Renault: "Zoe va fi lansat în Europa în următoarele luni"

Publicat marţi, 26.02.2013 16:34 de Sebastian Toma

Renault a anunţat debutul comercial al lui Zoe pe piaţa din Europa. În prezent, modelul electric este oferit doar în Franţa, dar clienţii din alte ţări îl vor putea comanda în următoarele luni.

Renault a anunţat că îl va lansa pe Zoe pe piaţa din Europa în următoarele luni, modelul fiind oferit doar pe piaţa din Franţa în momentul de faţă. În Franţa, Renault Zoe are un preţ de pornire de 13.700 euro cu TVA inclus, preţul respectiv fiind valabil datorită unui bonus guvernamental acordat vehiculelor electrice.

Modelul are o autonomie omologată NEDC de 210 kilometri, o premieră pentru vehiculele electrice de serie. Francezii anunţă o autonomie reală situată între 100 şi 150 kilometri, în funcţie de stilul de condus şi condiţiile meteo. În funcţie de puterea prizei de la care este încărcat, Renault Zoe necesită între 30 de minute şi nouă ore pentru o încărcare completă. La staţiile dedicate de încărcare rapidă, Zoe poate fi încărcat la 80% din capacitatea acumulatorului în doar 30 de minute.

Renault Zoe este primul model al mărcii franţuzeşti echipat în standard cu tableta R-Link. Pe lângă funcţiile multimedia şi de navigaţie, aceasta informează şoferul privind soluţiile de reducere a consumului de energie prin şofatul ecologic şi îi furnizează alte informaţii importante pentru a manageria călătoria. Ceasurile de bord ale lui Zoe afişează dacă vehiculul consumă sau recuperează energie la orice moment dat, viteza de rulare, starea de încărcare a bateriei, autonomia rămasă, informaţiile standard ale computerului de bord şi treapta de viteză, modelul folosind un sistem similar cu cel al transmisiilor automate (fiind disponibile poziţiile Neutral, Drive, Reverse şi Park). În funcţie de stilul de condus abordat de şofer, fundalul ecranului TFT din spatele ceasurilor de bord îşi schimbă culoarea: verde pentru conducere eco, albastru pentru conducere neutră şi violet pentru un stil dinamic de conducere.

În 2012, francezii de la Renault ne spuneau că au fost nevoiţi să amâne lansarea lui Zoe pentru a favoriza vânzările noului Clio. Carlos Tavares, COO-ul Renault, a explicat că modelul de segment B este "atât de reuşit încât este aproape imposibil să revii la un motor cu combustie internă după ce îl încerci", ceea ce nu face decât să le întărească încrederea în succesul lui Zoe. Tavares s-a declarat nerăbdător să lanseze noul Zoe, cu toate că estimează că vehiculele electrice vor reprezenta doar 10% din vânzările Renault până în 2020.

Via Renault

  • Marius, marţi, 26.02.2013 17:11

    Misto pt orase , daca vor fi mai intai Taxiuri ( au de mers putin si in statiile de Taxi se pot incarca in perioada de stationare - si mai improtant sa le dea curent moca si costul sa fie suportat de consiliile locale din taxa celor care polueaza s-au ceva de genu ca de fapt este ceva bun pt mediu si oameni etc !

  • fgh, marţi, 26.02.2013 20:55

    zici tu bine...da atunci statul roman o sa scoata taxa"de covrig"...nu pot sa cred ca sinteti asa de visatori....poate in alta lume

  • dan, miercuri, 27.02.2013 09:16

    Articolul vostru necesita completari care se pot regasi si aici: http://www.greencarcongress.com/2012/03/zoe-20120309.html "In France the Zoe pricing starts at €20,700(US$27,250) before applying the existing €7,000 (US$9,200) tax incentive, plus a monthly fee for the battery. The cost of leasing the battery for 36 months starts from €79/month (US$104/month) for an annual distance travelled of 12,500 km (7,800 mi) and includes comprehensive breakdown assistance. Renault estimates that in suburban use, the Zoe can achieve around 100 km (62 mi) in cold weather and 150 km (93 mi) in temperate conditions."

