Săracii bogați: Clienții lui BMW Seria 7 au de acum și o versiune care consumă doar 2 litri/100 de km

Publicat duminică, 14.02.2016 13:02 de Bogdan Mirică

BMW a prezentat primele imagini și informații oficiale cu noul 740e, versiunea hibridă a actualului Seria 7. Modelul vine cu peste 300 de cai putere și cu un consum mediu utopic.

BMW a promis că se va concentra asupra tehnologiei hibrie și se ține de cuvânt. Cu mai puțin de o lună până la Salonul Auto de la Geneva, constructorul german a dezvăluit 740e, versiunea hibridă a actualului Seria 7. Modelul dă startul unei noi divizii, botezată iPerformance, care în viitor va reuni toate modelele hibride alimentate la priză ale celor de la BMW.

Noul 740e este cel care sparge gheața, fiind și modelul care aduce alte două versiuni distincte în gama iPerformance: cea cu ampatament mărit (740Le) și cea cu ampatament mărit și tracțiune integrală (740Le xDrive).

Indiferent de versiunea la care ne referim, limuzina hibridă folosește un motor pe benzină cu patru cilindri, conectat la un agregat electric. Motorul cu ardere internă oferă 258 de cai putere și un cuplu motor de 400 de Nm, disponibil între 1250 și 4800 de rotații. Ansamblul hibrid dezvoltă însă în total 326 de cai putere și poate ajuta limuzina să accelereze de la 0 la 100 de km/h în doar 5.5 sau 5.7 secunde, în funcție de specificație.

Cu ajutorul unei baterii litiu-ion de 9.2 kWh, limuzina poate oferi o autonomie de 40 (740e și 740Le), respectiv 37 de kilometri (740Le xDrive). Pentru reîncărcare, clientul are nevoie de patru ore dacă folosește o priză casnică și de mai puțin de trei ore dacă apelează la un transformator special BMW i Wallbox.

Motorul clasic funcționează în mod normal împreună cu cel electric. Chiar și așa, BMW promite un consum incredibil de mic pentru o mașină de asemenea dimensiuni: între 2.1 și 2.3 litri și emisii de numai 49 g/km.

Noul 740e vine disponibil cu un buton special eDrive, montat pe consola centrală. Acesta permite rularea doar în modul electric, oprind unitatea pe benzină. Rularea fără emisii se va face până în momentul în care bateria este epuizată sau până când șoferul apasă la fund pedala de accelerație.

Ca și pe versiunea de serie, clientul va avea la dispoziție și Driving Experience Control, adică acel centru de comandă care va permite șoferului să aleagă între modurile de rulare Eco Pro, Comfort, Sport și Adaptive.

  • ~, duminică, 14.02.2016 14:54

    Ne place sau nu ne place, acesta este viitorul. Benzina (3 si 4 cilindrii + electric). Daca deja au pus 4 cilindri pe seria 7 in in 8-10 ani, 340i o sa aibe motor de 1.5 in 3 cilindrii + electric si 400cp (gen i8). Cu parere de rau, dar cred ca in curand putem spune adio la 6 in line

  • Petre, duminică, 14.02.2016 17:42

    Am eu un A6 hybrid de vanzare :) are acelasi sistem

  • @~, duminică, 14.02.2016 17:44

    Nu stiu ce sa zic, daca BMW a facut si M760Li, inseamna ca este cerere pentru ceva mai puternic.

  • Scorpionul.negru, duminică, 14.02.2016 17:46

    @~ Probabil....pana nu se duce si ultiumul strop de petrol, V12-urile vor continua sa existe in ofertele constructorilor premium si de lux.

  • WJH_1One, duminică, 14.02.2016 18:14

    Interesant, dar cand vrei/te uiti la consum minc inseamna ca esti unul mai putin pasionat de sportivitate si dinamicitate . Cand esti unul mai putin pasionat de sportivitate si dinamicitate, alegi ceva mai confortabil cum ar fi Mercedes S klasse , iar aici nu vei regreta. NOTA : 10 pentru S klasse si 5 pentru BMW 740e .

  • Scorpionul.negru, duminică, 14.02.2016 20:52

    WJH_1One Ma tem ca e invers...BMW nota 10 si S nota (nu 5) dar un 8 cam asa...

  • mda, duminică, 14.02.2016 21:38

    vrajeala formula de calcul a conumului la hibrizi

  • Batranu', duminică, 14.02.2016 23:27

    Ca vine vorba de consumul unui astfel de hibrid,cam imposibil de atins...ar mai fi o problema.Daca bateriile raman fara energie,nici performantele nu vor mai fi cele promise.Mersul full electric e bun in mediul urban,dar odata ce ai iesit din oras,nu mai prea ai curent :)).Nu zic nu,hibridele sunt o idee foarte buna,si eu mi-as cumpara in viitor un hibrid,dar totusi e nevoie de o autonomie mult mai mare.

  • agoox, luni, 15.02.2016 08:14

    inca o aberatie care arata incredibil pe foaie dar cu totul altceva este in realitate. Consum de 2l pentru prima suta de km. de ce nu o scot pe autostrada sa faca un consum la viteze normale (nu maxim 90km/h) cu un full electric+full benzina, dupa asta sa faca media. Nu cred ca mai iese 2L, In prima suta de km aproximativ 40% ii merge pe electric, ceea ce nu se intampla in urmatoarea suna pentru ca electricul este gol(daca nu te opresti la fiecare suta de km sa reincarci la priza). Alta prostie de marketing.

  • @DRI@N, luni, 15.02.2016 10:21

    Septarul asta o sa consume 2L / 100 Km cand o sa mearga TDI-ul meu cu Benzina ? Vorba lui "agoox" una e pe hartie si alta va fi in realitate . Pai daca ramai fara unitatea electrica acel 2.0 pe benzina va lua cu siguranta minim 12 L / 100 Km caci septarul este o masina destul de grea fie ea chiar si din aluminiu .