Săracii bogați: Clienții lui BMW Seria 7 au de acum și o versiune care consumă doar 2 litri/100 de km
BMW a prezentat primele imagini și informații oficiale cu noul 740e, versiunea hibridă a actualului Seria 7. Modelul vine cu peste 300 de cai putere și cu un consum mediu utopic.
BMW a promis că se va concentra asupra tehnologiei hibrie și se ține de cuvânt. Cu mai puțin de o lună până la Salonul Auto de la Geneva, constructorul german a dezvăluit 740e, versiunea hibridă a actualului Seria 7. Modelul dă startul unei noi divizii, botezată iPerformance, care în viitor va reuni toate modelele hibride alimentate la priză ale celor de la BMW.
Noul 740e este cel care sparge gheața, fiind și modelul care aduce alte două versiuni distincte în gama iPerformance: cea cu ampatament mărit (740Le) și cea cu ampatament mărit și tracțiune integrală (740Le xDrive).
Indiferent de versiunea la care ne referim, limuzina hibridă folosește un motor pe benzină cu patru cilindri, conectat la un agregat electric. Motorul cu ardere internă oferă 258 de cai putere și un cuplu motor de 400 de Nm, disponibil între 1250 și 4800 de rotații. Ansamblul hibrid dezvoltă însă în total 326 de cai putere și poate ajuta limuzina să accelereze de la 0 la 100 de km/h în doar 5.5 sau 5.7 secunde, în funcție de specificație.
Cu ajutorul unei baterii litiu-ion de 9.2 kWh, limuzina poate oferi o autonomie de 40 (740e și 740Le), respectiv 37 de kilometri (740Le xDrive). Pentru reîncărcare, clientul are nevoie de patru ore dacă folosește o priză casnică și de mai puțin de trei ore dacă apelează la un transformator special BMW i Wallbox.
Motorul clasic funcționează în mod normal împreună cu cel electric. Chiar și așa, BMW promite un consum incredibil de mic pentru o mașină de asemenea dimensiuni: între 2.1 și 2.3 litri și emisii de numai 49 g/km.
Noul 740e vine disponibil cu un buton special eDrive, montat pe consola centrală. Acesta permite rularea doar în modul electric, oprind unitatea pe benzină. Rularea fără emisii se va face până în momentul în care bateria este epuizată sau până când șoferul apasă la fund pedala de accelerație.
Ca și pe versiunea de serie, clientul va avea la dispoziție și Driving Experience Control, adică acel centru de comandă care va permite șoferului să aleagă între modurile de rulare Eco Pro, Comfort, Sport și Adaptive.
Ne place sau nu ne place, acesta este viitorul. Benzina (3 si 4 cilindrii + electric). Daca deja au pus 4 cilindri pe seria 7 in in 8-10 ani, 340i o sa aibe motor de 1.5 in 3 cilindrii + electric si 400cp (gen i8). Cu parere de rau, dar cred ca in curand putem spune adio la 6 in line