STUDIU: Producătorii chinezi de automobile vor fi competitivi abia peste zece ani
Potrivit unui studiu realizat de specialistii de la Sanford C. Bernstein Research, producătorii de automobile din China sunt la zece ani distanţă de momentul în care vor avea modele competitive pe piaţa auto globală.
Industria auto din China este la zece ani de la momentul în care va avea un producător competitiv la nivel global, spun cei de la Bloomberg citând analişti din industrie. Un raport de 200 de pagini realizat de specialiştii de la Sanford C. Bernstein & Co. arată discrepanţa dintre producătorii de automobile din China şi marii jucători ai pieţei auto globale, cum sunt General Motors, Volkswagen AG şi Toyota Motor Corporation. După cum explică Max Warburton, un analist auto de la Bernstein, chinezii au voinţa şi banii necesari dezvoltării industriei auto indigene la un nivel global, dar nu investesc la fel de mulţi bani în cercetare şi dezvoltare precum marii constructori de automobile. Potrivit celor de la Bernstein, constructorii de automobile din China investesc, în medie, 100 de milioane de dolari în fiecare an pentru cercetare, pe când o companie de talia lui Volkswagen investeşte aproape zece miliarde de dolari în fiecare an în cercetare şi în dezvoltarea noilor modele.
"Chinezii au parcurs deja 80% din drum. Celelalte 20 de procente nu sună foarte dificil de realizat, dar sunt cea mai complexă parte a întregului proces. Chinezii vor investi bani în cercetare şi dezvoltare până când vor reuşi să producă maşini competitive.", spune Max Warburton, analist auto la Bernstein. Din cei peste 100 de producători de automobile din China, Warburton spune că SAIC Motor Corp are cel mai mare potenţial, deoarece a obţinut cunoştinţe vaste în baza parteneriatului joint-venture semnat cu americanii de la General Motors, iar inginerii lor au un nivel superior de experienţă în raport cu companiile rivale.
Echipa de cercetători de la Bernstein a fost impresionată şi de producătorii independenţi din China, cum ar fi Geely Automobile Holdings, ai căror ingineri au dezvoltat o gamă de motorizări "aproape competitivă" la nivel global, după cum a arătat o analiză atentă a modelului Geely EC7 şi a lui Great Wall H6. Compania de cercetare a cumpărat două automobile chinezeşti şi le-a adus în Europa, unde le-a testat în facilităţile pe care le folosesc şi constructorii europeni, iar rezultatele au fost interesante, modelele chinezeşti marcând o evoluţie evidentă la nivel tehnologic, dar şi soluţii nefericite de reducere a costurilor. În cazul modelului Great Wall, se remarcă o evoluţie dramatică faţă de generaţia precedentă, noul model fiind dezvoltat în doar 15 luni.
Via Bloomberg
Vrajeli pentru naivi! Aratarea prezentata in stire seamana cu Seria 3 modelul precedent. China= Copy= Paste