Rezultate EuroNCAP: 5 stele pentru Renault Espace şi Suzuki Vitara, 4 stele pentru Mazda2 şi Fiat 500X
Renault Espace şi Suzuki Vitara au primit 5 stele, iar Mazda2 şi Fiat 500X au adunat 4 stele în cadrul celei mai recente sesiuni de teste de siguranţă realizată de EuroNCAP.
Noile criterii ale EuroNCAP, introduse la începutul anului 2015, au început să facă noi "victime" la nivel de punctaj. Spre deosebire de anii trecuţi, când aproape orice model obţinea un punctaj ridicat datorită adaptării la normele EuroNCAP, testele de siguranţă derulate de organismul european independent fac din ce în ce mai grea obţinerea celor cinci stele, dar nu imposibilă.
Renault Espace
Noua generaţie a monovolumului francezilor s-a descurcat bine la testele de siguranţă EuroNCAP, chiar şi cu noile criterii, având punctaje de peste 70% la toate categoriile testate. În cazul impactului frontal cu barieră deformabilă, Espace a asigurat un nivel bun de protecţie pentru capul şi toracele pasagerului, respectiv pentru picioarele, genunchii şi capul şoferului.
Protecţia cutiei toracice a pasagerului şi a tibiilor pasagerului a fost clasificată drept "adecvată", în timp ce protecţia şoldurilor pasagerilor a fost cotată drept "marginală". Espace a compensat la testul de impact frontal pe întreaga lăţime a vehiculului, când protecţia şoferului a fost bună pentru toate zonele şi aproape la fel de bună şi pentru pasager, cu excepţia cutiei toracice, caz în care a fost aplicat calificativul "adecvat".
La impactul lateral cu un vehicul, protecţia este bună pentru toate zonele, pe când la impactul lateral cu un stâlp protecţia cutiei toracice este "marginală". La impactul din spate, Espace a punctat "bine" cu locurile din faţă şi "marginal" cu locurile din spate. Sistemul de frânare autonomă de urgenţă nu a fost testat, nefiind prezent în oferta Espace.
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara este al doilea model care obţine punctajul de cinci stele la testele EuroNCAP din 2015 conform noilor criterii. Rezultatele testelor de impact au arătat un nivel de protecţie bun pentru pasagerul din dreapta în cazul impactului frontal defazat, pe când manechiul care reprezenta şoferul a avut câteva zone, cum ar fi tibia şi cavitatea toracică, a căror protecţie a fost notată cu "adecvat". Impactul frontal complet a relevat un nivel de protecţie bun pentru ocupanţii locurilor din faţă, cu menţiunea unui nivel de protecţie "adecvat" pentru cavităţile toracice ale celor doi.
Atât locurile din faţă ale lui Vitara, cât şi cele din spate au asigurat un nivel bun de protecţie la impactul din spate, iar impactul lateral, fie cu stâlpul sau cu un vehicul, a avut rezultate bune pentru toate zonele testate. Nici în cazul lui Vitara nu a fost testat sistemul autonom de frânare de urgenţă, acesta fiind opţional.
Fiat 500X
Fiat 500X, fratele de platformă al lui Jeep Renegade, a obţinut cinci stele de siguranţă la a doua sesiune EuroNCAP din 2015. Rezultatele la impactul frontal, fie el defazat sau integral, au relevat un nivel de protecţie bun pentru aproape toate zonele monitorizate ale manechinului care reprezintă pasagerul cu excepţia cavităţii toracice, a cărei protecţie este notată cu "adecvat", pe când protecţia şoferului este bună cu excepţia tibiei stângi la impactul defazat, unde apare din nou o zonă galbenă aferentă calificativului "adecvat".
La impactul posterior, scaunele din faţă ale lui 500X oferă un nivel de protecţie bun, în timp ce locurile din spate au fost notate cu "marginal" la nivel de siguranţă. Impactul lateral cu o maşină a relevat un nivel de protecţie bun pentru toate zonele testate în cazul manechinului de la bordul lui 500X, pe când impactul cu stâlpul a prezentat nivelul de protecţie "adecvat" pentru cavitatea toracică, singura zonă la care nu a fost aplicat calificativul "bun" în cazul acestei probe pentru Fiat 500X. Sistemul de frânare de urgenţă automată nu a fost testat în cazul lui 500X, varianta testată nefiind echipată cu acesta.
Mazda2
Mazda2, subcompacta de nouă generaţie a constructorului nipon, a primit patru stele de siguranţă la testele EuroNCAP din cea de-a doua sesiune organizată în anul curent. În cazul impactului frontal, protecţia pasagerului a fost bună în situaţia impactului defazat, respectiv bună pentru aproape toate zonele în afară de cavitatea toracică la impactul frontal integral, zona respectivă primind calificativul "adecvat". Pentru şofer, protecţia la impactul frontal este bună pentru aproape toate zonele în afară de tibia dreaptă, la impactul defazat, caz în care zona penalizată este notată cu "adecvat", respectivă gâtul la impactul frontal integral, când este utilizat calificativul "marginal".
La impactul posterior, locurile din faţă ale lui Mazda2 au primit calificativul "bun", în timp ce locurile din spate au primit calificativul "slab". Protecţia la impactul laterală a fost bună pentru toate zonele testate, în ambele situaţii de impact încercate - cu un vehicul şi cu un stâlp. Performanţele sistemului de frânare automată în caz de impact frontal iminent, oferit opţional, nu au fost testate.
Via EuroNCAP
@mda Nu-i nici o dezamagire. Problema ii ca stupizi astia de la Euroncap puncteaza si sistemele electronice la rating-ul total de siguranta. Punctajul care conteaza cu adevarat cu privire la siguranta in cazul unui impact este cel de la adult ocupat, la care a optinut un excelent 86%. @everyone Oare de ce insista astia de la Euroncap cu impactul frontal cu zidul, un test inutil din moment ce in viata reala nu se ciocnesc oamenii cu zidurile, ci cu alte masini sau stalpi/copaci, impacturi mult mai periculoase deoarece nu au loc pe toata suprafata masinii. De ce nu fac si ei small overlap test daca vor cu adevarat sa inaspreasca standardele de siguranta. In loc sa mearga inainte, ei merg inapoi cu testarile. Uitati-va la testele IIHS pentru adevarate teste de siguranta.