#RomanianRoads by Michelin: Honda Civic Type R se prezintă
De pe lista modelelor prezente în #RomanianRoads by Michelin nu putea să lipsească unul dintre cele mai în vogă hot-hatch-uri ale momentului: Honda Civic Type R.
Din 1997 și până astăzi, alăturarea denumirilor Civic și Type R a dat naștere unuia dintre cele mai apreciate hot-hatch-uri de pe piață. Atât de prețuită încât a devenit un obiect de cult pentru mulți fani ai mărcii și un simbol al culturii auto.
Honda Civic Type R este un nume care și-a câștigat mult respect în comunitatea pasionaților de modele compacte rapide.
EK9 - Primul Civic rapid
Primul model Civic ce avea să primească logo-ul Type R este cel bazat pe a șasea generație a automobilului compact produs în Japonia. Având numele de cod EK9 și introdus pe piață în 1997, Civic Type R s-a născut din evoluția Civic-ului hatchback cu trei portiere SiR și împărțind o serie de componente cu modelul Integra Type R. Sub capotă se afla motorul de 1.6 litri aspirat cu tehnologie VTEC și 185 CP cunoscut sub codul B16B. Puterea maximă era atinsă la 8.200 rpm, cifră ce pare din altă lume, dar știm cu toții că motoarele aspirate Honda de odinioară iubeau turațiile înalte.
La interior, Civic Type R se deosebea prin adăugarea de scaune sport Recaro, fețe de ușă roșii, preșuri cu logo-ul Type R și o nucă din titaniu pentru schimbătorul de viteze. Volanul era livrat de producătorul italian Momo.
Disponibilă doar în Japonia, prima generație a modelului Civic Type R putea accelera de la 0 la 100 km/oră în 6.7 secunde.
EP3 - A doua generație
Bazat pe a șaptea generație a modelului Civic hatchback, versiunea cu nume de cod EP3 lua prin surprindere piața europeană și mai ales Marea Britanie. Construită exclusiv în variantă cu trei portiere, Civic Type R emigra în Europa fiind construit la uzina Honda din Swindon, Marea Britanie. Capacitatea cilindrică a motorului aspirat creștea la 2.0 litri iar puterea ajungea la 200 CP pentru piața europeană și 212 CP pentru cea japoneză. Modelul avea să fie lansat în 2001 și cucerea inimile pasionaților de compacte rapide din Europa. În 2003, Honda opera un upgrade tehnic, schimba setările suspensie și adăuga o direcție mai rapidă. Performanțe: 0-100 km/oră în 6.5 secunde. Tot în 2003, Honda a avut în ofertă și o ediție aniversară 30th Anniversary Edition.
FD2/FN2 - Personalități diferite
A treia generație Civic Type R a avut o personalitate diferită în funcție de piața de comercializare. În Japonia, clienții au primit versiunea FD2 bazată pe modelului Civic Sedan, în timp ce în Europa, unde ne plac mai mult hatchback-urile, am primit versiune FN2 bazată pe Civic hatchback, generația a opta.
Pe 30 martie 2007, versiunea FD2 dedicată pieței din Japonia era disponibilă la vânzare. Pentru prima dată, fanii japonezi ai modelului primeau un Type R bazat pe un sedan cu patru portiere în loc de hatcbackul obișnuit. Motorizarea era însă similară cu cea a versiunii anterioare: propulsor aspirat cu patru cilindri și 2.0 litri ce dezvolta 225 CP la 8.000 rpm. Puterea era transmisă către puntea față prin intermediul unei cutii de viteze manuale cu șase trepte.
În Europa era perioada Civic-ului cu forme de OZN, iar versiunea cu trei portiere a acestui hatchback cu look futurist era transformată și în versiune Type R. Modelul european a purtat numele de cod FN2. Motorul de 2.0 litri aspirat dezvolta 201 CP la 7.800 rpm pentru versiunea europeană.
FK2 - Era turbo
În 2015, după o pauză de trei ani în care modelul Type R nu a mai fost oferit la vânzare, Honda lansa primul Civic Type R cu motor turbo, un pas mare pentru un constructor care își perfecționase motoarele aspirate. Intră în scenă generația a patra a modelului Honda Civic Type R, cunoscută și sub codul FK2. De data aceasta, puterea era furnizată de un propulsor de 2.0 litri supraalimentat prin sistem turbo ce oferea 310 CP la 6.500 rpm și un cuplu motor de 400 Nm între 2.500 și 4.500 rpm. Civic Type R făcea un pas spre cele mai performante compacte din segment cu acest model, dar FK2 avea să aibă o viață limitată, el fiind comercializat doar până în 2017 când a trebuit să facă loc actualei generații Civic Type R.
FK8 - Generația a cincea
În 2016, Honda lansa a zecea generație a modelului Civic, folosind o platformă nouă globală. Cu o linie nouă de design, noua generație aborda un stil diferit și era diponibilă în variante fastback și sedan. Un an mai târziu, Honda lansa și noua generație Civic Type R, cod FK8. Cu elemente aerodinamice agresive, care o scot în evidență, cea mai nouă generație Civic Type R nu poate fi confundată cu altceva. Doar o privire către eleronul spate și masca neagră cu siglă roșie și știm că avem de-a face cu cea mai rapidă versiune a compactei japoneze.
Propulsorul a rămas identic cu cel folosit de generația anterioară, dar puterea a fost urcată la 320 CP. Transmisia este asigurată de o cutie de viteze manuală cu șase trepte. Și, într-o eră în care mai toți rivalii care produc hatchback-uri cu puteri similare au ales tracțiune integrală, Honda rămâne fidelă tracțiunii față. Atât de mult, încă noul Civic Type R a doborât un record pentru acest tip de vehicul pe celebrul circuit de Nurburgring: 7:43.80.
În luna august, Honda Civic Type R va doborî câteva recorduri și pe cele mai frumoase drumuri din România, întrucât va face parte din caravana #RomanianRoads by Michelin. Type R are tot ce îi trebuie pentru a parcurge în ritm alert viraj după viraj: trei moduri de rulare (Comfort/Sport/+R), sistem pentru ajustarea turației, indicator schimbare treaptă de viteză și sistem de amortizoare adaptive. Iar pentru confortul celui de la volan există sistemul Honda Connect cu navigație, Apple Car Play/Android Auto, încărcare wireless pentru telefon și sistem audio cu 11 difuzoare.
Și dacă nu va doborî recorduri, sigur va cuceri câteva inimi.
#RomanianRoads este un proiect Automarket.ro
Partener principal:
Michelin
Alimentat cu:
Rompetrol efix
Conectat de:
Orange