S-Max si Corsa la EuroNCAP
Cele doua modele au primit maximum de stele la EuroNCAP. Subiectul zilei este insa decizia de eliminare a senzorilor de activare a centurii pe care Seat a luat-o in cazul lui Leon.
EuroNCAP a publicat astazi rezultatele ultimei sedinte de teste de impact. Modelele care au facut cunostinta cu barierele deformabile si cu manechinele EuroNCAP au fost, de aceasta data, Ford S-Max si Opel Corsa.
Rezultatele au fost excelente: fiecare dintre cele doua modele au primit din partea expertilor institutului independent de testare maximum de cinci stele din partea expertilor EuroNCAP. Pe langa acestea, modelul Ford devine de astazi cel mai bine notat monovolum din istorie la testele de siguranta organizate de organizatia europeana.
„Sunt foarte multumit sa observ ca Ford si Opel au reusit rezultate foarte bune cu aceste noi modele. Daca S-Max este acum un standard pentru celelalte monovolume. Corsa este un supermini care a reusit un punctaj excelent”, a declarat Claes Tingvall, seful EuroNCAP.
S-Max a reusit, in acelasi timp, sa adune patru stele la protectia copiilor. Unul dintre amanuntele interesante ale ultimei sedinte de teste este rezultatul excelent al lui Opel Corsa la testul de impact cu pietonii (trei stele). S-Max a reusit doua stele la aceasta categorie.
Pe langa rezultatele celor doua modele, unul dintre subiectele de interes discutate de EuroNCAP este hotararea spaniolilor de la Seat de a elimina sistemul de avertizare pentru activarea centurii de siguranta dintre dotarile de siguranta ale modelului Leon. Modelul spaniol a reusit sa adune patru stele pentru protectia pietonilor atunci cand a fost testat, in luna noiembrie a anului trecut, cand sistemul de avertizare era inclus in standard.
Aceasta decizie a fost primita cu dezamagire de oficialii EuroNCAP: “Este pentru prima data cand un constructor hotaraste sa elimine un sistem de siguranta din dotarea de serie a modelului dupa ce acesta a fost testat de EuroNCAP. Suntem foarte dezamagiti. Senzorii de avertizare pentru activarea centurii de siguranta reprezinta un mod efectiv de incurajare a pasagerilor pentru participarea activa a acestora la siguranta lor proprie. Prin aceasta decizie, Seat a facut un pas inapoi in ceea ce priveste siguranta, chiar in momentul in care Opel si Ford demonstreaza contrariul. Am vrea sa vedem cum Seat pune siguranta inaintea amanuntelor de ordin economic", a incheiat Claes Tingvall.