România a produs aproape 40.000 de mașini în luna martie: peste 24.000 de unități în dreptul Dacia

Publicat miercuri, 14.04.2021 12:40 de Paul Cosma

Producția auto națională a atins aproape 40.000 de mașini în luna martie, potrivit datelor publicate de Asociația Constructorilor de Automobile din România.

În primele trei luni din 2021, uzinele Dacia și Ford din România au fabricat un total de peste 117.000 de mașini. La nivelul lunii martie, cele două uzine locale au asamblat 39.986 de unități. 

Anul trecut, în aceeași perioadă, producția Dacia și Ford a fost oprită temporar din cauza pandemiei de coronavirus.

Astfel, producția auto din România în intervalul martie-aprilie 2020 a fost de 32.033 de exemplare.

Revenind la martie 2021, ACAROM transmite că Dacia a asamblat 24.077 de mașini la Mioveni, iar 15.909 unități au fost produse de Ford la Craiova.

După primele trei luni ale anului, Dacia a atins o producție de 64.065 de mașini, în timp ce Ford a ajuns la 53.724 de exemplare.

Via ACAROM

  • Dan Sputaru, miercuri, 14.04.2021 13:06

    Alin Nita,e cazul sa inveti niste injuraturi noi,cam 24 000. La cat de bogata si vie e limba romana,sunt sigur c-o sa reusesti! :)

  • Al Bundy, miercuri, 14.04.2021 14:52

    @S-au produs, nu vândut sau inmatriculat, atenție! Dacia produce foarte mult pe stoc in momentul de față, nu le cumpără aproape nimeni!

  • Peggy Bundy, miercuri, 14.04.2021 18:54

    nimeni azi in economia capitalista nu mai lucreaza pe stoc. Nu-ti fa probleme.

  • Bud Bundy, joi, 15.04.2021 10:15

    @Peggy.Ei nu!Sa vezi in 2009 in America ce scandal era,fabricile construiau in prostie masini,dealerii inchiriau terenuri sa le parcheze ca nu puteau scapa de stocuri. Sau Vw cu Id3 de-a obligat dealerii sa le cumpere sa arate investitorilor ca e cerere,ca produc. Uita-te pe la dealeri cate au pe stoc si la ce reduceri,nu mai au unde sa le tina. La fel si pe la fabrici.

  • Kelly Bundy, joi, 15.04.2021 10:39

    Producatorii si dealerii sunt entitati economice separate si unuii nu-i pot obliga pe altii sa le cumpere produsele. Nu mai asculta povesti cu teoriile conspiratiei. Doar pe timpul comunismului se lucra pe stoc ca trebuia facut "planul" Acum nu mai exista plan, ci doar indicatori de performanta, dintre care cel mai important este raportul venituri cheltuieli. Te asigur ca nimeni nu face cheltuieli aiurea cu productia daca nu o vinde. Understand?

  • Buck Bundy, joi, 15.04.2021 10:59

    Cred ca nu cunosti deloc problema stocurilor de masini din America si scandalul cu dealerii care refuzau sa le mai cumpere iar fabricile construiau in continuare pentru ca nu voiau sa le inchida. Era suprasaturata piata,nu mai aveau unde sa le tina. Asta in 2009 dar au fost probleme identice doar ca ceva mai mici si in anii urmatori. Sa vezi cum sta portul Barcelona plin de masini si n-au unde sa le mai piteasca,nu le cumpara nimeni dar fabricile tot produc,e drept,aproape la cota de avarie.