Renault şi Nissan vor produce maşinile în fabrici comune, pentru a economisi 4 miliarde de dolari pe an

Publicat vineri, 24.01.2014 12:03 de Sebastian Toma

Alianţa Renault-Nissan va aplica o întărire a parteneriatului. Cele două mărci vor uni departamentele de dezvoltare şi vor produce modele în fabrici comune pentru a economisi aproape patru miliarde de dolari pe an.

Renault şi Nissan vor face una dintre cele mai drastice mişcări de reducere a costurilor, titrează cei de la Reuters, prin unirea departamentelor de dezvoltare şi de producţie. Cele două mărci vor dezvolta la comun tehnologii şi modele noi, pe care le vor produce în fabrici comune, pe aceeaşi linie.

Prima uzină modificată astfel va fi cea din India, unde schimbarea se va aplica din 2015, dar modificările vor fi aplicate altor 10 ţări până în 2020, potrivit publicaţiei japoneze Nikkei. Alianţa Renault-Nissan are aproape 50 de fabrici la nivel mondial şi urmează să implice şi ruşii de la AvtoVaz în această măsură, spun cei de la Nikkei.

Parteneriatul dintre Renault-Nissan şi Daimler implică deja producţia pe aceeaşi linie a modelelor cu platforme comune, după cum dictează noul plan al alianţei franco-japoneze.

Primul pas în noua direcţie a Renault-Nissan este numirea unui manager care să supravegheze departamentele de producţie ale ambelor mărci, această acţiune urmând să aibă loc până în aprilie. Ulterior, departamentele de cercetare şi dezvoltare vor fi unite în aceeaşi manieră. Cei doi manageri îi vor raporta direct lui Carlos Ghosn. Apoi, alianţa franco-japoneză va lucra pentru a realiza platforme comune pentru viitoarele modele şi la soluţii de producţie la comun pentru aceste modele.

Reprezentanţi Alianţei Renault-Nissan au refuzat să comenteze speculaţiile anunţate de cei de la Nikkei, pe motiv că nu discută planurile şi proiectele de viitor. Cele două mărci colaborează din 1999 şi au reuşit să economisească 2.69 miliarde de euro în 2012 graţie proiectelor comune. Reţeaua Renault-Nissan nu este la prima măsură de reducere a costurilor, promovându-l pe Hiro Saikawa, Chief Competitive Officer, în poziţia de numărul doi în companie, acesta fiind nevoit să supravegheze achiziţiile, cercetarea şi dezvoltarea, producţia şi lanţul de aprovizionare la nivel global, totul pentru eficientizarea afacerii franco-japoneze conduse de Carlos Ghosn.

Via Reuters | Nikkei

  • LUCCI, vineri, 24.01.2014 17:36

    Deci: Dacia Vito si Dacia Juke.Excelent!P.S. Cand vad Citanul.....ma cutremur!!!

  • ytf, sâmbătă, 25.01.2014 20:12

    mie imi miroasa mai mult a concedieri...

  • @lucci, duminică, 26.01.2014 12:47

    Mda...comentarii de copil intr-o maniera simplista poate da oricine... ne confirmi doar ca mascareala e in floare... Totusi, indiferent ca pricep / aceepta sau nu situatia unii dintre noi, traim intr-o era a globalizarii... si in cel mai obiectiv mod posibil, exista avantaje si dezavantaje... avantajele sunt evidente si pentru consumatorii finali: producerea economiilor de scara si flexibilitatea de a produce, de a concepe, de a inova in tari diferite, utilizind astfel la maxim forta de munca disponibila precum si resursele existente (planeta e una singura, iar resursele sunt limitate). Ce face Renault-Nissan nu-i diferit de ce se intampla in restul industriei auto, respectiv in alte industrii. Mai invata si...maturizeaza-te!

  • @@lucci, duminică, 26.01.2014 15:27

    Care sunt avantajele evidente pt consumatorii finali? S-au ieftinit cumva Renaul si Nissan in ultimii ani? Pun pariu ca dupa aceste economii de miliarde pe an se vor scumpi si mai mult, vor fi dati si niste oameni afara, ca daca unesti departamente de productie, de creatie, dezvoltare, etc este inevitabil sa nu dispara niste posturi, adica in 5 ani vor economisi 20 de miliarde, wow, sa vezi ieftiniri si super produse renault/nissan. Salvarea planetei? Sa produca mai putin si vor economisi resurse, altfel vor consuma si mai mult daca isi vor mari productie, deci lasa-o balta cu salvarea resurselor, scopul este marirea profitului, lasa vrajeala.

  • vianu, luni, 27.01.2014 09:47

    @@@lucci - parteneriatele astea sunt specifice oricarei industrii nu numai celei auto - scaderea costurilor folosind platforme comune este la fel de ....comuna si in cadrul aceluaiasi grup. Vezi Loganul. Sau vezi Skoda ;) - productia ridicata este dictata de cerere. De multe ori se produce pe stoc dar sunt la fel de multe stirile ce ne informeaza cu performantele fabricilor ce numai fac fata si este necesar suplimentarea numarului de unitati produse. - salvarea resurselor incepe in primul rand cu un comportament rezonabil al consumatorului final. - si da, scopul este marirea profitului. E leagea firii.

  • Dacia-Renault-Nissan, marţi, 28.01.2014 07:03

    Salut! -ce masina ai ? -Nissan Patrol. -1.5dci ca pe Duster ? -da, cu 110cp.