 de km/h, în vreme ce Grand Scenic este ceva mai lent: 13.7 secunde. Consumul promis de Renault? Doar 2.9 litri/100 de kilometri, valabil pentru ambele variante de caroserie.

Bateria de mici dimensiuni, aleasă tocmai pentru a nu ridica prețul mașinii, va fi încărcată cu energia rezultată în timpul decelerării, colectată de sistemul MGU (Motor Generation Unit). 

Prețurile pentru un Scenic în versiune micro-hibridă pornesc de la 25.000 de lire, echivalentul a 28.000 de euro, în vreme ce Grand Scenic scoate din buzunar aproape 27.000 de lire, echivalentul a 30.000 de euro.

Chiar dacă aceste prețuri nu au o relevanță pentru piața europeană, implicit pentru cea de la noi, trebuie să reținem doar că în Anglia diferența dintre versiunea diesel de 110 cai putere și cea micro-hibrid este de 1000 de lire, adică 1100 de euro.

  • LR, luni, 10.07.2017 12:31

    Poate dați și sursa (sau bârfa) de unde ați preluat știrea. Capacitatea de 150Wh a bateriei e prea mică pentru o astfel de aplicație. Mai ales că, după locul amplasării, ne putem imagina cam ce dimensiuni are această baterie. Și dacă ar fi una de tip start/stop/Pb-acid, capacitatea ei ar trebui să fie cu cel puțin un ordin de mărime mai ridicată, dacă nu chiar cu două ordine de mărime.

  • Nicu, luni, 10.07.2017 13:45

    A incercat si Peugeot-Citroen cu hybrid pe motorina, probabil tot la consum mai mic s-au gandit si ei, dar sistemul per total e mai costisitor decat unul pe benzina. Plus ca la testele in conditii reale DS5 hybrid a emis de 7 ori mai mult NOx decat declarau. Eu nu as cumpara hibrid pe motorina.

  • Calin D, luni, 10.07.2017 13:47

    este o greseala ( pardonabila ! ) Este vb probabil de o baterie de 150 Ah, nu Wh. Poate fi si Pb-Acid, nu trebuie sa divinizam bateriile gel ... important este sa fie obligatoriu deep-cycle. Neclaritate: este sau nu, plug-in ? Din exprimarea "Bineînțeles, bateria este încărcată SI de motorul cu ardere internă." inclin sa cred ca da ...

  • vianu, luni, 10.07.2017 14:49

    Ciudat, sunt mai bine de 2 saptamani de cand faceam o configuratie de Scenic pe site-urile englez si frrancez si oferta de micro hibrid era deja valabila Interesant, in schimb, lipsa de promovare a tehnologiei....care ar fi motivele acestei "taceri"? Sa fie vorba doar de un experiment testat in conditii reale, un upgrade a dieselurilor actuale pentru a satisface normele viitoare....oricum pare a fi ca ceva facut pe genunchi....

  • mircea, luni, 10.07.2017 17:17

    @LR, @Calin D, @Vianu Am intrat puțin prin textul colegului meu și am refăcut pasajele incerte. Așa cum ați observat foarte bine, e un sistem micro-hibrid, adică cea mai accesibilă variantă de hibridizare disponibilă pe piață în acest moment, nu de un hibrid plin, de un hibrid plug-in sau de un range extender, adică celelalte 3 variante de hibridizare. Mulțumesc pentru sesizări, sper să fie totul foarte clar acum.

  • LR, luni, 10.07.2017 19:38

    Nicu, Sistemul PSA era diferit: motorul electric antrena puntea spate și implica niște costuri suplimentare de producție. În schimb, transforma automobilul pe care era montat dintr-un FWD într-unul AWD. Sistemul microhibrid al Renault integrează, probabil, mașina electrică în volantă sau în cutia de viteze, fiind o soluție mai ieftină.

  • Edik, luni, 10.07.2017 22:11

    Este sistemul similar celor de la Suzuki SHVS bunicel dar departe de ce are nevoie piaţa - şi anume sistemul e-power dar se pare că sunt dependenţi de fabrica LG Chem din Polonia care nu este încă gata

  • vianu, luni, 10.07.2017 22:38

    @LR...ceva explicatii https://m.youtube.com/results?q=renault scenic 2017 hybrid&sm=3 @Mircea thumb up!

  • LauCalin, luni, 10.07.2017 22:40

    Nimic nou sub soare. Tehnologie folosita de PSA in urma cu 6-7 ani, abandonata pentru ca era prea scumpa. Daca mai tinem cont ca Renault incearca sa renunte la motoarele pe motorina, mai ales la clasele inferioare, poate fi vazut cumva ca un paradox aceasta miscare. Ca sa nu mai zicem de regulile tot mai stricte impuse motoarelor pe motorina, inclusiv in tara "mama". Si mai e o chestie. Din cate am citit, rularea pur electrica tinde spre 0 km. Poate ca nu ar fi fost rau sa urmeze directie celor de la Toyota.

  • Edik, marţi, 11.07.2017 04:57

    dle LaurCalin micro hibridele nu au range electric pentru că sistemul este folosit la plecarea de pe loc şi la frânare (recupererea energiei) ceea ce duce la o reducere a consumului de 10% cel puţin - lucru extraordinar de bun.

  • vianu, marţi, 11.07.2017 08:10

    "directia" de la toyota e un sistem complex ce presupune regandirea intregului ansamblu motor-transmisie. Ce a facut renault e doar un artificiu in conditiile in care nu pare sa-si fi pus la modul serios problema hibridizarii ofertei.

  • @Edik, marţi, 11.07.2017 11:18

    Sa economisesti 10% cand ai un consum de 6-6.5 urban, nu mi se pare o mare afacere. Dar poate nu sunt eu obisnuit sa ma bucur la orice acadea pe bat. La economia aia, cred ca renteaza mai mult un simplu Scenic DCI, cu dotarile bune, la nivelul pretului versiunii din stire.

  • LR, miercuri, 12.07.2017 07:13

    Calin D, 1. Este o greșeală impardonabilă. Ah și Wh nu sunt același lucru. Nu poți publica informații într-un domeniu, dacă n-ai habar despre ce vorbești. 2. Nu știu de unde ai scos tu bateriile cu gel. Eu n-am pomenit nimic despre ele. Mai departe, confunzi aceste baterii: cele cu gel, ca și SLA, VRLA, AGM etc., fac parte din categoria bateriilor Pb-acid. 3. Nu era nimic neclar: "Bineînțeles, bateria este încărcată și de motorul cu ardere internă." Aici, se referea la faptul că sistemul start/stop este setat să lase ansamblul motor dci + alternator să funcționeze, chiar dacă autovehiculul se oprește la semafor, până la încărcarea completă a bateriei. Asta, pe lângă încărcarea ei prin frânare regenerativă. Nici vorbă de plug-in (pentru ce? Pentru o baterie atât de mică? Ca să ce?! Ca să mai rulezi vreo câteva sute de metri în mod electric?).

  • Stell, duminică, 06.08.2023 21:25

    Salut..care ma puteti ajuta si pe mine la o problema..am un grand scenic model 2018 hybrid asist si mi-a aparut check stop start electric ..mentionez ca acum bateria hybrid este sub tensiune 0 curent ..am schimbat alternator din spusele la 2 cu testeru si tot nimic..imi da mesaj cu ceva electric danger ..intra intr-o protectie si nu incarca deloc..si cred ca si alternatorul vechi 50% nu avea nimic pt ca incarca pana la 10secunde pe tester apoi intra start stop si se oprea incarcarea..multumesc