  • cmg_george, miercuri, 27.02.2013 10:15

    Chiria asta pentru baterii este o tampenie mare... deci practic Renault iti vinde cu 20.000euro un clio cu motor electric in locul celui termic... buna afacere.

  • dan, miercuri, 27.02.2013 11:55

    @cmg_george Eu cred ca treaba cu chiria e singura idee buna din toata sarada asta "eco" cu o solutie de acum 100 de ani, literalmente, readaptata la secolul 21. Altfel, plateai inca o masina mica pe o baterie care, in mod real, dupa 3-4 ani nu mai incarca complet si dupa 7-8 ani o duci direct la centrele de colectare. Si da, fara suportul guvernamental, masina e putin peste 20.000 E. N-am sa inteleg niciodata asta: un motor electric, lipsit de complexitate, o transmisie extrem de simpla, o placa electrica, un soft si o mana de cabluri costa mai mult decat zecile de mecanisme in miscare dintr-o masina clasica? Deja nu mai e o chestiune de costuri mari pt tehnologii noi, pt ca motoare electrice de tot felul se fabrica de cand s-a descoperit curentul electric. Iar la 100-150 km autonomie, clientela se rezuma la lobby-isti, 'ecologisti' cu bani pt a doua masina de oras, firme cu drumuri zilnice scurte gen curierat urban sau cu agenti de vanzari, si cam atat. Taximetristii ar da faliment in secunda doi, fac 3-4 drumuri mai lungi prin Bucuresti si incep sa refuze clienti pe motiv de "mi s-a descarcat bateria si n-am avut timp s-o incarc, si nici unde". Daca voua vi se pare serioasa solutia asta...

  • sori, miercuri, 27.02.2013 14:38

    Si cat e curentu? cat e curentu? Doar nu ti-o incarci moca la statie.

  • alex, miercuri, 27.02.2013 17:33

    curentul la incarcare e cam a 10-a parte din consumul de benzina sau motorina de exemplu la 100km consumi 6L adica 36lei iar la curent 3.6lei de la contuarul de acasa

  • zoe...petre, miercuri, 27.02.2013 18:22

    nici macar n-arata rau...sa vezi, frate, matze calcate printre blocuri! La cata galagie este in orase o "chestie" de asta face mai mult decat un pitbull

  • ala, joi, 28.02.2013 11:13

    Singura chestiune pe care o vad eu in bine la masini de genul asta este ca le mai da peste nas la kktii astia care ne conduc in general ma refer la companiile petroliere si guverne. Interesant este ca din ce in ce mai des vad la TV ca si energia electrica se va scumpi, deci baietii destepti nu stau nici ei degeaba gandesc pe termen lung.Sper ca pe viitor sa se iasa in strada cam din toata europa si sa ii mai schimbam pe astia ca deja am o greata pentru ei de nu mai pot cu toata uniunea lor de rahat(din romanica nimeni nu va iesi se vor uita la capatos si can can tv plus alte balarii)

  • gelu, joi, 28.02.2013 13:57

    productia de energie electrica va fi viitorul apanaj al companiilor petroliere. Acestea usor usor (in cazul in care nu s-a observat pana acum) este faptul ca se redenumesc in companii ENERGETICE si isi largesc portofoliul activand in domeniul energiilor verzi. Dealtfel vor fi PRINCIPALII furnizori de hidrogen pentru celulele cu combustibil. Cine isi inchipuie ca vom scapa 100 % sau macar 50% de acesti colosi se inseala. Combustibilii auto nu au nume clar definit pentru acestia. Ca este curent, benzina, motorina, GPL sau hidrogen tot bani produc si asta fac ei...produc bani. De la noi.

  • @gelu, vineri, 01.03.2013 14:20

    pai si nu putem sa-i impuscam???noi avem experienta in d-al de astea...ce mare lucru?oricum nu le va duce nimeni dorul...