Romania va avea sosele ca in Europa in anul 2140

Publicat marţi, 05.05.2009 16:23 de Sebastian Toma

Daca guvernul si companiile contractate pentru asfaltare isi respecta obligatiile contractuale, Romania ar putea sa aiba drumuri la nivel european peste aproximativ 130-150 de ani.

Un studiu efectuat de compania americana A.T. Kearney si prezentat in editia de astazi a cotidianului Gandul a relevat faptul ca Romania are o infrastructura defectuoasa, al carui nivel este unul rusinos raportat la cel mediu european. Mai exact, densitatea drumurilor in Romania este de 14 ori mai mica decat densitatea drumurilor in tarile dezvoltate din Uniunea Europeana si de patru ori mai mica decat cea a statelor din Europa de Est.

Romania are o densitate a drumurilor de 0.34 km/kilometru patrat, ceea ce inseamna ca pentru fiecare kilometru patrat de suprafata exista 340 de metri liniari de sosea. Evident, calitatea drumurilor nu a fost luata in considerare, pentru ca acestea se degradeaza de o pe o zi pe alta iar lucrarile nu reusesc sa le mentina la un nivel rezonabil decat pentru perioade scurte de timp.

Ministerul Transporturilor a contestat vehement concluziile studiului efectuat de compania A.T. Kearney, dar nu poate contesta statisticile din interiorul acestei institutii. Americanii estimeaza ca Romania va avea drumuri la nivelul actual al Europei in circa 130-150 de ani, daca toate lucrarile merg cum trebuie si politicienii se vor tine de promisiuni. Americanii subliniaza faptul ca decalajul dintre UE si Romania in privinta calitatii infrastructurii nu a fost cauzat de lipsa de fonduri, ci de dezinteresul autoritatilor.

Singura parte buna pentru Romania este legata de faptul ca investitorii straini vor fi atrasi in urmatorii ani de tara noastra si de potentialul acesteia. Acestor investitori li s-a promis o investitie de 10 miliarde de euro din partea oficialilor guvernamentali si o suma de 4.3 miliarde de euro din partea Uniunii Europene sub forma de fonduri structurale.

Oficialii Ministrerului Transporturilor si Infrastructurii considera ca studiul nu este realist pentru ca nu ia in considerare proiectele promise pentru anii urmatori, dar ia in considerare situatia drumurilor comunale si judetene. De aceea, oficialii Ministerului Transporturilor si Infrastructurii sunt de parere ca acest studiu ar putea sa alunge investitorii straini care cauta si o infrastructura functionala alaturi de forta de munca ieftina.

Via | Gandul

  • ludovic, marţi, 05.05.2009 17:20
    ce tara?

    fotografia din ce tara este?

  • rc, marţi, 05.05.2009 17:49
    [email protected]

    Pt ludovic: Dupa mormanele de moloz de pe camp miroase puternic a Romania.

  • anonim, marţi, 05.05.2009 17:54
    imaginea ne doare

    imaginea ne doare nu ca avem drumuri varza de imi ia 1 zi sa parcurg romania din bucuresti pana la nadlac, iar de la nadlac in germania imi ia tot 1 zi, distanta fiind dubla.

  • ALX.CT, marţi, 05.05.2009 18:32

    "Oficialii Ministrerului Transporturilor si Infrastructurii considera ca studiul nu este realist pentru ca nu ia in considerare proiectele promise pentru anii urmatori, dar ia in considerare situatia drumurilor comunale si judetene." :)) Nu e realist ?!?!? hai nu ma inebunii,eu zic ca e realist pt ca studiul trece peste promisiunile NE-REALISTE ale politicienilor si ne arata exact ce situatie avem in tara.. Cat tupeu au astia frate...."nu ia in considerare proiectele promise pentru anii urmatori" :)) deci pe principiul "cum sa ne dam cu tezla'n co*ie,daca e sa ne luam dupa toate primisiunile parca anul asta trebuia sa avem cat cat??? sa va aud ??!?!? 1000 KM de sosele

  • AndreiRN, marţi, 05.05.2009 19:11
    Coruptia

    Dar cate vile si cate excursi si conturi in afara se vor face cu bani alocati pt refacerea drumurilor.

  • lexion, marţi, 05.05.2009 19:24
    romania

    iar Europa ce sosele va avea peste 130 de ani?

  • mcd, marţi, 05.05.2009 20:47
    :D

    nici atunci ca aia in ue nu stau degeaba in 130 o sa se descopere alte metode de transport decat cel rutier si noi - adica alti ca noi in 130 de ani sunte la 2 m sub iarba verde - romani cu tara asta tot in urma o sa fim

  • Crysty, marţi, 05.05.2009 23:45
    Infrastructura

    Asta e realitatea ! Trebuie sa o recunoastem! Ce ar fi vrut ca statul sa recunoasca adevarul? Suntem de rasul Europei! Cred ca in curand, noi romanii o sa facem parte din continentul Africa! Rusine nesimtitilor ! O replica bine-cunoscuta: Furau cu mai mult bun simt cei dinanintea ta!

  • arthur, miercuri, 06.05.2009 09:28
    drumuri si taxe

    pina una alta luati-va gandul de la drumuri si platiti-va BIRUL Citroen-Renault-Boc-Besescu-Tariceanu-PSD si nu mai comentati ... Drumuri in 2140 - pentru a nu avea raspundere, iar in 2140 aia d-atunci vor spune ca am inteles noi gresit ... daca v-om mai trai ...

  • Paul, miercuri, 06.05.2009 10:38

    Eu propun sa nu se mai faca nici o sosea in plus. Si-asa, peste 130 ani, automobiul va fi depasit, nici nu ne poluam tara cu tot felul de constructii, ce naiba?

  • the mule, miercuri, 06.05.2009 15:49

    in loc sa fiti multumiti ca vom avea intr-un timp atat de scurt sosele ca la vestici....nerecunoscatorilor!

  • tony, miercuri, 06.05.2009 20:00
    bucurosi vor fi nepoti mei k au autostrazi k in Europa

    pun pariu k nici atunci nu vom avea autostrazi k in Europa ...problema e k nu mai apuc ......acum sper sa mai apuc si eu bucuresti -constanta , bucuresti -sibiu ....doamne ajuta

  • Alex, vineri, 26.06.2009 12:29
    Studiu nerealist

    Studiul e nerealist pentru ca nu ia in calcul decat lungimea drumurilor nu si latimea lor. Adica un drum comunal de o banda e la fel contorizat ca si autostrada cu 4 benzi (daca ar exista!). Deci in realitate situatia e MULT mai grava. Eu sincer as fi multumit si cu refacerea drumurilor nationale pe care le avem de la 1 la 2 benzi. Asta ar fi de-ajuns sa fluidizeze traficul si sa reduca drastic accidentele. Ca cine vrea sa mearga cu 40 la ora in spatele unui camion?