Revoluția Mazda continuă: japonezii vor lansa în 2021 o versiune plug-in hybrid a noii game de motoare fără bujii Skyactiv-X

Publicat vineri, 18.08.2017 13:07 de Daniel Popescu

Noua gamă de motoare Skyactiv-X fără bujii de la Mazda pregătită pentru 2019 va beneficia doi ani mai târziu și de o versiune plug-in hybrid.

Mazda a anunțat la începutul lunii august introducerea unei tehnologii inovatoare pentru motoarele pe benzină din gama Skyactive-X. Astfel, japonezii vor renunța la aprinderea prin clasicele bujii, în favoarea unei aprinderi prin aplicarea unei presiuni ridicate asupra amestecului de carburant și aer, iar această tehnologie a fost botezată Spark Controlled Compression Ignition.

Potrivit constructorului, tehnologia marchează o premieră mondială pentru un motor alimentat cu benzină și va fi disponibilă începând din 2019, însă japonezii nu par dispuși să se limiteze la atât. Astfel, noua gama de motoare va beneficia inclusiv de o variantă plug-in hybrid, care urmează să fie lansată în 2021.

Mazda a anunțat deja că noua generație de motoare pe benzină va avea un consum de carburant cu 20-30% mai mic decât actuala generație, însă partea cu adevărat interesantă abia acum vine: producătorul susține că versiunea plug-in hybrid va produce mai puține emisii de dioxid de carbon decât un tren de rulare integral electric dacă este luată în calcul întreaga durată de viață a vehiculului și carburantul necesar pentru alimentarea acestuia.

Această afirmație este însă confuză, întrucât mașinile electrice nu generează deloc dioxid de carbon pe parcursul utilizării acestora.

Via InsideEvs

  • gogu, vineri, 18.08.2017 13:35

    masinile electrice nu genereaza direct emisii de CO2, dar se genereaza emisii poluante la fabricarea energiei electrice (mai mult sau mai putin, in functie de metoda), la fabricarea bateriilor si la reciclarea acestora

  • Barto, vineri, 18.08.2017 13:44

    Bravo gogu... jurnalisti auto, de unde sa stie ei?

  • Marian, vineri, 18.08.2017 14:02

    Pana la urma acest motor nu are bujii de loc? Din denumirea tehnologiei eu zic ca ar avea si bujii:"Spark Controlled Compression Ignition" Plus ca in acest filmulet avem un personaj care explica cum ar trebui sa functioneze noul motor si el zice ca o sa aiba bujii pentru functionarea la rece sau la temperaturi ridicate, iar in zona de temperature optima o sa functioneze fara aprinderea prin scanteie. Cel putin atat am reusit eu sa prind din explicatiile lui...

  • e foarte important unde se pro, duminică, 20.08.2017 16:34

    poluarea... E clar mai ok sa ai WC-ul izolat si cat mai departe de masa de la bucatarie... Sau groapa de gunoi sa nu fie chiar in centru orasului... La fel cu centrala de apartament ce baga "ozon" la etajele superioare... Pana la urma nu plange nimeni nici de masinile de BG care circula in tara lor..

  • gege, luni, 21.08.2017 14:06

    unii anunta motoare si platforme integral electrice, iar mazda spune ca in 3.5 ani vor avea un motor cu combustie nou si estimeaza reduceri de consum de 20-30%. Pot paria ca peste 1-2 ani isi vor anunta si nou motor, care va iesi pe piata peste inca 3-4 ani si, ca inovatie, va avea o turbina pentru putere mai mare si consum mai mic. GG mazda, GG.