Renault Zoe domină înmatriculările de mașini electrice în Europa în ianuarie: Peugeot e-208 și Volkswagen e-Golf completează podiumul

Publicat marţi, 10.03.2020 11:52 de Cornel Șocariciu

Renault Zoe a înregistrat peste 9.500 de înmatriculări în luna ianuarie în Europa și a dominat autoritar segmentul vehiculelor electrice în fața rivalilor Peugeot e-208 și Volkswagen e-Golf.

În luna ianuarie, pe piața din Europa au fost înmatriculate peste 1.13 milioane de mașini noi, în scădere cu 7.6% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Înmatriculările de mașini diesel din luna ianuarie au scăzut cu 17%, iar cele pentru vehiculele echipate cu motoare pe benzină au fost mai mici cu 12% față de aceeași perioadă a anului trecut.

În schimb, în dreptul vehiculelor electrificate, piața auto din Europa a raportat în luna ianuarie înmatriculări mai mari cu 72%.

Renault Zoe a fost lider detașat în segmentul mașinilor electrice, cu peste 9.500 de unități înmatriculate în ianuarie. Podiumul a fost completat de noul Peugeot e-208 și de Volkswagen e-Golf. În total, în luna ianuarie au fost înmatriculate în Europa 38.600 de mașini electrice, în creștere cu 91% față de perioada similară din 2019.

Loc Model Unități
1 Renault Zoe 9.522
2 Peugeot e-208 3.889
3 Volkswagen e-Golf 3.234
4 Nissan Leaf 3.054
5 Audi e-tron 2.102

În segmentul vehiculelor plug-in hybrid, Mitsubishi Outlander rămâne lider cu 3.094 de unități înmatriculate în Europa în luna ianuarie. Pe locul secund s-a aflat BMW Seria 3 cu 2.246 de unități, iar ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de Peugeot 3008 cu 2.002 unități. În total, în luna ianuarie europenii au înmatriculat 34.200 de unități, în creștere cu 173% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Loc Model Unități
1 Mitsubishi Outlander 3.094
2 BMW Seria 3 2.246
3 Peugeot 3008 2.002
4 BMW X5 1.910
5 Volkswagen Passat 1.843

Ca de obicei în ultimii ani, Toyota este liderul absolut al segmentului de mașini hibride, iar primele 4 modele din top poartă sigla constructorului japonez.

Toyota Corolla a fost lider în ianuarie cu 13.500 de unități înmatriculate, în timp ce SUV-ul C-HR a depășit pragul de 8.700 de exemplare și a fost urmat de Yaris cu aproape 8.500 de unități. În total, în luna ianuarie în Europa au fost înmatriculate 71.400 de exemplare, în creștere cu 36% comparativ cu aceeași perioadă din 2019.

Loc Model Unități
1 Toyota Corolla 13.500
2 Toyota C-HR 8.756
3 Toyota Yaris 8.469
4 Toyota RAV4 7.979
5 Range Rover Evoque 3.019

În urma rezultatelor obținute în prima lună a anului, cota de piață a vehiculelor electrificate a crescut la 13.3%, în comparație cu 7.1% în ianuarie 2019.

Via | Jato Dynamics

  • fan skoda, marţi, 10.03.2020 12:01

    Noul ZOE arata foarte bine ! Are autonomie de 386 km.

  • Moldovean, marţi, 10.03.2020 12:55

    Tesla nu e în top. Cum zicea cineva pe aici. Au anumite perioade când fac livrări și apar în topul vânzărilor, după care au perioade de pauză.

  • PMC, marţi, 10.03.2020 17:36

    Cam asta e treaba cu Zoe. Luati-va fratilor, nu dati din gura doar! :P https://cleantechnica.com/2020/03/08/amsterdam-paris-with-renault-zoe-hypermiling-while-hyperventilating-with-0-battery-charge/

  • ev, marţi, 10.03.2020 20:01

    Am vazut-o ieri in showroom. N-are cotiera fratilor, la 33.000 de euro..

  • Zoe, marţi, 10.03.2020 22:42

    Cum procedam sa avem cotiera in masina asta?

  • fan skoda, marţi, 10.03.2020 22:58

    Noul ZOE se poate configura pe renault.ro. Nu are cotiera nici optional. In 2020... Se poate trai si fara cotiera, dar este mai confortabil sa ti mana pe cotiera si sa stai confortabil. Plus ca ai si spatiu de depozitare sub cotiera.

  • Sorry, miercuri, 11.03.2020 08:40

    Imi pare rau de Zoe, dar la banii astia are materiale de Logan. Si, ca sa rezolvam cu cotiera e simplu.. Peugeot e-208

  • Clique, miercuri, 11.03.2020 08:50

    Nu mai bine achizitia de hibride ? Măcar nu stai tot timpul cu morcovu că rămăi fără zeamă în baterie.. cu șanse puține de a te lăsa în drum.

  • ATB, miercuri, 11.03.2020 10:46

    Au ratat complet masina, fara cotiera ar trebui retrasa de pe piata, e o rusine...ce autonomie, ce ADAS-uri, vai mama noastra de habarnisti; materialele sunt comparabile cu Clio 5, dar na, sa ascultam expertii :)))

  • fanel, miercuri, 11.03.2020 11:35

    pai se vinde de 3 ori mai mult ca regele masinilor golfe si de aproape 5 ori mai bine decat haudi hmm....si fara cotiera si fara calitatea materialelor

  • Somn usor, miercuri, 11.03.2020 12:10

    Vorbiti ca su adormiti, mergeti si vedeti-o, apoi mai ziceti o data ca e ok la acesti bani.

  • Clique, miercuri, 11.03.2020 12:42

    Mister somn usor, eu vorbesc, fiindcă îmi permit, 80 au apus de mult. Doi la mână, îmi permit fiindcă am văzut mașina, am stat în ea și nu, nu este de mine. La prețul ei, am alte variante ca mașini noi și unele hibride. Fără să fiu limitat din orice punct de vedere și mai rămân cu niște bani în buzunar.

  • @sorry, miercuri, 11.03.2020 14:34

    Nu stiu cum sa spun dar mercedesuri sau volkswagine de 30-40 de mii au plastic de logan.

  • Clique, sâmbătă, 14.03.2020 18:13

    Nici eu nu știu cum să-ți zic, însă n-am deținut niciodată mașini germane și nici n-am de gând să dețin prea curând. Și pe lângă asta n-am pus niciodată accent pe lucrurile astea, în special pe plastic