Romania va avea sosele ca in Europa in anul 2140
Daca guvernul si companiile contractate pentru asfaltare isi respecta obligatiile contractuale, Romania ar putea sa aiba drumuri la nivel european peste aproximativ 130-150 de ani.
Un studiu efectuat de compania americana A.T. Kearney si prezentat in editia de astazi a cotidianului Gandul a relevat faptul ca Romania are o infrastructura defectuoasa, al carui nivel este unul rusinos raportat la cel mediu european. Mai exact, densitatea drumurilor in Romania este de 14 ori mai mica decat densitatea drumurilor in tarile dezvoltate din Uniunea Europeana si de patru ori mai mica decat cea a statelor din Europa de Est.
Romania are o densitate a drumurilor de 0.34 km/kilometru patrat, ceea ce inseamna ca pentru fiecare kilometru patrat de suprafata exista 340 de metri liniari de sosea. Evident, calitatea drumurilor nu a fost luata in considerare, pentru ca acestea se degradeaza de o pe o zi pe alta iar lucrarile nu reusesc sa le mentina la un nivel rezonabil decat pentru perioade scurte de timp.
Ministerul Transporturilor a contestat vehement concluziile studiului efectuat de compania A.T. Kearney, dar nu poate contesta statisticile din interiorul acestei institutii. Americanii estimeaza ca Romania va avea drumuri la nivelul actual al Europei in circa 130-150 de ani, daca toate lucrarile merg cum trebuie si politicienii se vor tine de promisiuni. Americanii subliniaza faptul ca decalajul dintre UE si Romania in privinta calitatii infrastructurii nu a fost cauzat de lipsa de fonduri, ci de dezinteresul autoritatilor.
Singura parte buna pentru Romania este legata de faptul ca investitorii straini vor fi atrasi in urmatorii ani de tara noastra si de potentialul acesteia. Acestor investitori li s-a promis o investitie de 10 miliarde de euro din partea oficialilor guvernamentali si o suma de 4.3 miliarde de euro din partea Uniunii Europene sub forma de fonduri structurale.
Oficialii Ministrerului Transporturilor si Infrastructurii considera ca studiul nu este realist pentru ca nu ia in considerare proiectele promise pentru anii urmatori, dar ia in considerare situatia drumurilor comunale si judetene. De aceea, oficialii Ministerului Transporturilor si Infrastructurii sunt de parere ca acest studiu ar putea sa alunge investitorii straini care cauta si o infrastructura functionala alaturi de forta de munca ieftina.
Via | Gandul
fotografia din ce tara este?