Rezultate EuroNCAP: 5 stele pentru Skoda Superb, 4 stele pentru Hyundai i20 și 3 stele pentru Fiat Panda Cross
EuroNCAP a publicat rezultatele celei mai recente sesiuni de testare de siguranță. Skoda Superb a obținut cinci stele de siguranță, în timp ce Hyundai i20 a primit patru stele și Fiat Panda Cross a a fost notat cu trei stele.
EuroNCAP a publicat astăzi rezultatele celei de-a treia sesiuni de testare a anului 2015. La fel ca primele două teste de siguranță, organismul independent a testat autoturisme conform noilor criterii de siguranță, introduse la începutul anului curent. La fel ca în sesiunile anterioare, baremul ridicat a făcut noi "victime" la nivel de punctaj.
Skoda Superb
Noua generație a lui Skoda Superb este al treilea model testat de EuroNCAP în 2015 conform noilor criterii de siguranță care obține punctajul de cinci stele. Cea de-a treia generație a modelului ceh de clasă medie a fost singurul din cadrul acestei sesiuni care a obținut punctajul maxim.
În cadrul testului de impact frontal defazat, compartimentul pasagerilor a rămas stabil, iar manechinele au relevat o protecție bună a genunchilor și femururilor ambilor pasageri din față. La impactul frontal 100% cu barieră nedeformabilă, protecția cavității toracice a șoferului a fost marginală, iar cea a gâtului și cavității toracice a pasagerilor din spate a fost adecvată, în timp ce alte regiuni au avut un nivel bun de protecție. La testul de impact cu o barieră laterală, Superb a obținut punctajul maxim pentru toate părțile critice ale corpului. La impactul lateral cu stâlpul, Superb a oferit un nivel de protecție adecvat pentru cavitatea toracică, în timp ce alte zone ale manechinului au fost bine protejate. Testul de impact posterior a adus protecție marginală pentru locurile din spate și bună pentru locurile din față.
Deși sistemul de frânare autonom are performante bune, Superb nu a primit puncte pentru rezultatele sale deoarece sistemul nu este standard la nivel european. Pe lângă punctajul de cinci stele de siguranță, Superb se bucură de două tehnologii premiate în 2013 de EuroNCAP cu distincția EuroNCAP Advanced Safety Award: Multi Collision Brake și Crew Protect Assist.
Hyundai i20
Hyundai i20 nu a obținut punctajul maxim la EuroNCAP, dar are o clasificare de patru stele de siguranță. În cazul impactului frontal defazat, compartimentul pasagerilor a rămas stabil, iar manechinele au relevat un nivel bun de protecție pentru toate zonele corpului, pentru ambii ocupanți ai locurilor din față. La impactul frontal mai sever, cu bariera nedeformabilă lată cât mașina, nivelul de protecție acordat cavității toracice a fost notat cu adecvat pentru șofer și pasager, iar același calificativ a fost acordat și pentru protecția gâtului pasagerului, în timp ce alte zone au fost bine protejate.
La impactul lateral cu o barieră și cu un stâlp, Hyundai i20 a asigurat un nivel bun de protecție pentru toate zonele relevante ale corpului. În cazul ambelor impacturi laterale, modelul coreean a fost depunctat pentru că o muchie a airbag-ului cortină a rămas prinsă de un ornament și nu a putut să acopere integral suprafața de protecție prevăzută, de unde și calificativul "adecvat" pentru protecția capului. Cei de la Hyundai investighează deja problema cu respectivul ornament.
La impactul posterior, testele au relevat un nivel bun de protecție pentru ocupanții locurilor din față, în timp ce locurile din spate au primit calificativul "marginal". Hyundai i20 nu este echipat cu un sistem autonom de frânare automată.
Fiat Panda Cross
Fiat Panda Cross a obținut doar trei stele de siguranță în cadrul celei de-a treia sesiune de testare a EuroNCAP din 2015. Modelul italian a fost depunctat pentru faptul că manechinul care reprezintă șoferul a avut un contact la nivelul capului cu volanul în timp ce airbag-ul se dezumfla, iar situația a fost repetată și pentru pieptul acelui manechin. EuroNCAP consideră că problema este cauzată de presiunea insuficientă a gazelor din airbag. La impactul frontal mai sever, cu bariera integrală pe lățimea mașinii, protecția cavității toracice a șoferului a fost "marginală", în ciuda echipării cu centuri cu pretensionare și limitator de sarcină. Fără aceste dotări, pentru locurile din spate, protecția a fost notată cu cel mai mic calificativ pentru cap și piept, precum și cu calificativul "slab" pentru gât.
La impactul lateral cu o barieră, Panda Cross a obținut punctajul maxim pentru toate zonele corpului. Impactul lateral mai sever, cu stâlpul, a avut un nivel de protecție bun pentru toate zonele cu excepția cavității toracice, a cărui protecție a fost notată cu "adecvat". Testele dinamice și geometrice au relevat un nivel "marginal" de protecție petnru gâturile ocupanților locurilor din față și din spate.
Via Euroncap
Sandero 2013 a luat 4 stele, deci ?