Schimbări în gama Dacia Duster: SUV-ul va rămâne temporar fără cutie automată după introducerea noilor motoare diesel
Dacia Duster nu va mai fi disponibil temporar cu cutie de viteze automată după introducerea noilor motoare diesel Blue dCi care respectă noile standarde de emisii. În plus, motorul pe benzină TCe de 1.2 litri a fost eliminat din gamă.
Gama de versiuni pentru Dacia Duster traversează o perioadă de schimbări ca urmare a necesității de adaptare la noile teste pentru emisii WLTP, care vor intra în vigoare începând din 1 septembrie 2018 inclusiv pentru modelele aflate deja pe piață.
Așa cum v-am anunțat anterior, cea mai importantă schimbare vizează motorul diesel dCi de 1.5 litri, care începând din acest an va fi cunoscut drept 1.5 Blue dCi ca urmare a unor modificări prin care performanțele și emisiile de oxid de azot sunt îmbunătățite: ambele versiuni vor câștiga câte 5 cai putere și vor ajunge astfel la 95 CP și, respectiv, 115 CP.
Totuși, cutia de viteze automată EDC cu 6 trepte nu este compatibilă cu noua versiune a motorului diesel Blue dCi, motiv pentru care în faza inițială Dacia Duster nu va mai putea fi achiziționat în această combinație. "Pentru moment, versiunile Duster EDC nu sunt prevăzute pentru a fi comercializate, ținând cont de această nouă reglementare”, au declarat oficialii Dacia pentru publicația Profit.
Cel mai probabil, cutia de viteze automată va reveni însă în ofertă după efectuarea modificărilor tehnice necesare. Franța va fi prima piață pe care se va introduce noul propulsor diesel, iar România va urma trendul în viitorul apropiat, cel târziu la începutul toamnei.
Motorul pe benzină TCe de 1.2 litri, eliminat
O altă schimbare prin care trece noul Duster este eliminarea din gamă a motorului pe benzină TCe de 1.2 litri și 125 de cai putere pe toate piețele de comercializare. Acesta a fost înlocuit cu motorul SCe de 1.6 litri și 115 cai putere, care a mai fost disponibil și la lansare înainte de a fi retras temporar din gamă.
Vestea mai puțin plăcută este că motorul SCe de 1.6 litri este disponibil în prezent în România doar în versiune 4x2, astfel că, cel puțin în acest moment, Dacia Duster nu mai poate fi achiziționat în combinația cu motor pe benzină și tracțiune integrală. În urma acestei schimbări, tracțiunea integrală este disponibilă doar pe versiunile diesel.
Schimbările apărute în gama de versiuni sunt normale în contextul noilor teste de emisii. Aproape fiecare constructor este nevoit în această perioadă să ajusteze ofertele în funcție de rapiditatea cu care motoarele sunt îmbunătățite din punct de vedere al emisiilor. De altfel, unii constructori, printre care se numără și Volkswagen, vor fi nevoiți să apeleze la întreruperi de producție pentru anumite modele până la adaptarea la noile reguli.
Via Profit
adica 1.6 sce respecta normele wltp si mai noul 1.2 tce nu? ca sa vezi..... daca mai urmeaza vreun benzinar turbo facem pariu ca va fi 1.3 de 130 cai ?