Sârbii readuc la viață Yugo: viitorul model va avea și motoare electrificate

Publicat miercuri, 07.05.2025 14:00 de Tiberiu Safta

Cea mai cunoscută mașină produsă în Serbia, Yugo, se va întoarce pe piața auto după o pauză de aproape 20 de ani. Noul model a fost prezentat sub forma unui prototip, iar acesta va intra în producția de serie începând din 2027.

Celebrul model de oraș Yugo va fi relansat în curând de către brand-ul cu același nume din Serbia. Noul model a fost prezentat sub forma unui prototip în miniatură în cadrul unui eveniment de design auto din Munchen. Viitorul Yugo de serie va fi un model de clasă subcompactă și va fi un rival pentru modele ca Volkswagen Polo, Renault Clio și Peugeot 208, printre altele.

Prototipul este un hatchback cu 3 uși și va primi, la momentul lansării, motoare termice cuplate la o cutie manuală sau chiar la una automată. Pentru prima dată, noua generație Yugo va primi și motorizări electrificate, precum și mai multe variante de caroseriei.

Față de modelul original, noua generație Yugo aduce elemente de design de actualitate, cum ar fi faruri LED cu o semnătură luminoasă originală și cu sigla mărcii iluminată. De asemenea, în imaginile oficiale sunt vizibile jante de dimensiuni mari, precum și oglinzi laterale foarte subțiri, desenate în scopuri aerodinamice.

Yugo nu a dezvăluit mai multe detalii despre noul său model, însă spune că va prezenta o versiune de performanță în 15 septembrie. Tot atunci este de așteptat să fie divulgate mai multe informații tehnice.

Modelul original Yugo a fost produs de către Zastava în Serbia (Iugoslavia până în 2003) între 1980 și 2008. Față de alte mașini produse în țările comuniste, Yugo a fost printre puținele modele vândute în Statele Unite. Vechiul Yugo este considerat a fi una dintre cele mai groaznice mașini produse vreodată, din cauza dotărilor rudimentare, motoarelor impotente și din cauza calității de producție foarte slabe.

via Carscoops

  • Banditos, miercuri, 07.05.2025 14:16

    "Noul model a fost prezentat sub forma unui prototip în miniatură" ...si executat la imprimanta 3D.... PS nu stiu dece dar are un aer de amatoricesc in el. Si executie fizica si design.

  • Perestroika, miercuri, 07.05.2025 14:18

    Comme ci comme ça.

  • Sorin Prelipceanu, miercuri, 07.05.2025 14:26

    O veste bună, dar de la o machetă la transformarea în model de serie și de succes, mai este cale lungă. Partea cea mai grea este atragerea investitorilor...

  • Serbia, miercuri, 07.05.2025 15:35

    Unde ajunsese si in ce hal a decazut. Aviz pt 18 mai

  • Diana Șosoacă, miercuri, 07.05.2025 16:42

    N-are pedigree de competitie inalta.

  • sper, miercuri, 07.05.2025 18:00

    să nu se supere Dacia pentru preluarea temei de design a calandrului, cu baretele orizontale duble în prelungirea Y-ului farurilor. poate își mai revizuiesc ideile până în 2027.